Постанова
від 28.02.2013 по справі 815/194/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/194/13

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 лютого 2013 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бутенко А.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом управління Пенсійного фонду України в м. Ізмаїлі та Ізмаїльському районі Одеської області до відділу охорони здоров'я Ізмаїльської міської ради про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у розмірі 60856,06 грн.,

В С Т А Н О В И В:

З позовом до суду звернулось управління Пенсійного фонду України в м. Ізмаїлі та Ізмаїльському районі Одеської області до відділу охорони здоров'я Ізмаїльської міської ради про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у розмірі 60856,06 грн. обґрунтувавши тим, що відповідач перебуває на обліку в УПФ в м. Ізмаїлі та Ізмаїльському районі Одеської області як платник внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. У товаристві виконуються роботи з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 та №2. За період з 01.10.2012 року по 26.12.2012 року відповідач має заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій за списком №1 та за списком №2 у сумі 60856,06 грн. В порушення вимог чинного законодавства України, товариством витрати на виплату та доставку пенсії органу ПФУ не відшкодовані. Таким чином заборгованість відповідача по відшкодуванню витрат за вказаний період у загальному розмірі становить 60856,06 грн., тому просять стягнути заборгованість в судовому порядку.

18.02.2013 року на адресу суду від Управління Пенсійного фонду України в м. Ізмаїлі та Ізмаїльському районі Одеської області надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності його представника (а.с.61).

Відповідач або його представник у судові засідання, призначені на 21.01.2013 року, 11.02.2013 року та на 28.02.2013 року не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про час та місце слухання справи (а.с.64,66), а тому на підставі положень ст.128 КАС України справа слухалась за його відсутності за наявними в матеріалах справи доказами.

Дослідивши наявні в справі письмові докази суд вважає, що позов обґрунтований та підлягає задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.

Позивач на підставі Закону України «Про пенсійне забезпечення» є місцевим підрозділом центрального органу державної виконавчої влади та згідно ст.10 цього ж Закону здійснює повноваження щодо нарахування, встановлення, перерахунку та виплати державних пенсій громадянам, а також на підставі ст.106 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» здійснює повноваження щодо стягнення в судовому порядку заборгованості платників збору по страховим внескам, пені та штрафним санкціям, витратам на доставку пенсій пільговим категоріям пенсіонерів, а тому на підставі положень п.5 ч.2 ст.17, п.5 ч.4 ст.50 КАС України може звертатись до суду з приводу здійснення владних повноважень в порядку адміністративного судочинства.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, відділ охорони здоров'я Ізмаїльської міської ради перебуває на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в м. Ізмаїлі та Ізмаїльському районі Одеської області за №1502010020 як платник внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (а.с.2).

Судом також встановлено, що у відповідача виконуються роботи з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 та №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Як з'ясовано судом, та вбачається з наданого управлінням Пенсійного фонду України в м. Ізмаїлі та Ізмаїльському районі Одеської області розрахунку заявленої до стягнення суми боргу по відшкодуванню пільгових пенсій за Списком №1 та Списком №2 за відповідачем з 01.10.2012 року по 26.12.2012 року рахується заборгованість перед Управлінням у загальному розмірі 60856,06 грн.

Відповідно до копій довідок, що уточнюють особливий характер роботи та умов праці або про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пільгової пенсії, у відокремлених установах відповідача працювали громадяни за списком №1 та №2, а саме: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19 (а.с.31-48).

Статтею 58 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058-IV від 09.07.2003 р. (зі змінами та доповненнями), визначено, що Пенсійний Фонд є органом, який проводить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та підготовляє документи для її виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій.

Згідно з приписами п.п.1,2 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26 червня 1997 року №400/97-ВР (із змінами та доповненнями), платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є, у тому числі, суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи платників податку, зазначених у пункті 1 цієї статті, що не мають статусу юридичної особи, розташовані на території іншої, ніж платник збору, територіальної громади.

Відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" №1058-IV від 09.07.2003р., пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди зазначеним особам, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення" від 05.11.1991р. №1788-ХІ.

При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом (до набрання чинності Закону України № 1058 діяв Закон України № 400). Згідно з абзацом 4 пункту 1 статті 2 Закону України № 400, для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пункту "а","б","з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення", за ставкою 100 відсотків від об'єкта оподаткування.

Статтею 100 Закону України „Про пенсійне забезпечення" від 05.11.1991 року №1788-XII встановлено порядок призначення пільгових пенсій особам, які мали право на пенсію на пільгових умовах до введення в дію цього Закону.

Відповідно зазначеної статті особам, які працювали до введення в дію цього Закону на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, передбачених раніше діючим законодавством, пенсії за віком призначаються на таких умовах: а) особам, які мають на день введення в дію цього Закону повний стаж на зазначених роботах, що давав право на пенсію на пільгових умовах, пенсії в розмірах, передбачених цим Законом, призначаються відповідно до вимог за віком і стажем, встановлених раніше діючим законодавством; б) особам, які не мають повного стажу роботи із шкідливими і важкими умовами праці, вік, необхідний для призначення пенсії відповідно до статті 12, знижується пропорційно наявному стажу в порядку, передбаченому статтями 13 - 14 цього Закону, виходячи з вимог цього стажу, встановлених раніше діючим законодавством.

Як вбачається з матеріалів справи, громадянам пенсії призначались на умовах Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», у випадку досягнення віку та наявності трудового стажу, передбаченого ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення». Окрім того, Прикінцеві Положення Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» не передбачають будь-яких правил щодо звільнення від сплати збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у вигляді покриття витрат на виплату і доставку пенсій на пільгових умовах.

Згідно з п. "б"ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" від 05.11.1991р. №1788-ХІ (зі змінами та доповненнями) на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці, за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць: чоловіки - після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах; жінки - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 10 років на зазначених роботах.

Проаналізувавши вказані норми Закону, суд вважає зазначити, якщо особа до і після 01.01.1992 року працювала на роботах, передбачених Списком №1 та №2, пенсія призначається відповідно до ст. 13 Закону України №1788- XII, з урахуванням вимог Закону України № 1058-IV і підлягає відшкодуванню юридичною особою.

Порядок відшкодування підприємствами (юридичними особами) витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах встановлено Інструкцією "Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України", яка затверджена Постановою правління Пенсійного фонду України № 21-1 від 19 грудня 2003 року, зареєстрована в Міністерстві юстиції України №64/8663 від 16 січня 2004 року.

Відповідно до абз. 1, 2 п. 6.1 Інструкції № 21-1, відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в розмірах: для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції (крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку), - також 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списками №1 та №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.

Згідно з п.6.4 вказаної Інструкції „Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове пенсійне страхування до Пенсійного фонду України" розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Пунктами 6.8. Інструкції встановлено, що Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання та ін.), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства в місячний термін з моменту виникнення цих обставин. Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.

Судом встановлено, що управлінням Пенсійного фонду України в м. Ізмаїлі та Ізмаїльському районі Одеської області направлено на адресу відповідача повідомлення для відшкодування сум фактичних витрат на виплату і доставку пенсій призначених відповідно до п. "а"- "з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" (а.с.11-12), які не оскаржені, проте сума фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах сплачена відділом охорони здоров'я Ізмаїльської міської ради не була.

З матеріалів справи також вбачається, що Управлінням до відділу охорони здоров'я Ізмаїльської міської ради надіслано розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій (а.с.7-10).

Таким чином, відповідно до розрахунків та довідок фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, підприємство повинно відшкодувати заборгованість Пенсійному фонду за період з 01.10.2012 року по 26.12.2012 року за списком №1 у розмірі 35135,21 грн. та за списком №2 у розмірі 25720,85 грн., а загалом - 60856,06 грн.

На момент розгляду справи судом встановлено, що заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №1 та №2 в сумі 60856,06 грн. до теперішнього часу відповідачем не сплачена, а тому суд дійшов висновку щодо стягнення з відповідача заборгованості по пільговим пенсіям за списком №1 та №2 у зазначеному розмірі.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Суд вважає, що Управління Пенсійного фонду України в м. Ізмаїлі та Ізмаїльському районі Одеської області довело суду з посиланням на відповідні докази правомірність стягнення з відповідача заборгованості по пільговим пенсіям за списком №1 та №2 у розмірі 60856,06 грн.

Враховуючи те, що під час офіційного з`ясування обставин справи не встановлено обставин, які б звільняли відповідача від сплати заборгованості, а також відсутність доказів сплати суми боргу на час розгляду справи, суд на підставі положень ст. 67 Конституції України, ч.2 ст.162 КАС України повинен прийняти постанову про задоволення позовних вимог в повному обсязі та стягнути з відповідача на користь позивача заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах у розмірі 60856 гривень 06 коп.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

1. Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в м. Ізмаїлі та Ізмаїльському районі Одеської області до відділу охорони здоров'я Ізмаїльської міської ради задовольнити.

2. Стягнути з відділу охорони здоров'я Ізмаїльської міської ради (68600, Одеська область, м. Ізмаїл, вул. Болградська, 70, Код ЄДРПОУ 25025544) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Ізмаїл та Ізмаїльському районі Одеської області (68609, Одеська область, м. Ізмаїл, вул. Кишинівська, 46, Код ЄДРПОУ 37743414) заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №1 та №2 у розмірі 60856 (шістдесят тисяч вісімсот п'ятдесят шість) гривень 06 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.

Суддя Бутенко А.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2013
Оприлюднено01.03.2013
Номер документу29634580
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/194/13-а

Постанова від 28.02.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

Ухвала від 10.01.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні