Постанова
від 11.02.2013 по справі 0870/12260/12
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 лютого 2013 року 11:00Справа № 0870/12260/12 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Стрельнікової Н.В.,

розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом: Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби,

до відповідача-1: Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс Систем Груп», м. Запоріжжя,

до відповідача-2: Державного реєстратора Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації Миколайчук Вікторії Миколаївни, м. Київ,

третя особа-1: Державний реєстратор Запорізької міської ради Сергеєва Тетяна Іванівна, м. Запоріжжя,

третя особа-2: ОСОБА_4, м. Київ,

про скасування державної реєстрації змін до установчих документів,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби (далі позивач) звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс Систем Груп» (далі відповідач-1, ТОВ «Альянс Систем Груп»), до Державного реєстратора Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації Миколайчук Вікторії Миколаївни (далі відповідач-2), треті особи, яка не заявляють самостійних вимог на предмет спору, Державний реєстратор Запорізької міської ради Сергеєва Тетяна Іванівна (далі третя особа-1) та ОСОБА_4 (далі відповідач-2), в якому просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів відповідача щодо зміни місцезнаходження ТОВ «Альянс Систем Груп» з адреси: вул. Новопирогівська, 50, м. Київ, 03045, на адресу: вул. Червоногвардійська, 40, м. Запоріжжя, 69002.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що перевіркою відповідності юридичної адреси відповідача-1 фактичному місцезнаходженню, було встановлено, що ТОВ «Альянс Систем Груп» не знаходиться за адресою, яка внесена до Єдиного державного реєстру, а саме вул. Червоногвардійська, 40, м. Запоріжжя. Крім того, відповідач-1 не звертався до ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя із заявою про взяття на облік.

Представники сторін та треті особи судове засідання 11.02.2013 не з'явились.

Представником позивача до суду подане клопотання (вх.№6130 від 11.02.2013) про розгляд справи за його відсутності, позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Причини не прибуття у судові засідання 04.01.2013 та 11.02.2013 представника відповідача-1 суду не відомі. Відповідач-1 належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи шляхом надіслання на його адресу, яка внесена до Єдиного державного реєстру, ухвали про відкриття провадження у справі та судових повісток. Проте, зазначені поштові відправлення були повернуті поштою на адресу суду, у зв'язку із відсутністю відповідача-1 за такою адресою.

Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС України, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.

Частиною 4 ст. 33 КАС України передбачено, що у разі відсутності осіб, які беруть участь у справі за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Причини не прибуття у судове засідання відповідача-2, належним чином повідомленого про дату, час та місце розгляду справи, суду не відомі. На час розгляду справи відповідачем-2 не надано суду жодних клопотань чи пояснень по справі.

Третьою особою-1 до канцелярії суду 21.01.2013 було подане клопотання (вх.№2393) про розгляд справи за її відсутності.

Причини не прибуття у судове засідання третьої особи-2, належним чином повідомленої про дату, час та місце розгляду справи, суду не відомі. Жодних пояснень чи клопотань від третьої особи-2 до суду не надійшло.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, вислухавши пояснення сторін, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Альянс Систем Груп» зареєстроване у якості юридичної особи 19.04.2011 Голосіївською районною у місті Києві державною адміністрацією, реєстраційний номер ЄДР 10086028150, ідентифікаційний код 37559876, про що свідчить наявна у матеріалах справи довідка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (далі довідка з ЄДРПОУ) від 05.09.2012 за №14607162.

Судом з'ясовано, що у лютому 2012 року Баранцовим Володимиром Станіславовичем, який діяв на підставі довіреності б/н від 15.02.2012 (копія у матеріалах справи), виданої директором ТОВ «Альянс Систем Груп» ОСОБА_4, була подана до державного реєстратора Голосіївської районної у місті Києві державної адміністрації реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи відповідача-1 що пов'язані із зміною місцезнаходження юридичної особи ТОВ «Альянс Систем Груп» та зміною складу засновників товариства.

Разом з реєстраційною карткою, відповідачем-1 державному реєстратору були надані нотаріально посвідчена заява ОСОБА_6 від 14.02.2012 про припинення участі у складі засновників відповідача-1 та передачу частки статутного фонду на користь ОСОБА_4, протокол №2 від 14.02.2013 загальних зборів учасників ТОВ «Альянс Систем Груп», згідно якого учасники товариства вирішили змінити місцезнаходження ТОВ «Альянс Систем Груп», змінити склад учасників та внести відповідні зміни до Статуту відповідача-1. Державним реєстратором був складений опис всіх документів, які були подані відповідачем-1 для проведення державної реєстрації до установчих документів ТОВ «Альянс Систем Груп», ці документи відповідачем-2 були прийняті, про що зокрема свідчить наявна у матеріалах справи копія цього опису.

Згідно запису №3 довідки з ЄДРПОУ, 15.02.2012 відповідач-2, на підставі поданих уповноваженою особою відповідача-1 документів, вніс до Єдиного державного реєстру запис №1 068 107 0002 027772 про внесення змін до відомостей про юридичну особу відповідача-1, що не пов'язані із змінами в установчих документах.

Того ж дня, відповідачем внесений до Єдиного державного реєстру запис №1 068 105 0003 027772 про державну реєстрацію змін до установчих документів відповідача-1, про що свідчить запис №4 довідки з ЄДРПОУ.

Надалі 15.02.2012, згідно запису №5 довідки з ЄДРПОУ, відповідачем-2 до Єдиного державного реєстру внесено запис про зняття з обліку відповідача-1.

22 березня 2012 Державним реєстратором Запорізької міської ради до Єдиного державного реєстру внесено запис про взяття на облік відповідача-1, місцезнаходження якого: вул. Червоногвардійська, 40, м. Запоріжжя, про що свідчить запис №6 довідки з ЄДРПОУ.

Згідно запису №7 довідки з ЄДРПОУ, який є останнім, 31.05.2012 третьою особою-1 до Єдиного державного реєстру внесено запис №1 103 143 0004 031477 щодо внесення інформації про відсутність юридичної особи відповідача-1 за вказаною адресою - вул. Червоногвардійська, 40, м. Запоріжжя.

17 грудня 2012 року позивач звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду із вимогою про скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «Альянс Систем Груп», які пов'язані із зміною його місцезнаходженням.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» №755-IV від 15.05.2003 (далі Закон №755-IV).

Частиною 1 ст. 4 цього Закону визначено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ч. 2 цієї статті порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.

Згідно ч. 3 ст. 4 Закону №755-IV зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом

Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону №755-IV відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Абзацом 2 ч. 2 ст. 19 Закону №755-IV визначено, що якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вносяться у зв'язку із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення змін до складу засновників (учасників) та один з документів, передбачених частиною третьою статті 29 цього Закону.

Згідно абзацу 3 ч. 2 ст. 19 Закону №755-IV, якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вносяться у зв'язку із зміною місцезнаходження та/або найменування юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення таких змін.

Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону №755-IV для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Надані суду третьою особою-1 копії матеріалів реєстраційної справи відповідача-1 (№1_068_027772_51) свідчать про те, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів, та державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, уповноваженою особою ТОВ «Альянс Систем Груп» був поданий необхідний перелік документів, передбачений ст.ст. 19, 29 Закону №755-IV.

Частиною 6 ст. 19 Закону №755-IV встановлено, що державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо: документи подані не за місцем проведення державної реєстрації; документи не відповідають вимогам, встановленим частинами першою - п'ятою статті 8 цього Закону; документи подані не у повному обсязі; документи подані особою, яка не має відповідних повноважень.

Згідно ч. 1 ст. 30 Закону №755-IV державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.

Отже, Законом №755-IV чітко визначені умови внесення державним реєстратором до Єдиного державного реєстру змін до відомостей про юридичну особу, що пов'язані із зміною місцезнаходження юридичної особи, та змін до установчих документів юридичної особи, а саме: подання уповноваженою особою документів за місцем проведення державної реєстрації; відповідність поданих документів вимогам, встановленим статтями 19, 27 №755-IV та їх повнота.

Позивачем не надано доказів наявності підстав для залишення без розгляду відповідачем-2 документів, поданих для внесення змін до відомостей про юридичну особу відповідача-1, які містяться в Єдиному державному реєстрі, чи доказів наявності підстав у відповідача-2 для відмови у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи ТОВ «Альянс Систем Груп».

Крім того, суд вважає необхідним звернути увагу на наступне. Відповідно до п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатись до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Під час вирішення справи по суті, судом з'ясовано, що будь-якого нормативно визначеного порядку реалізації наданих податковому органу повноважень звернення до суду щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів, не має. Так само не має передбачених таким порядком підстав для реалізації цих повноважень.

З огляду на це, суд приходить до висновку про необхідності застосування норм Закону України №755-IV, який визначає обставини, за яких державна реєстрація може бути скасована.

Так, згідно зі ст. 31 Закону України №755-IV у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Тобто, скасування в судовому порядку рішення засновника підприємства, на підставі якого в подальшому вносились зміни до установчих документів підприємства, має наслідком застосування положень Закону України №755-IV.

Таким чином, скасування державної реєстрації змін до установчих документів, внесення запису щодо скасування державної реєстрації може бути здійснене тільки державним реєстратором на підставі: судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи; судового рішення про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.

Доказів скасування, оскарження чи визнання недійсним рішення учасників ТОВ «Альянс Систем Груп» про внесення змін до установчих документів позивачем не надано. Також позивачем не надано суду і доказів визнання повністю або частково недійсними змін до Статуту відповідача-1.

Таким чином, суд приходить до висновку про відсутність підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «Альянс Систем Груп», у зв'язку з чим вважає, що у задоволені позову слід відмовити.

Доводи податкового органу в обґрунтування позову стосовно не знаходження відповідача-1 за місцем реєстрації, суд не може прийняти до уваги, як підставу для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, оскільки така обставина може бути підставою лише для припинення юридичної особи, на підставі ст. 38 Закону України №755-IV.

Згідно ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 94, 158, 161-163, 257 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс Систем Груп», до Державного реєстратора Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації Миколайчук Вікторії Миколаївни, треті особи, яка не заявляють самостійних вимог на предмет спору, Державний реєстратор Запорізької міської ради Сергеєва Тетяна Іванівна та ОСОБА_4, про скасування державної реєстрації змін до установчих документів - відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України і може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі через Запорізький окружний адміністративний суд апеляційної скарги в 10-ти денний строк з дня отримання копії постанови.

Суддя Н.В. Стрельнікова

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.02.2013
Оприлюднено28.02.2013
Номер документу29615637
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0870/12260/12

Ухвала від 11.02.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Постанова від 11.02.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 04.01.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 19.12.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні