cpg1251 9.4.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 лютого 2013 року Справа № 812/938/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді : Кисельової Є.О.
при секретарі: Гришиній О.Ю.
за участю сторін :
від прокуратури: Петрова Г.В.
від представника позивача: Омелаєва І.О., Болдир Є.Г.,
від представника відповідача: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом прокурора м. Луганська в інтересах держави в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до закритого акціонерного товариства «Спецпромагрегат» про стягнення суми штрафної санкції у розмірі 17000 грн.,
ВСТАНОВИВ:
23 січня 2013 року Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі Відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернулося до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до закритого акціонерного товариства «Спецпромагрегат» про стягнення суми штрафної санкції у розмірі 17000 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач послався на те, що ЗАТ «Спецпромагрегат» порушило вимоги законодавства про цінні папери, а саме: в порушення п. 5 розділу ХVІІ Закону України «Про акціонерні товариства» не привело статут та внутрішні положення товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства» та згідно свідоцтва про реєстрацію виписку акцій №159/12/1/99 від 06.10.1999 акції ЗАТ «Спецпромагрегат» існують в документарній формі, що є порушенням вимоги ч. 2 ст. 6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», ч. 2 ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства», згідно яких акції товариств існують виключно в бездокументарній формі.
У зв'язку з цим, у відношенні товариства уповноваженою особою Комісії було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 72-ЛУ від 12.01.2012. Згідно цього розпорядження, акціонерне товариство повинно було у термін до 15.05.2012 усунути порушення чинного законодавства про цінні папери, привести статут та внутрішні положення товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства», здійснити переведення випуску акцій товариства документарної форми існування у бездокументарну відповідно до вимог чинного законодавства України, а також подати до Комісії пакети документів згідно з вимогами законодавства про цінні папери. У термін до 15.05.2012 проінформувати уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження. Доказів, що підтверджують виконання розпорядження ЗАТ «Спецпромагрегат» не надано. Отже, розпорядження № 72-ЛУ товариством не виконано, що є порушенням вимог п.10 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».
У зв'язку з цим 14.08.2012 у відношенні відповідача було винесено постанову № 339-ДО-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17000,00 грн.. Зазначену суму необхідно було перерахувати в дохід Державного бюджету України на розрахунковий рахунок Управління Державної казначейської служби в Донецькій області протягом 15 днів з дня отримання постанови. Копії платіжних документів - направити до ДТУ НКЦПФР. Постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у встановленому законодавством порядку не оскаржувалась. Копій платіжних документів, що підтверджують виконання постанови, до ДТУ НКЦПФР не надходило, що свідчить про несплату суми штрафу в Держбюджет.
На підставі викладеного позивач просив стягнути з відповідача в дохід Державного бюджету України суму застосованої штрафної санкції в розмірі 17000,00 грн.
Представник прокуратури у судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі, надав суду пояснення, аналогічні викладеному в позові, просив позовні вимоги задовольнити повністю.
У судовому засіданні представники позивача підтримали позовні вимоги в повному обсязі, надали суду пояснення, аналогічні викладеному в позові, просили позовні вимоги задовольнити повністю.
Відповідач у судове засідання не прибув, про дату, місце та час розгляду справи повідомлявся належним чином.
06 лютого 2013 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду повернулося поштове відправлення, направлене на адресу відповідача, з відміткою поштового відділення «за закінченням терміну зберігання» (арк. справи19).
Відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Правом подати суду заперечення проти позову та докази на підтвердження своїх доводів відповідач не скористався.
Відповідно до частини 6 статті 71 КАС України суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Згідно із абз.2 ст.1 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (далі - Закон № 448) державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до ст.3 Закону № 448 державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах:
- прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів;
- регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів;
- видача ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів та забезпечення контролю за такою діяльністю;
- заборона та зупинення на певний термін (до одного року) професійної діяльності на ринку цінних паперів у разі відсутності ліцензії на цю діяльність та притягнення до відповідальності за здійснення такої діяльності згідно з чинним законодавством;
- реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів;
- контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією;
- створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів;
- контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам;
- встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням;
- контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів;
- контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів;
- проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.
Державне регулювання ринку цінних паперів згідно із ст.5 Закону за № 448 здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату; може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку; здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. (ст.6 Закону № 448).
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, у відповідності із п.14 ст.8 Закону № 448, зокрема, має право накладати штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до п.10 ч.1 ст.8 Закону № 448 позивач має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Судом встановлено, підтверджується матеріалами справи, що відповідач -закрите акціонерне товариство «Спецпромагрегат» - порушило вимоги законодавства про цінні папери, а саме: в порушення вимог п. 5 розділу ХVІІ Закону України «Про акціонерні товариства» не привело статут та внутрішні положення товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства»; згідно свідоцтва про реєстрацію випуску акцій № 159/12/1/99 від 06.10.1999, акції ЗАТ «Спецпромагрегат» існують в документарній формі, що є порушенням вимог ч.2 ст.6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», ч.2 ст.20 Закону України «Про акціонерні товариства», згідно яких акції товариств існують виключно в бездокументарній формі.
12 січня 2012 року уповноваженою особою позивача було винесене розпорядження № 72-ЛУ про усунення порушень законодавства про цінні папери, згідно якого зідкрите акціонерне товариство «Спецпромагрегат» повинно було у термін до 15.05.2012 усунути порушення чинного законодавства про цінні папери, привести статут та внутрішні положення товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства», здійснити переведення випуску акцій товариства документарної форми існування у бездокументарну відповідно до вимог чинного законодавства України та подати до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (територіального управління) пакети документів згідно вимог чинного законодавства України. У термін до 15.05.2012 проінформувати уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження (а.с.6-7).
20 липня 2012 року уповноваженою особою ДТУ НКЦПФР винесена постанова, згідно якої, у зв'язку з невиконанням розпорядження від 12.01.2012 № 72-ЛУ, що є порушенням вимог п.10 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», було порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ЗАТ «Спецпромагрегат» (а.с.8-9).
Відповідно до акту №339 - ДО -1 - Е про правопорушення на ринку цінних паперів від 31 липня 2012 року уповноваженою особою ДТУ НКЦПФР було встановлено невиконання закритим акціонерним товариством «Спецпромагрегат» розпорядження №72-ЛУ від 12.01.2012, що є порушенням вимог п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».(а.с.10).
14 серпня 2012 року на підставі ст.ст. 8, 9, 11, 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» уповноваженою особою ДТУ НКЦПФР у відношенні відповідача була винесена постанова № 339-ДО-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у загальному розмірі 17000,00 грн., ЗАТ «Спецпромагрегат» було запропоновано протягом 15-ти днів від дня їх отримання перерахувати вказану суму в дохід Державного бюджету України, копію розрахункового документу направити до ДТУ ДКЦПФР (а.с.11-12), яка була направлена на адресу відповідача, що підтверджується копією квитанції (а.с.13).
Зазначена постанова про накладення санкцій у встановленому законодавством порядку відповідачем оскаржена не була, копій платіжних документів на підтвердження виконання постанови до ДТУ НКЦПФР не надходило.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (абз.1 п.8 ч.1. ст.11 Закону № 448).
Відповідно до ст.12 Закону № 448 штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії та уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.
Посадова особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отримання документів, зазначених у частині другій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.
Згідно з ст.11 Закону № 448 у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за № 120/14811, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання нею постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії). У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.
Враховуючи те, що відповідач постанову Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 14.08.2012 № 339-ДО-1-Е у встановленому законодавством порядку не оскаржив, внаслідок чого вона на момент розгляду справи є чинною та такою, що підлягає виконанню, а також те, що в порушення вимог розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за № 120/14811, штраф у розмірі 17000,00 грн. протягом 15 днів з дати отримання постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем не сплачений, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають повному задоволенню.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до статті 5 Закону України "Про судовий збір" від 08 липня 2011 року № 3674-VI від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 71, 87, 94, 158-163, 167, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов прокурора м. Луганська в інтересах держави в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до закритого акціонерного товариства «Спецпромагрегат» про стягнення суми штрафної санкції у розмірі 17000 грн., - задовольнити повністю.
Стягнути з закритого акціонерного товариства «Спецпромагрегат» (код ЄДРПОУ 24195126, місцезнаходження: вул. Цементна, 3, смт. Ювілейне, м. Луганськ 91055) в дохід Державного бюджету України на р/р 31110106700004 в ГУ ДКСУ в Донецькій області, МФО 834016, код платежу 21081100 суму штрафної санкції у розмірі 17000,00 (сімнадцять тисяч) гривень.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанову складено у повному обсязі та підписано 01 березня 2013 року.
Суддя Є.О. Кисельова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2013 |
Оприлюднено | 05.03.2013 |
Номер документу | 29711676 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Є.О. Кисельова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні