Постанова
від 31.01.2013 по справі 2а-0770/3637/12
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Cправа № 2a-0770/3637/12

Ряд стат. звіту № 5.1.2

Код - 07

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 січня 2013 року місто Ужгород

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої - судді Калинич Я.М.

при секретарі судового засідання - Лумей В.Г.

за участю: представники сторін в судове засідання не з'явились,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань у приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»» в особі Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Західному регіоні» Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Роси-1» про стягнення штрафних санкцій за порушення законодавства в галузі електроенергетики, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго»» в особі Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Західному регіоні» Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»» (далі - позивач, ДП «Укренерго») звернулося у Закарпатський окружний адміністративний суд з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «Роси-1» (далі - відповідач, ТзОВ «Роси-1»), якою просить: стягнути з відповідача на користь Державного бюджету України штраф у розмірі 765 грн.

Позовні вимоги мотивовані наступним. Позивачем виявлено порушення відповідачем законодавства про електроенергетику. Останній протягом встановленого терміну не виконав в добровільному порядку вимоги Припису. Позивачем проведено перевірку виконання відповідачем вимог Припису, про що складено Акт перевірки (протокол). На підставі Акту перевірки (протоколу) позивачем винесено Постанову про накладення на відповідача за порушення законодавства про електроенергетику штрафні санкції у розмірі 765,00 грн. В добровільному порядку відповідачем не сплачено штрафу, тому позивач звернувся до суду з вимогою стягнення з відповідача вищевказаної суми в примусовому порядку.

У судове засідання представник позивача не з'явився. 31 січня 2013 року до канцелярії суду надійшла заява від представника позивача, згідно якої він позовні вимоги підтримує у повному обсязі з мотивів наведених у позовній заяві та просив суд розгляд справи провести за його відсутності за наявними в матеріалах справи доказами та задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідач заперечень на адміністративний позов не подав, у судове засідання не з'явився, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового засідання, про що свідчить наявне в матеріалах справи повідомлення УКРПОШТИ про вручення поштового відправлення. А відтак, судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження, про дату, час і місце судового розгляду даної адміністративної справи, та відповідно до п.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, справа вирішується на підставі наявних у ній матеріалів.

Відповідно до частини 1 статті 41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень КАС України розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. А оскільки сторони в судове засідання не з'явилися, фіксування судового процесу не здійснюється.

Дослідивши подані документи та матеріали справи, об'єктивно оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

Судом встановлено, що у відповідності до ч.1 ст.9 Закону України «Про електроенергетику» державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

У відповідності до п.1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 р. № 929 (зі змінами і доповненнями), державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії, технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовуючих установок та мереж суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (Держенергонагляд).

Згідно п.1 Наказу Міністерства палива та енергетики України «Про державний енергетичний нагляд» за № 422 від 03.11.2006 року Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії безпосередньо підпорядкована Міністерству палива та енергетики України щодо виконання функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, здійснює допоміжні заходи із забезпечення надійного і сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України та діє у складі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»».

Частиною 2 статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.

Згідно з Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії, Держенергонагляд є державним органом уповноваженим на здійснення державного енергетичного нагляду за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії.

Відповідно до Положення про Державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Закарпатській області дана інспекція є структурним підрозділом Відокремленого Підрозділу «Держенергонагляд у Західному регіоні» Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»».

У відповідності до вимог статті 5 Закону України «Про електроенергетику», державна політика в електроенергетиці базується на наступних принципах:

1) державне регулювання діяльності в електроенергетиці;

2) створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики;

3) додержання єдиних державних норм, правил і стандартів всіма суб'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом,

4) передачею, постачанням і використанням енергії;

5) забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.

Згідно із ст. 9 вищезазначеного Закону, державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії. Вищевказана інспекція наділена правом давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; застосовувати у встановленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів.

Матеріалами справи встановлено, що 01-02 листопада 2012 року позивачем було проведено перевірку виконання відповідачем Припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Закарпатській області за № 03/21-05-017-ПР від 20 липня 2012 року щодо усунення порушень законодавства про електроенергетику. Перевіркою було встановлено факт ухилення від виконання вимог п.п. 1-5, 7, 9, 10, 12-16,18, 19, 21, 23 Припису, про що був складений Акт перевірки (протокол) за № 03/21-05-003-АП від 20.11.2012 року.

Згідно з п. 8 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» припис - це обов'язкова для виконання у визначенні строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Отже, Припис Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Закарпатській області за № 03/21-05-017-ПР від 20.07.2012 року мав бути виконаний терміном до 22 жовтня 2012 року.

У відповідності до ч. 1 ст. 12 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» невиконання приписів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю), тягне за собою застосування до суб'єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законодавством.

На підставі Акту перевірки (протоколу) було винесено Постанову за № 03/21-05-003-ПШ від 2 листопада 2012 року про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику, якою за ухилення від виконання Припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на відповідача накладено штраф у розмірі 765 (сімсот шістдесят п'ять) гривень 00 копійок.

Статтею 27 Закону України «Про електроенергетику» передбачено відповідальність за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання припису. У відповідності до абз.2 ч.3 ст.27 вищевказаного Закону, суб'єкти господарської діяльності за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії несуть відповідальність у вигляді штрафу у розмірі до п'яти тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Постановою Кабінету Міністрів України за № 1312 від 21 червня 1999 року «Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання» передбачено порядок застосування таких санкцій.

У відповідності до вимог п. 10 вищевказаної Постанови Кабінету Міністрів України суб'єкт господарювання повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення.

Судом встановлено, що штраф відповідачем не сплачено на час розгляду справи.

Штрафи, які накладаються Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії, скеровуються до Державного бюджету України. Непоступлення, а також несвоєчасне поступлення штрафних санкцій до Державного бюджету України, зачіпає інтереси держави, у зв'язку з тим, що відбувається недофінансування бюджетних установ, організацій, соціальних програм, що тягне за собою загрозу стабільності соціальної політики держави.

За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами та підлягають до задоволення повністю.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 104 - 106, 160 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовну заяву Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»» в особі Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Західному регіоні» Державного підприємства «Національна енергенична компанія «Укренерго»» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Роси-1» про стягнення штрафних санкцій за порушення законодавства в галузі електроенергетики - задовольнити повністю .

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Роси-1» (90000, Закарпатська область, смт. Міжгір'я, вул. Промислова, 3, р/р 26006031000718 в ТОВ КБ "КОМІНВЕСТБАНК" м. Ужгород, МФО 312248, код ЄДРПОУ 33110473) на користь Державного бюджету України (одержувач - державний бюджет м. Ужгород, код ОКПО 38024468, банк одержувача: ГУДКСУ у Закарпатській області, МФО банку 812016, р/р 31113106700131, код класифікації доходів 21081100, символ звітності 106) штраф у розмірі 765 (сімсот шістдесят п'ять) гривень 00 копійок .

3. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Калинич Я.М.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2013
Оприлюднено27.02.2013
Номер документу29563995
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0770/3637/12

Постанова від 31.01.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

Ухвала від 13.12.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні