Постанова
від 29.01.2013 по справі 801/16/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

29 січня 2013 р. Справа №801/16/13-а

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі:

головуючого судді - Кисельової О.М., при секретарі Беловій І.С.,

за участю представників: позивача - Іслямової М.В.,

відповідача - Бурмило В.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Прокурора Білогірського району АР Крим

до Білогірської районної ради,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Білогірське кар'єроуправління",

про скасування рішення

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Білогірського району АР Крим звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Білогірської районної ради про скасування рішення.

Позовні вимоги мотивовані тим, що рішенням Білогірської районної ради №47 від 28.12.2010 року кар'єр Товариства з обмеженою відповідальністю "Білогірське кар'єроуправління" необґрунтовано визнано об'єктом, що обслуговує потреби територіальних громад району, оскільки статутна діяльність Товариства з обмеженою відповідальністю "Білогірське кар'єроуправління" не пов'язана із задоволенням господарських та соціальних потреб територіальних громад, отже до обслуговування мешканців територіальної громади Білогірського району не відноситься.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, що зазначені у позові.

Представник відповідача в судовому засіданні надав заперечення проти позову та пояснив, що оскаржуване рішення прийняте обґрунтовано, з дотриманням вимог чинного законодавства.

Представник третьої особи у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового засідання повідомлений належним чином.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши представників сторін та оцінивши доказі по справі в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Судом встановлено, що 28.12.2010 року рішенням 2-ї сесії 6-го скликання Білогірської районної ради № 47, за результатами розгляду клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "Білогірське кар'єроуправління" про віднесення кар'єру Товариства з обмеженою відповідальністю "Білогірське кар'єроуправління" на території Чорнопольської сільської ради до об'єктів, експлуатація яких пов'язана з видобутком корисних копалин, що використовуються для будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням мешканців територіальних громад Білогірського району, визнано кар'єр Товариства з обмеженою відповідальністю "Білогірське кар'єроуправління" об'єктом, що обслуговує потреби територіальних громад району (а.с.5).

05.11.2012 року Прокуратурою Білогірського району АР Крим на адресу Чорнопольської сільської ради принесено подання про усунення порушень земельного законодавства за №5697 вих/12, в якому прокуратура вимагає скасувати рішення Білогірської районної ради № 47 від 28.12.2010 року, як такого, що не відповідає положенням чинного законодавства (а.с.6-9).

За результатами розгляду вказаного подання рішенням 19-ї сесії 6-го скликання Білогірської районної ради №265 від 29.11.2012 року, його прийнято до відома та рекомендовано постійним комісіям та Президії районної ради при підготовці і розгляді проектів рішень сесії ради строго керуватися Конституцією України та діючим законодавством (а.с.11-12).

Таким чином, рішення Білогірської районної ради № 47 від 28.12.2010 року не скасовано, в зв'язку з чим, прокуратурою пред'явлено до суду позов про його скасування.

Перевіряючи обґрунтованість оскаржуваного рішення судом встановлено наступне.

З матеріалів справи вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Білогірське кар'єроуправління" (ЄДРПОУ 03379655) зареєстровано Білогірською районною державною адміністрацією АР Крим 23.06.2004 р. за адресою: 97600, АР Крим, м. Білогірськ, вул. Індустріальна, б. 19, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію серії А00 № 449704.

09.09.2008 року Білогірською районною радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Білогірське кар'єроуправління" укладено договір оренди землі строком на 7 років, за яким Білогірська районна рада надає, а ТОВ "Білогірське кар'єроуправління" приймає в строкове платне користування земельну ділянку, що перебуває на території Чорнопольскої сільської ради Білогірського району АР Крим та межує з усіх сторін із землями Чорнопольскої сільської ради. Зазначену земельну ділянку надано із земель Чорнопольского сільської ради, площа якої складає 30 га, у тому числі по угіддях: землі промисловості-4,8512 га, у тому числі: під капітальною одноповерховою забудовою-0,0818 га, під відвалами - 0,2301 га, під проходами, проїздами, майданчиками - 4,5393 га, землі під відкритими розробками, кар'єрами та відповідними спорудами - 25,1488 га, у тому числі під відкритими розробками - 12,8180 га, під відвалами - 0,7278 га, під проїздами, проходами, майданчиками - 11,6030 га.

У 2010 році ТОВ "Білогірське кар'єроуправління" звернулося до Білогірської районної ради з клопотанням про віднесення кар'єру Товариства з обмеженою відповідальністю "Білогірське кар'єроуправління" на території Чорнопільської сільської ради до об'єктів, експлуатація яких пов'язана з видобутком корисних копалин, що використовуються для будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням мешканців територіальних громад Білогірського району.

В обґрунтування клопотання ТОВ "Білогірське кар'єроуправління" зазначено, що на виділеній земельній ділянці знаходиться корисна копалина - вапняк, в результаті виробництва, з урахуванням комплексного розвитку території, яке б забезпечувало нормальне функціонування на прилеглій території різних об'єктів, умови проживання населення і охорону довкілля, використовується у вигляді щебеню для виконання будівельних робіт, необхідних для розміщення об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням потреб мешканців територіальної громади Білогірського району.

Стаття 140 Конституції України встановлює, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади - мешканців села, селища, міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в рамках Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою у порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради і їх органи.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 2 Закону України "Про місцеве самоврядування" місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 5, ч. 2 ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування" районні та обласні ради представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами, та входять до системи місцевого самоврядування.

Статтею 143 Конституції України визначено, що територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності: затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

Обласні та районні ради затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку відповідних областей і районів та контролюють їх виконання; затверджують районні і обласні бюджети, які формуються з коштів державного бюджету для їх відповідного розподілу між територіальними громадами або для виконання спільних проектів та з коштів, залучених на договірних засадах з місцевих бюджетів для реалізації спільних соціально-економічних і культурних програм, та контролюють їх виконання; вирішують інші питання, віднесені законом до їхньої компетенції.

Відповідно до п.п. 16, 19 ч. 1 ст. 43 Закону України "Про місцеве самоврядування" виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання як затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідно району, області, цільових програм з інших питань, заслуховування звітів про їх виконання.

Відповідно до п. "в" ч. 3 ст. 122 Земельного кодексу України районні державні адміністрації на їх території надають земельні ділянки із земель державної власності у постійне користування юридичним особам у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), крім випадків, визначених частиною сьомою цієї статті.

З аналізу норм законодавства України про місцеве самоврядування випливає, що розвиток інфраструктури територіальної громади передбачає забезпечення соціально-економічних, культурних, оздоровчих або інших потреб жителів району; однакове задоволення потреб всіх без винятку жителів відповідної територіальної громади.

Як видно з договору оренди землі від 09.09.2008 року, за яким Білогірською районною радою надано ТОВ "Білогірське кар'єроуправління" в оренду земельну ділянку загальною площею 30 га, в ньому не вказано, яким чином буде здійснено забезпечення соціально-економічних, культурних, оздоровчих або інших потреб жителів району, адже метою договору є платне використання товариством земельної ділянки, що знаходиться на території Чорнопільської сільської ради Білогірського району АР Крим.

Оскаржуваним рішенням Білогірської районної ради № 47 від 28.12.2010 р. кар'єр Товариства з обмеженою відповідальністю "Білогірське кар'єроуправління" визнано об'єктом, що обслуговує потреби територіальних громад району.

З урахуванням вищенаведеного, п.п. 16, 19 ч. 1 ст. 43 Закону України "Про місцеве самоврядування", п. "в" ч. 3 ст. 122 Земельного кодексу України, об'єктом, що пов'язаний з обслуговуванням жителів територіальної громади району, є об'єкт, який має призначення, яке пов'язано з забезпеченням соціально-економічних, культурних, оздоровчих або інших потреб жителів району; однаковим задоволенням потреб жителів відповідної територіальної громади, для чого органами місцевого самоврядування здійснюється стратегічне планування та прогнозування соціально-економічного розвитку певної території, що супроводжується в тому числі складанням інвестиційного паспорту, який відображує соціально-економічні, культурні, оздоровчі потреби жителів відповідної територіальної громади, необхідність благоустрою та можливі інвестиційні ризики з урахуванням характерних властивостей певної території. Це сприяє забезпеченню необхідного рівня соціально-економічної стабільності, сприянню розвитку тих форм економічної діяльності і зайнятості, які узгоджуються з існуючими ресурсними можливостями громади, створенню якісно нових робочих місць, покращенню життєвих стандартів певної територіальної громади.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Із статуту Товариства з обмеженою відповідальністю "Білогірське кар'єроуправління" не вбачається, яким чином види діяльності, визначені в ньому, та відповідно до цього використання кар'єру товариством, пов'язані з обслуговуванням потреб жителів територіальної громади Білогірського району, в розумінні поняття таких потреб, визначених в Законі України "Про місцеве самоврядування".

Отже, відповідачем, третьою особою не надано доказів відповідності об'єкта, який віднесено оскаржуваним рішенням до об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальних громад Білогірського району, критеріям об'єкта, пов'язаного з обслуговуванням жителів територіальних громад Білогірського району, не надано доказів відповідності вказаного об'єкту програмі соціально-економічного, культурного розвитку відповідного району.

В зв'язку з чим позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 158 -163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення 2-ї сесії 6-го скликання Білогірської районної ради від 28.12.2010 року № 47.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кисельова О.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення29.01.2013
Оприлюднено01.03.2013
Номер документу29632542
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/16/13-а

Постанова від 29.01.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кисельова О.М.

Ухвала від 08.01.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кисельова О.М.

Ухвала від 08.01.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кисельова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні