Постанова
від 04.03.2013 по справі 815/395/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

     Справа № 815/395/13-а ПОСТАНОВА   ІМЕНЕМ УКРАЇНИ            27 лютого 2013 року                                                                                                          м. Одеса Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді         Марина П.П. за участю секретаря       Борцової С.І. розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Одеського міського центру зайнятості до Державної судноплавної компанії «Чорноморське морське пароплавство» про стягнення заборгованості в сумі 199443,25 грн.,- ВСТАНОВИВ:           Одеський міський центр зайнятості звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовними вимогами до Державної судноплавної компанії «Чорноморське морське пароплавство» про стягнення заборгованості в сумі 199443,25 грн. Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що у відповідача існує заборгованість перед позивачем зі сплати збору на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття у розмірі 199443,25 грн. згідно акту №1033 від 07.12.2012 року про результати проведення перевірки відповідача з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за період з 01.04.2009 року по 31.12.2010 року та рішення про стягнення простроченої заборгованості зі слати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу №16 від 18.12.2012 року. В добровільному порядку заборгованість відповідачем не погашена, тому позивач просить стягнути вказану заборгованість в судовому порядку. У судовому засіданні представник позивача позов підтримав та просив суд задовольнити його у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві. Представник відповідача в судовому засіданні наявність заборгованості у підприємства не заперечував та просив суд відкласти розгляд справи для врегулювання спору мирним шляхом, але з наданої переписки між позивачем та відповідачем, а саме з листа Одеського міського центру зайнятості від 26.02.2013 року №763/19/06 вбачається що позивачем відмовлено ДСК «ЧМП» в укладенні запропонованої мирової угоди. Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в справі письмові докази, оцінивши їх за власним внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді справи, суд встановив наступні факти та обставини. Відповідно до пункту 4 статті 20   Закону України «Про зайнятість населення» від 01.03.1991р. №803-XI (зі змінами та доповненнями) підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, та про працівників, які працюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбачено трудовим договором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з не залежних від них причин, і в десятиденний строк - про всіх прийнятих працівників у порядку, встановленому законодавством. Несвоєчасна реєстрація або відмова від неї, порушення порядку подання адміністративних даних тягне за собою відповідальність, передбачену законом. Судом встановлено, що Державна судноплавна компанія «Чорноморське морське пароплавство» знаходиться на обліку в Одеському  міському центрі зайнятості. Статтею 34 Закону України «Про зайнятість населення» передбачено, що  контроль за додержанням законодавства України про зайнятість населення здійснюється місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад, відповідними державними органами, інспекціями служби зайнятості та профспілковими об'єднаннями. Згідно ч. 4 ст. 18 зазначеного Закону у складі Державної служби зайнятості створюється інспекція, що здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість   підприємствами, установами й організаціями, незалежно від форм власності і   господарювання,   фермерами   та   іншими роботодавцями. Відповідно до ст. 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" Одеський міський центр зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції    Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття. Центр створений з метою забезпечення реалізації питань, пов'язаних з регулюванням зайнятості населення, професійною орієнтацією, професійним навчанням та соціальною підтримкою тимчасово непрацюючих громадян і представляє інтереси Фонду в судових та інших органах. Згідно з підпунктом 2.1.2 пункту 2.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18 грудня 2000 року № 339, платниками страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд) є роботодавці та застраховані особи. Відповідно до статті 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" на органи служби зайнятості покладається обов'язок контролю правильності нарахування, своєчасності сплати страхових внесків, а також витрат на страхування на випадок безробіття та представляти інтереси Фонду в судових та інших органах. Пунктом 7.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18 грудня 2000 року № 339, передбачено, що з набранням чинності Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій (пені та штрафів) центри зайнятості мають право здійснювати перевірки щодо правильності нарахування, своєчасного і повного перерахування та застосовувати фінансові санкції відповідно до законодавства, що діяло до набрання чинності цим Законом. 07 грудня 2012 року Одеським міським центром зайнятості проведено перевірку з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття за період з 01.04.2009 року по 31.12.2010 року. За результатами даної перевірки складено Акт № 1033 від 07.12.2012 року, яким виявлено недоїмку зі сплати відповідачем страхових внесків у розмірі 199443,25 грн., тобто встановлено несвоєчасну та не в повному обсязі сплату страхових внесків до Фонду при одержанні коштів на оплату праці з 01.01.2010 року по 30.11.2012 року, та встановлені порушення відповідачем вимог п.3 ст. 17, п.2 ст. 35, п.1 ст. 38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (в редакції закону, яка діяла до 01.01.2011 року), п. 7 розділу VІІІ Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», у зв'язку з чим у ДСК «ЧМП» утворилась прострочена заборгованість (а.с.6-16). Згідно ч.1 ст. 38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» роботодавець несе відповідальність за порушення порядку використання коштів Фонду, несвоєчасне або неповне їх повернення; несвоєчасне подання або неподання відомостей, встановлених цим Законом; подання недостовірних відомостей про використання коштів Фонду. Згідно пункту 7.4 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18 грудня 2000 року № 339, Одеським міським центром зайнятості прийнято рішення № 16 від 18.12.2012 року про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків в розмірі 199443,25 грн., яке надіслано на адресу відповідача  та отримано останнім 18.12.2012 року за вхідним №1994 (а.с.17). Відповідно до абз. 8 п.7.4 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття роботодавець протягом десяти робочих днів, наступних за днем одержання рішення, зобов'язаний сплатити суми недоїмки, пені та штрафу або оскаржити рішення у встановленому порядку. Як вбачається з матеріалів справи та не заперечувалось представником відповідача у судовому засіданні, підприємством вищевказану заборгованість не сплачено. Таким чином, за відповідачем рахується заборгованість в розмірі 199443,25 грн., яка виникла в результаті несплати зазначених страхових внесків. Згідно статті 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати страхові внески. Статтею 38 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" передбачено відповідальність за несвоєчасну та неповну сплату страхових внесків, згідно з якою роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність реєстрації як платник страхових внесків, несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками, у тому числі через ухилення від реєстрації як платника страхових внесків, або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк. Підпунктом 5 п. 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Закону України  "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється. Відповідно до рішення №16 від 18.12.2012 року, ДСК «ЧМП» запропоновано в десятиденний термін сплатити заборгованість по страховим внескам у розмірі 199443,25 грн., однак доказів сплати недоїмки, а також доказів оскарження вищенаведеного рішення   відповідачем до суду не надано. Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Згідно статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює  докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому,  всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Приймаючи до уваги вищевикладене, оцінюючи надані докази в сукупності,  враховуючи те, що відповідач тривалий час у добровільному порядку не сплатив штраф, що свідчить про протиправність його дій у сфері публічно-правових відносин в частині ухилення від сплати фінансових санкцій, застосованих до нього відповідно до вимог законодавства про  зайнятість населення, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню в повному обсязі.           Судові витрати розподілити відповідно до вимог ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.           Керуючись  ст. ст. 2,4, 9, 11, 69-72, 86, 158-163, 167, 254 КАС України суд, - ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов Одеського міського центру зайнятості до Державної судноплавної компанії «Чорноморське морське пароплавство» про стягнення заборгованості в сумі 199443,25 грн. – задовольнити повністю. Стягнути з Державної судноплавної компанії «Чорноморське морське пароплавство» на користь Одеського міського центру зайнятості суму недоїмки 199443,25 грн. №37170301900002, код банку 35358018, МФО 828011, ГУДКСУ в Одеській області, одержувач – Одеський міський центр зайнятості. Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до  адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Повний текст постанови складено та підписано суддею 04 березня 2013 року. Суддя                                                                                П.П.Марин

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2013
Оприлюднено06.03.2013
Номер документу29725522
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/395/13-а

Ухвала від 07.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 05.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 21.01.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Постанова від 04.03.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 16.01.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні