ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
14 лютого 2013 р. Справа №801/1296/13-а
(15:37) м.Сімферополь
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби
до Приватного підприємства "Кіммерія"
про стягнення
за участю представників сторін:
від позивача - не з'явився,
від відповідача - не з'явився.
Суть справи:
Державна податкова інспекція у м.Сімферополі АР Крим Державної податкової служби звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Кіммерія" про стягнення податкового боргу.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем вимог податкового законодавства в частині порядку сплати податку на прибуток, податку на додану вартість, комунального податку.
Відповідачем письмових заперечень проти позову не надано.
В судове засідання представники сторін не з'явились, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлені належним чином.
З урахуванням вищевикладеного, положень ст.ст. 122, 128 КАС України, вивчивши матеріали справи, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство "Кіммерія" є юридичною особою, ЄДРПОУ 34897076, зареєстровано 31.01.2007 р. Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим за адресою місцезнаходження: 95035, АР Крим, м. Сімферополь, вул. М.Жукова, б. 35, кв. 161, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію серії А00 № 631679, свідчить Витяг з ЄДР.
ПП "Кіммерія" узято на облік платника податків 05.02.2007 р. за № 9480, про що свідчить довідка ДПІ у м. Сімферополі АР Крим від 05.02.2007 р. № 312/29-0.
10.08.2010 р. ДПІ в м. Сімферополі АР Крим проведено документальну невиїзну перевірку ПП "Кіммерія", за результатами якої встановлено пп. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", а саме завищення податкового кредиту на суму 532831,00 грн. за лютий 2010 року, про що складено акт перевірки № 10602/15-2, у зв'язку із чим згідно з п.п. "б" п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 та п.п. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" № 2181 від 21.12.2000 р. відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 532831,00 грн. за основним платежем та застосовано штрафні санкції в сумі 266415,50 грн., про що винесено податкове повідомлення-рішення № 0012451502/0 від 27.08.2010 р.
08.09.2010 р. ДПІ в м. Сімферополі АР Крим на адресу ПП "Кіммерія" направлено податкову вимогу № 1/2894 про сплату податкового боргу в розмірі 799170,10 грн.
29.09.2010 р. ДПІ в м. Сімферополі АР Крим проведено документальну невиїзну перевірку ПП "Кіммерія" з питань своєчасності сплати комунального податку, за результатами якої виявлено прострочення сплати вказаного податку на 91 день, про що складено акт перевірки № 13913/15-3, з огляду на що на підставі п.п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" до відповідача застосовано штрафні санкції в розмірі 50% у сумі 5,10 грн., про що винесено податкове повідомлення-рішення № 0011501503/0 від 05.11.2010 р.
15.10.2010 р. позивачем на адресу відповідача направлено податкову вимогу № 2/3293 про сплату податкового боргу в розмірі 799170,10 грн.
02.12.2010 р. ДПІ в м. Сімферополі проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток за 3 квартал 2010 року, за результатами якої виявлено фактичне неподання вказаної податкової звітності при граничному терміні подання 09.11.2010 р., про що складено акт № 18451/15-1.
19.01.2011 р. ДПІ в м. Сімферополі на підставі акту перевірки № 18451/15-1 від 02.12.2010 р. за порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами", відповідно до п. 120.1 Податкового кодексу України застосовано до ПП "Кіммерія" штрафні санкції в сумі 170,00 грн., про що винесено податкове повідомлення-рішення № 0000371501/0.
28.01.2011 р. позивачем проведено камеральну перевірку своєчасності подання податкової звітності з комунального податку за 3 квартал 2010 року, за результатами якої виявлено фактичне подання податкового розрахунку з комунального податку за 3 квартал 2010 року 27.01.2011 р. при граничному терміні подання 09.11.2010 р., про що складено акт № 434/15-3, у зв'язку з чим до відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 170,00 грн., про що винесено податкове повідомлення-рішення № 0000391503/0 від 02.02.2011 р.
26.05.2011 р. позивачем проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на прибуток, за результатами якої виявлено фактичне неподання декларації з податку на прибуток за 1 квартал 2011 року при граничному терміні подання 10.05.2011р., про що складено акт № 6648/15-1, у зв'язку з чим до відповідача за порушення п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 та у відповідності до п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу застосовано штрафні санкції в сумі 170,00 грн., про що винесено податкове повідомлення-рішення № 0020371501 від 02.08.2011 р.
Згідно з розрахунком суми заборгованості ПП "Кіммерія", надано в матеріали справи ДПІ у м. Сімферополі, заборгованість відповідача складається з:
- податку на прибуток:
а) за податковим повідомленням-рішенням № 000371501/0 від 19.01.2011 р. на суму штрафних санкцій 170,00 грн.;
б) за податковим повідомленням-рішенням № 0020371501 від 02.08.11 р. на суму штрафних санкцій 170,00 грн.;
- податку на додану вартість - за податковим повідомленням-рішенням № 0012451502/0 від 27.08.2010 р. на суму основного платежу в розмірі 532831,00 грн., штрафних санкцій 266415,50 грн., з яких за частковим погашенням сума заборгованості за основним платежем дорівнює 532765,10 грн., за штрафними санкціями 266405,00 грн.;
- комунального податку:
а) за податковим повідомленням-рішенням № 0011501503/0 від 05.11.10 р. на суму штрафних санкцій 5,10 грн.,
б) за податковим повідомленням-рішенням № 0000391503/0 від 02.02.11 р. на суму штрафних санкцій 170,00 грн., -
що в загальному розмірі дорівнює 799685,20 грн.
Згідно ч. 1 ст. 2, ч. 3 ст. 6, п. 7 ч. 1 ст. 3, п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, відповідно до яких визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.
Приймаючи до уваги набрання чинності Податковим кодексом України № 2755 від 02.12.2010 р. на момент розгляду справи, наявність порушень відповідачем податкового законодавства до набрання чинності Податковим кодексом України, суд, з урахуванням положень розділу 20, підрозділу 10 п. 10 ПК України, Закону України від 02.12.2010 року № 2756 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Податкового Кодексу України" в частині визначення права податкового органу звертатися до суду з вимогою про стягнення податкового боргу, встановив, що органи державної податкової служби є контролюючими органами (п.п.41.1.1 п. 41.1 ст. 41) та мають право стягувати з платників податків податковий борг; застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції (п.п.20.1.18 п. 20.1 ст. 20).
Відповідно до частини першої статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотньої дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Як випливає з Рішення Конституційного Суду України від 9 лютого 1999 року № 1/99-рп, частину першу статті 58 Конституції України щодо дії нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.
Відповідно, правомірність поведінки особи, зокрема, дотримання нею норм податкового законодавства, слід визначати із застосуванням законодавства, яке діяло на момент вчинення відповідних дій або бездіяльності такої особи.
В свою чергу, заходи відповідальності, які можуть бути застосовані до платника податку, слід визначати на підставі законодавства, яке є чинним на момент виявлення та застосування відповідних санкцій.
Виходячи з викладеного, якщо певне діяння було правопорушенням на момент його вчинення і за таке діяння до особи було застосовано заходи відповідальності, передбачені чинним на той час нормативним актом, відповідні санкції підлягають стягненню з особи і після втрати чинності нормативним актом, що визначав зміст відповідальності.
Відповідно до п. 16.4 ст. 16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" № 334 від 28.12.1994 р. податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду.
Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.
Відповідно до п.п. 4.1.4 ст. 4 Закону України № 2181 податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квартали або рік розраховується наростаючим підсумком на підставі показників базових податкових періодів, з яких складаються такі квартал, півріччя, три квартали або рік (без урахування авансових внесків) згідно з відповідним законом з питань оподаткування, така декларація подається у строки, визначені цим пунктом для такого базового податкового періоду. Для цілей підпункту 4.1.4 цього пункту під терміном "базовий податковий період" слід розуміти перший податковий період звітного року, визначений відповідним законом з питань оподаткування, зокрема календарний квартал для цілей оподаткування прибутку підприємств.
Згідно п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з п. 46.1 Податкового кодексу України податкова декларація - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Згідно п.49.1 ст. 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, за кожний звітний період щодо кожного окремого податку, незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49).
Підпунктом 49.18.2 ст. 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Відповідно до п.п.54.3.1 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.
Відповідно до п.120.1 ст. 120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Згідно пункту 1.3 ст. 1 Закону України "Про податок на додану вартість" № 168 від 03.04.1997 р. в редакції на час виникнення спірних правовідносин платник податку - особа, яка згідно з цим Законом зобов'язана здійснювати утримання та внесення до бюджету податку, що сплачується покупцем, або особа, яка імпортує товари на митну територію України.
Тобто платником податку в контексті даного закону є будь-яка особа, яка в тому числі здійснює або планує здійснювати господарську діяльність та реєструється за своїм добровільним рішенням як платник цього податку (п. 2.1. ст. 2), яка внаслідок цього за статтею 10 Закону України № 168 є відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) податку до бюджету, контроль за правильністю чого здійснюється відповідним податковим органом.
Згідно з п.п.7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" № 168 від 03.07.1997 р. датою виникнення податкових зобов'язань з поставки товарів (робіт, послуг) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку як оплата товарів (робіт, послуг), що підлягають поставці, а у разі поставки товарів (робіт, послуг) за готівкові грошові кошти - дата їх оприбуткування в касі платника податку, а при відсутності такої - дата інкасації готівкових коштів у банківській установі, що обслуговує платника податку;
або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг) - дата оформлення документа, що засвідчує факт виконання робіт (послуг) платником податку.
Відповідно до абз. "б" п.п.4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України № 2181 від 21.12.2000 р. контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях.
Відповідно до п.п. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону України № 2181 у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періодів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.
Згідно п. 5.3.1. Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181 від 21.12.2000р., що діяв на час проведення перевірки, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації, яка подається за базовий податковий (звітний) період.
З урахуванням того, що податкове зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені Законом № 2181 або іншими законами України (п.1.2. ст. 1), то його несвоєчасна сплата визнається як податковий борг (п.1.3. ст.1).
Згідно Закону № 2181 п.п.17.1.7. п.17.1 ст.17 у разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.
Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Відповідно до п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків -це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Податкова вимога надсилається платнику податків органом державної податкової служби в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, що встановлено ч. 1 п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, тобто з урахуванням змісту поняття "податковий борг", встановленому п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається органом державної податкової служби платнику податків на суму податкового боргу.
Податкові вимоги № 1/2894 від 08.09.10 р., № 2/3293 від 15.10.10 р. податкові повідомлення-рішення: № 000371501/0 від 19.01.11 р., №0020371501 від 02.08.11 р., № 0012451502/0 від 27.08.2010 р., № 0011501503/0 від 05.11.2010 р., № 0000391503/0 від 02.02.11 р., - відповідачем в порядку ст. 56 Податкового кодексу України не оскаржені; не скасовані, не визнані протиправними.
З урахуванням вказаного сума грошового зобов'язання відповідача у розмірі 799685,20 грн., зокрема:
- з податку на прибуток в загальній сумі 340,00 грн.;
- податку на додану вартість в загальній сумі 799170,10 грн.,
- комунального податку в загальній сумі 175,10 грн., -
в розумінні ст.ст. 57, 59, п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України є податковим боргом відповідача.
Матеріалами справи, зокрема, картками особового рахунку відповідача, підтверджується наявність податкового боргу відповідача:
- з податку на прибуток в загальній сумі 340,00 грн.;
- податку на додану вартість в загальній сумі 799170,10 грн.,
- комунального податку в загальній сумі 175,10 грн., -
який з момента утворення та після направлення податкових вимог не погашався відповідачем у повному обсязі.
Чинним законодавством не передбачений обов'язок контролюючого органу щодо направлення податкової вимоги платнику податку на окремий період утворення податкового боргу, відповідну збільшену суму податкового боргу, про що вказується в Інформаційному листі Вищого адміністративного суду України від 12.04.2012 р. N 1044/11/13-12.
Позивачем дотримані вимоги чинного податкового законодавства щодо стягнення податкового боргу у загальному розмірі 799685,20 грн.
Таким чином, має місце податковий борг та право податкового органу на його стягнення.
Мають місце правові підстави для стягнення податкового боргу у сумі 799685,20 грн. в розумінні положень ст.ст.95, 59 Податкового кодексу України.
Відповідачем доказів погашення податкового боргу у сумі 799685,20 грн. на дату розгляду справи не надано.
Позовні вимоги підлягають задоволенню.
Постанову у повному обсязі складено 14.02.13 р.
Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Стягнути з рахунків Приватного підприємства "Кіммерія" (ЄДРПОУ 34897076) у банках, обслуговуючих Приватне підприємство "Кіммерія" (ЄДРПОУ 34897076), 799685,20 грн. податкового боргу станом на 30.11.2012 р., в тому числі:
- 340,00 грн. з податку на прибуток в дохід Державного бюджету України;
- 799170,10 грн. з податку на додану вартість в дохід Державного бюджету України;
- 175,10 грн. з комунального податку в дохід місцевого бюджету Залізничного району м. Сімферополь АР Крим.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Шкляр Т.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2013 |
Оприлюднено | 04.03.2013 |
Номер документу | 29646522 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні