Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 лютого 2013 р. Справа №805/1319/13-а
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
Головуючий суддя: Буряк І.В.
при секретарі: Могілевському А.А..
за участю представників сторін:
позивача: Крамаренко Л.В. (дов.)
відповідача: Устінової В.Є.
розглянувши у відкритому судовому засіданні
позовну заяву Макіївської об'єднаної державної податкової інспекції
Донецької області Державної податкової служби
до Приватного підприємства «Крок-Будсервіс»
про стягнення з рахунків податкового боргу
ВСТАНОВИВ
Макіївська об'єднана державна податкова інспекція Донецької області Державної податкової служби (надалі - позивач, Макіївська ОДПІ) звернулась до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Приватного підприємства «Крок-Будсервіс» (надалі - відповідач, ПП «Крок-Будсервіс») про стягнення з рахунків податкового боргу з плати за землю в розмірі 10 917,44 грн.
Позов мотивовано встановленням факту несплати відповідачем, в установленому законодавством України порядку, суми податкових зобов'язань з плати за землю, що є підставою для примусового стягнення такого податкового боргу за рішенням суду, відповідно до нормативних приписів Податкового кодексу України.
Представник позивача у судовому засіданні від 19.02.2013р. позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити.
У судовому засіданні від 19.02.2013р. представник відповідача визнав позовні вимоги у повному обсязі.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи адміністративного позову, дійшов наступних висновків.
Приватне підприємство «Крок-Будсервіс» зареєстровано виконавчим комітетом Макіївської міської ради Донецької області в якості юридичної особи (ЄДРПОУ 30076917, місцезнаходження: 86156, Донецька область, м.Макіївка, мікрорайон Зелений, Міськмолокозавод).
Між Макіївською міською радою (орендодавець) та Приватним підприємством «Крок-будсервіс» (орендар) було укладено договір оренди земельної ділянки від 11.05.2010р., відповідно до якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельні ділянки несільськогосподарського призначення - землі промисловості, транспорту, звзяку, енергетики, оборони та іншого призначення (забудовані та запас), які знаходяться на території Макіївської міської ради, у Совєтському районі м.Макіївки, економіко-планувальна зона ІІІ С, оціночний район 527, що в місті Макіївці, з усіма обмеженнями та сервітутами.
Відповідач надав до Макіївської ОДПІ податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 20.02.2012р. №515, відповідно до якої нараховано орендної плати за землю на 2012 рік в розмірі 40 522,09 грн., з урахуванням щомісячних платежів в сумі 3 376,84 грн. та за грудень у розмірі 3 376,85 грн.
Як вбачається із пояснень позивача, за несплату самостійно узгоджених сум орендної плати за землю у відповідача нараховується податковий борг в розмірі 10 172,22 грн.
Макіївською ОДПІ була проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань з плати за землю (у вигляді орендної плати за земельні ділянки) Приватним підприємством «Крок-будсервіс», по закінченню якої було складено акт від 28.12.2012р. №8573/30076917.
Згідно висновків вказаного акту дані перевірки свідчать про несвоєчасну сплату сум податкових зобов'язань, заявлених у податковій декларації №515 від 20.02.2012р., сплачене з затримкою податкове зобов'язання становить 3 335,14 грн., кількість днів затримки - 87.
На підставі акту перевірки від 28.12.2012р. було винесено податкове повідомлення-рішення №0003481500 від 28.12.2012р., відповідно до якого сума штрафу у розмірі 20% суми грошового зобов'язання, погашеного з затримкою, становить 667,03 грн.
Також, позивач зазначає, що відповідачу на підстав пп.129.1.1 п.129.1 ст.129 Податковоно кодексу України нарахована пеня в розмірі 78,19 грн.
Копії зазначених документів наявні в матеріалах справи.
У судовому засіданні відповідач визнав позовні вимоги в повному обсязі.
Відповідно ч.1,3 ст.136 КАС України, позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.
Судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.
Частинами 3, 4 ст.112 КАС України передбачено, що у разі часткового визнання адміністративного позову відповідачем і прийняття його судом може бути прийнята постанова суду про задоволення визнаних відповідачем позовних вимог відповідно до статті 164 цього Кодексу. У разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.
Суд не приймає відмови від адміністративного позову, визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
На підставі викладеного суд приймає вказане до уваги, крім того, суд вбачає за необхідне зазначити наступне.
Згідно п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
У пункті 57.3 ст.57 Податкового кодексу України (надалі - ПКУ) зазначається, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Пунктом 56.1 ст.56 Податкового кодексу України встановлено, що рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
Відповідно до п.56.3 ст.56 ПКУ скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (та у разі потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Зазначені податкові повідомлення-рішення повернуто до інспекції з відміткою про неможливість вручення через відсутність платника податків за адресою.
У відповідності до п.58.3 ст.58 ПКУ у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, вони вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Підпунктом 56.17.1 п.56.17 ст.56 ПКУ процедура адміністративного оскарження закінчується днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у зазначений строк.
Згідно нормативних приписів п.56.17 ст.56 ПКУ день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов'язання платника податків.
Із матеріалів справи вбачається, що вказані податкові повідомлення-рішення не були оскаржені в адміністративному порядку, тобто вказані податкові повідомлення-рішення вважаються узгодженими.
Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
В пункті 111.2 ст.111 Податкового кодексу України встановлено, що фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з цим Кодексом та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені.
У відповідності до пп.129.1.1. п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Пунктом 95.1 ст.95 Податкового кодексу України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
У відповідності до п.95.2 ст.95 Податкового кодексу України встановлено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Згідно матеріалів справи відповідачу були направлені податкова вимога №38 від 02.10.2012р., відповідно до якої загальна сума податкового боргу становить 3 711,70 грн., у тому числі за основним платежем 3 376,84 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями 334,86 грн.
Зазначена податкова вимога не оскаржувалась в адміністративному порядку та не була відкликана, у зв'язку з несплатою.
Відповідно до п.11 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Сальдо розрахунків платника податків з бюджетом за податком, збором (обов'язковим платежем) розраховується у картках особових рахунків платників податків, які ведуться в органах державної податкової служби відповідно до вимог Інструкції «Про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України», затвердженої наказом державної податкової адміністрації України від 18.07.2005 року N 276 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 02.08.2005 р. за N 843/11123.
Згідно зворотного боку облікової картки платника (платіж 13050201 орендна плата з юридичних осіб) станом на момент розгляду справи відповідач має податковий борг в заявленому розмірі.
Таким чином, відповідач має податковий борг з плати за землю у розмірі 10 917,44 грн., що підлягає примусовому стягненню.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку щодо обґрунтованості та наявності достатніх підстав для задоволення позовних вимог.
Нормою ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 11, 17, 69-72, 86, 87, 94, 112, 128, 136, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов Макіївської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до Приватного підприємства «Крок-Будсервіс» задовольнити повністю.
Стягнути з розрахункових рахунків Приватного підприємства «Крок-Будсервіс» (ЄДРПОУ 30076917, місцезнаходження: 86156, Донецька область, м.Макіївка, мікрорайон Зелений, Міськмолокозавод) на користь Місцевого бюджету м,Макіївки (код платежу 13050200, на р/р 33212812700067, ГУДКСУ в Донецькій області, ОКПО 37990227, МФО 834016) податковий борг з плати за землю в розмірі 10 917 (десять тисяч дев'ятсот сімнадцять) гривень 44 (сорок чотири) копійки.
3. Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 КАС України.
4. Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, вступна та резолютивна частина проголошена у судовому засіданні 19 лютого 2013 року, повний текст буде виготовлено 25 лютого 2013 року.
5. Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Буряк І. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2013 |
Оприлюднено | 26.02.2013 |
Номер документу | 29539902 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Буряк І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні