Постанова
від 20.02.2013 по справі 2а/0570/7136/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 лютого 2013 р. Справа №2а/0570/7136/2012

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 11 год. 20 хв.

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді Кірієнка В.О.

при секретарі Федоровій А.О.

за участю:

представника позивача Шинкарьової І.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Донецьку адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в Донецькій області до Макіївського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді про зобов'язання вчинити невиконані дії, зазначені в листі-вимозі Макіївської об'єднаної державної фінансової інспекції від 14.03.2012р. № 25-13/618, -

В С Т А Н О В И В:

Державна фінансова інспекція в Донецькій області звернулося до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Макіївського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді про зобов'язання вчинити невиконані дії, зазначені в листі-вимозі Макіївської об'єднаної державної фінансової інспекції від 14.03.2012р. № 25-13/618, а саме, провести донарахування та виплату працівникам матеріальної допомоги у розмірі 6460,00 грн., відшкодувати суму зайво виділених бюджетних коштів відповідно до вимог чинного законодавства у розмірі 8500,00 грн., відшкодувати порушення відповідно до вимог діючого законодавства у розмірі 4790,00 грн., відобразити в обліку дебіторську заборгованість за неповернутими підзвітними сумами коштів, провести позовну роботу з працівниками Макіївського міського центру зайнятості соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді - одержувачами коштів. В іншому випадку - відшкодувати порушення за рахунок винних осіб відповідно до вимог чинного законодавства у розмірі 1050,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог вказав, що Макіївською об'єднаною державною фінансовою інспекцією була проведена ревізія фінансово-господарської діяльності Макіївського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді за період з 01.07.2008 по 31.12.2011 року, якою встановлено ряд порушень та недоліків, що відображені в акті ревізії від 15.02.2012р. № 25-17/007.

В ході ревізії встановлено порушення фінансової дисципліни на загальну суму 28400,00 грн., в тому числі незаконні витрати в сумі 16610,00 грн.

За результатами проведеної ревізії відповідно до ч. 7 ст. 10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII (із змінами та доповненнями) та п.п. 15 п. 6 Положення про державну фінансову інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 23.04.2011 № 499/2011, на адресу Макіївського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді пред'явлено вимогу щодо усунення виявлених ревізією порушень від 14.03.2012 № 25-13/618, термін виконання - до 01.04.2012р.

Оскільки сума фінансових порушень у розмірі 20800,00 грн. відповідачем невідшкодована, Державна фінансова інспекція в Донецькій області звернулася до суду із даним позовом.

Представник позивача у судовому засіданні наполягав на задоволенні позову, свої вимоги мотивував аналогічно викладеному у позовній заяві, просив позов задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся судом належним чином. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності до суду не надходило. 27.06.2012р. через канцелярію суду були надані письмові заперечення проти позову (а.с. 55-64).

Розглянувши подані документи і матеріали та заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення проти нього, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідачем було оскаржено у судовому порядку п.п. 1, 2, 7 п.2 вимоги № 25-13/618 від 14.03.2012 року.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 06.12.2012р. частково задоволені позовні вимоги Макіївського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді до Державної фінансової інспекції в Донецькій області про скасування п.п. 1, 2, 7 п.2 вимоги № 25-13/618 від 14.03.2012 року.

Скасовано п.п. 1 п. 2 вимоги Макіївської об'єднаної державної фінансової інспекції № 25-13/618 від 14.03.2012 року, відповідно до якого встановлено порушення вимог ст. 7 п. 1.5), 6), ст. 26 пп. 1, 2 Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 року «2542-Ш, пп. 1, 3 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року № 996-ХІV, п. 22, 29 «Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 року № 228, завищено потребу в бюджетних асигнуваннях по загальному фонду кошторису на 2010 рік, яку профінансовано за КФК 091102 «Програми і заходи центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді» КЕКВ 1133 «Продукти харчування» внаслідок допущеної арифметичної помилки та неврахування кількості та вартості продуктів харчування, запланованих на проведення групових заходів на суму 8500,00 грн., у зв'язку з чим, відшкодувати суму зайво виділених бюджетних коштів відповідно до вимог чинного законодавства. В подальшому вжити заходів щодо недопущення включення до кошторису установи недостовірних даних на стадії визначення потреби в бюджетних коштах.

В іншій частині позову відмовлено.

Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 30.01.2013р. апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в Донецькій області залишено без задоволення, а постанову Донецького окружного адміністративного суду від 06.12.2012р. залишено без змін.

Позивач, зареєстрований як юридична особа 29.11.1994 року виконавчим комітетом Макіївської міської ради Донецької області, ідентифікаційний код - 20388466, згідно свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серія А00 № 297457 (а.с. 65).

Відповідно до статті 2 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в України» головним завданням державної контрольно-ревізійної служби є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому. Результати ревізії викладаються в акті.

Підстави та порядок проведення планової виїзної ревізії регулюються ст. 11 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в України», відповідно до якої плановою виїзною ревізією вважається ревізія у підконтрольних установах, яка передбачена у плані роботи органу державної контрольно-ревізійної служби і проводиться за місцезнаходженням такої юридичної особи чи за місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така планова виїзна ревізія.

Планова виїзна ревізія проводиться за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності підконтрольних установ за письмовим рішенням керівника відповідного органу державної контрольно-ревізійної служби не частіше одного разу на календарний рік.

В період з 29 грудня 2011 року по 08 лютого 2012 року із призупиненням з 30 грудня 2011 року по 18 січня 2012 року відповідно до п. 1.3.6.1 плану контрольно - ревізійної роботи КРВ в м. Макіївка на 4 квартал 2011 року, на підставі направлень від 28 грудня 2011 року №748, від 18 січня 2012 року № 6, від 03 лютого 2012 року № 57, посадовими особами Макіївської об'єднаної державної фінансової інспекції проведена планова ревізія фінансово-господарської діяльності Макіївського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді за період з 01 липня 2008 року по 31 грудня 2011 року. За наслідками проведеної ревізії складений акт №25-17/007 від 15.02.2012 року.

14 березня 2012 року на підставі вищезазначеного акту ревізії Макіївською об'єднаною державною фінансовою інспекцію прийнято вимогу № 25-13/618 «Щодо усунення виявлених ревізією порушень», якою зобов'язано відповідача здійснити всі необхідні заходи для усунення встановлених ревізією порушень. Зазначеною вимогою від відповідача, серед іншого, вимагалося:

- п.п.1 п.2: порушення ст.7 п.1.5), 6), ст.26 пп.1,2 Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 року " 2542-Ш, пп.1, 3 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року № 996-ХІV, п. 22, 29 «Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 року №228, завищено потребу в бюджетних асигнуваннях по загальному фонду кошторису на 2010 рік, яку профінансовано за КФК 091102 «Програми і заходи центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді» КЕКВ 1133 «Продукти харчування» внаслідок допущеної арифметичної помилки та неврахування кількості та вартості продуктів харчування, запланованих на проведення групових заходів на суму 8500,00 грн., у зв'язку з чим, відшкодувати суму зайво виділених бюджетних коштів відповідно до вимог чинного законодавства;

- п.п. 2 п. 2: порушення п. 2.1, 2.15, 3.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом МФУ від 24.05.1995 №88, п. 6 ст. 7 Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 № 2542-III, п. 6 ст. 7 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VІ, п. 1, 3, 8 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІV за період з 01.07.2008 по 31.10.2011 проведено покриття витрат 7-х підзвітних осіб за рахунок коштів загального фонду місцевого бюджету за КФК 091101 «Утримання центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді» КЕКВ 1138 «Послуги зв'язку», 1134 «Оплата послуг (крім комунальних)» внаслідок оплати послуг мобільного зв'язку без належного документального підтвердження на загальну суму 1051,00 грн.,у зв'язку з чим відобразити в обліку дебіторську заборгованість за неповернутими підзвітними сумами коштів. Провести позовну роботу працівниками ММЦСС - одержувачами коштів. В іншому випадку - відшкодувати порушення за рахунок винних осіб відповідно до вимог чинног законодавства;

- п.п. 7 п. 2: порушення п. 2.1, 2.4, 2.7, 2.15, 2.16, 3.2 «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», затвердженого наказом МФУ від 24.05.1995 № 88, п. 1 ст. 3, п. 1,2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІV за період з 01.07.2008 по 30.11.2011 ММЦСС зайво сплачено бюджетними коштами за КФК 091101 КЕКВ 1135 (2008 - 2009 роки) КЕКВ 1134 (2010 - 2011 роки) перевізникам СПД ОСОБА_2 (в сумі 1498,50 грн.) та ТОВ «Муніципальне таксі» (в сумі 3290,55 грн.) за надані транспортні послуги внаслідок завищення кілометражу та відсутності належним чином оформлених первинних документів, що підтверджують факт надання транспортних послуг, на загальну суму 4789,05 грн., у зв'язку з чим відшкодувати порушення відповідно до вимог діючого законодавства.

Про вжиті заходи і виконання пунктів вимоги відповідача було зобов'язано надіслати інформацію до Макіївської об'єднаної державної фінансової інспекції в строк до 01 квітня 2012 року.

Перевіряючи законність та обґрунтованість пред'явленої стосовно відповідача вимоги в частині необхідності вжити заходи по усуненню виявлених порушень та прийняти необхідні заходи щодо їх відшкодування з винних осіб у відповідності з чинним законодавством судом встановлено наступне.

При проведенні ревізії шляхом перевірки та співставлення кошторисів, розрахунків до кошторисів, лімітних довідок, звітів про виконання кошторису (форма № 2м), меморіальних ордерів № 2, 6 з вимогами діючого законодавства встановлено завищення потреби у бюджетних асигнуваннях у кошторисі на 2010 рік на придбання продуктів харчування (КЕКВ 1133 «Продукти харчування») внаслідок допущеної арифметичної помилки та неврахування кількості та вартості продуктів харчування, запланованих на проведення групових заходів (а саме: «Круглі столи», «Брейк- кава», «Солодкоїжка»). На 2010 рік заплановано проведення 26 заходів з розрахунку по 250,00 грн. кожний, що складає 6500,00 грн. Однак у розрахунку до кошторису на 2010 рік (розшифровка витрат у розрізі КЕКВ на здійснення програм і заходів Макіївського міського та районих центрів СССДМ на 2010 рік КФК 091102 «Програми і заходи центрів соціальних служб для сімї, дітей та молоді») за КЕКВ 1133 «Продукти харчування» у графі «Підсумок» зазначена сума 15000,00 грн., що спричинило завищення потреби в асигнуваннях на 2010 рік на загальну суму 8500 грн.

Відповідно до п. 22 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженому Постановою Кабінетук міністрів України від 28.02.2002 року № 228 показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету, що включаються до проекту кошторису, повинні бути обґрунтовані відповідними розрахунками за кожним кодом економічної класифікації видатків або класифікації кредитування бюджету і деталізовані за видами та кількістю товарів (робіт, послуг) із зазначенням вартості за одиницю.

Проекти кошторисів і планів асигнувань установ у разі потреби розглядаються головним розпорядником. Головні розпорядники під час розгляду проектів кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду, планів використання бюджетних коштів (крім планів використання бюджетних коштів одержувачів), помісячних планів використання бюджетних коштів зобов'язані: забезпечити суворе виконання вимог законодавства, а також вказівок щодо складання кошторисів на наступний рік; додержуватися режиму економії, не допускати включення до кошторисів бюджетних асигнувань, не зумовлених потребою; забезпечити в проектах кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду, планів використання бюджетних коштів (крім планів використання бюджетних коштів одержувачів), помісячних планів використання бюджетних коштів додержання доведених у лімітних довідках річних обсягів бюджетних асигнувань та їх помісячного розподілу з урахуванням термінів проведення окремих заходів і можливості здійснення відповідних видатків бюджету та надання кредитів з бюджету протягом бюджетного періоду; не допускати прийняття в кошторисах сум, не підтверджених розрахунками та економічними обґрунтуваннями (п. 29 зазначеного Порядку).

12.05.2010 року Макіївським фінансовим управлінням була видана відповідачу лімітна довідка про бюджетні асигнування на кредитування на 2010 рік на підставі рішення Макіївської міської ради від 07.05.2010 року № 64/32, відповідно до якої з місцевого бюджету за програмою «Програми і заходи центрів соціальних служб для дітей, сімї та молоді» було виділено 50000,00 грн.

17.05.2010 року відповідач подав на розгляд та затвердження головному розпоряднику проект кошторису та плани асигнувань. В комплекті розрахунків кошторисної документації по КФК 091102 на 2010 рік були надані розшифровка витрат по міських програмах і заходах, розшифровка витрат по КЕКВ, календарний план програм і заходів міськрайцентрів, розрахунок витрат щодо реалізації міських програм та заходів міськрайцентрів, індивідуальні помісячні плани асигнувань міськрайцентрів. В усіх зазначених додатках до кошторису була зазначена сума 50000,00 грн., в тому числі КЕКВ 1133 - 15000,00 грн.

При цьому допущена з розшифровці витрат у розрізі КЕКВ на здійснення програм і заходів Макіївського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді на 2010 рік КФК 091102 за КЕКВ 1133 «Продукти харчування» в графі «Зміст витрат» описка не спричинила виділення зайвих бюджетних коштів у зв'язку з тим, що графі «Сума» була зазначена правильна сума 15000,00 грн.

Отже, судом не встановлено завищення позивачем потреби у бюджетних асигнуваннях при плануванні видатків загального фонду кошторису на 2010 рік за КФК 091102 «Програми і заходи центрів соціальних служб для сімї, дітей та молоді».

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку що позовні вимоги в частині п.п. 1 п. 2 вимоги Макіївської об'єднаної державної фінансової інспекції № 25-13/618 від 14.03.2012 року не підлягають задоволенню.

Ревізією обґрунтованості відшкодування понесених витрат підзвітним особам встановлено, що у періоді з 01.07.2008 року по 31.12.2011 року окремим працівникам позивача проводилось відшкодування витрат на оплату послуг мобільного зв'язку без належного підтвердження первинними документами виробничої необхідності здійснення таких витрат та використання мобільних телефонів для виконання службових обов'язків на загальну суму 1051,00 грн.

З матеріалів справи встановлено, що на підставі наказу директора Макіївського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді № 65 від 02.06.2008 року та наказу директора Гірницького районного центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді № 12-1 від 01.06.2010 року було наказано спеціалістам центру службові розмови на мобільні телефони здійснювати через телефонні номери НОМЕР_2 та НОМЕР_1 (пакет «Супер МТС»).

Зазначені мобільні телефони належать працівникам позивача, на підставі звітів про використання коштів, наданих на відрядження або під звіт позивач відшкодовував працівникам вартість придбаних останніми карток поповнення рахунків мобільних телефонів.

Відповідачем не були надані будь-які інші документи на підтвердження використання послуг мобільного зв'язку для виконная службових обов'язків на підприємстві відсутні.

Відповідно до п. 6 ст. 7 Бюджетного кодексу України при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей, запланованих на основі національної системи цінностей і завдань інноваційного розвитку економіки, шляхом забезпечення якісного надання послуг, гарантованих державою, Автономною Республікою Крим, місцевим самоврядуванням, при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів.

Відповідно до ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи (п. 1).

Згідно п. 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку від 24.05.1995 року № 88 первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.

Первинні документи підлягають обов'язковій перевірці працівниками, які ведуть бухгалтерський облік, за формою і змістом, тобто перевіряється наявність у документі обов'язкових реквізитів та відповідність господарської операції чинному законодавству, логічна ув'язка окремих показників (п. 2.15 Положення).

Відповідачем було зазначено, що відшкодування витрат на придбання карток поповнення рахунків здійснювалось на підставі наказів директора та на підставі первинних бухгалтерських документів, а саме: авансових звітів та товарних чеків.

Однак з наданих відповідачем документів неможливо встановити, що придбані працівниками установи картки поповнення рахунків були використання для поповнення рахунків телефонів НОМЕР_2 та НОМЕР_1, неможливо встановити перелік працівників установи, які мали право користуватись зазначеними мобільними телефонами, враховуючи, що мобільні телефони належать працівникам відповідача та знаходяться в їх постійному користуванні - відсутні будь-які докази на підтвердження користування послугами мобільного зв'язку для виконання службових обов'язків (журнал дзвінків, перелік номерів телефонів, розмови за якими ведуться працівниками установи й безпосередньо стосуються виконання службових обов'язків, звіти про користування мобільним телефоном).

Таким чином, відповідач необгрунтовано відшкодовував окремим працівникам установи витрати на придбання карток поповнення рахунку мобільного телефону у період з 01.07.2008 року по 31.12.2011 року на суму 1051,00 грн., у зв'язку з чим суд задовольняє позовні вимоги в частині пп. 2 п. 2 вимоги № 25-13/618.

Судом встановлено, що при проведенні ревізії правильності витрачання коштів на утримання автотранспорту, оплату транспортних послуг встановлені випадки відсутності належним чином оформлених первинних документів (товарних чеків), які підтверджують факт здійснення перевезення, а саме: товарні чеки не містять печатки та інших реквізитів, які підтверджують факти надання послуг СПД ОСОБА_2 на загальну суму 1498,50 грн., а також встановлено завищення кілометражу при оплаті транспортних послуг ТОВ «Муніципальне таксі» на суму 3290,55 грн.

Як встановлено в судовому засіданні та підтверджується матеріалами справи, відповідач користувався транспортними послугами СПД ОСОБА_2 на підставі договорів № 26 від 01.09.2008 року, № 1 від 05.01.2009 року та ТОВ «Муніципальне таксі» на підставі договорів № 8 від 01.02.2008 року, № 19 від 01.10.2009 року, № 1 від 01.02.2010 року, № 5 від 01.04.2010 року, № 1 від 04.01.2011 року.

Оплата транспортних послуг СПД ОСОБА_2 здійснювалась на підставі щомісячних актів виконаних робіт, до яких додаються товарні чеки, завірені печатками перевізників із зазначенням дати поїздки, показників спідометра та загальної відстані у кілометрах. Відповідачем самостійно був розроблений бланк путівки для здійснення службових поїздок. Зазначена в путівках відстань відповідає відстані, яка зазначена в відповідних чеках та визначена на підставі показників спідометра на початок та кінець поїздки.

Статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України» визначено термін бухгалтерський облік - процес виявлення, вимірювання, реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про діяльність підприємства зовнішнім та внутрішнім користувачам для прийняття рішень.

Відповідно до п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Отже, в розумінні Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України» надані СПД ОСОБА_3 товарі чеки є первинними документами, зі змісту яких можливо встановити обсяг господарської операції (показники спідометру на початок та закінчення службової поїздки).

Під час проведення ревізії відповідачем було встановлено, що товарні чеки на загальну суму 1498,50 грн. не містять печатки та інших реквізитів, які підтверджують факт надання послуг СПД ОСОБА_2

Однак відповідач вважає, що відповідно до вимог Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку складена за підписом відповідального працівника позивача путівка є достатнім первинним документом, який підтверджує факт надання транспортних послуг. На бланку путівки зазначається дата здійснення поїздки, ПІБ та посада працівників, які користуються послугами таксі, маршрут поїздки, її мета та адреса родини або установи, до якої здійснюється поїздка, загальна відстань поїздки у кілометрах. Путівки підписуються директором або начальником відділу соціальної роботи Макіївського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді та не містять жодних даних перевізника.

Відповідно до ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку чітко визначено перелік обов'язкових реквізитів первинних та зведених облікових документів, які необхідні для надання цим документам юридичної сили, та які дають змогу ідентифікувати осіб, які брали участь у їх складанні, а саме: 1) назву документа (форми); 2) дату і місце складання; 3) назву підприємства, від імені якого складено документ; 4) зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; 5) посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; 6) особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарських операції.

Таким чином, відповідачем сплачено бюджетними коштами СПД ОСОБА_2 транспортні послуги на суму 1498,50 грн. без належним чином оформлених первинних документів, як підтверджують факт здійснення перевезення.

Крім того, транспортні послуги з перевезення працівників позивача надавались ТОВ «Муніципальне таксі», розрахунки за які проводились також на підставі двосторонніх актів приймання-здачі наданих послуг, до яких додаються путівки та чеки із зазначенням дати та відстані поїздки у кілометрах. При цьому договорами встановлено, що відповідач сплачує ТОВ «Муніципальне таксі» за транспортні послуги відповідно до показників лічильника.

Під час проведення ревізії на підставі наказу Макіївський міський центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді від 20.02.2012 року № 20 комісією у складі виконуючого обов'язки директора Ладановою Н.М. та провідного спеціаліста Синякової Н.О. з метою підтвердження розрахунків за надані ТОВ «Муніципальне таксі» транспортні послуги та забезпечення проведення контрольних замірів відстаней за марштутами, згідно яких у період з 01.10.2009 року по 31.12.2011 року проводилась оплата за надані послуги, проведені вибіркові контрольні заміри відстаней по маршрутам службових поїздок, за результатами яких складені акти контрольного заміру відстаней від 03.02.2012 року та від 06.02.2012 року. Зазначені акти були підписані працівниками відповідача без заперечень.

Співставленням даних контрольних замірів з відстанню поїздок, яка вказана в путівках, встановлені розбіжності між фактичною довжиною маршрутів та кількістю кілометрів, вказаних в пред'явлених до оплати путівках, на суму 3290,55 грн.

Як вбачається з наданих путівок, в графах маршрут зазначені адреса родини або назва та адреса установи, до якої здійснюється поїздка, при цьому позивач не вказував маршрут руху автомобілю та показання лічильника при виїзді та при поверненні за місцезнаходженням відповідача.

Статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України» визначено термін бухгалтерський облік - процес виявлення, вимірювання, реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про діяльність підприємства зовнішнім та внутрішнім користувачам для прийняття рішень.

Відповідно до п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України», підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Відповідно до пп. 2.1 п. 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року №88, первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.

Відповідно до п. 2.15 зазначеного Положення, первинні документи підлягають обов'язковій перевірці працівниками, які ведуть бухгалтерський облік, за формою і змістом, тобто перевіряється наявність у документі обов'язкових реквізитів та відповідність господарської операції діючому законодавству, логічна ув'язка окремих показників.

Отже, відповідач необгрунтовано здійснив оплату за транспорті послуги ТОВ «Муніципальне таксі» на суму 3290,55 грн., оскільки не має первинних документів, які б підтверджували цю господарську операцію.

Отже, суд задовольняє позовні вимоги в частині п.п. 2, 7 п. 2 вимоги Макіївської об'єднаної державної фінансової інспекції № 25-13/618 від 14.03.2012 року.

Таким чином, приймаючи до уваги наведене, позовні вимоги Державної фінансової інспекції в Донецькій області підлягають частковому задоволенню.

Керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99,

104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Донецькій області до Макіївського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді про зобов'язання вчинити невиконані дії, зазначені в листі-вимозі Макіївської об'єднаної державної фінансової інспекції від 14.03.2012р. № 25-13/618 - задовольнити частково.

Зобов'язати Макіївський міський центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді вчинити невиконані дії, зазначені в листі-вимозі Макіївської об'єднаної державної фінансової інспекції від 14.03.2012р. № 25-13/618, а саме:

провести донарахування та виплату працівникам матеріальної допомоги у розмірі 6460,00 грн.,

відшкодувати порушення відповідно до вимог діючого законодавства у розмірі 4790,00 грн.,

відобразити в обліку дебіторську заборгованість за неповернутими підзвітними сумами коштів, провести позовну роботу з працівниками Макіївського міського центру зайнятості соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді - одержувачами коштів. В іншому випадку - відшкодувати порушення за рахунок винних осіб відповідно до вимог чинного законодавства у розмірі 1050,00 грн.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частину 20 лютого 2013 року.

Постанова виготовлена у повному обсязі 25 лютого 2013 року.

У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постановою за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення складання постанови у повному обсязі, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною 4 статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Кірієнко В.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2013
Оприлюднено04.03.2013
Номер документу29649343
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/7136/2012

Ухвала від 14.06.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

Ухвала від 25.07.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

Постанова від 20.02.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

Ухвала від 13.07.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні