Україна Донецький окружний адміністративний суд П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 28 лютого 2013 р. Справа № 805/1412/13-а приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17 Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лазарєва В.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «УКРСПЕЦТРЕЙДИНГ» про припинення юридичної особи,- В С Т А Н О В И В: Державна податкова інспекція у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби звернулась до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «УКРСПЕЦТРЕЙДИНГ» про припинення юридичної особи, мотивуючи свої вимоги тим, що зазначена юридична особа відсутня за її місцезнаходженням, що перешкоджає позивачу належним чином виконувати свої функції, а саме здійснювати контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), забезпечувати облік платника податків, інших платежів, контролювати своєчасність подання платником податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів. Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. 28.02.2013 року через канцелярію надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності представника позивача. Відповідачу надсилалась копія ухвали про відкриття провадження у справі від 08 лютого 2013 року та судова повістка, але конверт повернувся з відміткою «за закінченням терміну зберігання». Згідно із ч. 11 ст. 35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. За таких обставин, суд приходить до висновку, що відповідач був належним чином повідомлений про розгляд справи. Відповідно до вимог ч. 4 ст. 122, ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається в порядку письмового провадження. Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню, виходячи з наступного. З матеріалів справи вбачається, що товариство з обмеженою відповідальністю «УКРСПЕЦТРЕЙДИНГ» є юридичною особою зареєстроване виконавчим комітетом Донецької міської ради 19.01.2012 року та перебуває на податковому обліку в ДПІ у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби як платник податків з 25.01.2012 року (а.с. 7-8, 5). Як вбачається з акту (а.с. 6), товариство з обмеженою відповідальністю «УКРСПЕЦТРЕЙДИНГ» заборгованості з платежів перед бюджетом не має. Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням юридичної особи зазначено адресу: 83086, м. Донецьк, вул. Кобозєва, буд. 20 (а.с. 18). Відповідно до даних довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено інформацію щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою. Частиною 1 статті 59 ГК України передбачено, що припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду. За змістом ч. 6 ст. 59 ГК України суб'єкт господарювання ліквідується, у тому числі, у разі скасування його державної реєстрації у випадках, передбачених законом. Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується за рішенням суду про визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом. Такі випадки передбачені ст. 247 Господарського кодексу України, згідно з якою у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до статті 59 цього Кодексу. Частина 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» розширює підстави для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, такими підставами є: визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням. Згідно із п.п. 16.1.3. п. 16.1. ст. 16 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів. Відповідно до п. 3 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу» Державна податкова інспекція у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби, уповноважена здійснювати контроль за своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів. У відповідності до п. 61.1. ст. 61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Відповідно до ст. 93 ЦК України, місцезнаходженням юридичної особи є адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені. Згідно з ч. 8 ст. 19 Господарського кодексу України всі суб'єкти господарювання зобов'язані здійснювати первинний (оперативний) та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складати статистичну інформацію, а також надавати відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом. Відповідно п.п. 20.1.6. п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право: для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом. Згідно із п.п. 20.1.12. п. 20.1. ст. 20 Податкового Кодексу України, органи державної податкової служби мають право, у тому числі у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця. Тобто, органи державної податкової служби у випадку відсутності юридичної особи за вказаним місцем реєстрації, мають право звернутись до суду із позовом щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи. Таким чином, оскільки судом встановлено, що в Єдиному державному реєстрі мається запис про відсутність юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю «УКРСПЕЦТРЕЙДИНГ» за вказаною адресою, суд приходить до висновку про необхідність припинення цієї юридичної особи. Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не підлягають стягненню. На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 40, 94, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 183-2, 256 КАС України, суд, - П О С Т А Н О В И В: Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «УКРСПЕЦТРЕЙДИНГ» про припинення юридичної особи, - задовольнити. Припинити юридичну особу товариство з обмеженою відповідальністю «УКРСПЕЦТРЕЙДИНГ» (код ЄДРПОУ 38035333, адреса: 83086, м. Донецьк, вул. Кобозєва, буд. 20.). Копію постанови у день набрання нею законної сили направити державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Постанова суду прийнята в порядку скороченого провадження виконується негайно. Постанова може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з моменту отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Постанова складена та підписана 28 лютого 2013 року. Суддя Лазарєв В.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2013 |
Оприлюднено | 06.03.2013 |
Номер документу | 29728206 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Лазарєв В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні