Постанова
від 26.02.2013 по справі 812/1156/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

26 лютого 2013 року Справа № 812/1156/13-а

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Дибова О.А., розглянувши у м. Луганську у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Старобільської міжрайонної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кристал", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - управління Державної казначейської служби України у Міловському районі Луганської області про стягнення пені, нарахованої на суму простроченої заборгованості за фінансовою допомогою, у сумі 14542,73 грн., -

ВСТАНОВИВ:

29 січня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Старобільської міжрайонної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кристал", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - управління Державної казначейської служби України у Міловському районі Луганської області про стягнення пені, нарахованої на суму простроченої заборгованості за фінансовою допомогою у сумі 14542,73 грн.

В обґрунтування заявленого позову позивач зазначив, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Кристал» зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності Міловською районною державною адміністрацією 18.03.1997 та перебуває на обліку у Міловському відділенні Старобільської МДПІ Луганської області як платник податків за №195.

Відповідачем станом на 08.10.2012 допущена заборгованість перед бюджетом за державними позичками у сумі - 14542,73 грн., з яких: основний борг - 0,00 грн., пеня - 14542,73 грн.

Всього надано фінансової допомоги у сумі 7221,51 грн., зазначену суму відповідачем сплачено в повному обсязі згідно платіжних доручень від 27.03.1998 року на суму 1000,00 грн., №114 від 17.11.1998 року на суму 4100,00 грн., №16 від 23.02.1999 року на суму 1685,00 грн., №17 від 23.02.1999 року на суму 436,51 грн.

В зв'язку з тим, що сплата фінансової допомоги відбулась з порушенням термінів встановлених Постановами КМУ від 10.12.1998 № 1953, від 11.09.1997 № 1003 та від 26.02.1998 № 220, УДКСУ у Міловському районі Луганської області було проведено нарахування пені на прострочену заборгованість у загальному розмірі 14542,73 грн. Таким чином загальна сума заборгованості боржника перед бюджетом по пені нарахованій за несвоєчасну сплату бюджетних позичок становить 14542,73 грн.

Відповідачу сформовано першу податкову вимогу від 15.09.2010 року №1/3-П та другу податкову вимогу від 22.10.2010 року №2/3-п та керівнику підприємства.

У зв'язку з чим позивач просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Кристал» заборгованість по пені на отриману та повернуту фінансову допомогу в сумі 14542,73 грн.

Ухвалою від 31 січня 2013 року справу призначено до розгляду у порядку скороченого провадження.

Ухвала про відкриття скороченого провадження направлена відповідачу на адресу: 92500, Луганська область, смт. Мілове, вул. Рання Зоря, 17 та отримана повноважним представником, про що свідчить особистий підпис на поштовому повідомленні (а.с.48).

У встановлений судом строк відповідачем не подано ані заперечень проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд приходить до наступного.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України:

- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

Товариство з обмеженою відповідальністю «Кристал» зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності Міловською районною державною адміністрацією 18.03.1997 року за № 13691200000000178 (а.с.22) та перебуває на обліку у Міловському відділенні Старобільської МДПІ Луганської області як платник податків за №195 від 18.03.1997 року, що підтверджується довідкою від 02.03.2006 року №699 (а.с.21).

Судом встановлено, що згідно договорів про надання фінансової допомоги відповідно до Постанов Кабінету Міністрів України, ТОВ «Кристал» була надана фінансова допомога у загальному розмірі 7221,51 грн., що підтверджується платіжними дорученнями (а.с.39-40), та встановлено строк для повернення наданої фінансової безвідсоткової допомоги на єдиний казначейський рахунок. Але у встановлений вищезазначеними договорами строк ТОВ «Кристал» не перерахувало кошти на погашення фінансової безвідсоткової допомоги (а.с.41-46).

Доказів сплати ТОВ «Кристал» вищезазначеної суми заборгованості по наданій безвідсотковій фінансовій допомозі Відповідачем не надано.

Відповідно до підпунктів 16.1.1 та 16.1.2 пункту 16.1 статті 16 Закону України від 21 Відповідно до підпункту 16.1.1 пункту 16.1 статті 16 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним до 01 січня 2011 року) після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Нарахування пені згідно із підпунктом 16.1.2 пункту 16.1 статті 16 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним до 01 січня 2011 року) розпочинається:

- при самостійному нарахуванні суми податкового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, визначеного цим Законом;

- при нарахуванні суми податкового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні згідно з нормами цього Закону.

Пеня відповідно до підпункту 16.4.1 пункту 16.4 статті 16 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним до 01 січня 2011 року) нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Згідно із пунктом 3.7 розділу 3 Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 11 червня 2003 року № 290 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 червня 2003 року за № 522/7843 (яка була чинною до 10 січня 2011 року), якщо платник податків не сплачує пеню разом зі сплатою податкового боргу (його частини) або не визначає її окремо у платіжному документі (чи визначає з порушенням зазначеної пропорції), то податковий орган у день надходження від органу державного казначейства інформації про зарахування коштів до бюджету, яка надається відповідно до вимог Порядку взаємодії між органами Державного казначейства України та державної податкової служби України в процесі виконання державного та місцевих бюджетів за доходами, затвердженого наказом Державного казначейства України та Державної податкової адміністрації України від 25 квітня 2002 року № 74/194 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 травня 2002 року за № 436/6724, самостійно здійснює розподіл такої сплаченої суми на суму, що спрямовується на погашення такого податкового боргу (його частини), та суму, що спрямовується на погашення пені, нарахованої на суму такого погашеного податкового боргу (його частини).

Відповідно до пункту 3.8 розділу 3 вищезазначеної Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби, у випадку, зазначеному у пункті 3.7 цієї Інструкції, сума, що спрямовується на погашення наявної у платника податків пені, розподіляється структурним підрозділом адміністрування облікових показників та звітності податкового органу в автоматичному режимі за допомогою алгоритму, що визначає питому вагу такої пені у загальній сумі податкового боргу.

Як вбачається з подання УДКСУ у Міловському районі Луганської області від 08 жовтня 2012 року № 42 за порушення термінів погашення фінансової допомоги, встановлених Постановами КМУ від 10.12.1998 № 1953, від 11.09.1997 № 1003 та від 26.02.1998 № 220, УДКСУ у Міловському районі Луганської області було проведено нарахування пені на прострочену заборгованість у загальному розмірі 14542,73 грн. (а.с.32).

Відповідно до статті 6 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним до 01 січня 2011 року) у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

На виконання вищезазначених положень Закону Біловодською міжрайонною державною податковою інспекцією Луганської області було винесено першу податкову вимогу від 15 вересня 2010 року № 1/3-П (а.с.35), яку отримав керівник відповідача 15.09.2010 року, про що свідчить особистий підпис на корінці першої податкової вимоги (а.с.35). Також було винесено другу податкову вимогу від 22 жовтня 2010 року № 2/3-П (а.с.36), яку отримав керівник відповідача 22.10.2010 року, про що свідчить особистий підпис на корінці другої податкової вимоги (а.с.36).

Внаслідок того, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Кристал» станом на дату розгляду та вирішення справи заборгованість по пені з фінансової допомоги у загальному розмірі 14542,73 грн. не сплатило, вимоги податкового органу про, стягнення заборгованості по пені, визнаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 6, 7, 17, 94, 136, 158-163, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Старобільської міжрайонної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кристал", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - управління Державної казначейської служби України у Міловському районі Луганської області про стягнення пені, нарахованої на суму простроченої заборгованості за фінансовою допомогою у сумі 14542,73 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Кристал» (код ЄДРПОУ 24208136, місцезнаходження: 92500, Луганська область, Міловський район, смт. Мілове, вул. Раня Зоря, 17) пеню, нараховану на суму простроченої заборгованості за фінансовою допомогою станом на 01.10.2012 у розмірі 14542,73 грн. (чотирнадцять тисяч п'ятсот сорок дві гривні 73 копійок) на р/р 311119106700198, відкритий в ГУДКСУ у Луганській області, МФО 804013, код 37991110, код бюджетної класифікації 21081100.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не буде подано.

У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя О.А. Дибова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.02.2013
Оприлюднено27.02.2013
Номер документу29573606
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1156/13-а

Постанова від 26.02.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.А. Дибова

Ухвала від 31.01.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.А. Дибова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні