10.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 лютого 2013 року Справа № 812/1077/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді: Пляшкової К.О.,
при секретарі: Колесніковій Я.А.,
за участю представників
позивача: не з'явився,
відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до дочірнього підприємства «Надежда» комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна контора № 6 УЖКГ» про стягнення заборгованості у сумі 8038,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
28 січня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до дочірнього підприємства «Надежда» комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна контора № 6 УЖКГ» про стягнення заборгованості у сумі 8038,00 грн.
В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що відповідач є юридичною особою та зареєстрований платником збору на обов'язкове державне соціальне страхування, що має найману робочу силу, в Антрацитівській міській виконавчій дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за № 440240001852.
Відповідно до п.2 ч.2 ст.27 Закону України від 18.01.2001 № 2240-ІІІ «Про загальнообов'язкове соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» роботодавець як страхувальник зобов'язаний нарахувати та сплачувати страхові внески в установлені строки та в повному обсязі страхові внески до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Згідно ст.1 Закону України від 11.01.2001 № 2213 «Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування» та п.п.3.1.1 Інструкції про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26.06.2001 року № 16, відповідач як суб'єкт підприємницької діяльності, що має найману робочу силу, повинен нарахувати 1,4% суми фактичних витрат на оплату праці найманих працівників та 0,5% - 1,0% від суми оплати праці найманих працівників.
Відповідно до ч.1 ст.23 Закону України від 18.01.2001 № 2240-ІІІ «Про загальнообов'язкове соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» перерахування зазначених сум шляхом безготівкових розрахунків здійснюється страхувальниками-роботодавцями один раз на місяць - у день встановлений для одержання в установах банку коштів на оплату праці за відповідний період.
У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальником або неповної їх сплати страхувальник сплачує суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню, що встановлено ч.1 ст.30 Закону України від 18.01.2001 № 2240-ІІІ «Про загальнообов'язкове соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням».
Згідно звіту ф4-ФСС з ТВП станом на 01.01.2011 за відповідачем рахується заборгованість зі сплати штрафної (фінансової) санкції у сумі 8038,00 грн.
На підставі викладеного позивач просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 29 січня 2013 року відкрито провадження в адміністративній справі за вказаним позовом та справу призначено до судового розгляду у відкритому судовому засіданні.
У судове засідання представник позивача не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надіслав до суду клопотання про розгляд адміністративної справи за його відсутності (а.с.19, 27).
Представник відповідача у судове засідання повторно не з'явився, про час, місце та дату судового засідання повідомлявся належним чином, причини не явки суду не відомі (а.с.18, 26). Правом подати заперечення на адміністративний позов не скористався.
З огляду на положення ст.ст.122, 128 КАС України, суд ухвалив розглядати адміністративну справу за відсутності представників сторін.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд прийшов до такого.
Відповідно до ч.1 ст.9 Закону України від 18.01.2001 № 2240-III «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів.
Згідно ч.5 ст.10 Закону України від 18.01.2001 № 2240-III «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», робочими органами виконавчої дирекції Фонду та його відділень є виконавчі дирекції відділень в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі. Статутом Фонду може бути передбачено створення виконавчих дирекцій або уповноважених представників відділень у районах та містах республіканського (Автономної Республіки Крим) та обласного значення.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.20 Закону України від 18.01.2001 № 2240-III «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», кошти загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, спрямовуються на фінансування санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованих осіб і членів їх сімей, позашкільне обслуговування, у тому числі придбання дитячих новорічних подарунків.
Для забезпечення відновлення здоров'я застрахована особа та члени її сім'ї (а також особа, яка навчається у вищому навчальному закладі) мають право на отримання санаторно-курортного лікування, оздоровлення в спеціалізованих оздоровчих закладах (у тому числі дитячих) у межах асигнувань, установлених бюджетом Фонду на зазначені цілі, та в порядку і на умовах, визначених правлінням Фонду (ч.1 ст.47 Закону України від 18.01.2001 № 2240-III «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням»).
Частиною 1 статті 22 Закону України від 18.01.2001 № 2240-III «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» встановлено, що часткова плата за путівки на санаторно-курортне лікування перераховується страхувальниками до органу Фонду, який надав путівку, в порядку, встановленому правлінням Фонду.
Відповідно до статей 11 та 47 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 25.02.2009 № 12 затверджено Порядок отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Порядок № 12). Вказаний порядок зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.04.2009 за № 339/16355.
Згідно п.4.6 Порядку № 12 комісією (уповноваженим) із соціального страхування приймається рішення про виділення застрахованій особі, особам, які навчаються у вищому навчальному закладі з денною формою навчання, та учням професійно-технічного навчального закладу путівки до санаторію-профілакторію з частковою оплатою в розмірі 10 відсотків її вартості, а студентам-сиротам та учням-сиротам - безкоштовно, за умови часткового фінансування санаторію-профілакторію за рахунок коштів Фонду.
Часткова оплата вартості путівки до санаторію вноситься до каси страхувальника за основним місцем роботи застрахованої особи, а при відсутності каси - через установу банку на транзитний рахунок органу Фонду за місцем обліку страхувальника. Часткова оплата вартості путівки до санаторію-профілакторію вноситься до каси підприємства, на утриманні якого перебуває цей санаторій-профілакторій (п.4.13 Порядку № 12).
За відсутності квитанції до прибуткового касового ордера або квитанції про часткову оплату вартості путівки застрахованій особі путівка не видається (п.4.14 Порядку № 12).
Відповідно до п.6 ч.1 ст.28 Закону України від 18.01.2001 № 2240-III «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», страховик має право накладати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства.
Частиною 1 статті 30 Закону України від 18.01.2001 № 2240-III «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» передбачено, що страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.
За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів.
Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.
У судовому засіданні встановлено, підтверджено матеріалами справи, що ДП «Надежда» КП «Житлово-експлуатаційна контора № 6 УЖКГ» зареєстровано як юридичну особу виконавчим комітетом Антрацитівської міської ради 02.11.2006 за № 1 379 102 0000 000500, що підтверджено свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 451698 (а.с.8).
Відповідач зареєстрований як платник збору на обов'язкове державне соціальне страхування, що має найману робочу силу, в Антрацитівській міській виконавчій дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за № 440240001852 (а.с.10-11).
Дослідженням звіту по коштах загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням за 2011 рік (а.с.7), рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності від 21.12.2011 № 74 (а.с.28-29), рішення про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 07.02.2012 № 2/01 (а.с.30-31) встановлено таке.
ДП «Надежда» КП «Житлово-експлуатаційна контора № 6 УЖКГ» має заборгованість по сплаті штрафних санкцій у розмірі 8038,00 грн.
Так, з рішення повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності від 21.12.2011 № 74 вбачається, що директор Антрацитівської міської виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності розглянувши матеріали перевірки ДП «Надежда» КП «Житлово-експлуатаційна контора № 6 УЖКГ» з питань правильного використання санаторно-курортної путівки № 285839 в санаторій «Донбас» ДП «Санаторно-курортний реабілітаційний центр «Слав?янський курорт» зі строком заїзду з 15.09.2011, придбаної за рахунок коштів Фонду вартістю 5040,00 грн., встановив порушення п.4.14 Порядку отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 25.02.2009 № 12 - путівка видана без часткової вартості путівки на момент видачі її застрахованій особі (а.с.28-29).
Згідно рішення № 74 від 21.12.2011 підлягають поверненню до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 5040,00 грн. - кошти Фонду, використані з порушенням при видачі санаторно-курортної путівки. На підставі ст.22, п.6 ч.1 ст.28, п.1 ст.30 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» вирішено застосувати до ДП «Надежда» КП «Житлово-експлуатаційна контора № 6 УЖКГ» фінансові санкції в таких розмірах: не прийнято до заліку витрат, проведених в порушення Порядку - 5040,00 грн., штрафна санкція - 2520,00 грн. (50% від суми коштів Фонду, використаних з порушенням).
Рішенням про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 07.02.2012 № 2/01 за несвоєчасне повернення коштів згідно рішення № 74 від 21.12.2011 до ДП «Надежда» КП «Житлово-експлуатаційна контора № 6 УЖКГ» застосовано штрафні санкції в таких розмірах: 756,00 грн. - 10% від суми несвоєчасно повернутих коштів Фонду; 272,16 грн. - 0,1% від суми несвоєчасно повернутих коштів Фонду за кожен день простроченого платежу (а.с.30-31).
Суду не надано доказів оскарження відповідачем вказаних рішень, а отже вони є чинними та підлягають виконанню.
Оскільки на час розгляду справи відповідачем суми штрафних санкцій не сплачено, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі ч.3 ст.160 КАС України у судовому засіданні 25 лютого 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 01 березня 2013 року, про що згідно вимог ч.2 ст.167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2, 9, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до дочірнього підприємства «Надежда» комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна контора № 6 УЖКГ» про стягнення заборгованості у сумі 8038,00 грн., - задовольнити повністю.
Стягнути з дочірнього підприємства «Надежда» комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна контора № 6 УЖКГ» (місцезнаходження: 94632, Луганська область, м. Антрацит, смт. Кріпенський, вул. 40 років Жовтня, 38А, ідентифікаційний код 34166066) на користь виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на р/р 37172500100001 в ГУДКСУ в Луганській області, МФО 804013, код ЄДРПОУ 21785643 заборгованість зі сплати штрафних санкцій у розмірі 8038,00 грн. (вісім тисяч тридцять вісім гривень).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови складено та підписано 01 березня 2013 року.
Суддя К.О. Пляшкова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2013 |
Оприлюднено | 04.03.2013 |
Номер документу | 29653437 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.О. Пляшкова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні