Постанова
від 25.02.2013 по справі 812/1302/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

9.4.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 лютого 2013 року Справа № 812/1302/13-а

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Широка К.Ю., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Рембуд" про стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 17000 грн. 00 коп.,-

ВСТАНОВИВ:

04 лютого 2013 року позивачем подано до суду позов про стягнення з Відкритого акціонерного товариства "Рембуд" штрафних санкцій у сумі 17000,00 грн. за порушення вимог законодавства про цінні папери.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Відкритого акціонерного товариства "Рембуд" в порушення вимог п. 5 розділу XVII Закону України «Про акціонерні товариства», відповідно до якого відповідач повинен був привести статут та внутрішні положення товариства у відповідність із нормами зазначеного Закону, окрім того згідно свідоцтва про реєстрацію випуску акцій № 113/12/1/99 від 08.06.1999 акції ВАТ «Рембуд» існують в документарній формі, що є порушенням вимог ч.2 ст. 6 Закону України «Про цінні Папери та фондовий ринок» та ч. 2 ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства». У відношенні Вадкритого акціонерного товариства "Рембуд" 15.08.2012 уповноваженою особою позивача винесено постанову № 415-ДО-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у загальному розмірі 17000,00 грн. за невиконання розпорядження щодо усунення порушень на ринку цінних паперів. Позивач просив суд стягнути з відповідача зазначену суму штрафу в доход Державного бюджету України.

Ухвалою від 06 лютого 2013 року справу призначено до розгляду у порядку скороченого провадження.

Відповідачу запропоновано у 10 денний строк з дня одержання ухвали про відкриття скороченого провадження надати на адресу Луганського окружного адміністративного суду заперечення проти позову та необхідні документи або письмову заяву про визнання позову.

Відповідачем копію ухвали про відкриття скороченого провадження отримано 08.02.2013, про що свідчить його особистий підпис на повідомленні про вручення поштового відправлення, заперечень проти позову або письмової заяви про визнання позову у встановлений строк не надано. Тому, суд вважає можливим розглянути справу в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Відповідно до статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) вважається, що особа повідомлена про час та місце слухання справи, якщо судова повістка доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру.

Судом встановлені такі факти і відповідні їм правовідносини.

Правові засади регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" № 448/96-ВР від 30.10.1996.

Контроль за випуском та обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, за винятком приватизаційних, здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку і її територіальні відділення на місцях.

Відповідно до ст. 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно до ст. 7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" однією з основних завдань Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування. З цією метою Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань встановлює вимоги щодо випуску (емісії) і обігу цінних паперів та їх похідних, інформації про випуск та розміщення цінних паперів, в тому числі іноземних емітентів (з урахуванням вимог валютного законодавства України), які здійснюють випуск і розміщення цінних паперів на території України, а також встановлює порядок реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, встановлює стандарти випуску (емісії) цінних паперів, інформації про випуск цінних паперів, що пропонуються для відкритого продажу, в тому числі іноземних емітентів, які здійснюють випуск цінних паперів на території України, та порядок реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, а також здійснює інші функції відповідно до вимог чинного законодавства.

Статтею 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, зокрема, надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства (п.10).

Згідно п. 3.1 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій (затверджені рішенням ДКЦПФР від 11.12.2007 за № 2272, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 12.02.2008 за № 120/14811), у випадку наявності ознак правопорушення порушується справа про правопорушення на ринку цінних паперів, про що виноситься постанова про порушення справи, що передбачено п. 4.1 цих Правил.

Пунктом 14 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні " передбачено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб.

Відповідно до ст. 11 цього Закону, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку накладає на юридичних осіб штрафи за: ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення порушень щодо цінних паперів - у розмірі до 500 неоподаткованих мінімумів доходів громадян. Рішення про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. Штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються в судовому порядку.

Згідно абз. 5 ст. 12 "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні ", рішення про накладання штрафу оформлюється постановою, яка направляється юридичній особі, щодо якої застосовано штраф.

З матеріалів справи вбачається, що Відкрите акціонерне товариство "Рембуд " повинно було привести статут та внутрішні положення товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства», окрім того згідно свідоцтва про реєстрацію випуску акцій № 113/12/1/99 від 08.06.1999 акції ВАТ «Рембуд» існують в документарній формі, що є порушенням вимог ч.2 ст. 6 Закону України «Про цінні Папери та фондовий ринок» та ч. 2 ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства». Вказані вимоги відповідачем не виконано.

Зазначене стало підставою для винесення уповноваженою особою Луганського територіального управління ДКЦПФР 13.01.2012 розпорядження № 82-ЛУ про усунення порушень законодавства про цінні папери, яким запропоновано відповідачу у термін до 16 травня 2012 року усунути порушення чинного законодавства про цінні папери, шляхом приведення статуту та внутрішнього положення товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства», а також подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (територіального управління) пакету документів згідно з вимогами чинного законодавства України а також здійснити переведення випуску акцій товариства документарної форми існування у без документарну, відповідно до вимог чинного законодавства України та подати до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (територіального управління) пакет документів відповідно до вимог чинного законодавства України (а.с.4,5).

У зв'язку з невиконанням зазначеного розпорядження 24 липня 2012 року уповноваженою особою Донбаського територіального управління НКЦПФР винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою запропоновано керівнику Відкритого акціонерного товариства "Рембуд" з'явитись до ДТУ НКЦПФР 03.08.2012 для надання пояснень та підписання акту. (а.с. 7,8)

15 серпня 2012 року уповноваженою особою ДТУ НКЦПФР, на підставі матеріалів про правопорушення на ринку цінних паперів щодо Відкритого акціонерного товариства "Рембуд ", винесено постанову № 415-ДО-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів(а.с.9-10), згідно з яких на відповідача накладено штраф у розмірі 17000,00 грн. Вищезазначена постанова направлені на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням, про що свідчить реєстр відправленої кореспонденції від 11.10.2012.(а.с.10,11).

Згідно з п. 19.1 зазначених вище Правил, штраф має бути сплачений правопорушником не пізніше як через 15 днів з дня отримання ним постанови.

Частиною 5 розділу розділу XVII Закону України «Про акціонерні товариства», передбачено, що статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.

Відповідач суму штрафу в добровільному порядку не сплатив, постанову від 15.08.2012 № 415-ДО-1-Е в судовому порядку не оскаржив.

Відповідно до п. 19.4 Правил, зазначених вище, у випадку не сплати штрафу правопорушником у визначені строки (п. 19.1 цієї Постанови) штраф стягується у судовому порядку.

Згідно п.2 ч.3 ст.6 Закону України «Про цінні Папери та фондовий ринок» акції існують виключно в бездокументарній формі.

З приписів ч.2 ст.20 Закону України «Про акціонерні товариства» вбачається, що усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі.

Згідно з п. п. 6 п. 5 Положення про Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України від 14.02.1997 № 142/97, комісія, у т.ч. і її територіальні управління, мають право звертатись до суду та господарського суду з позовами у зв'язку з порушенням законодавства України про цінні папери.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що заявлені Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку вимоги про стягнення з Відкритого акціонерного товариства "Рембуд " штрафних санкцій у сумі 17000,00 грн. за порушення вимог законодавства про цінні папери є обґрунтованими, заснованими на законі, підтвердженими наданими до справи доказами та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст. 121 Конституції України, , ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 128, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити повністю.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Рембуд " (код ЄДРПОУ 13397861) в доход Державного бюджету України -р/р 31110106700004 в УДКС у м. Донецьку, код 38033949, МФО 834016 код платежу 21081100 штрафні санкції у сумі 17000,00 грн. (сімнадцять тисяч грн. 00 коп.)

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Суддя К.Ю. Широка

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.02.2013
Оприлюднено27.02.2013
Номер документу29558368
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1302/13-а

Постанова від 25.02.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Ю. Широка

Ухвала від 06.02.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Ю. Широка

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні