cpg1251
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28.02.2013 року Справа № 38/5005/6645/2012
Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів :
головуючого судді: Швеця В.В. (доповідача)
суддів: Павловського П.П., Науменко І.М.
при секретарі: Литвин А.П.,
за участю представників сторін:
від кредитора: Палкін А.Ю., довіреність б/н від 08.11.2012 р.,
від скаржника: не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Кіровському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби на ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 17.01.2013 р. у справі № 38/5005/6645/2012
за заявою Приватного підприємства "Купол", м.Павлоград
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінанс-Медіа", м.Дніпропетровськ
про визнання банкрутом,
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 17.01.2013 р. у справі № 38/5005/6645/2012 (суддя Бондарєв Е.М.) затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінанс-Медіа". Ліквідовано юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "Фінанс-Медіа". Провадження у справі припинено.
Ухвала мотивована посиланням на ст.ст.22,32, п.6 ст.40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Не погодившись з даною ухвалою, Державна податкова інспекція у Кіровському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби звернулась до Дніпропетровського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить ухвалу скасувати, справу повернути для розгляду до суду першої інстанції.
Скаржник вважає, що повернення підприємства на стадії ліквідації надасть можливість податковому органу здійснити низку заходів, по відпрацюванню підприємства банкрута.
Відзиву на апеляційну скаргу кредитором не надано.
Скаржник не забезпечив в судове засідання явку повноважного представника, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Враховуючи, що строк вирішення даної апеляційної скарги, встановлений ст.102 ГПК України збігає 01.03.2013 р., колегія суддів вважає можливим розглянути справу за відсутністю представника скаржника.
Заслухавши пояснення учасників судового процесу, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши відповідність оскаржуваної ухвали нормам матеріального та процесуального права, суд дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Розглядаючи апеляційну скаргу ДПІ по суті, незалежно від того, що скаржник набув чи ні статусу учасника провадження, як кредитор боржника, а не припиняючи апеляційне провадження, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.
Статтею 129 Конституції України встановлені основні засади судочинства, до яких віднесено забезпечення апеляційного та касаційного оскарження рішення суду, а основним завданням суду апеляційної інстанції є забезпечення права на апеляційне оскарження згідно з законом.
Частиною 1 ст.91 ГПК України передбачено,що право апеляційного оскарження мають не лише сторони у справі, а й особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов'язки.
Частиною 1 ст.210 ГК України передбачено, що правами кредиторів щодо неплатоспроможних боржників користуються також визначені законом органи справляння податків, зборів ( обов'язкових платежів). Тобто, органи ДПІ є потенційними кредиторами боржника в процедурі банкрутства згідно з вимогами закону.
Відтак, в процедурі банкрутства відсутнього боржника, в порядку ст.52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" постанова про визнання боржника банкрутом, ухвала господарського суду про затвердження звіту та ліквідаційного балансу банкрута, ліквідацію останнього стосується обов'язку органів Державної податкової інспекції на встановлення податкових зобов'язань перед бюджетом у такого платника податків, шляхом проведення перевірок, права заявити грошові вимоги до банкрута згідно з ч.5ст.52 ЗУ" Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Як вбачається з матеріалів справи, ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 04.04.2012 р. за заявою Приватного підприємства "Купол", порушено провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінанс-Медіа", за процедурою, передбаченою ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 10.04.2012 р. Товариство з обмеженою відповідальністю "Фінанс-Медіа" визнано банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру у справі строком на 6 місяців, до 10.10.2012 р. Ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінанс-Медіа" призначено ініціюючого кредитора - Приватне підприємство "Купол".
18.04.2012р. в газеті "Голос України" № 70 (5320) опубліковано оголошення про відкриття ліквідаційної процедури, визнання боржника банкрутом.
11.12.2012 р. до господарського суду Дніпропетровської області надійшов звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс.
Розглядаючи питання про законність та обгрунтованість оскаржуваної ухвали, суд апеляційної інстанції враховує наступне.
Статтею 4-1 ГПК України встановлено, що господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Згідно з частиною 1 статті 5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, ГПК України, іншими законодавчими актами України.
Відповідно до норми статті 32 Закону "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс. Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу є за своєю правовою природою судовим рішенням, яке підсумовує хід ліквідаційної процедури, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для даної справи (вчинення належних дій по виявленню активів та пасивів боржника, зокрема, виявлення ліквідатором кредиторів та дотримання їх процесуальних прав під час розгляду їх грошових вимог, доведення неможливості відновлення платоспроможності боржника внаслідок вжитих ліквідатором заходів, доведення неможливості задоволення визнаних ліквідатором вимог кредиторів) висновки суду про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватися достовірними доказам, дослідженими в судовому засіданні.
Разом з тим, ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу є судовим актом, який не тільки встановлює обставини відсутності майна боржника для задоволення вимог кредиторів, дає оцінку повноті дій ліквідатора в ході ліквідаційної процедури, але також підсумовує хід процедури банкрутства та припиняє провадження у справі про банкрутство.
В зв'язку з цим, у підсумковому засіданні суду необхідно дати оцінку в цілому здійсненій процедурі банкрутства, а у випадку, якщо судом першої інстанції не досліджувались обставини обґрунтованості порушення провадження у справі про банкрутство при введенні ліквідаційної процедури -дати їм оцінку в судовому засіданні при затвердженні звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Частиною1 статті 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що у разі, якщо громадянин-підприємець - боржник або керівні органи боржника - юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також, за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника, заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язань.
Тобто, враховуючи вимоги ст.52 цього Закону, в якості підстави ініціювання справи про банкрутство боржника, за заявою будь-кого з суб'єктів підприємницької діяльності, може бути доведений належними доказами факт відсутності за місцезнаходженням.
Статтею 93 ЦК України передбачено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Пунктом 6 ст.1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що місцезнаходження юридичної особи це -адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Статтею 16 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" встановлено, що з метою забезпечення органів державної влади та учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб (підприємців) створюється Єдиний державний реєстр, який містить відомості щодо місцезнаходження юридичної особи, дати та номеру записів про проведення державної реєстрації юридичної особи, дату та номеру записів про внесення змін до нього, дати видачі або зміни свідоцтва про державну реєстрацію, дані про установчі документи, дати та номери записів про внесення змін до них, про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням тощо.
Відповідно до вимог ч.5 ст.17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
В підтвердження відсутності керівник органів боржника - юридичної особи за місцезнаходженням кредитором подано довідку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 13686998 станом на 27.04.2012 р.
Отже, відсутність боржника за місцезнаходженням підтверджена належними доказами.
Відповідно до частини 1 статті 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ліквідатор з дня свого призначення здійснює, зокрема, такі повноваження: виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством; аналізує фінансове становище банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення дебіторської заборгованості банкруту; з підстав, передбачених частиною десятою статті 17 цього Закону, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; реалізує майно банкрута для задоволення вимог, включених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Згідно довідок КП "Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації" № 6462 від 14.05.12р., Комунального підприємства Дніпропетровського району "Бюро технічної інвентаризації" № 429/01-04 від 08.06.2012 року, Комунального підприємства Дніпропетровського району "Бюро технічної інвентаризації" № 1066/01-04 від 14.11.2012року, відділу Держкомзему у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області № 3228 від 11.05.2012 року, ВРЕР з обслуговування м. Дніпропетровськ та Солонянського району № 1 від 20.04.2012 року № 14/1РЕР-2065, Інспекції Державного технічного нагляду Дніпропетровської обласної державної адміністрації № 1033-02-13 від 19.04.2012 року, Територіального управління Держгірпромнагляду у Дніпропетровській області № 05-14/1395 від 15.05.2012 року, за боржником нерухомого майна, автотранспортних засобів, сільськогосподарської техніки, великовантажних автомобілів, технологічних транспортних засобів, земельних ділянок не зареєстровано.
На запити ліквідатора отримані відповіді Управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровському районі Дніпропетровської області, відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в місті Дніпропетровську Дніпропетровської області, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Кіровської районної виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Дніпропетровського районного центру зайнятості, Кіровського районного центру зайнятості м. Дніпропетровська, відділу Державної виконавчої служби Дніпропетровського районного управління юстиції, Кіровського відділу державної виконавчої служби Дніпропетровського міського управління юстиції
В результаті ліквідаційної процедури ліквідатором встановлена та підтверджена кредиторська заборгованість: приватне підприємство "КУПОЛ", м. Павлоград на суму 30 540,00грн.; Дніпропетровська міжрайонна державна податкова інспекція Дніпропетровської області Державної податкової служби, смт. Ювілейне на суму 3514282,50 грн.
Згадані вимоги кредиторів залишились незадоволеними, у зв'язку з відсутністю майна, коштів та інших активів боржника боржника.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що ліквідатором для виявлення майнових активів боржника з метою задоволення вимог кредиторів виконані всі необхідні дії та покладені на нього Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" обов'язки.
Згідно з п. 6 ст. 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", вимоги не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Оскільки за результатами ліквідаційної процедури у банкрута відсутнє майно, суд першої інстанції правомірно прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи банкрута.
Згідно з п. 6 ч. 1 ст. 40 наведеного Закону провадження у справі про банкрутство підлягає припиненню, якщо затверджено звіт ліквідатора у порядку, передбаченому статтею 32 цього Закону.
Статтею 104 ГПК України передбачено вичерпний перелік підстав за яких прийняте по справі рішення (ухвала) господарського суду може бути скасовано.
Скаржником не надано суду жодного доказу невідповідності наданого ліквідатором на затвердження ліквідаційного балансу вимогам чинного законодавства, а так само не наведено підстав та не надано суду жодного доказу порушення господарським судом при винесенні оскаржуваної ухвали вимог закону.
Колегія суддів не приймає до уваги посилання скаржника щодо неможливості проведення ним податкової перевірки банкрута та передчасності затвердження судом звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу та припинення провадження по справі, з огляду на таке.
Статтею 20 Податкового кодексу України визначено, що органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків в порядку, встановленому цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 78.1.7 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється у разі порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків.
Відповідна перевірка здійснюється протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим (п.11.3. Порядку обліку платників і зборів, затвердженого наказом міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. № 1588).
Колегія суддів вважає, що скаржник мав достатньо часу для здійснення позапланової перевірки боржника до розгляду судом звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Проте, в матеріалах справи відсутні докази про вчинення скаржником дій щодо проведення позапланової перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати обов'язкових платежів у встановлені для такої перевірки строки, як і відсутні докази наявності перешкод у проведені такої перевірки.
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що ухвала прийнята місцевим господарським судом за повністю дослідженими обставинами справи з правильним застосуванням норм матеріального і процесуального права, а тому відсутні підстави для його скасування.
Керуючись ст.ст. 101-103,105, 106 ГПК України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Кіровському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби залишити без задоволення.
Ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 17.01.2013 р. у справі № 38/5005/6645/2012 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого господарського суду України.
Головуючий суддя В.В.Швець
Судді П.П.Павловський
І.М.Науменко
постанова складена в повному обсязі 05.03.2013 р.
Суд | Дніпропетровський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2013 |
Оприлюднено | 06.03.2013 |
Номер документу | 29735826 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Швець Віктор Володимирович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Швець Віктор Володимирович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні