Постанова
від 26.02.2013 по справі 805/1584/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 лютого 2013 р. Справа №805/1584/13-а

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 12 год. 40 хв.

Донецький окружний адміністративний суд у складі

головуючий суддя: Куденков К.О.

при секретарі: Афоніній Г.Р.

за участю представників сторін:

позивача: Гнатенко А.В.

відповідача: не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні

позовну заяву Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до Закритого акціонерного товариства «ІА Капітал»

про стягнення фінансових санкцій

ВСТАНОВИВ:

Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі - позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Закритого акціонерного товариства «ІА Капітал» (надалі - відповідач) про стягнення фінансових санкцій у розмірі 5 100,00 грн.

Позов мотивовано наявністю у відповідача заборгованості зі сплати фінансових санкцій у вигляді штрафу, застосованих до відповідача постановами про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 20.08.2012р. №433-ДО-1-Е, №434-ДО-1-Е, №435-ДО-1-Е, яка підлягає стягненню у примусовому порядку.

У судовому засіданні від 26.02.2013р. представник позивача адміністративний позов підтримав та просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Відповідач письмових заперечень на позовну заяву не надав.

Представник відповідача у судове засідання від 26.02.2013р. не з'явився, про дату, час й місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином, про що свідчить відповідне рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, не повідомив суд про причини неявки.

Враховуючи положення ч.4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе не відкладати розгляд справи і вирішити її на підставі наявних у ній доказів.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи адміністративного позову, дійшов наступних висновків.

Закрите акціонерне товариство «ІА Капітал» зареєстроване у якості юридичної особи, ідентифікаційний код 19387929, місцезнаходження: 83052, м.Донецьк, вул. Краснофлотська, 74, про що зазначено в інформації з веб-сайту Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, доступ до якого впроваджено на підставі Наказу Міністерству юстиції України від 19.08.2011р. №2009/5 «Про організацію доступу до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

25.07.2012р. відносно відповідача позивачем прийняті постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів:

- № 03/01/5-09/2719/12 через нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних комісії регулярної річної інформації за 2011 рік, розміщення якої здійснюється в строк на пізніше 30 квітня, наступного за звітним;

- № 03/01/5-09/2721/12 через неподання до комісії регулярної річної інформації за 2011 рік, подання якої здійснюється не пізніше 1 червня, наступного за звітним;

- № 03/01/5-09/2722/12 через не опублікування в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації за 2011 рік, опублікування якої здійснюється не пізніше 30 квітня, наступного за звітним.

07.08.2012р. позивачем складено акт від 07.08.2012р. про правопорушення на ринку цінних паперів:

- №433-ДО-1-Е, яким встановлено порушення вимог ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п.1 глави 7 розділу V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 р. N 1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 лютого 2007 р. за N 97/13364, в частині неподання до комісії регулярної річної інформації за 2011 рік, подання якої здійснюється не пізніше 1 червня, наступного за звітним;

- №434-ДО-1-Е, яким встановлено порушення вимог ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п.1 глави 7 розділу V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», в частині не опублікування в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації за 2011 рік, опублікування якої здійснюється не пізніше 30 квітня, наступного за звітним;

- №435-ДО-1-Е, яким встановлено порушення вимог ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п.1 глави 7 розділу V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», в частині нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних комісії регулярної річної інформації за 2011 рік, розміщення якої здійснюється в строк на пізніше 30 квітня, наступного за звітним.

У зв'язку із зазначеним, 07.08.2012р. позивачем прийняті відповідні постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

На підставі вказаних актів про правопорушення на ринку цінних паперів позивачем прийняті відповідні постанови про накладення санкції за порушення на ринку цінних паперів:

- №433-ДО-1-Е від 20.08.2012р., якою, за неподання інформації до комісії, до відповідача застосовано фінансову у вигляді штрафу в розмірі 1 700,00 грн.;

- №434-ДО-1-Е від 20.08.2012р., якою, за не опублікування інформації, до відповідача застосовано фінансову у вигляді штрафу в розмірі 1 700,00 грн.;

- №435-ДО-1-Е від 20.08.2012р., якою, за нерозміщення інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних комісії, до відповідача застосовано фінансову у вигляді штрафу в розмірі 1 700,00 грн.

Зазначені постанови підписані начальником Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно копії фіскального чеку УКРПОШТИ та списку на відправлення рекомендованої кореспонденції, зазначені постанови про накладення санкції за порушення на ринку цінних паперів були відправлені відповідачу 22.08.2012р.

Частиною 2 ст.2 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок», в редакції чинній на момент здійснення відповідачем правопорушень на ринку цінних паперів, визначено, що учасники фондового ринку - емітенти, інвестори, саморегулівні організації та професійні учасники фондового ринку.

Емітент - юридична особа, Автономна Республіка Крим або міські ради, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання щодо них перед їх власниками.

Згідно ч.1 ст.39 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Частиною 1 статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» встановлено, що регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до частини 4 зазначеної статті, річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, у тому числі шляхом розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів.

Відповідно до п.3 розділу І Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 р. N 1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 лютого 2007 р. за N 97/13364 , емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов'язані розкривати на фондовому ринку у такій послідовності Інформацію шляхом:

- розміщення на безоплатній основі в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів (далі - загальнодоступна інформаційна база даних Комісії) або в її інформаційному ресурсі, поновлюваному у режимі реального часу (далі - стрічка новин);

- опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії (далі - офіційні друковані видання);

- подання до Комісії.

Відповідно до п.1 гл.7 розділу V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів» встановлено, що розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.

Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Таким чином, відповідач не здійснив передбачених законодавством заходів щодо розкриття річної інформації за 2011 рік.

Згідно пунктів 8, 14 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, у тому числі, здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Пунктом 6 ч.1 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

У відповідності до ч.1 ст.12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», в редакції чинній на момент прийняття постанов про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 20.08.2012р. №433-ДО-1-Е, №434-ДО-1-Е, №435-ДО-1-Е, встановлено, що штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії та уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.

Начальник Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку під час прийняття спірного рішення діяв як уповноважена особа відповідно до пунктів 1 та 5 розділу II «Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій», затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 р. N 2272 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 р. за N 120/14811.

Статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Таким чином, заборгованість відповідача з фінансових санкцій у вигляді штрафу за постановами про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 20.08.2012р. №433-ДО-1-Е, №434-ДО-1-Е, №435-ДО-1-Е підлягає примусовому стягненню.

На підставі наведеного, суд вважає позовні вимоги законними, обґрунтованими та вбачає наявність достатніх підстав для задоволення адміністративного позову.

Частиною 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються

Керуючись ст. ст. 2, 11, 17, 69-72, 86, 87, 94, 128, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «ІА Капітал» про стягнення фінансових санкцій - задовольнити повністю.

Стягнути з Закритого акціонерного товариства «ІА Капітал» (ідентифікаційний код 19387929) в доход Державного бюджету України (відділення державного казначейства в м. Донецьку, рахунок №31110106700004, код ЄДРПОУ 38033949, Головне управління Державної казначейської служби у Донецької області, МФО 834016, код платежу 21081100) фінансову санкцію у розмірі 5 100 (п'ять тисяч сто) гривень 00 копійок.

2. Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, вступна та резолютивна частини проголошено у судовому засіданні 26 лютого 2013 року, складання постанови у повному обсязі - 1 березня 2013 року.

3. Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

4. Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Куденков К.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.02.2013
Оприлюднено04.03.2013
Номер документу29665740
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1584/13-а

Постанова від 26.02.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 11.02.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні