ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Київ 27 лютого 2013 року 08 год. 54 хв. № 826/1855/13-а Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Саніна Б.В., розглянув в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовомПершого заступника прокурора Шевченківського району м. Києва в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку доЗакритого акціонерного товариства «Торговий дім «Комплект» простягнення штрафу в розмірі 17 000 грн. ВСТАНОВИВ: 14 лютого 2013 року до судді Окружного адміністративного суду м. Києва Саніна Б.В. надійшов адміністративний позов Першого заступника прокурора Шевченківського району м. Києва, який звернувся в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про стягнення з Закритого акціонерного товариства «Торговий дім «Комплект» до Державного бюджету України штрафу у розмірі 17 000 грн. Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 14.02.2013 р. було відкрито скорочене провадження в адміністративній справі № 826/1855/13-а. 25.02.2013 р. через Відділ документального обігу та контролю суду до судді Саніна Б.В. від представника позивача на виконання вимог ухвали суду надійшов лист (вх. № 03-4/11268 від 22.02.2013 р.), в якому вказує на відсутність між сторонами аналогічного спору. Також, 27.02.2013 р. від представника позивача через Відділ документального обігу та контролю суду надійшло повідомлення (вх. № 03-4/12099 від 26.02.2013 р.) про несплату відповідачем заявленої до стягнення суми штрафу. Як вбачається з матеріалів справи, позивачем у відношенні відповідача було винесено постанову про накладення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 1633-ЦД-1-Е від 27.08.2012 р., якою накладено штраф у розмірі 17 000 грн. та який відповідачем у добровільному порядку не було сплачено. 25.02.2013 р. через Відділ документального обігу та контролю суду від відповідача надійшли заперечення проти адміністративного позову (вх. № 03-4/11220 від 22.02.2013 р.), в яких проти позовних вимог заперечує та як на підставу відмови у задоволенні позовних вимог здійснює посилання на ч. 1 ст. 307 Кодексу України про адміністративні правопорушення (надалі - КУпАП), згідно якої штраф порушником має бути сплачений не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови – не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення. Так, відповідач вважає, що його обов'язок щодо сплати штрафу, як санкції за невиконання розпорядження № 954-КУ від 12.08.2011 р. у нього виник через 15 днів з дня повідомлення про залишення ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 05.02.2013 р. апеляційної скарги на постанову № 1633-ЦД-1-Е без задоволення, а саме не раніше 20.02.2013 р. Суд критично ставиться до посилань відповідача на ч. 1 ст. 307 КУпАП, так як положення вказаного Кодексу не поширюються на спірні правовідносини. Так, відповідно до ст. 27 КУпАП під штрафом розуміється грошове стягнення, що накладається на громадян і посадових осіб за адміністративні правопорушення у випадках і розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України. Водночас, згідно ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність. При цьому, відповідно до ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами. Таким чином, положення КУпАП регулюють саме застосування адміністративних санкцій до конкретних фізичних осіб. В свою чергу, позивачем до відповідача було застосовано штрафні санкції за порушення вчинені останнім на ринку цінних паперів, тобто до відповідача за порушення правил здійснення господарської діяльності були застосовані адміністративно-господарські санкції, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків, як то передбачено ч. 1 ст. 238 Господарського кодексу України. Суд з'ясувавши фактичні обставини, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, враховуючи те, що постанова № 1633-ЦД-1-Е від 27.08.2012 р. відповідачем не оскаржувалась, керуючись ст. 361 Закону України «Про прокуратуру» від 05.11.1991 р. № 1789-ХІІ, ст. ст. 8, 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 р. № 448/96-ВР, п. 1.8 р. XVII, п. 3 р. XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням ДКЦПФР від 11.12.2007 р. № 2272, Положенням про порядок подання інформації щодо фінансових показників діяльності осіб, які здійснюють діяльність з управління активами інституційних інвесторів (діяльність з управління активами), затвердженого рішенням Комісії від 04.10.2005 № 520, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.10.2005 р. за № 1273/11553 (які діяли на момент виникнення спірних правовідносин), дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що є достатніми для прийняття в порядку скороченого провадження рішення по справі про задоволення адміністративного позову, ст. ст. 2, 6, 7, 17, 94, 158, 161, 162, 163, 167, 1832, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд – ПОСТАНОВИВ: 1. Адміністративний позов задовольнити. 2. Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Торговий дім «Комплект» (01034, м. Київ, вул. Олеся Гончара, буд. 41, код ЄДРПОУ 32041928) кошти у розмірі 17 000 (сімнадцять тисяч) грн. до Державного бюджету України, на рахунки відкриті в управліннях Державного казначейства за балансовим рахунком 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106. 3. Постанова підлягає негайному виконанню. Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. Суддя Б.В. Санін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2013 |
Оприлюднено | 04.03.2013 |
Номер документу | 29683609 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Санін Б.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні