Постанова
від 27.02.2013 по справі 14/5007/1389-б/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "27" лютого 2013 р. Справа № 14/5007/1389-Б/12.

За заявою Управління Пенсійного фонду України в Овруцькому районі Житомирської області (м. Овруч, Житомирська область)

до Лучанківського споживчого товариства (с. Лучанки, Овруцький район, Житомирська область)

про визнання банкрутом

Присутні:

від ініціюючого кредитора: Крамчанин О.Г. - довіреність №138/01 від 09.01.2013р.

від боржника: не з'явився

Суддя Костриця О.О.

Розглянувши матеріали справи про визнання банкрутом Лучанківського споживчого товариства (с. Лучанки, Овруцький район, Житомирська область), заслухавши представника ініціюючого кредитора, господарський суд,-

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду від 11.12.2012р. за заявою Управління Пенсійного фонду України в Овруцькому районі Житомирської області (м. Овруч, Житомирська область) було порушено провадження у справі про банкрутство Лучанківського споживчого товариства (с. Лучанки, Овруцький район, Житомирська область), за правилами статей 6, 7, 12 та 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

З 19.01.2013 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22 грудня 2011 року № 4212-VI.

Відповідно до п. 1-1 Прикінцевих та перехідних положень вищезазначеного Закону, положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом.

Абзацом третім п.1-1 вищезазначених положень передбачено, що положення цього закону, які регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Слід зазначити, що до тексту нової редакції Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не увійшла норма, яка в попередній редакції була закріплена в ст. 52, а саме щодо спрощеної процедури банкрутства відсутнього боржника та можливості звернутися до суду із заявою у разі, якщо вимоги до боржника менші ніж встановлено загальними правилами.

Разом з тим, з огляду на те, що провадження у даній справі було порушено до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22.12.2011р. №4212-VI, та зважуючи на те, що нова редакція Закону не передбачає провадження справи про банкрутство відсутнього боржника в порядку статті 52, при вирішення судом даної справи застосовуються положення Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14 травня 1992 року за № 2343-XII в редакції, яка була чинною до 18.01.2013 року включно.

Як вбачається з матеріалів справи, Лучанківське споживче товариство зареєстроване як платник збору на обов'язкове державне пенсійне страхування в Управлінні Пенсійного фонду України в Овруцькому районі Житомирської області 22.02.1991р. за реєстраційним номером №16020529.

Згідно ч. 1 ст. 5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами.

Системний аналіз норм Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" свідчить про те, що загальними ознаками порушення провадження у справі про банкрутство, у тому числі відсутнього боржника, - є дотримання норм щодо безспірності кредиторських вимог до боржника, незалежно від їх розміру.

Дотримання вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в цій частині підтверджено ініціюючим кредитором постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 25.11.2010р. по справі №2а-6236/10/0670 про стягнення з Лучанківського споживчого товариства на користь УПФУ в Овруцькому районі Житомирської області 3469,42 грн., виконавчим листом Житомирського окружного адміністративного суду №394/11 від 09.02.2011р., виданим на виконання постанови суду від 25.11.2010р. по справі №2а-6236/10/0670, постановою ВДВС Овруцького РУЮ від 16.02.2011р. про відкриття виконавчого провадження щодо примусового виконання виконавчого листа Житомирського окружного адміністративного суду №394/11 від 09.02.2011р., постановою ВДВС Овруцького РУЮ від 30.12.2011р. про закінчення виконавчого провадження щодо примусового виконання виконавчого листа Житомирського окружного адміністративного суду №394/11 від 09.02.2011р.

Матеріали справи свідчать, що Лучанківське споживче товариство зареєстроване Овруцькою райдержадміністрацією 18.06.1997р. та знаходиться за юридичною адресою: Житомирська область, Овруцький район, с.Лучанки, вул. Центральна, ідентифікаційний код 01750269 (а.с. 7-10 том 1).

Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців станом на 17.10.2012р. у ЄДР внесено запис №1 про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням: 11120, Житомирська область, Овруцький район, с.Лучанки, вул. Центральна (а.с. 8-10 том 1).

Також, відповідно до вищезазначеної довідки з ЄДР, до ЄДР внесено запис про стан юридичної особі - Лучанківське споживче товариство перебуває в стані припинення підприємницької діяльності.

Постановою звітно-виборних зборів Лучанківського споживчого товариства "Про створення ліквідаційної комісії в зв'язку з ліквідацією споживчого товариства" від 19.11.2008р. (а.с.51 том 1), зокрема було вирішено:

1. Припинити діяльність Лучанківського споживчого товариства, код 01750269, с.Лучанки Овруцького району Житомирської області шляхом ліквідації.

2. Створити ліквідаційну комісію Лучанківського споживчого товариства в складі:

- головою комісії обрати Євсейчука Віктора Івановича, паспорт ВМ №667390 виданий 23.12.1998р. Овруцьким РВ УМВС України в Житомирській області, проживає м.Овруч, вул. Дзержинського, 19/1, ідентиф. код №2407507994, голова РК профспілки РСС, з правом підпису документів до кінця ліквідації;

- члени комісії: О.В. Вакулов - заст. голови правління Овруцької РСС;

В.А. Ковтунович - інженер-будівельник РСС;

О.Ф. Логвинчук - заст. головного бухгалтера РСС;

В.Д. Кирейчук - юрист РСС.

3. Надати право (повноваження) ліквідаційної комісії визначення порядку її діяльності.

Як вбачається з матеріалів справи, в друкованому ЗМІ - газеті "Зоря" №33 від 08.05.2009р. було опубліковано повідомлення про ліквідацію боржника за рішенням загальних зборів (а.с. 66 том 1).

Постановою звітно-виборних зборів Лучанківського споживчого товариства від 19.11.2008р. (а.с.52 том 1), зокрема було вирішено:

1. Продати за залишковою ціною нерухоме майно (основні засоби) внутрісистемного продажу Лучанківського споживчого товариства Покалівському споживчому товариству Овруцької райспоживспілки.

2. Надати право голові ліквідаційної комісії вчиняти дії щодо продажу, засвідчувати підписом.

Відповідно до договорів внітрісистемної купівлі-продажу основних засобів від 24.06.2009р., від 02.11.2009р., укладених між головою ліквідаційної комісії Лучаківського споживчого товариства (продавець) та Покалівським споживчим товариством (покупець) та актів приймання основних засобів від продавця до покупця від 24.03.2009р., від 02.11.2009р., продавець передав продані системі споживчої кооперації України, а покупець прийняв придбані основні засоби. Загальна вартість проданих основних засобів боржником становить 22088,85 грн. (а.с. 26-35 том 2).

Як свідчать матеріали справи, члени споживчого товариства на підставі свої письмових заяв були виключені з числа членів Лучанківського споживчого товариства та їм були повернуті пайові внески, що підтверджується видатковими касовими ордерами, відповідними заявами членів товариства та платіжними відомостями (а.с. 89-150 том 1, а.с. 1-23 том 2).

У відзивах на заяву про порушення провадження у справі про банкрутство, голова ліквідаційної комісії Лучанківського споживчого товариства зазначає про відсутність у власності боржника рухомого та нерухомого майна (а.с. 39-45 том1, а.с. 52-53 том 2, а.с. 91-92 том 2).

Також, відповідно до довідки від 08.01.2013р. голова ліквідаційної комісії повідомляє про відсутність заборгованості по заробітній платі перед працівниками товариства (а.с. 56 том 2).

У зв'язку з чим, голова комісії з ліквідації Лучанківського споживчого товариства Євсенчук В.І. підтримує звернення до господарського суду із заявою про визнання банкрутом Лучанківського споживчого товариства (а.с. 39-45 том 1).

Згідно із ст.52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначено особливості банкрутства відсутнього боржника.

Ухвалою суду від 11.12.2012р. про порушення провадження у справі про банкрутство та ухвалами суду від 26.12.2012р., від 31.01.2013р. боржника було повідомлено про час, місце та дату судового засідання, а також, про необхідність подання заперечень щодо вимог заявника.

Як свідчать матеріали справи, вищезазначені ухвали господарського суду, які були надіслані на адресу боржника повернулися до суду з відміткою поштового відділення: "не існує" (а.с. 32-34 том 1, а.с.47-49 том 2, а.с.94-96 том 2).

Як вбачається із наявної в матеріалах справи довідки Овруцької МДПІ №5414/7/15-01 від 24.12.2012р. Лучанківське споживче товариство подало останню податкову звітність (декларацію з податку на прибуток) за І півріччя 2012р. - 08.08.2012р. (а.с.76 том 2).

Відповідно до довідки відділу Держземагентства в Овруцькому районі від 08.01.2013р. за Лучанківським споживчим товариством земельна ділянка на праві власності не зареєстрована (а.с. 55 том 2).

Згідно довідки Овруцького ВРЕР УДАІ УМВС України в Житомирській області №28 від 22.01.2013р. повідомляється, що згідно Національної автоматизованої інформаційної системи ДАІ реєстрація транспортних засобів за Лучанківським споживчим товариством, відсутня (а.с. 58 том 2).

Овруцькою інспекцію Держтехнагляду було повідомлено, що за Лучанківським споживчим товариством в базі даних інспекції тракторна техніка не рахується (довідка від 19.12.2012р., а.с. 73 том 2).

Відповідно до довідки Коростенського МБТІ №503 від 19.02.2012р. нерухоме майно за Лучанківським споживчим товариством не зареєстровано (а.с. 75 том 2).

Довідкою Овруцької МДПІ №5394/07/29 від 21.12.2012р. повідомлено про наявність відкритих рахунків боржника - 260655301165 у ФОвруцьке відділення ВАТ Ощад м.Овруч та 37110320003216 у ГУ ДКСУ у Житомирській області (а.с. 77 том 2).

ВДВС Овруцького РУЮ Житомирської області повідомив про відсутність у відділі на виконанні виконавчих документів про стягнення заборгованості з Лучанківського споживчого товариства (довідка №109 від 15.01.2013р., а.с. 50 том 2).

Овруцькою державною нотаріальною конторою відповідно до витягу з державного реєстру правочинів від 17.12.2012р. було повідомлено про нотаріально посвідчену угоду з відчуження нерухомого майна боржника, а саме: нежилого приміщення, магазину, за адресою: Житомирська область, Овруцький район, с. Дівошин, вул.Центральна, буд.73 (а.с. 36 том 1).

Відповідно до витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна, виданого Житомирською філією ДП "Інформаційний центр" №39564362 від 25.12.2012р., в державному реєстрі обтяжень рухомого майна інформація відсутня (а.с. 80 том 2).

Оскільки боржник не спроможний ліквідувати заборгованість перед кредитором, господарський суд вважає за необхідне визнати боржника банкрутом та відкрити ліквідаційну процедуру.

Відповідно до приписів п.1 ст.24 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у постанові про визнання боржника банкрутом господарський суд відкриває ліквідаційну процедуру та призначає ліквідатора.

В даному випадку слід зазначити, що Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції станом на 19.01.2013р. не передбачає можливості здійснення ліквідації боржника ініціюючим кредитором без участі арбітражного керуючого.

Відповідно до ст. 114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції станом на 19.01.2013р. кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень керуючого санацією або ліквідатора визначається судом за клопотанням комітету кредиторів, а у разі відсутності такого клопотання - за ініціативою суду, крім випадків, передбачених цим Законом.

Як свідчать матеріали справи, представник заявника в засіданні суду 31.01.2013р. надав клопотання №771/06 від 20.01.2013р., в якому заявник просить суд призначити ліквідатором по справі арбітражного керуючого Ярмолу Ольгу Юліївну (а.с.82 том 2).

Згідно зі ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якщо інше не передбачено цим Законом, арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) може бути призначено фізичну особу - суб'єкта підприємницької діяльності, яка має вищу юридичну чи економічну освіту або володіє спеціальними знаннями, не є заінтересованою особою стосовно боржника та кредиторів відповідно до статті 1 цього Закону і яка має ліцензію арбітражного керуючого, що видається в установленому законодавством порядку.

До призначення арбітражним керуючим особа має подати до господарського суду заяву, в якій зазначається, що вона не належить до жодної категорії осіб зазначених в п.3 ст.3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Як вбачається з матеріалів справи, 27.02.2013р. до господарського суду надійшла заява арбітражного керуючого Ярмоли О.Ю. про її згоду на призначення ліквідатором у справі про банкрутство Лучанківського споживчого товариства з доданою до неї копією ліцензії Міністерства юстиції України на право провадження діяльності арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), серії АВ №600557 від 07.12.2011р. (а.с.98-100 том 2).

Частиною 1 ст. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", передбачено, що з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, зокрема, строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) вважається таким, що настав; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості банкрута; скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом та інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.

За наведених обставин, боржника слід визнати банкрутом, відкрити ліквідаційну процедуру та призначити Ярмолу О.Ю. ліквідатором боржника.

Керуючись ст. ст. 2, 3-1, 22-25, 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції чинній до 18.01.2013р.), ст. 114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції чинній на дату винесення постанови) та ст. 86 ГПК України, господарський суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Визнати банкрутом Лучанківське споживче товариство (с.Лучанки, Овруцький район, Житомирська область), зареєстроване Овруцькою районною державною адміністрацією Житомирської області 18.06.1997р., номер запису про включення відомостей про юридичну особу до ЄДР 12951200000000025, юридична адреса: 11120,Житомирська область, Овруцький район, с.Лучанки, вул. Центральна, ідентифікаційний код 01750269.

2. Відкрити ліквідаційну процедуру Лучанківського споживчого товариства (с.Лучанки, Овруцький район, Житомирська область) строком на дванадцять місяців до 27.02.2014р. включно.

3. Призначити ліквідатором Лучанківського споживчого товариства арбітражного керуючого Ярмолу Ольгу Юліївну, яка проживає за адресою: Житомирська область, Житомирський район, с.Зарічани, вул. Лісова 11а, кв.12, ліцензія Міністерства юстиції України на право провадження діяльності арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), серії АВ №600557 від 07.12.2011р.

4. Строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) вважається таким, що настав (27.02.2013р.).

5. Припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості.

6. Припинити повноваження ліквідаційної комісії підприємства та інших органів, щодо управління банкрутом та розпорядження його майном з 27.02.2013р.

7. Скасувати арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.

8. Зобов'язати голову ліквідаційної комісії Євсейчука В.І. протягом 15 днів з дня призначення ліквідатора передати бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатку і штамп, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору.

9. Зобов'язати ліквідатора Ярмолу О.Ю., забезпечити виконання повноважень ліквідатора банкрута в порядку, визначеному ст. 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та належне виконання заходів, передбачених ст. 29-31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", спрямованих на задоволення вимог кредиторів, а саме:

- опублікувати в офіційному друкованому органі оголошення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури. Газетне оголошення має містити: найменування та інші реквізити боржника визнаного банкрутом, найменування господарського суду в провадженні якого знаходиться справа про банкрутство, дату прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, відомості про ліквідатора, строк подання претензій і посилання на процедуру банкрутства;

- виявити додаткові докази про наявність/відсутність у банкрута майна на праві власності/користування;

- здійснити інвентаризацію майнових активів та заборгованості банкрута, в тому числі, перед найманими працівниками;

- надати докази припинення трудових відносини підприємства-банкрута з найманими працівниками відповідно до законодавства України про працю;

- виявити документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню;

- надати докази користування печаткою та штампом банкрута;

- надати акт приймання-передачі бухгалтерської та іншої документації банкрута, печатки і штампів, матеріальних та інших цінностей;

- надати довідки з ДАІ, земельного відділу, інспекції Держтехнагляду;

- інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо наявності/відсутності записів про державну реєстрацію права власності або іншого речового права на нерухоме майно боржника; щодо наявності/відсутності записів про обтяження речових прав на нерухоме майно; щодо наявності/відсутності записів про обтяження іпотекою нерухомого майна;

- закрити рахунки банкрута у банківських установах виявлені при проведенні ліквідаційної процедури за винятком основного рахунку боржника, докази закриття надати суду;

- надати докази звернення з відповідною заявою до державного реєстратора для внесення до ЄДР юридичних та фізичних осіб - підприємців запису про ліквідатора банкрута Ярмолу О.Ю., як керівника юридичної особи, особу, уповноважену представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами та особу, яка має право вчиняти від імені юридичної особи дії без довіреності, у тому числі підписувати договори;

- надати витяг з ЄДР юридичних та фізичних осіб - підприємців, з внесеними до нього відомостями щодо ліквідатора банкрута Ярмолу О.Ю., як керівника юридичної особи, особу, уповноважену представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами та особу, яка має право вчиняти від імені юридичної особи дії без довіреності, у тому числі підписувати договори;

- надати господарському суду проміжний звіт про хід ліквідаційної процедури банкрута;

- за результатами проведеної роботи, згідно зі ст. 32 зазначеного Закону, подати ліквідаційний баланс, звіт про проведену роботу та інші матеріали, що свідчать про виконання ліквідатором покладених на нього обов'язків (докази, що свідчать про відсутність ліквідаційної маси; реєстр вимог кредиторів з зазначенням сум, які є неможливими до погашення; пояснювальну записку ліквідатора до ліквідаційного балансу).

10. Призначити засідання суду для з'ясування стану здійснення ліквідаційної процедури банкрута на "30" квітня 2013р. о 10:00 год. в приміщенні господарського суду, каб. №407.

Викликати в судове засідання уповноваженого представника кредитора та ліквідатора Ярмолу О.Ю.

Постанова господарського суду набирає законної сили в установленому законом порядку.

Суддя Костриця О.О.

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення27.02.2013
Оприлюднено05.03.2013
Номер документу29712289
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/5007/1389-б/12

Ухвала від 28.05.2013

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Постанова від 27.02.2013

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 11.12.2012

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні