Постанова
від 07.12.2012 по справі 2а-2060/12/0170/24
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 грудня 2012 р. (12:46) Справа №2а-2060/12/0170/24

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кащеєвої Г.Ю., за участю секретаря Багдасарян Н.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Навчально - спортивної бази «Динамо» фізкультурно - спортивного товариства «Динамо» України в м. Феодосії

до Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби

про скасування податкового повідомлення - рішення,

за участю:

представник позивача - Зазулинська А.П., довіреність № 25 від 03.09.2012,

представник відповідача - Загородній М.А., довіреність № 4 від 06.03.2012

Обставини справи. До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим звернулась Навчально - спортивна база «Динамо» фізкультурно - спортивного товариства «Динамо» України в м. Феодосії (далі - позивач) з адміністративним позовом до Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби (далі - відповідач) про скасування податкового повідомлення - рішення від 30.01.2012 року № 0000152301.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що відповідач при проведенні перевірки дійшов необґрунтованих висновків у акті перевірки щодо порушення позивачем вимог Закону України "Про плату за землю", у зв'язку з чим, прийняте на підставі таких висновків податкове повідомлення - рішення підлягає скасуванню. Позивач вказує, що ним були дотриманні положення чинного законодавства за період, який перевірявся відповідачем, а отже немає законних підстав для донарахування йому земельного податку та штрафних санкцій.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив задовольнити позов у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти позову з підстав, наведених у запереченнях на адміністративний позов.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані сторонами докази по справі у їх сукупності, суд,-

ВСТАНОВИВ:

Навчально - спортивна база «Динамо» фізкультурно - спортивного товариства «Динамо» України в м. Феодосії є юридичною особою (код ЄДРПОУ 04605409), здійснює наступні види діяльності за КВЕД: 82.61.0 Діяльність спортивних об'єктів; 82.62.0 Діяльність санаторно - курортних закладів; 83.30.0 Послуги з організації подорожувань (т. 1 а.с. 5).

З 13.01.2012 року по 19.01.2012 року відповідачем проведена позапланова виїзна документальна перевірка з питань дотримання вимог податкового законодавства по земельному податку Навчально - спортивною базою «Динамо» фізкультурно - спортивного товариства «Динамо» України в м. Феодосії за період з 01.04.2009 року по 31.12.2009 року.

Перевіркою встановлені порушення п. 4 ст. 12 Закону України «Про плату за землю», за результатами чого занижено податкове зобов'язання із земельного податку в сумі 170923,35 грн., у т.ч. квітень 2009 року - 18991,48 грн., травень 2009 року - 18991,48 грн., червень 2009 року - 18991,48 грн., липень 2009 року - 18991,48 грн., серпень 2009 року - 18991,48 грн., вересень 2009 року - 18991,48 грн., жовтень 2009 року - 18991,48 грн., листопад 2009 року - 18991,48 грн., грудень 2009 року - 18991,51 грн.

За результатами перевірки складений акт від 23.01.2012 року № 197/23-1/04605409 (т. 1 а.с. 18-29).

На підставі акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення - рішення від 30.01.2012 року № 0000142301, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання із земельного податку з юридичних осіб на загальну суму 213654,19 грн., у т.ч. за основним платежем - 170923,35 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями - 42730,84 грн. (т. 1 а.с. 16).

Вирішуючи питання про правомірність винесеного оскаржуваного податкового повідомлення - рішення та перевіряючи обґрунтованість висновків, викладених в акті перевірки суд зазначає наступне.

Оцінюючи правомірність прийнятих рішень суд керується критеріями, закріпленими частиною 3 статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури та яких повинні дотримуватися суб'єкти владних повноважень при реалізації своїх дискреційних владних функцій.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п. 4 ст. 12 Закону України «Про плату за землю» (зі змінами, внесеними Законом України «Про внесення зміни до статті 12 Закону України «Про плату за землю» від 05.03.2009 року № 1104-VI) від земельного податку звільняються:

- вітчизняні заклади культури, науки, освіти, охорони здоров'я, соціального забезпечення, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів;

- підприємства, установи, організації, громадські організації фізкультурно-спортивної спрямованості, у тому числі аероклуби та авіаційно-спортивні клуби Товариства сприяння обороні України, - за земельні ділянки, на яких розміщені спортивні споруди, що використовуються для проведення всеукраїнських, міжнародних змагань та навчально-тренувального процесу збірних команд України з видів спорту та підготовки спортивного резерву, бази олімпійської та паралімпійської підготовки, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України за умови спрямування відповідних сум земельного податку на розвиток фізичної культури і спорту за напрямами і в порядку, визначеними Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2010 року № 250 Деякі питання спрямування підприємствами, установами, організаціями, громадськими організаціями фізкультурно-спортивної спрямованості, базами олімпійської та паралімпійської підготовки, що звільняються від сплати земельного податку, сум зазначеного податку на забезпечення розвитку фізичної культури і спорту затверджений Порядок спрямування підприємствами, установами, організаціями, громадськими організаціями фізкультурно - спортивної спрямованості, базами олімпійської та параолімпійської підготовки, що звільняються від сплати земельного податку, сум зазначеного податку на забезпечення розвитку фізичної культури та спорту; перелік підприємств, установ, організацій, громадських організацій фізкультурно - спортивної спрямованості, баз олімпійської та параолімпійської підготовки, що звільняються від сплати земельного податку.

Необхідною умовою для користування пільгою по сплаті земельного податку є спрямування відповідних сум земельного податку на розвиток фізичної культури і спорту за напрямами і порядку, визначеними Кабінетом Міністрів України.

Суми податку спрямовуються на:

- будівництво, капітальний ремонт і реконструкцію будівель, спортивних споруд, здешевлення вартості послуг під час використання спортивних споруд для проведення українських, міжнародних змагань, навчально - тренувального процесу збірних команд України з видів спорту та підготовки спортивного резерву, баз олімпійської та параолімпійської підготовки, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів;

- придбання обладнання та інвентарю, необхідних для забезпечення підготовки спортсменів збірних команд України;

- проведення всеукраїнських і міжнародних змагань та підготовку спортивного резерву.

Суд зазначає, що за період застосування пільги з 01.04.2009 року по 31.12.2009 року був відсутній Порядок спрямування підприємствами, установами, організаціями, громадськими організаціями фізкультурно - спортивної спрямованості, базами олімпійської та параолімпійської підготовки, що звільняються від сплати земельного податку, сум зазначеного податку на забезпечення розвитку фізичної культури та спорту; перелік підприємств, установ, організацій, громадських організацій фізкультурно - спортивної спрямованості, баз олімпійської та параолімпійської підготовки, що звільняються від сплати земельного податку, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2010 року № 250, а тому відповідачем правомірно встановлено порушення п. 4 ст. 12 Закону України «Про плату за землю» та нараховано податкове зобов'язання по платі за землю за період з 01.04.2009 року по 31.12.2009 року на суму 170923,35 грн.

Щодо посилань позивача на Прикінцеві положення Закону України від 05.03.2009 року № 1104-VІ, у якому вказано, що Кабінету Міністрів України при підготовці проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» необхідно перебачити на поточний бюджетний період компенсацію відповідних витрат доходів бюджетів місцевого самоврядування, у зв'язку з прийняттям цього Закону, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що до п. 1 Прикінцевих положень Закону України № 1104 зазначено, що цей Закон набирає чинності з дня його опублікування, таким чином станом на 01.04.2009 року Закон був дійсним.

Таким чином суд дійшов висновку про те, що до позивача не повинна була застосовуватись пільга в 2009 році, оскільки не була виконана вимога Закону щодо спрямування відповідних сум земельного податку на розвиток фізичної культури за напрямами і в порядку, визначеними Кабінетом Міністрів України.

Статтею 123 ПК України передбачено, що контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.36 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Судом встановлено, що нарахування суми зобов'язання земельного податку здійснено відповідачем на підставі п.п. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України, якою передбачений обов'язок контролюючого органу самостійно визначити суму грошових зобов'язань, у разі якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Враховуючи викладене, судом не встановлено порушень з боку відповідача під час проведення перевірки та винесенні податкового повідомлення - рішення, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.

У судовому засіданні, яке відбулося 07.12.2012 р. оголошена вступна та резолютивна частина постанови. Постанова складена у повному обсязі 10.12.2012 р.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити у повному обсязі.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Г.Ю.Кащеєва

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення07.12.2012
Оприлюднено28.02.2013
Номер документу29601691
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2060/12/0170/24

Ухвала від 17.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

Ухвала від 21.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

Ухвала від 27.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

Постанова від 07.12.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

Ухвала від 09.10.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Горошко Наталія Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні