ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
01 березня 2013 року № 2а-17783/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Пащенка К.С. при секретарі судового засідання Іконніковій О.Ю., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовомОСОБА_1 до третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору 1. Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації, 2. Державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації Бровко Катерини Петрівни Товариство з обмеженою відповідальністю «Аква-Баблс Трейд» проскасування державної реєстрації змін до установчих документів, зобов'язання вчинити певні дії, ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовною заявою, в якій просив скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи проведених державним реєстратором Бровко К.П. відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації 31.05.2012 щодо виходу зі складу учасників ТОВ «Княжичі» (код ЄДРПОУ 30578714) ОСОБА_1 та передання його частки у статутному капіталі товариства ОСОБА_3; зобов'язати державного реєстратора Бровко К.П. відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації здійснити державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ «Княжичі» (код ЄДРПОУ 30578714) шляхом реєстрації в ЄДР ОСОБА_1 як учасника ТОВ «Княжичі» (код ЄДРПОУ 30578714), якому належить частка у статутному капіталі товариства у розмірі 3700 грн., що становить 50 % від загальної вартості статутного капіталу товариства.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідачів у судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив відмовити у задоволенні позову.
26.02.2013 в судовому засіданні за згодою представників сторін ухвалено розглядати справу в порядку письмового провадження на підставі ч. 4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
18.05.2012 державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації Бровко К.П. внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме зміни про керівника ТОВ «Княжичі» (код ЄДРПОУ 30578714) - номер реєстраційної дії 10731070007002522, а 31.05.2012 державним реєстратором внесено зміни до установчих документів ТОВ «Княжичі» (код ЄДРПОУ 30578714), а саме виключення учасника юридичної особи ОСОБА_1 та перереєстрація його частки в ТОВ «Княжичі» (код ЄДРПОУ 30578714) на ОСОБА_3 - номер реєстраційної дії 10731050009002522.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Преамбулою Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» встановлено, що цей Закон регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців.
Згідно з ч.ч. 2, 3 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру. Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
За змістом ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення. Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частинами першою - третьою цієї статті. Державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо: документи подані не за місцем проведення державної реєстрації; документи не відповідають вимогам, встановленим частинами першою - п'ятою статті 8 цього Закону; документи подані не у повному обсязі; документи подані особою, яка не має відповідних повноважень. Державний реєстратор за відсутності підстав для залишення без розгляду документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, зобов'язаний внести не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження запис про внесення змін і в той самий день подати відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, інформацію з реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису.
Як видно з матеріалів справи, 18.05.2012 для внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме зміни щодо керівника ТОВ «Княжичі» (код ЄДРПОУ 30578714), представником юридичної особи за дорученням подано державному реєстратору наступні документи: реєстраційну картку на внесення відповідних змін (форма № 4), рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника, а також документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи.
Судом не приймається до уваги посилання позивача на постанову СВ Шевченківського РУ ГУ МВС України в м. Києві від 30.08.2012 про порушення кримінальної справи та прийняття її до свого провадження за фактом вчинення злочину, передбаченого ч. 1 ст. 358 КК України, в якій зазначено, що відповідно до висновку експертного дослідження від 31.07.2012 № 7049/12-32 підписи від імені ОСОБА_1 у протоколах загальних зборів учасників ТОВ «Княжичі» від 15.05.2012 та від 29.05.2012, а також у договорі купівлі-продажу частки в статутному капіталі ТОВ «Княжичі» від 29.05.2012 виконані не ОСОБА_1, а іншою особою з наслідуванням підпису ОСОБА_1, оскільки факти вчинення злочину, в тому числі у вигляді підробки документів, можуть встановлюватись виключно відповідним рішенням суду.
Крім того, суд звертає увагу позивача, що державний реєстратор не наділений повноваженнями встановлювати достовірність даних, зазначених у поданих йому документах, а лише дотримуватись передбаченого ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» порядку проведення державної реєстрації, зокрема, здійснювати перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці.
Таким чином, державний реєстратор при здійсненні реєстраційних дій 18.05.2012 на підставі вказаних документів діяв у спосіб та в порядку визначеному ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».
Водночас, відповідно до змісту ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів. У разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) одного із таких документів: рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників); заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників); заяви, договору, іншого документа про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства; рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) із складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи. Державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
З матеріалів справи видно, що 31.05.2012 для внесення змін до установчих документів ТОВ «Княжичі» (код ЄДРПОУ 30578714), а саме виключення учасника юридичної особи ОСОБА_1 та перереєстрація його частки в ТОВ «Княжичі» (код ЄДРПОУ 30578714) на ОСОБА_3, представником юридичної особи за дорученням подано державному реєстратору наступні документи: реєстраційну картку на внесення відповідних змін (форма № 3), рішення про внесення змін до установчих документів (примірник оригіналу), статут, нова редакція установчих документів (два примірники), копії квитанції виданої банком, договір про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства (примірник оригіналу) та документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи.
За таких умов, державний реєстратор при здійсненні реєстраційних дій 31.05.2012 на підставі вказаних документів діяв у спосіб та в порядку визначеному ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».
Зважаючи на викладене, суд приходить до висновку про відсутність належних правових підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи проведених державним реєстратором Бровко К.П. відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації 31.05.2012 щодо виходу зі складу учасників ТОВ «Княжичі» (код ЄДРПОУ 30578714) ОСОБА_1 та передання його частки у статутному капіталі товариства ОСОБА_3, а відтак, і для зобов'язання державного реєстратора Бровко К.П. здійснити державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ «Княжичі» (код ЄДРПОУ 30578714) шляхом реєстрації в ЄДР ОСОБА_1 як учасника ТОВ «Княжичі» (код ЄДРПОУ 30578714), якому належить частка у статутному капіталі товариства у розмірі 3700 грн., що становить 50 % від загальної вартості статутного капіталу товариства.
Згідно з ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Позивач достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, суду не надав.
Натомість відповідач довів суду відсутність протиправних дій зі свого боку.
За таких обставин позовні вимоги визнаються судом необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову ОСОБА_1 відмовити повністю.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
СуддяК.С. Пащенко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2013 |
Оприлюднено | 01.03.2013 |
Номер документу | 29658815 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Пащенко К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні