ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 лютого 2013 рокуСправа №827/98/13-а 11 год. 29 хв
м. Севастополь
Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:
головуючого судді - Мінько О.В.;
при секретарі - Бойко М.С.,
за участю: представника позивача, Севастопольського міського центру зайнятості - Балдигі Тетяни Іванівни, довіреність № 3727/08 від 24.10.2011 року,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Севастопольського міського центру зайнятості до товариства з обмеженою відповідальністю "Морські технології" про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Севастопольський міський центр зайнятості звернувся до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Морські технології" про стягнення заборгованості в сумі 2542,88 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач у порушення положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" не здійснив сплату нарахованих страхових внесків в сумі 2542,88 грн., з яких недоїмка зі сплати страхових внесків - 15,15 грн., пеня 2,73 грн. та штраф - 2525,00 грн.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 16.01.2013 р. відкрито провадження в адміністративній справі.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 16.01.2013 р. закінчено підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав пояснення, просив позов задовольнити у повному обсязі.
Відповідач в судове засідання не з`явився, про дату та місце розгляду справи повідомлений у встановленому законом порядку. Про причини неприбуття в судове засідання або про поважність причин неприбуття, відповідач суд не повідомив, письмові заперечення проти позову з посиланням на докази, якими вони обґрунтовуються не надав.
Оскільки до повноважень адміністративних судів не віднесено встановлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій, суд вважає, що примірники повідомлень про вручення рекомендованої кореспонденції, які повернуті органами поштового зв'язку з позначками "за закінченням терміну зберігання", "адресат не значиться" і таке інше, можуть вважатися належними доказами виконання адміністративним судом обов'язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинення цим судом певних процесуальних дій.
Відповідно до частини четвертої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Суд, заслухавши представника позивача, встановивши обставини у справі, дослідивши докази, вважає позов таким, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Відповідно до пункту 5 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Морські технології" зареєстроване 17.06.2002 року як юридична особа, та зареєстровано в якості платника страхових внесків у виконавчій дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхуванням України на випадок безробіття, її робочому органі - Cевастопольському міському центрі зайнятості.
Севастопольським міським центром зайнятості, на підставі направлення від 20.11.2012 року № 318, графіку перевірок на 4 квартал 2012 року з 28.11.2012 року по 29.11.2012 року проведена перевірка ТОВ "Морські технології" з питань правильного нарахування, своєчасності та повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттю за період з 01.01.2007 р. до 31.12.2010 р.
За результатами перевірки складений акт № 389 від 29.11.2012 р.
Перевіркою встановлено, що на кінець періоду, за який перевірялося підприємство, сума заборгованості за TOB "Морські технології" складає 2542,88 грн., з яких недоїмка зі сплати страхових внесків - 15,15 грн., пеня 2,73 грн. та штраф - 2525,00 грн.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку страхових внесків, умови та порядок їх нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначені Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 р. № 1533 (далі - Закон № 1533).
Згідно з Указом Президента України "Про зміни в системі центральна органів виконавчої влади України" від 15.12.1999 р. № 1573/99, до складу Центральних органів виконавчої влади входить в том числі і Міністерство праці та соціальної політики України.
Постановою Кабінету Міністрів України "Питання Міністерства праці п соціальної політики" від 03.09.1997 р. № 966 встановлено, що до сфери управління Міністерства праці та соціальної політики передаються підприємства, установи та організації ліквідованих Міністерства праці Міністерства соціального захисту населення згідно з додатком "Переліком підприємств, установ та організацій, що передаються до сфери управління Міністерства праці соціальної політики", зокрема, встановлено, що Державна служба зайнятості входить до сфери управління Міністерства праці соціальної політики.
Відповідно до Указу Президента України "Про оптимізацію систем центральних органів виконавчої влади" від 09.12.2010 року № 1085/2010 з метою оптимізації системи центральних органів виконавчі влади, усунення дублювання їх повноважень, забезпечення скорочена чисельності управлінського апарату та витрат на його утримання підвищення ефективності державного управління та відповідно до пункту 15 частини першої статті 106 Конституції України замість Міністерства праці та соціальної політики України утворено Міністерство соціальної політики України.
Пунктом 5 зазначеного Указу встановлено, що міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, що утворюються шляхом реорганізації інших центральних органів виконавчої влади, є правонаступниками органів, які реорганізуються.
Статтею 8 Закону № 1533 передбачено, що Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України (далі - Фонд) на випадок безробіття створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг. Здійснення інших функцій згідне із цим Законом і статутом Фонду.
Згідно зі статтею 12 Закону № 1533, виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості. Директор Державного центру зайнятості центрального органу виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики та його заступники є відповідно керівником та заступниками виконавчої дирекції Фонду.
Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Пунктом 3 Положення про Севастопольський міський центр зайнятості, затвердженого директором Державного центру зайнятості 09.03.2011 р., встановлено, що основною задачею позивача є реалізація державної політики у сфері зайнятості населення, державної та територіальної програм зайнятості і забезпечення незайнятому населенню відповідних гарантій на території міста, аналіз ринку праці, збір страхових внесків, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, у тому числі тих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав та контроль за їх сплатою.
Відповідно до пункту 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 року № 2464-VІ, стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкції, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Відповідно до статті 35 Закону № 1533, роботодавець зобов'язаний вчасно та у повному розмірі сплачувати страхові внески.
Зазначеним Законом визначено, що страхові внески направляюся до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів, передбачених загальнодержавною і регіональною програмами зайнятості населення, в тому числі на виплату матеріальної допомоги безробітним, створення робочих місць.
Під час перевірки правильності використання коштів Фонду та достовірності поданих роботодавцем даних, зазначених у пункті 2 цієї частини, надавати посадовим особам територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, необхідні документи та пояснення з питань, що виникають під час перевірки.
Згідно зі статтею 38 Закону № 1533, роботодавець несе відповідальність за: порушення порядку використання коштів Фонду, несвоєчасне або неповне їх повернення, несвоєчасне подання або неподання відомостей, встановлених цим Законом, подання недостовірних відомостей про використання коштів Фонду.
За порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду накладається штраф у розмірі наданої Фондом суми, використаної з порушенням.
Своєчасно не сплачені фінансові санкції та адміністративні штрафи стягуються із страхувальника в дохід Фонду в порядку, встановленому законом.
Строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом та Законом України "Про зайнятість населення", адміністративних штрафів, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.
Право застосовувати фінансові санкції та накладати адміністративні штрафи від імені Фонду мають керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, його заступники, керівники територіальних органів та їх заступники.
Як встановлено, директором Севастопольського міського центру зайнятості прийняте рішення № 3 від 10.12.2012 р. про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків на загальну суму 2542,88 грн. з яких недоїмка зі сплати страхових внесків - 15,15 грн., пеня 02,73 грн. та штраф - 2525,00 грн.
Зазначеним рішенням відповідачу був наданий десятиденний термін для добровільної сплати заборгованості з дня його отримання.
Рішенні № 3 від 10.12.2012 р. було направлено на адресу TOB "Морські технології" поштою 11.12.2012 р. та отримано уповноваженою особою відповідача 13.12.2012 р.
Вказане рішення відповідачем оскаржено не було.
В рахунок сплати заборгованості, зазначеної у рішенні, від боржника грошових коштів не надходило.
Таким чином, на час розгляду справи відповідач має заборгованість перед бюджетом зі сплати страхових внесків в сумі 2542,88 грн., що підтверджується матеріалами справи.
На день розгляду справи відповідачем доказів погашення заборгованості до суду не наведено.
Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
З врахуванням зазначеного, аналізуючи законодавство України, оцінюючи у сукупності встановлені обставини та перевівши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Севастопольського міського центру зайнятості обґрунтовані, засновані на законі та підлягають задоволенню, а сума заборгованості - стягненню з відповідача.
Відповідно частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України повний текст постанови складено та підписано 22.02.2013 р.
Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Севастопольського міського центру зайнятості задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Морські технології" (вул. Костомарівська, 1/46 м. Севастополь, 99011 код ЄДРПОУ 31934738) на користь Севастопольського міського центру зайнятості (вул. Руднєва, буд. 40 м. Севастополь 99053 код ЄДРПОУ 03491145, ГУ ДКСУ в м. Севастополі, код банку 23895637, МФО 824509) заборгованість зі сплати страхових внесків у розмірі 2542 (дві тисячі п'ятсот сорок дві) грн. 88 коп. з яких: недоїмка зі сплати страхових внесків - 15,15 грн. (р/с 37178302900001, код платежу 50040200), пеня - 2,73 грн., штраф - 2525,00 грн. (р/с 37175305900001, код платежу 50040500).
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова не набрала законної сили.
Суддя О.В. Мінько
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2013 |
Оприлюднено | 05.03.2013 |
Номер документу | 29666438 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Мінько О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні