Ухвала
від 07.02.2013 по справі 0670/8106/12
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



Головуючий у 1-й інстанції: Єфіменко О.В.

Суддя-доповідач:Шевчук С.М.

ПОСТАНОВА

іменем України

"07" лютого 2013 р. Справа № 0670/8106/12

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Шевчук С.М.

суддів: Майора Г.І.

Одемчука Є.В.,

розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м.Житомирі Житомирської області Державної податкової служби на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "21" грудня 2012 р. у справі за позовом Державної податкової інспекції у м.Житомирі Житомирської області Державної податкової служби до Житомирської ощадної кредитної спілки про припинення юридичної особи (фізичної особи-підприємця) ,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у м. Житомирі Житомирської області Державної податкової служби звернулася до суду з позовом до Житомирської ощадної кредитної спілки про припинення названої юридичної особи.

Підставами позову позивач зазначив п. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», п. 17 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», неподання відповідачем більше року до державної податкової інспекції звітів про здійснення фінансово-господарської діяльності.

Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 21.12.2012 р., у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

При прийнятті спірного рішення суд першої інстанції виходив з того, що питання про припинення юридичної особи кредитної спілки може бути розглянуте судом відповідно до ч.3. ст. 9 Закону "Про кредитні спілки" за поданням уповноваженого органу або позовом членів або кредиторів кредитної спілки.

Вважаючи, що рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, позивач звернувся до Житомирського апеляційного адміністративного суду із апеляційною скаргою, в якій просить назване рішення суду скасувати та прийняти нове, яким позов задовольнити.

Відповідно до ч. 1 ст.195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, розглянувши та обговоривши доводи, наведені у апеляційній скарзі, перевіривши матеріали справи, колегія суддів Житомирського апеляційного адміністративного суду України дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Судом встановлено, що рішенням виконавчого комітету Житомирської міської Ради від 02.08.1999року, реєстраційний номер №196 зареєстровано громадську організацію, юридичну особу -Житомирську ощадну кредитну спілку КОД ЄДРПОУ 25754013.

Згідно довідки форми №3 -ОПП за № 5721, названий суб'єкт перебуває на податковому обліку з 06.08.1999року.

Відповідно до п.п. 16.1.2., 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового Кодексу України платник податків і зборів зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення та сплати податків; подавати до контролюючих органів у встановленому порядку декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів. Алогічні норми податкового законодавства містили норми Закону №2181, що були чинними у період з 2008року до 01.01.2011року.

Згідно п. 1.3 Порядку складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України N 56від 31.01.2011, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 14 лютого 2011 р. за N 192/18930 неприбуткові установи та організацій зобов'язані здійснювати подачу до органу державної податкової служби податкового звіту про використання коштів кожний звітний (податковий) період.

В супереч обумовленому, Житомирська ощадна кредитна спілка з 01.01.2008року до органу державної податкової служби не звітувалась. На підтвердження названих обставин позивачем долучено до матеріалів справи довідку за №213 від 21.06.2012року (а.с.5).

За правилом, встановленим частиною 1 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб -підприємців.

Частиною 2 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

За приписами частини 3 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) об'єднання громадян, благодійні організації, політичні партії, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.

Відповідно до частини 2 статті 14 Закону України «Про об'єднання громадян», ст. 1, 3 Закону "Про кредитні спілки" кредитна спілка є громадською організацією та фінансовою установою, виключним видом діяльності якої є надання фінансових послуг. Статусу юридичної особи кредитна спілка набуває з моменту її державної реєстрації.

Судом першої інстанції вірно встановлено, що відповідно до ч.3. ст. 9 Закону "Про кредитні спілки" № 2908-III від 20 грудня 2001 року ліквідація кредитної спілки провадиться за рішенням суду, в тому числі в разі заняття діяльністю без відповідної ліцензії чи діяльністю, забороненою законом, в разі неплатоспроможності кредитної спілки, в інших випадках, передбачених законом, за поданням Уповноваженого органу, позовом членів або кредиторів кредитної спілки.

Проте, приписи названої норми Закону № 2908-III від 20 грудня 2001 року не виключають можливості застосування приписів Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» N 755-IV від 15 травня 2003 року стосовно припинення державної реєстрації юридичних осіб у випадках встановлених названим законом

Норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» є загальними відносно спеціальних норм Законів України «Про об'єднання громадян», "Про кредитні спілки", які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян, кредитних спілок їх ліквідації і не суперечать спеціальним нормам.

У зв'язку з цим, залежно від підстав припинення об'єднання громадян та суб'єкта звернення до суду застосуванню підлягають відповідно норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» чи Законів України «Про об'єднання громадян», "Про кредитні спілки".

Відповідно до ч. 1 ст. 3, абз. 5 ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб підприємців; підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Згідно п. 17 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право: звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Отже, з аналізу зазначених положень слідує, що органи державної податкової служби мають право на звернення до суду з позовом про припинення кредитних спілок як юридичних осіб, взятих ними на податковий облік у випадку неподання ними протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

На підставі викладеного, колегія суддів Житомирського апеляційного адміністративного суду України приходить до висновку, що судом першої інстанції неправильно застосовано норми матеріального права, а тому апеляційну скаргу слід задовольнити, оскаржувану постанову скасувати та постановити нову про задоволення позову.

Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 201, 202, 205, 207 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м.Житомирі Житомирської області Державної податкової служби задовольнити, постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "21" грудня 2012 р. скасувати та постановити нову про задоволення позову. Припинити юридичну особу -Житомирську ощадну кредитну спілку (КОД 25754013).

Постанова набирає чинності з моменту її постановлення і оскарженню не підлягає

Головуючий суддя С.М. Шевчук

судді: Г.І. Майор Є.В.Одемчук

Роздруковано та надіслано:

1- в справу

2 - позивачу Державна податкова інспекція у м.Житомирі Житомирської області Державної податкової служби м-н Перемоги,2,м.Житомир,10014

3- відповідачу Житомирська ощадна кредитна спілка вул.Довженка,45,м.Житомир,10002

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2013
Оприлюднено04.03.2013
Номер документу29686207
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0670/8106/12

Ухвала від 07.02.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Шевчук С.М.

Ухвала від 30.11.2012

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

Постанова від 21.12.2012

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

Ухвала від 10.01.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Шевчук С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні