Рішення
від 22.02.2013 по справі 32/5005/11053/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

19.02.13р. Справа № 32/5005/11053/2012

За позовом : Приватного підприємства «АСТРА СОФТ ДНІПРО», м. Новомосковськ

До: Товариства з обмеженою відповідальністю «АЯКС», м. Дніпропетровськ

Про : стягнення 7 043,66 грн.

Суддя Васильєв О.Ю.

ПРЕДСТАВНИКИ:

Від позивача: не з'явився;

Від відповідача: Лотоцький О.Б. (дов. вих.№2844-Д від 04.03.11р.)

СУТЬ СПОРУ :

ПП «АСТРА СОФТ ДНІПРО» ( позивач ) звернувся з позовом до ТОВ «АЯКС» (відповідач) про стягнення 7 043, 66 грн. заборгованості за договором поставки №Д/2244-А від 30.11.10р. Позовні вимоги обґрунтовані невиконанням відповідачем своїх обов'язків із повної та своєчасної оплати поставленого позивачем товару. В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що ним за договором № Д/2244-А від 30.11.2010р. був поставлений товар на загальну суму 7 369 948,22 з ПДВ, з якої на теперішній час оплачено лише 7 362 901,56 з ПДВ, що є порушенням зобов'язання, яке повинно виконуватися, у відповідності до ч.1 ст.530 ЦК України, у встановлений строк. Позивач явку повноважних представників у судові засідання 14.02.13р. та 19.02.13р. не забезпечив.

ТОВ «АЯКС» ( відповідач ) проти позову заперечує, у відзиві на позовну заяву зазначає, що позивач своє зобов'язання виконав з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання, а саме - здійснив постачання товару у кількості менше, ніж передбачено договором № Д/2244-А від 30.11.2010р., в зв'язку з чим відповідач зупинив виконання свого обов'язку щодо оплати товару до виконання позивачем у повному обсязі його обов'язку з постачання товару.

По справі оголошувалися перерви з 29.01.13р. по 05.02.13р. та з 05.02.13р. по 14.02.13р.

Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ :

30.11.2010 р. між приватним підприємством «АСТРА СОФТ ДНІПРО» (позивач) та товариством з обмеженою відповідальністю «АЯКС» (відповідач) був укладений договір поставки № Д/2244-А , згідно з умовами якого позивач (постачальник) відповідно до зобов'язався поставити та передати у власність, а відповідач (покупець) прийняти та оплатити товар, а саме: ячмінь (фуражний) - ДСТУ 3769-98, пшеницю 6 класу (фуражну) - ДСТУ 3768-2009, пшеницю 5 класу групи Б - ДСТУ 3768-2009, пшеницю 3 класу групи А - ДСТУ 3768-2009, пшеницю 4 класу групи Б - ДСТУ 3768-2009, пшеницю 2 класу групи А - ДСТУ 3768-2009, рапс продовольчій - ГОСТ 10853-76, рапс технічний - ГОСТ 10853-76, сою - ГОСТ 17109-88, соняшник - ДСТУ 22391-89, олію соняшникову - ДСТУ 4492:2005, на умовах - «Франко-заготівельне підприємство» або «Франко-автотранспортне підприємство», на погоджених з покупцем підприємствах ( згідно Доповнення №1 до договору) . Відповідно до п.2.1. та п.2.2. договору 30.11.2010 року між позивачем та відповідачем була укладена додаткова угода № б/н до договору, згідно якої сторони погодили асортимент, кількість і ціну товару, конкретні умови його поставки, а саме: постачальник взяв на себе зобов'язання поставити та передати у власність покупцю: на току «Заплавка»: пшеницю 3 класу у кількості 1 728,500 т за ціною 1 450,00 грн. за 1т з ПДВ; пшеницю 5 класу у кількості 340,000 т за ціною 1 276,43 грн. за 1 т з ПДВ; ячмінь 3 класу у кількості 375,500 т за ціною 1 450,00 грн. за 1 т з ПДВ; на току «Гупаловка» (Магд. р-н): пшеницю 3 класу у кількості 805,500 т за ціною 1 450,00 грн. за 1т з ПДВ; пшеницю 4 класу у кількості 321,000 т за ціною 1 450,00 грн. за 1 т з ПДВ; пшеницю 6 класу у кількості 1 175,000 т за ціною 1 273,00 грн. за 1 т з ПДВ; ячмінь 3 класу у кількості 516,420 т за ціною 1 450,00 грн. за 1 т з ПДВ. Строки поставки, у відповідності до п.3.1. договору, встановлено до 01 березня 2011року.

Відповідно до п.4.1. договору № Д/2244-А від 30.11.2010р. покупець здійснює оплату постачальнику за поставлений товар, виходячи із цін, вказаних у додаткових угодах до цього договору до 01 березня 2011року.

Позивачем 30 листопада 2010 року на умовах, передбачених договором поставки № Д/2244-А від 30.11.2010р., додатковою угодою № б/н від 30.11.2010р. до договору, та відповідно до видаткової накладної № РН-0000058 від 30.11.2010р. поставлено та передано у власність відповідача на току «Заплавка» та «Гупаловка» наступний товар у кількості та за ціною: пшениці 3 класу - 2 534,000 т за ціною 1 208,33 грн. без ПДВ, на суму 3 061 916,67 грн. без ПДВ; пшениці 4 класу - 321,000 т за ціною 1 208,33 грн. без ПДВ, на суму 387 875,00 грн. без ПДВ; пшениці 5 класу - 340,000 т за ціною 1 063,69 грн. без ПДВ, на суму 361 654,02 грн. без ПДВ; пшениці 6 класу - 1 175,000 т за ціною 1 060,83 грн. без ПДВ, на суму 1 246 475,25 грн. без ПДВ; ячміню 3 класу - 892,000 т за ціною 1 208,33 грн. без ПДВ, на суму 1 077 830,36 грн. без ПДВ. Всього: 5 262,000 т на суму без ПДВ 6 135 751,30 грн., разом з ПДВ: 7 362 901,56 грн.

Відповідач на виконання умов договору, відповідно до платіжних доручень № 14190 від 29.12.2010р., № 14223 від 10.01.2011р., № 14247 від 12.01.2011р., № 14249 від 13.01.2011р., № 14256 від 17.01.2011р., та № 14258 від 18.01.2011р. перерахував на поточний рахунок позивача грошові кошти у розмірі 7 362 901,56 грн. з ПДВ за отриманий за договором № Д/2244-А від 30.11.2010р. товар.

01.12.2010р. відповідачем для здійснення перевезення отриманого від позивача товару було укладено договори № 309, № 2 та № 1 про надання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом територією України, з перевізниками: філія ПАТ «Розівський елеватор» - «Якимівський елеватор», філія ТОВ «Нікопольська зернова компанія» - «Городищенський ХПП» та філія ТОВ «Нікопольська зернова компанія» - «Сірогозський КХП», відповідно.

В період з 17.12.2010р. по 14.01.2011р. відповідно до актів прийому-передачі наданих за договором № 309 від 01.12.2010р. послуг перевезення № б/н від 31.12.2010р., № б/н від 31.12.2010р., № АРФ 000024 від 31.01.2011р., № АРФ 000025 від 31.01.2011р., актів прийому-передачі наданих за договором № 2 від 01.12.2010р. послуг перевезення № ГФ 000520 від 31.12.2010р., № ГФ 0000010 від 31.01.2011р., актів прийому-передачі наданих за договором № 1 від 01.12.2010р. послуг перевезення № СФН-000023 від 31.01.2011р., № СФН-000024 від 31.01.2011р., товарно-транспортних накладних, журналів зважування та реєстрів накладних на прийняте з визначенням якості за середньодобовою пробою ф. № ЗХС-3 відповідачем, із «Заславського» та «Гупалівського» токів було перевезено на зерновий склад ТОВ «Аякс» (розташований за адресою: Дніпропетровська область, Магдалинівський район, с.Личкове, вул.Привокзальна, 3) товару, переданого позивачем за договором № Д/2244-А від 30.11.2010р., у кількості: пшениці 3 класу - 1 932,322 т за ціною 1 208,33 грн. без ПДВ, на суму 2 334 882,64 грн. без ПДВ; пшениці 4 класу - 320,744 т за ціною 1 208,33 грн. без ПДВ, на суму 387 564,60 грн. без ПДВ; пшениці 5 класу - 341,314 т за ціною 1 063,69 грн. без ПДВ, на суму 363 052,29 грн. без ПДВ; пшениці 6 класу - 1 864,652 т за ціною 1 060,83 грн. без ПДВ, на суму 1 978 078,78 грн. без ПДВ; ячміню 3 класу - 892,170 т за ціною 1 208,33 грн. без ПДВ, на суму 1 078 035,78 грн. без ПДВ. Всього: 5 351,202 т на суму без ПДВ: 6 141 614,09 грн., разом з ПДВ: 7 369 947,63 грн.

Як вбачається із матеріалів справи та з чим погоджуються, як позивач, так і відповідач, різниця між узгодженою сторонами договору кількістю товару та фактично отриманою відповідачем складає: по товарних позиціях пшениця 3 класу: - 601,678 т на суму 727 025,58 грн. без ПДВ; пшениця 4 класу: - 0,256 т на суму 309,33 грн. без ПДВ; пшениця 5 класу: + 1,314 т на суму 1 397,69 грн. без ПДВ; пшениця 6 класу: + 689,652 т на суму 731 603,53 грн. без ПДВ; ячмінь 3 класу: + 0,170 т на суму 205,42 грн. без ПДВ. Таким чином позивач поставив та передав у власність відповідача товару на загальну суму більшу, ніж було сплачено останнім. Різниця склала 5 871,73 грн. без ПДВ, всього з ПДВ 7 046,07 грн. На час прийняття рішення у справі доказів сплати заборгованості за поставлений товар перед позивачем відповідач не надав.

За договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін ( ст.712 ЦК України ). За договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму ( ст.655 ЦК України ). У відповідності із ст.526 ЦК України, зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.(ст.525 ЦК України). У відповідності до ч.1 ст. 530 ЦК України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Згідно зі ст..610 ЦК України, порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).Частиною 3. ст. 670 цього ж Кодексу встановлено, якщо покупець прийняв більшу кількість товару, ніж це встановлено договором купівлі-продажу, він зобов'язаний оплатити додатково прийнятий товар за ціною, встановленою для товару, прийнятого відповідно до договору, якщо інша ціна не встановлена за домовленістю сторін. Відповідно до приписів ст.33 ГПК України : кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Відповідачем жодних доказів на спростування обставин, викладених в позовній заяві, не надано ; за таких обставин позовні вимоги підлягають задоволенню.

На підставі вищевикладеного, керуючись вимогами ст.ст.525, 526, 530, 610, 670, 712 ЦК України, ст.ст. 33, 49, 78, 82-85 ГПК України , господарський суд ,-

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

2. Стягнути з відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю «АЯКС» (49127, м. Дніпропетровськ, пер. Піонерський, 12; код ЄДРПОУ 30198309) на користь позивача - Приватного підприємства «АСТРА СОФТ ДНІПРО» ( 51200, м. Новомосковськ, вул. Сучкова, 2 А ; код ЄДРПОУ 36206545): 7 043, 66 грн. - заборгованості та 1 609, 50 грн. - витрат на сплату судового збору.

Видати відповідний наказ після набрання рішенням чинності.

Суддя Васильєв О.Ю.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення22.02.2013
Оприлюднено27.02.2013
Номер документу29554754
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —32/5005/11053/2012

Рішення від 22.02.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Васильєв Олег Юрійович

Ухвала від 14.02.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Васильєв Олег Юрійович

Ухвала від 15.01.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Васильєв Олег Юрійович

Ухвала від 20.12.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Васильєв Олег Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні