Постанова
від 21.02.2013 по справі 808/1510/13-а
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 лютого 2013 року о 10 год. 12 хв. Справа № 808/1510/13-а м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Шари І.В.

при секретарі судового засідання Ткаченко А.П.

за участю представників:

позивача - не з'явився

відповідача - не з'явився

третьої особи - не з'явився

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби

до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОЛАН», м. Запоріжжя,

третя особа, що не заявляє самостійних вимог: Державний реєстратор Виконавчого комітету Запорізької міської ради Сергеєва Тетяна Іванівна, м. Запоріжжя

про скасування державної реєстрації змін до установчих документів

ВСТАНОВИВ:

07 лютого 2013 року до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) надійшов позов від Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби (далі - ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя Запорізької області ДПС, позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОЛАН» (далі - ТОВ «ЕКОЛАН», відповідач), третя особа, що не заявляє самостійних вимог: Державний реєстратор Виконавчого комітету Запорізької міської ради Сергеєва Тетяна Іванівна, в якому позивач просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів відповідача щодо зміни місцезнаходження відповідача.

В обґрунтування позову посилається на норми Податкового кодексу України, Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», Цивільного кодексу України та зазначає, що ТОВ «ЕКОЛАН» зареєстроване 18.10.2005 як суб'єкт підприємницької діяльності-юридична особа в органах державної реєстрації. Позивач зазначає, що згідно відомостей, отриманих із Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців, шляхом внесення змін до установчих документів, відповідачем змінено місцезнаходження з адреси: 02068, м. Київ, вул. Урлівська, буд. 3, кв. 28, на адресу: 69095, м. Запоріжжя, пр. Леніна, буд. 77/288. 18.04.2012 Держаним реєстратором Виконавчого комітету Запорізької міської ради внесено запис №16 про взяття ТОВ «ЕКОЛАН» на облік у зв'язку зі зміною місцезнаходження відповідача, пов'язаного зі зміною адміністративного району. Позивач звертає увагу, що відповідач не звертався до ДПІ в Жовтневому районі м. Запоріжжя за новим місцезнаходженням ні з заявою про взяття на облік (форма №1-ОПП), ні за отриманням довідки про взяття на облік платника податків (форма №4-ОПП). Проведеними заходами, щодо перевірки відповідності юридичної адреси фактичному місцезнаходженню ТОВ «ЕКОЛАН» встановлено, що відповідач за новим місцезнаходженням (м. Запоріжжя, пр. Леніна, буд. 77/288), не знаходиться, що підтверджується актом перевірки відповідності юридичної адреси фактичному місцезнаходженню суб'єкта підприємницької діяльності від 04.12.2012 за №533, та довідкою про встановлення фактичного місцезнаходження (місця проживання) платника податків.

Ухвалою суду від 11 лютого 2013 року відкрито провадження в адміністративній справі №808/179/13-а та призначено судове засідання на 21 лютого 2013 року.

Зазначена ухвала, разом із повістками про виклик до суду, була направлена на юридичні адреси сторін рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення. Позивач та третя особа отримали вказану ухвалу та повістку, про що свідчать рекомендовані повідомлення, які містяться у справі. Від відповідача повернувся конверт із відміткою відділення поштового зв'язку «за зазначеною адресою не проживає».

Згідно із ч. 11 ст. 35, ч. 3 ст. 167 КАС України відповідач вважається таким, що належним чином повідомлений про судовий розгляд даної справи.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, клопотань та заяв від відповідача на адресу суду не надходило, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, клопотань та заяв від відповідача на адресу суду не надходило, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Представник третьої особи у судове засідання не з'явився, клопотань та заяв від відповідача на адресу суду не надходило, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Згідно з ч. 1 ст.41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

05.04.2012 Державним реєстратором Дарницької районної державної адміністрації в місті Києві, Святенко Тетяною Олегівною, до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців стосовно ТОВ «ЕКОЛАН» (ідентифікаційний код 22946700) було внесено запис 14 за №1 065 107 0012 004136 «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах», відповідно до якого відповідач змінив адресу свого місцезнаходження з 02068, м. Київ, Дарницький район, вул. Урлівська, буд. 3, кв. 28, на адресу: 69095, Запорізька область, м. Запоріжжя, Жовтневий район, пр. Леніна, буд. 77, офіс 288.

05.04.2012 Державним реєстратором Дарницької районної державної адміністрації в місті Києві до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців стосовно ТОВ «ЕКОЛАН» було внесено запис 15 «Знаття з обліку».

18.04.2012 Державним реєстратором Виконавчого комітету Запорізької міської ради, Сергеєвою Тетяною Іванівною, до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців стосовно ТОВ «ЕКОЛАН» (ідентифікаційний код 22946700) було внесено запис 16 «Взяття на облік».

Як вбачається з матеріалів адміністративної справи, співробітниками ВБФБ та ООЗСПБ ВПМ ДПІ в Жовтневому районі м. Запоріжжя Запорізької області ДПС була проведена перевірка місцезнаходження юридичної особи ТОВ «ЕКОЛАН» (ЄДРПОУ 22946700) м. Запоріжжя, пр. Леніна, 77/228, якою було встановлено наступне: за адресою - пр. Леніна, 77/228 керівні органи юридичної особи ТОВ «ЕКОЛАН» (ЄДРПОУ 22946700) м. Запоріжжя, пр. Леніна, 77/228 не знаходяться; договір оренди ТОВ «ЕКОЛАН» (ЄДРПОУ 22946700) м. Запоріжжя, пр. Леніна, 77/228 не складався; фактичне місцезнаходження керівних органів ТОВ «ЕКОЛАН» (ЄДРПОУ 22946700) невідоме. За результатами перевірки складено Акт №533 від 04.12.2012.

В матеріалах справи також міститься довідка позивача про встановлення фактичного місцезнаходження (місця проживання) платника податків, відповідно до якої ТОВ «ЕКОЛАН» (ЄДРПОУ 22946700), що зареєстроване за адресою: м. Запоріжжя, пр. Леніна, б.77, 228 - за вказаною адресою не знаходиться.

Не погоджуючись із державною реєстрацією змін до установчих документів ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя Запорізької області ДПС звернулась до суду.

Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 №755-ІV (далі - Закон України №755-ІV), зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи-підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Статтею 6 Закону України №755-ІV, передбачений перелік повноважень державного реєстратора, якій є вичерпним. Серед вказаних повноважень, зокрема, проводити державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців. Відповідно до зазначеної статті державним реєстратором на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, не здійснюється перевірка документів на відповідність вимогам чинного законодавства, під час проведення реєстрації, а лише перевіряється комплектність документів. Також він не зобов'язаний перевіряти мету суб'єкта господарювання спрямовану або не спрямовану на здійснення підприємницької діяльності та в подальшому ведення фінансово - господарської діяльності.

Відповідно до ст. 8 Закону України №755-ІV, документи, які відповідно до вимог цього Закону подаються (надсилаються рекомендованим листом) державному реєстратору, повинні бути викладені державною мовою, реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору рекомендованим листом, підпис заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинен бути нотаріально посвідчений. Установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи. Установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження. Справжність підписів засновників (учасників) або уповноважених осіб на установчих документах повинні бути нотаріально засвідчені, а засновницькі договори - нотаріально посвідчені. У випадках, які передбачені законом, установчі документи повинні бути погоджені з відповідними органами державної влади. Внесення змін до установчих документів юридичної особи оформляється окремим додатком або викладенням установчих документів у новій редакції. На титульній сторінці додатка до установчих документів юридичної особи робиться відмітка про те, що зазначені документи є невід'ємною частиною відповідних установчих документів.

Згідно ч.1 ст.19 Закону України №755-ІV у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язаний подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. У разі, якщо подається (надсилається) реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про місцезнаходження юридичної особи, до неї додається свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.

Відповідно до ч.2 ст.19 зазначеного Закону державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частиною першою цієї статті.

Як було встановлено матеріалами справи, 05.04.2012 Державним реєстратором Дарницької районної державної адміністрації в місті Києві було проведено реєстраційну дію «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах», в частині зміни місцезнаходження ТОВ «ЕКОЛАН» з адреси: 02068, м. Київ, Дарницький район, вул. Урлівська, буд. 3, кв. 28, на адресу: 69095, Запорізька область, м. Запоріжжя, Жовтневий район, пр. Леніна, буд. 77, офіс 288.

Згідно ч.6 ст.19 Закону України №755-ІV державний реєстратор має право залишити без розгляду реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо реєстраційна картка оформлена з порушенням вимог, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону, або якщо до реєстраційної картки не додано документи, передбачені частиною першою цієї статті, або якщо до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.

Підстав для залишення без розгляду документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу у державного реєстратора не було.

Відповідно до статті 14 Закону України №755-ІV ТОВ «ЕКОЛАН» знято з обліку у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи. Реєстраційну справу передано до Виконавчого комітету Запорізької міської ради.

Відповідно до ч.1 ст. 25 Закону України №755-ІV, державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду зобов'язаний перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, які передбачені частиною першою статті 27 цього Закону.

Статтею 27 вказаного Закону передбачений вичерпний перелік підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, серед яких, зокрема: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам ч. 8 цього Закону.

Суд зазначає, що позивачем не надано доказів наявності підстав для відмови державного реєстратора у проведенні державної реєстрації юридичної особи відповідно до ст. 27 Закону України №755-ІV, оскільки всі передбачені чинним законодавством документи державному реєстратору були надані та відповідали вимогам, що ставляться до них Законом.

Також суд зауважує, що державний реєстратор не встановлює прав і обов'язків для суб'єктів господарювання і не проводить реєстраційні дії від власного імені. Права і обов'язки сторони набувають на підставі рішення власника, а реєстраційні дії проводяться державним реєстратором тільки після прийняття відповідного рішення власника і доданих до нього правовстановлюючих документів.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що відповідно до ст. 8 Закону України №755-ІV відповідальність за відповідність установчих документів чинному законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Крім того, відповідно до п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатись до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Під час судового розгляду справи по суті, судом було з'ясовано, що будь-якого нормативно визначеного порядку реалізації наданих податковому органу повноважень звернення до суду щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів, не має. Як і не має передбачених таким порядком підстав для реалізації таких повноважень.

Тому, суд приходить до висновку щодо необхідності застосування норм Закону України №755-ІV, який визначає обставини, за яких державна реєстрація може бути скасована.

Так, згідно зі ст. 31 Закону України №755-ІV, у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Тобто, скасування в судовому порядку рішення засновника підприємства, на підставі якого в подальшому вносились зміни до установчих документів підприємства, має наслідком застосування положень Закону України №755-ІV (статті 31 Закону).

Таким чином, скасування державної реєстрації змін до установчих документів, внесення запису щодо скасування державної реєстрації може бути здійснене тільки державним реєстратором на підставі: судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи; судового рішення про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.

Доказів скасування, оскарження чи визнання недійсними рішень учасників ТОВ «ЕКОЛАН» позивачем не надано. Також позивачем не надано суду доказів визнання повністю або частково недійсними змін до статуту відповідача.

Тобто, суд приходить до висновку, що позивачем не надано достатніх доказів, які б свідчили про наявність підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Крім того, Законом України №755-ІV не передбачено такого повноваження державного реєстратора, як перевірка фактичного місцезнаходження юридичної особи за її юридичною адресою, так само Закон не передбачає права чи обов'язку державного реєстратора при встановленні податковим органом факту незнаходження підприємства за юридичною адресою, відповідно при зміні ним адреси, скасовувати попередні реєстраційні дії .

Тому, доводи податкового органу відносно не знаходження відповідача за місцем реєстрації, на думку суду, також не призводять до скасування державної реєстрації змін до установчих документів, а може бути підставою для припинення юридичної особи - ТОВ «ЕКОЛАН» на підставі ст. 38 Закону України №755-ІV.

Отже, позивачем не наведено жодної норми діючого законодавства, яка б свідчила, що державні реєстратори повинні були відмовити у проведенні державної реєстрації змін щодо адреси юридичної особи.

Крім того, суд звертає увагу, що зважаючи на обставини справи, позивачем нормативно не обґрунтовано вимогу про скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «ЕКОЛАН» щодо зміни місцезнаходження відповідача з адреси: 02068, м. Київ, Дарницький район, вул. Урлівська, буд. 3, кв. 28, на адресу: 69095, Запорізька область, м. Запоріжжя, Жовтневий район, пр. Леніна, буд. 77/ 288.

Частиною 1 ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості.

Частиною 1 ст. 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених

статтею 72 цього Кодексу.

Зважаючи на вищевикладене, оскільки єдиною підставою звернення до суду є порушення вимог податкового законодавства, а інших, передбачених саме Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», достатніх доказів, які б свідчили про наявність підстав для скасування державної реєстрації зазначених вище змін позивачем не надано, у задоволені позову слід відмовити.

Керуючись статтями 11, 71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя І.В. Шара

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.02.2013
Оприлюднено27.02.2013
Номер документу29568555
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/1510/13-а

Постанова від 21.02.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

Ухвала від 11.02.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні