Ухвала
від 29.01.2013 по справі 2а-8433/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 січня 2013 р.Справа № 2а-8433/12/2070 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Бондара В.О.

Суддів: Донець Л.О. , Кононенко З.О.

за участю секретаря судового засідання Попової С.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Основ'янської міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 07.11.2012р. по справі № 2а-8433/12/2070

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Прима - 5"

до Основ'янської міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби

про визнання дій неправомірними,

ВСТАНОВИЛА:

ТОВ "ПРИМА-5"( далі - позивач) звернувся до суду з позовом до Основ'янської МДПІ м. Харкова Харківської області( далі - відповідач) в якому просить суд, з урахуванням уточнень, визнати неправомірними дії відповідача щодо проведення зустрічної звірки ТОВ "ПРИМА-5" з питань підтвердження правових відносин з ТОВ „Промспец Консалтинг", результати якої оформлені довідкою від 20.12.2012 року за № 2674/23-104/31800434.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 07.11.2012 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Прима - 5" до Основ"янської міжрайонної Державної податкової інспекції міста Харкова Харківської області Державної податкової служби про визнання дій неправомірними - задоволено у повному обсязі.

Визнано неправомірними дії Основ"янської міжрайонної Державної податкової інспекції міста Харкова Харківської області Державної податкової служби по проведенню зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Прима - 5" з питань правових відносин з ТОВ "Промспец Консалтинг", результати якої оформлені довідкою від 20 грудня 2011 року за № 2674/23-104/3/800434.

Стягнено з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Прима - 5" судові витрати в розмірі 32.19 грн. (тридцять дві гривні 19 коп.).

Відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову та ухвалити нове рішення, яким відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначив, що вважає постанову суду першої інстанції незаконною та необґрунтованою у зв»язку з неповним з»ясуванням судом, обставин, що мали значення для справи та невідповідністю висновків суду обставинам справи.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, вивчивши матеріали справи, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що дії Основ'янської МДПІ м. Харкова Харківської області по проведенню зустрічної звірки ТОВ "ПРИМА-5" з питань правових відносин з ТОВ "Промспец Консалтинг", результати якої оформлені довідкою N 2674/23-104/31800434 від 20.12.2011 року, вчинені відповідачем безпідставно та необґрунтовано, не у відповідності до чинного законодавства, через що позовні вимоги про визнання таких дій неправомірними підлягають задоволенню.

Колегія суддів погоджується з даним висновком суду виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що позивач ТОВ "ПРИМА-5" є юридичною особою, як платник податків перебуває на обліку у Основ'янської МДПІ м. Харкова Харківської області, є платником податку на додану вартість.

Основ'янської МДПІ м. Харкова Харківської області 20.12.2012 р. проведено зустрічну звірку ТОВ "ПРИМА-5" (код ЄДРПОУ 31800434) з питань правових відносин ТОВ "Промспец Консалтинг" (код ЄДРПОУ 37091549) за період вересень 2011 р.

За результатами складено довідку № 2674/23-104/31800434 від 20.12.2011 року.

За наслідками проведення звірки податковим органом зроблено висновки про неможливість реального здійснення фінансово-господарських операцій ТОВ "ПРИМА-5" з ТОВ "Промспец Консалтинг" та відповідно подальшого руху придбаних товарно-матеріальних цінностей.

Враховуючи викладене, колегія суддів зазначає, що відповідно до п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Вимоги до оформлення запиту визначені п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України, відповідно до якого органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин iз письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Відповідно до п.4 Порядку N1232 від 27.12.2010 р. орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Аналіз викладеного свідчить, що зустрічна звірка може бути проведена податковим органом лише в разі наявності у розпорядженні податкового органу первинних документів або надання таких документів платником податків на обов'язковий письмовий запит податкового органу, оскільки за своєю правовою суттю зустрічна звірка полягає у співставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Як вбачається з матеріалів справи, з запиту Основ'янської МДПІ м. Харкова Харківської області про надання інформації та її документального підтвердження від 28.11.2011 р. N 19511/10/23-110, відповідачем у вказаному запиті не зазначено жодної з підстав, передбачених п. 73.3. ст. 73 Податкового кодексу України для направлення такого запиту, що є обов'язковою складовою письмового запиту про подання інформації, необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.

Також, матеріали справи не містять відповідного запиту ініціатора звірки - податкової, на обліку в якій перебуває ТОВ "Промспец Консалтинг", про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних, отримання якого передує проведенню зустрічної звірки, відповідно п. 3 Порядку N1232 від 27.12.2010 р.

Колегія суддів зазначає, що як вбачається з довідки N 2674/23-104/31800434 від 20.12.2011 року, при проведенні зустрічної звірки податковим органом замість проведення звірки даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання досліджено інформацію, яка надійшла від ДПІ у Жовтневому районі м. Харкова, на підставі якої встановлено „дефектність" документів та зроблено висновок про неможливість реального здійснення фінансово - господарських операцій ТОВ "ПРИМА-5" з ТОВ "Промспец Консалтинг" та відповідно подальшого руху придбаних товарно-матеріальних цінностей (робіт, послуг).

Також, як вбачається з довідки про результати зустрічної звірки ТОВ "ПРИМА-5" з питань правових відносин з ТОВ "Промспец Консалтинг" № 2674/23-104/31800434 від 20.12.2011 року, не здійснювалося податковим органом і співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єктів господарювання ТОВ "ПРИМА-5" та ТОВ "Промспец Консалтинг".

Як вбачається з матеріалів справи у запиті Основ'янської МДПІ м. Харкова Харківської області про надання інформації та її документального підтвердження від 28.11.2011 р. N 19511/10/23-110, направленому позивачу, податковим органом вимагалася інформація та документи щодо фінансово-господарської діяльності позивача лише з ТОВ "Промспец Консалтинг" за період вересень 2011 року, які і були надані позивачем у повному обсязі, що підтверджується довідкою про результати зустрічної звірки № 2674/23-104/31800434 від 20.12.2011 року. Однак у довідці № 2674/23-104/31800434 від 20.12.2011 року відповідачем розширено перелік суб'єктів господарювання та надано судження щодо обставин господарської діяльності позивача з іншими юридичними особами, щодо яких не вимагалися документи та відповідачем не здійснювалося співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що дії Основ'янської МДПІ м. Харкова Харківської області по проведенню зустрічної звірки ТОВ "ПРИМА-5" з питань правових відносин з ТОВ "Промспец Консалтинг", результати якої оформлені довідкою N 2674/23-104/31800434 від 20.12.2011 року, вчинені відповідачем безпідставно та необґрунтовано, не у відповідності до чинного законодавства, через що позовні вимоги про визнання таких дій неправомірними підлягають задоволенню.

Згідно з положеннями ч. 1 ст. 195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судове рішення в межах апеляційної скарги.

З огляду на вищезазначене, постанова суду першої інстанції ухвалена з дотриманням норм процесуального права, у відповідності до вимог норм матеріального права, тому колегія суддів вважає, що підстав для її скасування немає.

Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, , 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Основ'янської міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 07.11.2012р. по справі № 2а-8433/12/2070 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Бондар В.О. Судді Донець Л.О. Кононенко З.О.

Повний текст ухвали виготовлений 04.02.2013 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.01.2013
Оприлюднено26.02.2013
Номер документу29548307
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8433/12/2070

Ухвала від 02.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 22.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 29.01.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бондар В.О.

Ухвала від 11.12.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бондар В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні