ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 грудня 2012 р. (11:24) Справа №2а-11562/12/0170/24
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кащеєвої Г.Ю., за участю секретаря Багдасарян Н.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Кар'єр Мармурний»
до Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень,
за участю:
представник позивача - не з'явився,
представник відповідача - Чакал А.Р.
Обставини справи. До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Кар'єр Мармурний» (далі - позивач) з адміністративним позовом до Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби (далі - відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень від 11.10.2012 року №№ 0005831503, 0005841503.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач при застосуванні штрафних санкцій не прийняв до уваги факт повної та своєчасної сплати позивачем узгодженого податкового зобов'язання, що свідчить про відсутність підстав для їх нарахування.
Представник позивача у судове засідання, яке відбулось 18.12.2012 року не з'явився, надав клопотання про розгляд справи за його відсутністю.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти позову з підстав, наведених у запереченнях на адміністративний позов.
Проаналізувавши матеріали справи, вислухавши пояснення представника відповідача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази по справі у їх сукупності, суд,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Кар'єр Мармурний» є юридичною особою (код ЄДРПОУ 05467636), яка зареєстрована 27.11.1996 року Сімферопольською районною державною адміністрацією АР Крим, про що свідчать свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи та виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осб та фізичних осіб - підприємців (а.с. 25, 28).
Згідно з довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України АА № 232342, виданою Головним управлінням статистики В АР Крим позивач здійснює наступні види діяльності за КВЕД: 14.11.0 Добування декоративного та будівельного каменю; 51.53.2 Оптова торгівля будівельними матеріалами; 52.46.0 Роздрібна торгівля залізними виробами, фарбами та склом (зворотній бік а.с. 25).
Судом встановлено, що відповідачем 10.10.2012 року проведена камеральна перевірка здійснення плати ТОВ «Ка'єр Мармурний» за користування надрами місцевого значення.
Перевіркою встановлено, що платник порушує терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання за користування надрами місцевого значення за 4 квартал 2011 року та 1,2 квартали 2012 року протягом строків, встановлених ст. 263.12 розділу ХІ Податкового кодексу України.
За результатами перевірки складений акт від 10.10.2012 року № 1726/1503/05467636 (а.с. 6-7).
На підставі акту перевірки відповідачем прийняті:
- податкове повідомлення - рішення від 11.10.2012 року № 0005841503, яким до позивача застосований штраф у розмірі 10%, що становить 8913,41 грн. (а.с. 5);
- податкове повідомлення - рішення від 11.10.2012 року № 0005831503, яким до позивача застосований штраф у розмірі 20%, що становить 64932,27 грн. (зворотній бік а.с. 5).
Перевіряючи наявність підстав для задоволення позовних вимог, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України, який набрав чинності 01.01.2011 року.
Згідно з п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (п.п. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
Згідно з п. 46.1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Порядок подання податкової декларації визначений у ст. 49 ПК України, відповідно до п. 49.1 якої податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.
Відповідно до п. 49.3 ст. 49 ПК України податкова декларація подається до органу державної податкової служби за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів:
а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Згідно з п.п. 49.18.1 п. 49.18 ст.49 ПК України податкові декларації подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до п. 57.1. ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Судом встановлено, що позивачем надані до податкового органу податкові розрахунки з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за 4 квартал 2011 року від 27.01.2012 року, в якому позивачем самостійно визначено податкове зобов'язання за звітний період в сумі 435717,36 грн., за 1 квартал 2012 року від 03.05.2012 року, в якому позивачем самостійно визначено податкове зобов'язання за звітний період в сумі 152946,78 грн., за 2 квартал 2012 року від 08.08.2012 року, в якому позивачем самостійно визначено податкове зобов'язання за звітний період в сумі 501422,21 грн. (а.с. 91-114).
Стаття 61 ПК України дає визначення податкового контролю та повноваження органів державної влади щодо його здійснення.
Відповідно до п. 61.1 ст. 61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Способи здійснення податкового контролю перелічені у ст. 62 ПК України, до них відноситься, зокрема, відповідно до п. 62.1.3 ПК України шляхом проведення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Згідно з п. 109.1 ст. 109 ПК України встановлено, що податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Вчинення платниками податків, їх посадовими особами та посадовими особами контролюючих органів порушень законів з питань оподаткування та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України (п.109.2 ст.109 ПК України).
Порядок та строки застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) зазначені у ст. 113 ПК України.
У разі застосування контролюючими органами до платника податків штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, такому платнику податків надсилаються (вручаються) податкові повідомлення - рішення (п.116.1 ст.116 ПК України ).
Відповідно до п.п. 14.1.157 п. 14.1 ст. 14 ПК України податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.
Згідно з п. 126.1. ст.126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Розділом ХІ ПК України врегульований порядок здійснення плати за користування надрами.
Відповідно до ст. 262 ПК України плата за користування надрами - загальнодержавний платіж, який справляється у вигляді:
- плати за користування надрами для видобування корисних копалин;
- плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин.
Статтею 263 ПК України визначені платники плати за користування надрами для видобування корисних копалин, об'єкт оподаткування, база оподаткування порядок обчислення податкового зобов'язання щодо плати за користування надрами для видобування корисних копалин.
Відповідно до п.п. 263.11.1 п. 263.11 ст. 263 ПК України платник плати за користування надрами для видобування корисних копалин до закінчення визначеного розділом II цього Кодексу граничного строку подання податкових розрахунків за податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу, подає за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, податкові розрахунки з плати за користування надрами для видобування корисних копалин органу державної податкової служби:
- за місцезнаходженням у межах території України ділянки надр, з якої видобуті корисні копалини;
- за місцем обліку платника у разі розміщення ділянки надр, з якої видобуто корисні копалини, в межах континентального шельфу та/або виключної (морської) економічної зони України.
Згідно з п. 263.12 ст. 263 ПК України платник протягом десяти календарних днів після закінчення граничного строку подання податкового розрахунку за податковий (звітний) період сплачує податкові зобов'язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин у сумі, визначеній в розрахунку з плати, поданому ним органу державної податкової служби:
- за місцезнаходженням у межах території України ділянки надр, з якої видобуті корисні копалини;
- за місцем обліку платника в разі розміщення ділянки надр, з якої видобуто корисні копалини, в межах континентального шельфу та/або виключної (морської) економічної зони України.
Матеріали справи свідчать про те, що позивач, на виконання вимог Податкового кодексу України, сплатив за користування надрами місцевого значення за 4 квартал 2011 року та 1,2 квартали 2012 року повністю та у терміни, встановлені законом.
До матеріалів справи залучені копії платіжних доручень № 227 від 24.03.2011 р., № 229 від 25.03.2011 р., № 233 від 28.03.2011 р., № 443 від 17.05.2011 р., якими перераховано 175500,00 грн. плати за користування надрами для видобування корисних копалин за 1 квартал 2011 р., копії платіжних доручень № 254 від 18.08.2011 р., № 259 від 19.08.2011 р., якими перераховано 272310,00 грн. плати за користування надрами для видобування корисних копалин за 2 квартал 2011 р., копії платіжних доручень № 601 від 08.11.2011 р., № 619 від 11.11.2011 р., № 631 від 14.11.2011 р., № 638 від 15.11.2011 року, № 644 від 16.11.2011 р., № 655 від 17.11.2011 р., якими перераховано 495000,00 грн. плати за користування надрами для видобування корисних копалин за 3 квартал 2011 р., копії платіжних доручень № 99 від 02.02.2012 р., № 122 від 13.02.2012 р., № 136 від 14.02.2012 р., № 145 від 16.02.2012 р., № 147 від 17.02.2012 р., № 151 від 17.02.2012 р., якими перераховано 436000,00 грн. плати за користування надрами для видобування корисних копалин за 4 квартал 2011 р., копією платіжного доручення № 244 від 17.05.2012 р., яким перераховано 152950,00 грн. плати за користування надрами для видобування корисних копалин за 1 квартал 2012 р., копіями платіжних доручень № 389 від 16.08.2012 р., № 546 від 126500,00 грн., якими перераховано 501500,00 грн. плати за користування надрами для видобування корисних копалин за 2 квартал 2012 р. (а.с. 8-13).
Судом оглянуті оригінали вказаних платіжних доручень та встановлено, що вони мають відмітку обслуговуючого банку про проведення платежів, а тому є належними та допустимими доказами на підтвердження обґрунтованості позовних вимог.
Враховуючи викладене, приймаючи до уваги підтвердження податковим органом факту перерахування позивачем плати за користування надрами для видобування корисних копалин за 4 квартал 2011 року, 1 та 2 квартали 2012 року за реквізитами, зазначеними в платіжних документах, у розмірах, що дорівнюють сумам, визначеним в податкових розрахунках, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
У судовому засіданні, яке відбулося 18.12.2012 р. оголошена вступна та резолютивна частина постанови. Постанова складена у повному обсязі 19.12.2012 року.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби від 11.10.2012 року № 0005831503.
3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби від 11.10.2012 року № 0005841503.
4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Кар'єр Мармурний» з Державного бюджету України судовий збір у розмірі 738,46 грн. шляхом безспірного списання з рахунків суб'єкта владних повноважень - відповідача.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кащеєва Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2012 |
Оприлюднено | 28.02.2013 |
Номер документу | 29602407 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кащеєва Г.Ю.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кащеєва Г.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кащеєва Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні