Постанова
від 19.08.2008 по справі 2а-631/08
ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХЕРСОНА

Справа № 2а-

631

/08

Дніпровський районний суд м.Херсона, 73000, м.Херсон, вул. Дзержинського , 11-а

П О С Т А Н О В А

Іменем України

19.08.2008р.

Дніпровський районний суд м.Херсона у складі

головуючого судді Іванищука А.А.

при секретарі Іванцовій Н.К., Ступіній О.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Херсоні адміністративну справу за позовом

ОСОБА_1

,

ОСОБА_2

,

ОСОБА_3

,

ОСОБА_4

,

ОСОБА_5

до Управління пенсійного фонду України в Дніпровському районі м.Херсона про зобов'язання зробити перерахунок підвищення до пенсії, -

В с т а н о в и в :

Позивачі звернулися до суду із позовом до Управління пенсійного фонду України в Дніпровському районі м. Херсона, в якому просять поновити пропущений строк для звернення до суду за період з 01.01.2006р. по 31.12.2007р., а також

зобов'язати

Управління пенсійного фонду України в Дніпровському районі м.Херсона

нарахувати на його користь недоплачену як дітям війни щомісячну

допомогу за 2006-2007 рр. в сумі 2733грн.30коп. Обґрунтовуючи позов тим, що відповідно до ст.1 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» належать до соціальної групи «діти війни», і на час закінчення Другої світової війни, їм не виповнилося 18 років та мають право на щомісячне підвищення до пенсії в розмірі 30 % мінімальної пенсії, як то передбачено ст.6 Закону України « Про соціальний захист дітей війни».

В судовому засіданні при попередньому розгляді позивачі позовні вимоги підтримали в повному обсязі. Надали заяву про розгляд справи у їхній відсутності.

Представник відповідача

за довіреністю

ОСОБА_6

в судовому засіданні при попередньому розгляді позовні вимоги не визнав, пояснив, що визначення величини мінімальної пенсії за віком, що застосовується для підвищення пенсії особам, яким встановлено статус «діти війни» має бути вирішено у законодавчому порядку, а фактичне підвищення пенсії відбудеться після прийняття відповідного законодавчого акту. Вказав на пропущення строку звернення до суду як на підставу для відмови у позові. Окрім того – зауважив, що бюджетом Пенсійного фонду не передбачено кошти на зазначені соціальні допомоги. Надав заяву, якою просив справу розглянути у його відсутності.

Враховуючи, що до суду надійшли заяви від всіх осіб, що беруть участь у справі, судовий розгляд здійснюється в порядку письмового провадження, як то передбачено ч.3 ст.122 КАС України.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив, що:

- згідно з ст.1 Закону України « Про соціальний захист дітей війни» до дітей війни належать особи, яким на момент закінчення Другої Світової війни (2 вересня 1945 р.) не виповнилося 18 років – відповідно позивачі належить до зазначеної категорії осіб;

- згідно ст.6 Закону України « Про соціальний захист дітей війни» - дітям війни пенсія підвищується на 30% мінімального розміру пенсії за віком, згідно п.1 Розділу 4 «Заключного положення» вказаного Закону останній вступає в силу з 01.01.2006 р.;

- рішення про підвищення пенсії позивачам відповідачем прийнято не було, перерахунки відповідно до зазначеного закону не

проведені;

- відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

- Законом України «Про державний бюджет України на 2007 року» від 19.12.2006 року, який набрав чинності з 01.01.2007 року, ст. 111 було встановлено, що у 2007 році підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, яка виплачується замість пенсії, відповідно до статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» виплачується особам, які є інвалідами (крім тих, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»), у розмірі 50 відсотків від розміру надбавки, встановленої для учасників війни;

- рішенням Конституційного Суду України № 6- рп від 09.07.2007 року положення ст. 111 Закону України «Про державний бюджет України на 2007 року» визнано неконституційним;

- відповідно до ст. 152 Конституції України - закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним судом України рішення про їх неконституційність, таким чином зазначений закон втратив чинність 09.07.2007р.;

- на час розгляду цієї справи судом розмір мінімальної пенсії за віком визначений лише ст. 28 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» і згідно цієї норми мінімальна пенсія за віком дорівнює прожитковому мінімуму встановленого для осіб що втратили працездатність;

- відповідно до ст. 2 ч.1 Закону України «Про прожитковий мінімум» від 15 липня 1999 року, прожитковий мінімум застосовується для встановлення розмірів мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії за віком;

- відповідно ч.1 ст.63 Закону України «Про Державний бюджет України на 2006 рік» прожитковий мінімум на одну особу в 2006 році складає з 1 січня - 350 грн., з 1 квітня - 359 грн., з 1 жовтня - 366 грн. ;

- статтею 62 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» від 19 грудня 2006 року, був затверджений прожитковий мінімум на одну особу, яка втратила працездатність з 1 січня - 380 гривень, з 1 квітня - 387 гривень, з 1 жовтня - 395 гривень, зазначена стаття була змінена Законом України від 15 березня 2007 року «Про Державний бюджет України на 2007 рік» та існує в новій редакції з 28 березня 2007 року, якою прожитковий мінімум для особи, яка втратила працездатність, визначений з 1 січня - 380 гривень, з 1 квітня - 406 гривень, з 1 жовтня - 411 гривень, при цьому, зазначена стаття доповнена абзацом, яким передбачено встановити, що для визначення мінімального розміру пенсії за віком відповідно до абзацу першого частини 1 статті 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» з 1 квітня та з 1 жовтня 2007 року застосовується прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, визначений абзацом п'ятим частини першої цієї статті, збільшений на 1 відсоток, що складає відповідно 410 грн. 06 коп. та 415 грн. 11 коп., таким чином розмір 30% мінімального розміру пенсії рахується за формулою: 410,06 грн. х 30%, та складає 123 грн. 02 коп., а починаючи з 01.10.2007 року - 415,11 грн. х 30 %, та складає 124 грн. 53 коп.;

- Законом України «Про державний бюджет України на 2006 рік» 323 5-IУ вiд 20.12.2005р. статтею 110 було встановлено, що пільги дітям війни, передбачені статтею 6, у 2006 році запроваджується поетапно, за результатами виконання бюджету у першому пiврiччi, у порядку, визначеному КМУ за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету;

- відповідно ч.2 ст.99 КАС України для звернення до суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється річний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналась або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Ч.1 ст.100 КАС України передбачає, що пропущення строку звернення до суду є підставою для відмови у задоволенні адміністративного позову за умови, якщо на цьому наполягає одна із сторін.

Враховуючи вищенаведене суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню.

Так ЗУ «Про соціальний захист дітей війни» вступив в силу 01.01.2006р. – відповідно, не отримавши соціальну допомогу, передбачену цим законом, позивачі з цього часу повині були дізнатися про порушення своїх прав. Юридична необізнаність позивачів не може бути визнана поважною причиною для поновлення строку звернення до суду. Закони, інші нормативно-правові акти є доступними для ознайомлення всіма громадянами, можливість обізнаності людини про те чи інше положення законодавства залежить виключно від бажання людини. Таким чином суд вважає що вимога позивачів що до відновлення пропущеного строку для звернення до суду за період з 01.01.2006р. по 31.12.2006р. та зобов'язання відповідача до вчинення перерахунку за вказаний період не підлягає задоволенню.

Законом України «Про державний бюджет України на 2007 року» від 19.12.2006 року, який набрав чинності 01.01.2007 року, скасовано відповідні соціальні допомоги оспорюваній категорії громадян. Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 року положення Закону України «Про державний бюджет України на 2007 року» щодо скасування відповідної допомоги визнано неконституційним. З цього дня зазначений закон втратив чинність. Таким чином законною є вимога позивачів щодо нарахування соціальної допомоги, передбаченої Законом України «Про соціальний захист дітей війни» за період з 09.07.2007р. по 31.12.2007р. Зазначеної позиції дотримується і Європейський Суд з прав людини, яка викладена у рішенні по справі «Кечко проти України» від 08.11.2005р.

Крім того - відповідно до рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Кечко проти України» про незворотність дії у часі законів та інших нормативно - правових актів, крім випадків, коли вони пом'якшують, або скасовують відповідальність особи, відповідно до якого - реалізація особою права на отримання бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно - правових актах національного законодавства не може бути поставлена в залежність від бюджетних асигнувань, тобто посилання органами державної влади на відсутність коштів, як на причину невиконання своїх зобов'язань, судами не повинні прийматися до уваги, у випадках, коли з набуттям чинності певним законом, його нормами призупиняється дія положень закону, що був прийнятий раніше. До спірних правовідносин застосовується закон, що діяв на момент виникнення у особи відповідного права.

Таким чином - суд вважає, що позивачі мають право на щомісячне підвищення до пенсії в розмірі 30 % мінімальної пенсії, а саме - за період з 09.07.2007р. по 30.09.2007 р. в розмірі 123,02 грн. на місяць, за період з 01.10.2007р. по 31.12.2007р. - 124,53 грн. на місяць.

Керуючись ч.2 ст.19, ст. 152 Конституції України, рішенням Європейського Суду з прав людини у справі «Кечко проти України» від 08.11.2005р., рішенням Конституційного Суду України № 6- рп від 09.07.2007 року, ст.8, 9, ч.2 ст.99, ч.1 ст.100, 159-163 КАС України, ст.ст.1,6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», ст. 62 Закону України «Про державний бюджет України на 2007 року» від 19.12.2006 року, ст. 28 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», ст. 2 Закону України «Про прожитковий мінімум» від 15.08.1999 року, ст. 110 Закону України «Про державний бюджет України на 2006 рік» вiд 20.12.2005р., суд

П О С Т А Н О В И В :

Позовні вимоги задовольнити частково.

Зобов'язати Управління пенсійного фонду України в Дніпровському районі м. Херсона зробити перерахунок підвищення до пенсії

ОСОБА_1

,

ОСОБА_2

,

ОСОБА_3

,

ОСОБА_4

,

ОСОБА_5

кожному на

30% мінімального розміру пенсії за віком з розрахунку за період з 09.07.2007р. по 30.09.2007 р. в розмірі 123,02 грн. на місяць, за період з 01.10.2007р. по 31.12.2007р. - 124,53 грн. на місяць.

В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня отримання її копії до Одеського

апеляційного адміністративного суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення десятиденного строку на апеляційне оскарження.

Суддя Іванищук А.А.

СудДніпровський районний суд м.Херсона
Дата ухвалення рішення19.08.2008
Оприлюднено19.02.2009
Номер документу2965428
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-631/08

Ухвала від 04.12.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Постанова від 04.08.2008

Адміністративне

Рівненський міський суд Рівненської області

Мельник О.В.

Постанова від 04.11.2008

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Смішлива Т.В.

Постанова від 14.10.2008

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома О.П.

Постанова від 12.11.2008

Адміністративне

Ленінський районний суд міста Севастополя

Балюкова К.Г.

Постанова від 19.08.2008

Адміністративне

Дніпровський районний суд м.Херсона

Іванищук А.А.

Постанова від 03.12.2008

Адміністративне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Бондар В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні