Постанова
від 20.02.2013 по справі 809/419/13-а
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"20" лютого 2013 р. справа № 809/419/13-a

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Чуприни О.В.

за участю секретаря судового засідання Драгомирецького І.М.

представника позивача: Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області - Татарина Р.І.

представника відповідача: Верховинського районного центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді - Соломійчук О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області до Верховинського районного центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді про стягнення заборгованості в сумі 4 037,50 грн., -

ВСТАНОВИВ:

06.02.2013 року Івано-Франківським окружним адміністративним судом відкрито провадження у справі за позовом Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області (далі по тексту - позивач) до Верховинського районного центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді (далі по тексту - відповідач) про стягнення заборгованості в сумі 4 037,50 грн.

Заявлені позовні вимоги мотивовано тим, що відповідачем протиправно, в порушення статті 15 Закону України ''Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні'' не виконано законні обов'язкові вимоги Верховинської об'єднаної Державної фінансової інспекції Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області, викладені у вимозі за №820-14/834 від 30.07.2012 року ''Про усунення порушень, виявлених ревізією'', в частині не забезпечення повернення до загального фонду Верховинського районного бюджету Івано-Франківської області коштів в загальному розмірі 4 037,50 грн., які підлягали надходженню в розмірі 50 % орендної плати від здавання в оренду комунального майна, яке перебуває на балансі у відповідача, у період часу за 2011 рік та за січень-травень 2012 року. Позивач зазначає, що таке ненадходження коштів здійснено в порушення пункту 4.1.2. пункту 4.1 Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна, що належить до спільної власності територіальних громад району, затвердженої рішенням сесії Верховинської районної ради від 25.06.2010 року, як 50% від розміру орендної плати, визначеної у договорах оренди із Обласною громадською організацією ''Християнська Асоціація молоді та сім'ї'' і приватним підприємцем ОСОБА_3 у 2011 і 2012 роках, яку в розмірі 4 037,50 грн. не було перераховано до загального фонду районного бюджету.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з мотивів викладених у позовній заяві. Додатково пояснив, що Верховинським районним центром соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, в порушення наведених у позові норм, не забезпечено надходження за обревізований період орендної плати, частина якої в розмірі 50% повинна вилучатися до бюджету, а тому вважає таку бездіяльність відповідача, в тому числі по невиконанню обов'язкової вимоги Верховинської об'єднаної Державної фінансової інспекції Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області, протиправною та такою, що порушує інтереси держави. В свою чергу, кошти в загальній сумі 4 037,50 грн. такими, що підлягають обов'язковому надходженню до бюджету Верховинської районної ради. Таким чином, відповідач в порушення вимог підпункту 14 пункту 1 статті 69 Бюджетного кодексу України не забезпечив у 2011 і 2012 роках формування частини доходів загального фонду місцевого бюджету, до яких, серед іншого, належить надходження від орендної плати за користування майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності. Представник позивача вказав, відповідно до пункту 10 статті 10 Закону України ''Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні'', органи Державної фінансової інспекції уповноважені звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів. Просив позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову не заперечила. Пояснила, що їй відомі вимоги пункту 4.1.2. Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна, що належить до спільної власності територіальних громад району. Втім, кошти в сумі 4 037,50 грн. немає можливості повернути до районного бюджету, так як у 2011 і 2012 роках відповідач по договору оренди №2 від 15.02.2010 року із обласною громадською організацією ''Християнська Асоціація молоді та сім'ї'' та №3 від 08.03.2010 року із приватним підприємцем ОСОБА_3, фактично кошти у вигляді орендної плати не отримував. Нарахована за вказаний період часу орендна плата була зарахована орендарям за проведений капітальний ремонт приміщень, які є предметом оренди. Зазначила, що відповідачем подавалися на сесію Верховинської районної ради звернення про звільнення від перерахування в районний бюджет коштів як плати за оренду майна, що знаходиться у комунальній власності і, яке перебуває на обліку у відповідача, на 2011 та 2012 роки, однак сесією надано таке звільнення лише на 2010 та 2013 роки (а.с. 40-41, 48-51, 42-45, 47, 46).

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти них, дослідивши і оцінивши докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з наступних мотивів.

Судом встановлено, що Верховинською об'єднаною державною фінансовою інспекцією Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Верховинського районного центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді за період з 01.02.2010 року по 31.05.2012 року, за результатами якої складено акт за №820-21/79 від 26.07.2012 року. Проведеною ревізією виявлено порушення відповідачам підпункту 4.1.2. пункту 4.1 Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна, що належить до спільної власності територіальних громад району, в частині не забезпечення надходження до Верховинського районного бюджету доходів у вигляді коштів в сумі 4 037,50 грн., як 50% розміру орендної плати, визначеної за договорами оренди №2 від 15.02.2010 року, укладеного з приватним підприємцем ОСОБА_3, та №3 від 08.03.2010 року, укладеного з обласною громадською організацією ''Християнська Асоціація молоді та сім'ї''. Внаслідок вказаного, районним бюджетом недоотримано доходів на загальну суму 4 037,50 грн. (а.с. 7-10, 48-51, 42-45).

Акт ревізії фінансово-господарської діяльності Верховинського районного центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді за період з 01.02.2010 року по 31.05.2012 року за №820-21/79 від 26.07.2012 року підписано відповідальними посадовими особами відповідача заперечень (зауважень).

Позивачем, на підставі вимог пункту 7 статті 10 Закону України ''Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні'' (в редакції чинній на час дії спірних правовідносин), пунктом 14 вимоги від 30.07.2012 року за №820-14/834, за результатами ревізії зобов'язано відповідача, поряд з іншими вимогами, відобразити в обліку заборгованість перед бюджетом та перерахувати 4 037,50 грн. отриманої орендної плати до відповідного бюджету (а.с. 11-16).

Дані вимоги позивача, на час розгляду справи, виконані частково. А саме, на виконання вимог позивача від 30.07.2012 року, відповідачем прийнято наказ за №01-6/17 від 22.08.2012 року, відповідно до пункту 1.9.2. якого вирішено відобразити в обліку заборгованість перед бюджетом та перерахувати 4 037,50 грн. отриманої орендної плати до відповідного бюджету. Реалізовуючи наказ, відповідачем відображено облікову заборгованість перед бюджетом недоотриманої частини орендної плати за 2011 рік та січень-травень 2012 року в загальному розмірі 4 037,50 грн. (а.с. 18-19, 17).

В той же час, повернення до районного бюджету коштів в сумі 4 037,50 грн. не здійснено, що в свою чергу стало наслідком не виконання у повному обсязі вимоги Верховинської об'єднаної державної фінансової інспекції Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області від 30.07.2012 року за №820-14/834.

Статус державної контрольно-ревізійної служби в Україні, її функції та правові основи діяльності, на час ревізії відповідача, визначався Закон України ''Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні'' та Положенням про державні фінансові інспекції у районах, містах та міжрайонні, об'єднані в районах та містах державні фінансові інспекції, затвердженого наказом Міністерства фінансів України за №1236 від 03.10.2011 року (надалі по тексту - Положення). На час звернення до суду спірні правовідносини врегульовані вимогами Закону України ''Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні''.

Частиною 2 статті 15 Закону ''Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні'' та пунктом 6.13 Положення визначено правове становище службових осіб державної контрольно-ревізійної служби (державної фінансової інспекції, на час розгляду справи), у відповідності до вимог яких законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються.

Таким чином, суд вважає за необхідне вказати на те, що вимоги службових осіб структурного підрозділу Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області -Верховинської об'єднаної Державної фінансової інспекції є обов'язковими для виконання службовими особами Верховинського районного центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, за умови їх законності.

Перевіряючи законність вимог службових осіб позивача, суд приходить до висновку, що вимоги позивача про необхідність обов'язкового перерахування нарахованої орендної плати в сумі 4 037,50 грн. до районного бюджету, які недоотримані від оренди комунального майна, що належить до спільної власності територіальних громад Верховинського району, є законними і підлягають до виконання службовими особами відповідача, виходячи з наступного.

Відповідно до розділу 1 Положення Державні фінансові інспекції у районах, містах та міжрайонні, об'єднані в районах та містах, державні фінансові інспекції (надалі по тексту -Підрозділи) є структурними підрозділами державних фінансових інспекцій в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (надалі по тексту - Інспекція).

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 8 Закону України ''Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні'' (чинного на час проведення ревізії і винесення оскаржуваної вимоги) контрольно-ревізійне управління в областях проводить у підконтрольних установах ревізії фінансово-господарської діяльності, використання і збереження фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильності визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, стану і достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

Підрозділи в свою чергу, відповідно до підпункту 4.1 пункту 4, підпункту 6.5 пункту 6 Положення, серед іншого, здійснюють державний фінансовий контроль за: використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у місцевих органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування, державних фондах, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів.

Такий фінансовий контроль здійснює Підрозділи шляхом проведення: інспектування у формі планових та позапланових ревізій певного комплексу чи окремих питань фінансово-господарської діяльності підприємств, установ та організацій, визначених у підпункті 4.1 пункту 4 цього Положення; державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель.

Пунктом 5 частини 1 статті 8, пунктом 7 частини 1 статті 10 Закону України ''Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні'' (чинного на час проведення ревізії і винесення оскаржуваної вимоги) встановлено, що контрольно-ревізійне управління в областях здійснює контроль за усуненням недоліків і порушень, виявлених під час проведення державного фінансового контролю та пред'являє керівникам, іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів.

За змістом вимог підпункту 6.13 пункту 6 Положення, Підрозділи мають право пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства.

Як встановлено судом, відповідачем 15.02.2010 року і 08.03.2010 року укладено з обласною громадською організацією ''Християнська Асоціація молоді та сім'ї'' і приватним підприємцем ОСОБА_3 договори оренди №2 і №3 про використання на платній основі приміщень по АДРЕСА_1. У пунктах 5.1 Договорів оренди визначено розмір орендної плати в сумах 141,00 грн. та 334,00 грн., відповідно (а.с. 42-45, 48-51).

Відповідно до підпункту 4.1.2. пункту 4.1 Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна, що належить до спільної власності територіальних громад району, затвердженої рішенням сесії Верховинської районної ради від 25.06.2010 року, після відрахування до Державного бюджету податку на додану вартість плата за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селища району, що перебуває на балансі бюджетних установ, які утримуються за рахунок коштів районного бюджету та підприємств, установ, організацій, спрямовується:

- до районного бюджету - 50 відсотків;

- балансоутримувачу - 50 відсотків (а.с. 31).

Зазначений аналіз Методики вказує на те, що незалежно від форми оплати орендної плати за використання комунального майна територіальних громад Верховинського району, орендодавцем в обов'язковому порядку 50% плата за оренду такого майна спрямовується до районного бюджету.

Із наявних у справі матеріалів, наданих відповідачем у судовому засіданні, встановлено, що у 2011 і 2012 роках відповідач по договору оренди №2 від 15.02.2010 року та №3 від 08.03.2010 року фактично кошти у вигляді орендної плати не отримував. Нарахована за вказаний період часу орендна плата була зарахована орендарям в рахунок вартості проведених капітальних ремонтів приміщень, які є предметом оренди.

Представником відповідача рішеннями Верховинської районної ради від 25.06.2010 року та 28.12.2012 року підтверджено про факт звільнення Верховинського районного центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді від перерахування в районний бюджет коштів плати за оренду комунального майна у 2010 році та на 2013 рік в розмірі 50%, шляхом спрямування всієї орендної плати на поліпшення основних фондів (капітальний ремонт, будівництво).

Втім, рішення районної ради про звільнення від перерахування таких коштів у 2011 і 2012 роках відповідач суду не надала. У судовому засіданні представник відповідача вказала про їх відсутність та повідомила про те, що у 2011 і 2012 роках зверталася до районної ради, однак рішення про надання такого дозволу щодо звільнення із вказаного вище питання не приймалося.

З урахуванням вказаного, позивач правильно дійшов висновку щодо безпідставного не перерахування відповідачем орендної плати в сумі 4 037,50 грн. в розмірі 50% розміру нарахованої орендної плати.

Згідно вимог статті 13 Закону України ''Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні'', дії або бездіяльність службових осіб органу державного фінансового контролю можуть бути оскаржені в судовому або адміністративному порядку. У разі незгоди з рішеннями, прийнятих за результатами перегляду в адміністративному порядку, юридичні і фізичні особи можуть його оскаржити у судовому порядку.

Дії службових осіб Верховинської об'єднаної Державної фінансової інспекції Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області, в тому числі акт ревізії від 26.07.2012 року за №820-21/79 та обов'язкова вимога від 30.07.2012 року за №820-14/834, відповідачем не оскаржувались. Із врахуванням вказаного вище, суд приходить до висновку, що вимоги позивача, викладені у пункті 14 листа від 30.07.2012 року за №820-14/834, щодо перерахування заборгованості в сумі 4 037,50 грн., як частини нарахованої орендної плати, до Верховинського районного бюджету Івано-Франківської області, є законними.

Відповідно до пункту 10 статті 10 Закону України ''Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні'' та абзацу другого пункту 4.3. Положення, чинного на час проведення ревізії і формування вимоги, позивач має право звертатись до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Аналогічна правова норма відображена у Законі України ''Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні'', чинного на час звернення позивача до суду і вирішення даного адміністративного позову.

Відповідачем після отримання обов'язкової вимоги Верховинською об'єднаною державною фінансовою інспекцією Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області від 30.07.2012 року за №820-14/834 та на момент розгляду даної адміністративної справи, не забезпечено повернення в районний бюджет коштів в сумі 4 037,50 грн. як частини орендної плати, у зв'язку із чим не виконав законні і обов'язкові вимоги позивача, в порушення вимог статті 15 Закону України ''Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні''.

За таких умов, суд вважає протиправною бездіяльність відповідача по невиконанню обов'язкової вимоги органу державної фінансової інспекції в частині неповернення в районний бюджет коштів в сумі 4 037,50 грн. орендної плати, а позовні вимоги в цій частині обґрунтованими, такими, що відповідають дійсним обставинам встановлених у справі та підлягають до задоволення.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Верховинського районного центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді (ідентифікаційний код 25733985, вул. Жаб'євська, 48, смт. Верховина, Івано-Франківська область, 78700) в дохід бюджету Верховинської районної ради Івано-Франківської області заборгованість в сумі 4 037 (чотири тисячі тридцять сім) гривень 50 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя /підпис/ Чуприна О.В.

Постанова в повному обсязі складена 25.02.2013 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2013
Оприлюднено27.02.2013
Номер документу29567286
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/419/13-а

null від 20.02.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Постанова від 20.02.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 06.02.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні