ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 лютого 2013 року /11:10/Справа № 808/1078/13-а м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Нестеренко Л.О. при секретарі Чорній В.С., розглянувши у місті Запоріжжі у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за заявою Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тонмет»
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Державний реєстратор Запорізької міської ради Сергеєва Тетяна Іванівна
про скасування державної реєстрації змін до установчих документів
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тонмет», третя особа без самостійних вимог Державний реєстратор Запорізької міської ради Сергєєва Тетяна Іванівна, про визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації.
В позовній заяві позивач зазначив, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Тонмет» зареєстроване 09.12.2004 року як суб'єкт підприємницької діяльності в органах державної реєстрації та до квітня 2012 року знаходилося на обліку в Дніпровському районі м. Києва за адресою: 02152, м. Київ, вул. Серафимовича, 3-А. З листа державного реєстратора Запорізької міської ради позивачу стало відомо, що реєстраційна справа відповідача надійшла до державного реєстратора у Жовтневому районі м. Запоріжжя та прийнята на облік. 18.07.2012 року Державним реєстратором Виконавчого комітету Запорізької міської ради було внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 15 про взяття відповідача на облік у зв'язку зі зміною місцезнаходження, шляхом державної реєстрації змін до установчих документів, внесених записом № 13 від 05.06.2012 року, з адреси: 02152, м. Київ, вул. Серафимовича, 3-А, на адресу: 69002, м. Запоріжжя, вул. Залізнична, 11. В позовній заяві позивач посилається на положення Податкового кодексу України, Порядку обліку платників податків і зборів, Цивільного кодексу України, Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», зокрема, ст. 16 Податкового кодексу України, згідно з вимогами якої, платник податків зобов'язаний стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України. Зазначає, що в порушення вимог чинного законодавства відповідач не звертався до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя за новим місцезнаходженням ні з заявою про взяття на облік, ні за отриманням довідки про взяття на облік. Вказав, що перевіркою відповідності юридичної адреси фактичному місцезнаходженню, проведеною позивачем, встановлено, що відповідач за новим місцезнаходженням не знаходиться.
Просить визнати недійсними зміни до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю «Тонмет» щодо перереєстрації його місцезнаходження з адреси: 02152, м. Київ, вул. Серафимовича, 3-А, на адресу: 69002, м. Запоріжжя, вул. Залізнична, 11.
Витрати по справі покласти на відповідача.
Представник Позивача у судове засідання не з'явився, подав заяву про розгляд справи без участі його представника, на задоволенні позову наполягає.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Державний реєстратор Запорізької міської ради Сергєєва Тетяна Іванівна, у судове засідання не з'явилася, через канцелярію суду надала заяву про розгляд справи за її відсутності.
В зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України не здійснюється.
Розглянувши та дослідивши матеріли справи, вислухавши думку представника позивача, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають частковому задоволенню, виходячи з наступного.
Як встановлено судом, Товариство з обмеженою відповідальністю "Тонмет" (код ЄДРПОУ 32772037), як суб'єкт підприємницької діяльності в органах державної реєстрації зареєстроване 09.12.2004 року.
Згідно Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, яка міститься в матеріалах справи, судом встановлено, що шляхом внесення змін до установчих документів, відповідачем змінено місцезнаходження з адреси: 02152, м. Київ, вул. Серафимовича, 3-А, на адресу: 69002, м. Запоріжжя, вул. Залізнична, 11, про що державним реєстратором Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації внесено запис від 05.06.2012 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців під № 13. Того ж дня державним реєстратором Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації було внесено запис № 14 про зняття з обліку Товариства з обмеженою відповідальністю «Тонмет».
18.07.2012 року згідно запису № 15 Державного реєстратора Виконавчого комітету Запорізької міської ради підприємство відповідача було взято на облік.
Згідно п.п. 16.1.1 та п.п. 16.1.11. п. 16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язується, зокрема, стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України, повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи - підприємця.
Стаття 63 Податкового кодексу України встановлює, що взяттю на облік або реєстрації в органах державної податкової служби підлягають всі платники податків.
З метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в органах державної податкової служби за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Стаття 93 Цивільного кодексу України, встановлює, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Платник податків зобов'язаний стати на облік у відповідних органах державної податкової служби за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, органи державної податкової служби за місцезнаходженням таких об'єктів у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби.
Згідно із п. 66.1 ст. 66 Податкового кодексу України та р. X Порядку обліку платників податків і зборів, процедура переведення платника податків розпочинається та проводиться органами державної податкової служби при надходженні хоча б одного з таких документів:
- відомостей державного реєстратора про внесення змін до відомостей про місцезнаходження (місце проживання) платника податків;
- заяви за ф. N 1-ОПП або за ф. N 5-ОПП із позначкою "Зміни" та виписки або витягу з Єдиного державного реєстру, поданих платником податків до органу державної податкової служби за новим місцезнаходженням.
Відповідно до пункту 66.3 статті 66 Податкового кодексу України, у разі проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється адміністративно-територіальна одиниця та орган державної податкової служби, в якому на обліку перебуває платник податків (далі - адміністративний район), а також у разі зміни податкової адреси платника податків, органами державної податкової служби за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків.
У такому разі платник податків зобов'язаний подати органу державної податкової служби за новим місцезнаходженням відповідну заяву у десятиденний строк від дня реєстрації зміни місцезнаходження (місця проживання) у порядку, визначеному центральним органом державної податкової служби. У разі неподання такої заяви протягом 10 календарних днів платник податків або посадові особи платника податків несуть відповідальність відповідно до закону(абз. 3 п. 66.3 ст. 66 Податкового кодексу України). Зазначені обов'язки платника податків також містяться в положеннях Розділу Х Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1588 від 09.12.2011 року.
Судом встановлено, що відповідач взагалі не звертався до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя ані з заявою про взяття на облік, ані за отриманням довідки про взяття на облік та за адресою 69002, м. Запоріжжя, вул. Залізнична, 11, не знаходиться.
В матеріалах справи міститься копія акту перевірки відповідності юридичної адреси фактичному місцезнаходженню суб'єкта підприємницької діяльності № 539 від 04.02.2012 року, зі змісту якого судом встановлено, що о/у ВПМ Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя проведено перевірку місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю «Тонмет». Перевіркою встановлено, що за адресою вул. Залізнична, 11, м. Запоріжжя, ТОВ «Тонмет» не знаходиться.
Відповідно до ч. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України (ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців").
Відповідно до ст. 14 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передача реєстраційних справ здійснюється в разі: зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи-підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи-підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці.
За наявності цієї підстави, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи-підприємця зобов'язаний передати за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи або за новим місцем проживання фізичної особи-підприємця.
Відповідно до ст. 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду зобов'язаний перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, які передбачені частиною першою статті 27 цього Закону.
За змістом ст. 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є, зокрема: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону.
Суд вважає за необхідне зазначити, що ведення обліку платників податків є одним із способів податкового контролю, відповідно до ст. 62 Податкового кодексу України, яким наділені податкові органи.
Положення п.п. 20.1.12 п. 20.1 ст.20 Податкового кодексу України встановлює, що у випадках, встановлених законом, органи державної податкової служби наділені правом звертатися до суду щодо визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Отже, зазначення відповідачем у документах, при проведенні державної реєстрації зміни місцезнаходження адреси, як не відповідає дійсному місцезнаходженню, суд вважає підставою для скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
З огляду на вищевикладене, беручи до уваги встановлені судом обставини по справі, а саме: незнаходження відповідача за новою адресою місцезнаходження, невиконання вимог Податкового кодексу України та Порядку обліку платників і зборів, щодо зняття з обліку та взяття на облік платника податків в органах податкової служби, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги в частині визнання недійсними зміни до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю «Тонмет», щодо перереєстрації місцезнаходження з адреси: 02152, м. Київ, вул. Серафимовича, 3-А, на адресу: 69002, м. Запоріжжя, вул. Залізнична, 11, є законними, обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Таким чином, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню.
Керуючись ст.ст. 94, 95, ст.ст. 158-163 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити частково.
Скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю «Тонмет» (ЄДРПОУ 32772037), які внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців під записом № 13 від 05.06.2012 щодо зміни місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю «Тонмет» з адреси: 02152, м. Київ, вул. Серафимовича, 3-А, на адресу: 69002, м. Запоріжжя, вул. Залізнична, 11.
В задоволенні решти позовних вимог позивачу відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Л.О.Нестеренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2013 |
Оприлюднено | 05.03.2013 |
Номер документу | 29661021 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нестеренко Людмила Олексіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нестеренко Людмила Олексіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні