Постанова
від 22.02.2013 по справі 1570/7281/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1570/7281/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 лютого 2013 року м. Одеса

15 год. 10 хв.

У залі судових засідань № 31

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Балан Я.В.

при секретарі судового засідання - Давтян Л.Г.

за участю сторін:

представник позивача - Нечитайло Н.О. (за довіреністю)

представник відповідача - Умеренков П.Є. (за довіреністю)

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України в Одеській області до Приватного підприємства «Малібу» (код ЄДРПОУ 30981855) про стягнення фінансових санкцій у розмірі 5 100 грн. 00 коп.,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в Одеській області (надалі - РУ Департаменту САТ ДПА України в Одеській області) до Приватного підприємства «Малібу» (надалі - ПП «Малібу») про стягнення фінансових санкцій у розмірі 5 100 грн. 00 коп., мотивуючи позовні вимоги тим, що під час перевірки господарської одиниці, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, 307, який належить відповідачу, встановлений факт роздрібної торгівлі алкогольними напоями без відповідної ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями. За вказане порушення до відповідача рішенням № 150134 від 25.09.2012 р. застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 1 700 грн. 00 коп. В добровільному порядку відповідачем сума штрафної санкції не сплачена, тому позивач просить стягнути з відповідача в судовому порядку заборгованість в розмірі 1 700 грн. 00 коп. Також, в ході проведення перевірки було встановлено, що в господарській одиниці необладене спеціально відокремлене місце для куріння та не розміщена наочна інформація. За вказане порушення до відповідача рішенням № 150134 від 25.09.2012 р. застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 3 400 грн. 00 коп. В добровільному порядку відповідачем сума штрафної санкції не сплачена, тому позивач просить стягнути з відповідача в судовому порядку заборгованість в розмірі 3 400 грн. 00 коп.

Представник позивача у судовому засіданні посилаючись на обставини викладені у позовній заяві підтримав позовні вимоги в повному обсязі, просив суд їх задовольнити з підстав зазначених в адміністративному позові.

Відповідач у судовому засіданні зазначив, що позов вважає не обґрунтованим та просив в його задоволенні відмовити в повному обсязі, повідомивши що за результатами перевірки державними податковими інспекторами складено акт № 224/21-03/30981855 від 27.08.2012 р., в якому значиться, що директор від підпису відмовився, однак окремого документу (акту) про відмову від підпису перевіряючи ми не було складено. Крім того, перевірка була проведена із порушенням норм діючого законодавства, що в свою чергу свідчить про протиправність прийнятого рішення.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини якими обґрунтовуються вимоги позивача, докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню в повному обсязі, з наступних підстав.

Судом встановлено, що 17.08.2012 р. працівниками РУ Департаменту САТ ДПА України в Одеській області на підставі направлень № 550 від 16.08.2012 р., № 551 від 16.08.2012 р. проведена перевірка господарської одиниці - бару, розташованому за адресою: вул. Миколаївська дорога, 307, Одеса, стосовно контролю за дотриманням вимог діючого законодавства у сфері обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

За результатами зазначеної перевірки державними податковими інспекторами складено акт № 224/21-03/30981855 від 27.08.2012 р., яким встановлено факт реалізації алкогольних напоїв без відповідної ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, чим порушено вимоги ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями № 481/95-ВР від 19.12.1995 р., яким передбачено, що роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами підприємницької діяльності всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензії. Також актом № 224/21-03/30981855 від 27.08.2012 р., встановлено, що в господарській одиниці необладнане спеціальне відокремлене місце для куріння та не розміщена наочна інформація, відповідно до ч. 7 ст. 15-2 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями № 481/95-ВР від 19.12.1995 р., яким передбачено, що власник або уповноважені ним особи чи орендарі відповідних споруд, окремих приміщень зобов'язані відвести спеціальні місця для куріння, обладнані витяжною вентиляцією чи іншими засобами для видалення тютюнового диму, а також розмістити наочну інформацію про розташування таких місць та про шкоду, яку завдає здоров'ю людини куріння тютюнових виробів. Відповідно до ч. 4, 5 ст. 15-2 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями № 481/95-ВР від 19.12.1995 р. у місцях та закладах, де куріння заборонено, має бути розміщена інформація, яка складається із графічного знака про заборону куріння та тексту такого змісту: «Куріння заборонено!». У спеціально відведених для куріння місцях розміщується наочна інформація, яка складається із відповідного графічного знака та тексту такого змісту: «Місце для куріння. Куріння шкодить вашому здоров'ю!»

25.09.2012 р. начальником РУ Департаменту САТ ДПА України в Одеській області прийнято рішення № 150134 від 25.09.2012 р. про застосування фінансових санкцій, згідно з яким до відповідача на підставі статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» № 481/95-ВР від 19.12.1995 р. застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 5 100 грн. 00 коп. (аркуш справи 16).

Згідно ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» № 481/95-ВР від 19.12.1995 р., в якій вказується, що роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності відповідних ліцензій - 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 1 700 гривень за кожен вид порушення.

Також, згідно рішення № 150134 від 25.09.2012 р. про застосування фінансових санкцій, до відповідача застосовані фінансові санкції за не обладнання спеціально відведених для куріння місць та нерозміщення наочної інформації (аркуш справи 16).

Відповідальність за вказане порушення передбачена ст. 15-2 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» № 481/95-ВР від 19.12.1995 р. встановлений штраф у розмірі 3 400 грн. 00 коп.

Відповідно до ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» № 481/95-ВР від 19.12.1995 р. та п. 10 постанови Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 р. № 790 «Про затвердження Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» у разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

В судовому засіданні представник позивача пояснила, що директору ПП «Малібу» Бачуріній О.Р. 17.08.2012 р. було повідомлено про необхідність з'явлення до регіонального управління для ознайомлення та підписання акта перевірки, проте остання не з'явилася у встановлений час та відповідно не підписала акт перевірки. З огляду на зазначене, співробітниками регіонального управління в той же день - 27.08.2012 р. було складено та зареєстровано акт відмови від підписання акта перевірки № 225/21-03/30981835 та акт відмови від отримання акта перевірки № 226/21-03/30981855 (аркуші справи 12, 13).

Рішення № 150134 від 25.09.2012 р. про застосування фінансових санкцій відповідачем отримано, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, проте сума фінансових санкцій в розмірі 5 100 грн. 00 коп. в добровільному порядку не сплачена (аркуш справи 19). Оскарження зазначеного рішення в установленому законом порядку відповідачем не проводилося.

У судовому засіданні представник відповідача також зазначив, що рішення було прийнято із порушенням норм Податкового кодексу України (п. 86.8 ст. 86), а саме 10 -денного строку для винесенні рішення.

З приводу строків прийняття рішення про застосування фінансових санкцій, слід зазначити, що норма Податкового кодексу України, а саме п. 86.8 ст. 86, стосуються податкових повідомлень-рішень, в даному випадку Регіональним управлінням прийнято рішення про застосування фінансових санкцій, форма якого затверджена постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» № 790 від 02.06.2003 p.

Відповідно до п. 2.8. Інструкції про порядок і строки розгляду матеріалів для застосування фінансових санкцій, передбачених ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» № 481/95-ВР від 19.12.1995 р., затвердженої наказом Департаменту CAT ДПА України № 113 від 20.06.2007 р., розгляд справи та прийняття рішення здійснюється у термін 30 робочих днів з моменту складання акту про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства. Акт складено 23.08.2012 p., рішення про застосування фінансових санкцій прийнято 25.09.2012 р., тобто на 22 робочий день з дня складання акта перевірки із дотриманням норм діючого законодавства.

Згідно ст. 250 Господарського кодексу України адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом. Фінансові санкції, передбачені Законом України № 481/95-ВР від 19.12.1995 р. підпадають під визначення адміністративно-господарської санкції, (зазначене підтверджено листом Державної податкової адміністрацією України «Про застосування фінансових санкцій за порушення законодавства, що регулює відносини у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів» № 6506/7/21-0917 від 14.04.2004 p.).

Згідно ч.ч. 4, 5 ст. 17 Закону України № 481/95-ВР від 19.12.1995 р. визначено, що рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органами державної податкової служби та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України. У разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Пунктами 10, 11 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України № 481/95-ВР від 19.12.1995 р., затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 року № 790 (з наступними змінами та доповненнями) передбачено, що у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду. Суми фінансових санкцій, стягнені відповідно до цього Порядку, зараховуються до державного бюджету.

Із врахуванням встановлених під час розгляду справи відомостей, суд вважає, що позивач діяв в межах своїх повноважень, а рішення про застосування фінансових санкцій № 150143 від 25.09.2012 р. прийнято з дотриманням вимог чинного законодавства України.

Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статей 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Згідно з ч. 1 ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що оскільки рішення про застосування фінансових санкцій № 150143 від 25.09.2012 р. прийнято з дотриманням вимог чинного законодавства України та у встановленому порядку не скасоване, відповідач добровільно фінансові санкції не сплатив, у зв'язку з чим, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь Державного бюджету України заборгованості з фінансових санкцій у розмірі 5 100 грн. 00 коп. є обґрунтованими, та підлягають задоволенню.

Враховуючи вимоги ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, а також те, що позивач відповідно до п.п. 21 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір» № 3674-VI від 08.07.2011 р. звільнений від сплати судового збору, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 69-71, 86, 159-164, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в Одеській області до Приватного підприємства «Малібу» (код ЄДРПОУ 30981855, адреса: 65102, м. Одеса,вул. Миколаївська дорога, 307) про стягнення фінансових санкцій у розмірі 5 100 грн. 00 коп. - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Приватного підприємства «Малібу» (код ЄДРПОУ 30981855, адреса: 65102, м. Одеса,вул. Миколаївська дорога, 307) заборгованість зі сплати штрафних (фінансових) санкцій у сумі 5 100 (п'ять тисяч сто) грн. 00 коп. до державного бюджету на р/р 31110106700009, код платежу 21081100, банк одержувача ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, одержувач ГУДКСУ в Одеській області, код 37607526.

Постанова суду може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складено та підписано « 22» лютого 2013 р.

Суддя Я.В. Балан

22 лютого 2013 року.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.02.2013
Оприлюднено01.03.2013
Номер документу29632596
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/7281/2012

Ухвала від 29.03.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 18.12.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Постанова від 21.02.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 28.08.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 29.03.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Постанова від 22.02.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 06.12.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні