Постанова
від 19.02.2013 по справі 804/1394/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 лютого 2013 р. Справа № 804/1394/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіБоженко Наталії Василієвни при секретаріВолкові В.В. за участю: позивача представника відповідача ОСОБА_3 ОСОБА_4 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області, третя особа Виконавчий комітет Дніпропетровської міської ради про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_3 звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління Держкомзему у м.Дніпропетровськ Дніпропетровської області, третя особа Виконавчий комітет Дніпропетровської міської ради, в якому просить визнати неправомірними дії Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області з приводу відмови громадянці ОСОБА_3 щодо перегляду коефіцієнту функціонального використання в даних державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельної ділянки для розрахунку плати за землю із застосуванням до земельної ділянки площею 0,0733 га (кадастровий номер 1210100000:02:381:0053) коефіцієнту функціонального використання у розмірі 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво) та зобов'язати Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області зробити перерахунок нормативної грошової оцінки, на підставі чого надати громадянці ОСОБА_3 витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, використавши коефіцієнт функціонального використання - 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво), що знаходиться за адресою АДРЕСА_1, загальною площею 0,0733 га (кадастровий номер 1210100000:02:381:0053).

В обґрунтуванні позову зазначено, що позивач звернувся до управління Держкомзему у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області із заявою про встановлення на переданій йому в оренду земельній ділянці коефіцієнту функціонального використання 0,5 та видачу витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку для розрахунку плати за землю, проте відповідач безпідставно відмовив йому.

Позивач у судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги та просив їх задовольнити з підстав викладенних в позовній заяві.

Представник відповідача в засіданні позовні вимоги не визнав у повному обсязі та просив у задоволенні позову відмовити, надав письмові заперечення, які містяться в матеріалах адміністративної справи.

Представник третьої особи в судове засідання не з'явився про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, надав суду клопотання про розгляд справи без його участі.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши докази наявні в матеріалах справи, суд встановив наступне.

Відповідно до Рішення Дніпропетровської міської ради від 28.12.2011 року №94/19 «Про передачу земельної ділянки по АДРЕСА_1 в оренду гр. ОСОБА_3, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, по фактичному розміщенню адміністративної будівлі», було затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку та передано земельну ділянку, площею 0,0733 га (кадастровий номер 1210100000:02:381:0053) в оренду строком на п'ятнадцять років гр. ОСОБА_3 по фактичному розміщенню адміністративної будівлі по АДРЕСА_1, код цільового використання землі (УКЦВЗ) 1.11.6 (інша комерційна діяльність), код виду цільового призначення земель (КВЦПЗ) 03.14 (для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови). Встановлено розмір річної орендної плати за користування цією земельною ділянкою у мінімальному розмірі орендної плати, визначеному Податковим кодексом України.

На підставі зазначеного рішення, між Дніпропетровською міською радою та громадянкою ОСОБА_3 06.03.2012 року було укладено договір оренди землі, згідно якого Дніпропетровська міська рада передала, а позивач прийняв в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: по АДРЕСА_1.

20.12.2012 року ОСОБА_3 звернулась до Управління Держкомзему у місті Дніпропетровську Дніпропетровської області із заявою про надання нормативної грошової оцінки земельної ділянки по АДРЕСА_1 (кадастровий номер 1210100000:02:381:0053) для перерахунку орендної плати.

Листом Управління Держкомзему у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області від 14.01.13 р. № 8/8-13 позивачці було відмовлено у зміні коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки по АДРЕСА_1 (кадастровий номер 1210100000:02:381:0053) через те, що Рішенням Дніпропетровської міської ради від 28.12.2011 року №94/19 встановлено цільове використання земельної ділянки (УКЦВЗ) - 1.11.6 (інша комерційна діяльність). При розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки застосовується коефіцієнт функціонального використання як для земель комерційного використання - 2,5.

Відповідно до статей 5, 13, 20 Закону України «Про оцінку земель» залежно від мети та методів проведення оцінка земель поділяється на такі види: бонітування ґрунтів; економічна оцінка земель; грошова оцінка земельних ділянок. Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, у тому числі, у разі визначення розміру земельного податку і розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. За результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до статті 204 Земельного кодексу України державний земельний кадастр ведеться уповноваженим органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Згідно з Методикою нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, яку затверджено постановою Кабінету Міністрів України № 213 від 23.03.1995 року (з наступними змінами та доповненнями) (далі - Методика) нормативна грошова оцінка земельних ділянок здійснюється з метою визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель (пункт 1 Методики) інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення є матеріали державного земельного кадастру (кількісна і якісна характеристика земель, бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель), матеріали внутрігосподарського землевпорядкування, а земель населених пунктів - їх генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, матеріали економічної оцінки території (пункт 2 Методики). Також, вказаною методикою встановлено, що нормативна грошова оцінка земель населених пунктів визначається за формулою:

В х Нп

Цн = ---------- х Кф х Км, (7)

Нк

де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);

В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях);

Нп - норма прибутку (6 %);

Нк - норма капіталізації (3 %);

Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо);

Км - коефіцієнт, який характеризує місцерозташування земельної ділянки.

Відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, який затверджено спільним наказом Державного комітету по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук № 18/15/21/11 від 27.01.2006 року та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.04.2006 року за № 388/12262 (далі - Порядок), нормативна грошова оцінка земель використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плат за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель (пункт 1.3).

Згідно пунктів 3.3, 3.5 Порядку нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою:

В х Нп

Цн = ------------- х Кф х Км, (8)

Нк

де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);

В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях);

Нп - норма прибутку (6%);

Нк - норма капіталізації (3%);

Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо);

Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.

Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності, та становить:

- для категорії земель за функцією використання - землі житлової забудови (склад категорії земель - землі індивідуального житлового будівництва і господарських будівель, землі малоповерхової і багатоповерхової не садибної забудови, землі сільськогосподарського призначення під господарськими будівлями і спорудами) Кф=1,0 ;

- землі промисловості -Кф=1,2;

- землі комерційного використання Кф= 2,5;

- інші землі, до яких за функцією використання віднесено землі, зайняті поточним будівництвом, та землі, відведені під майбутнє будівництво - Кф=0,5.

Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.1998 року № 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.1998 року за № 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Тобто, класифікація категорій земель за функціональним використанням, здійснюється за видами економічної діяльності, що провадиться на земельній ділянці. В даному випадку позивач не є суб'єктом підприємницької діяльності.

При цьому, відповідно до договору оренди від 06.03.2012 року категорія землі визначена згідно ст.19 Земельного кодексу України: землі житлової та громадської забудови; цільове призначення земельної ділянки: 03 Землі громадської забудови (землі, які використовуються для розміщення громадських будівель і споруд (готелів, офісних будівель, торгівельних будівель, для публічних виступів, для музеїв та бібліотек, для навчальних та дослідних закладів, для лікарень та оздоровчих закладів), інших об'єктів загального користування; код КВЦПЗ: 03.14 (для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови); функціональне використання: по фактичному розміщенню адміністративної будівлі.

Згідно із Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженого наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 23.07.2010 року №548, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 року за №1011/18306 землі для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови, визначаються як код розділу КВЕД -2005 - 45, тобто будівництво.

Відповідно до рішення №510 від 16.05.2012 року позивачу надано дозвіл на проектування, проведення реконструкції існуючої адміністративної будівлі з надбудовою та прибудуванням додаткових приміщень по АДРЕСА_1. Пунктом 4 вказаного рішення відзначено, що питання зміни розміру грошової оцінки земельної ділянки вирішується після отримання в Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Дніпропетровській області документів необхідних для виконання будівельних робіт.

Позивачем отримано дозвіл на виконання будівельних робіт від 22 жовтня 2012 року №ДП 11512196964, вид будівництва - реконструкція.

В тому числі, згідно пункту 10.1 Договору оренди зміна нормативно грошової оцінки земельної ділянки проводиться без внесення змін та доповнень до даного договору. Зазначені зміни відображаються лише у витягу із технічної документації щодо нормативно грошової оцінки земельної ділянки та розрахунку орендної плати, що є невід'ємними додатками даного договору.

Таким чином, враховуючи те, що згідно Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів та Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів нормативна грошова оцінка земель населених пунктів визначається за формулою, яка включає Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, та серед видів земель за функціональним використанням, встановлених додатком №1 (таблиця 1.1) зазначеного Порядку, є відокремлені землі, зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво, із застосуванням до їх нормативної грошової оцінки коефіцієнту функціонального використання у розмірі 0,5, суд дійшов висновку, що у орендованої гр. ОСОБА_3 земельної ділянки змінився вид її функціонального використання, а тому до її нормативної грошової оцінки повинен застосовується коефіцієнт функціонального використання у іншому розмірі, ніж це було раніше, тобто Кф=0,5, з урахуванням цільового призначення земельної ділянки.

В тому числі посилання відповідача на встановлене рішенням Дніпропетровської міської ради від 08.12.2011 року №94/19 цільове використання земельної ділянки (УКЦВЗ) - 1.11.6 (інша комерційна діяльність), судом не може бути прийняте до уваги, оскільки згідно Українського класифікатора цільового використання землі (УКЦВЗ), затвердженого листом Держкомзему України від 24 квітня 1998 року №14-1-7/1205, інша комерційна діяльність визначається за кодом - 1.12.6, разом з цим, даний що лист не є нормативно-правовим актом, а носить лише роз'яснювальний, інформаційний характер і не повинен містити нових правових норм. При цьому, слід зазначити, що правові норми можуть бути викладені лише у нормативно-правовому акті, затвердженому відповідним розпорядчим документом, погодженому із заінтересованими органами та зареєстрованому в Міністерстві юстиції в порядку, встановленому законодавством про державну реєстрацію. А категорії земель визначаються згідно статті 19 Земельного кодексу України.

Таким чином, визнаючи категорії земель за функціональним використанням, при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки, відповідач повинен виходити не з коду цільового використання, а з категорії цільового призначення земельних ділянок (функціонального використання - землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво).

Відповідно до положень, закріплених статтею 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Доказів на підтвердження обґрунтованого застосування коефіцієнту функціонального призначення у розмірі 2,5 відповідачем не надано.

Таким чином, з урахуванням висновків викладених вище, суд вважає, що позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Суд, згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа). Виходячи з цього, суд також вважає за необхідне присудити з Державного бюджету України на користь ОСОБА_3 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) судові витрати у розмірі 34,41 гривень, що підтверджуються матеріалами справи.

Керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_3 до Управління Держкомзему у м.Дніпропетровськ Дніпропетровської області, третя особа Виконавчий комітет Дніпропетровської міської ради про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати неправомірними дії Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області з приводу відмови громадянці ОСОБА_3, щодо перегляду коефіцієнту функціонального використання в даних державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельної ділянки для розрахунку плати за землю із застосуванням до земельної ділянки площею 0,0733 га (кадастровий номер 1210100000:02:381:0053) коефіцієнту функціонального використання у розмірі 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво).

Зобов'язати Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області зробити перерахунок нормативної грошової оцінки, на підставі чого надати громадянці ОСОБА_3 витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, використавши коефіцієнт функціонального використання - 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво), що знаходиться за адресою АДРЕСА_1, загальною площею 0,0733 га (кадастровий номер 1210100000:02:381:0053).

Присудити з Державного бюджету України на ОСОБА_3 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) судові витрати у розмірі 34 (тридцять чотири) гривні 41 копійка.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 25 лютого 2013 року

Суддя Н.В. Боженко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2013
Оприлюднено26.02.2013
Номер документу29535281
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/1394/13-а

Постанова від 19.02.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Боженко Наталія Василівна

Ухвала від 28.01.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Боженко Наталія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні