Рішення
від 28.02.2013 по справі 5013/1705/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"28" лютого 2013 р.Справа № 5013/1705/12 Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Шевчук О.Б., розглянув у відкритому судовому засіданні справу №5013/1705/12

за позовом фермерського господарства Пузь Миколи Миколайовича, Кіровоградська область, смт. Онуфріївка

до Онуфріївської районної державної адміністрації (надалі - Онуфріївська РДА), Кіровоградська область, смт. Онуфріївка

та до відділу Держземагенства в Онуфріївському районі Кіровоградської області, Кіровоградська область, смт. Онуфріївка

про визнання недійсним розпорядження, зобов'язання вчинити певні дії,

Представники сторін:

від позивача - голова господарства Пузь М.М.;

від відповідача (Онуфріївської РДА) - Кукса О.А., довіреність №01-26/4/1 від 15.01.2013р.;

від відповідача (відділу Держземагенства в Онуфріївському районі) - начальник відділу Хоменко С.В. (брав участь у судовому засіданні 18.02.2013 р.).

Фермерське господарство Пузь Миколи Миколайовича звернулось до господарського суду з позовом про визнання недійсним розпорядження голови Онуфріївської районної державної адміністрації від 12.09.2012р. №938-р "Про відміну результату земельного аукціону від 5 травня 2011 року, переможцем якого визнане ФГ "Пузь Микола Миколайович" на території Онуфріївської селищної ради" та зобов'язання відділу Держкомзему у Онуфріївському районі Кіровоградської області видати позивачу примірник договору оренди землі від 15.06.2011р., укладений між Онуфріївською районною державною адміністрацією Кіровоградської області, як орендодавцем та фермерським господарством Пузь Миколи Миколайовича, як орендарем, з відміткою про його державну реєстрацію.

06.02.2013 р. Онуфріївська районна державна адміністрація подала свої заперечення на позов, в яких повторно зазначила про те, що дана справа, враховуючи предмет спору, підлягає розгляду за правилами Кодексу адміністративного судочинства України, а тому просить залишити позов без розгляду.

Господарський суд враховує, що аналогічне клопотання подавалось Онуфріївською РДА 17.01.2013 р. та ухвалою від 17.01.2013 р. було відхилено.

Господарський суд повторно звертає увагу Онуфріївської РДА на те, що залишення позову без розгляду можливе за наявності підстав, передбачених статтею 81 Господарського процесуального кодексу України.

За умови, якщо спір не підлягає вирішенню в господарських судах, провадження у справі підлягає припиненню на підставі п. 1 ч. 1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу.

Оскільки позивач просить залишити позов без розгляду з підстав, які не передбачені ст. 81 Господарського процесуального кодексу України, таке клопотання не підлягає задоволенню господарським судом.

Доводи Онуфріївської РДА стосовно того, що даний спір підлягає розгляду за правилами Кодексу адміністративного судочинства України, спростовуються наступним.

Згідно вимог ст. 1 Господарського процесуального кодексу України підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності, мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Пунктом 1.2. постанови пленуму Вищого господарського суду України №6 від 17.05.2011р. "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" визначено, що господарським судам підвідомчі лише справи у спорах, що виникають із земельних відносин приватноправового характеру, тобто з відносин, врегульованих нормами цивільного або господарського права і пов'язаних із здійсненням сторонами цивільних або інших майнових прав на земельні ділянки на засадах рівності.

У вирішенні питання про те, чи мають земельні відносини приватноправовий характер, слід враховувати таке.

1.2.1. Виходячи з положень статей 13, 14 Конституції України, статей 177, 181, 324, глави 30 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), статті 148 Господарського кодексу України (далі - ГК України), земля та земельні ділянки є об'єктами цивільних прав, а держава та територіальні громади через свої органи беруть участь у земельних відносинах з метою реалізації цивільних та інших прав у приватноправових відносинах, тобто прав власників земельних ділянок.

1.2.2. З положень статей 13, 14, 140, 142, 143 Конституції України, статей 11, 16, 167, 169, 374 ЦК України, статей 2, 8, 48, 133, 148, 152, 197, 283 ГК України, статей 80, 84, 123, 124, 127, 128 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) випливає, що органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування у правовідносинах щодо розпорядження земельними ділянками державної та комунальної власності (наданні земельних ділянок громадянам та юридичним особам у власність або в користування, відчуженні земельних ділянок державної або комунальної власності, укладенні, зміні, розірванні договорів купівлі-продажу, ренти, оренди земельної ділянки та інших договорів щодо земельних ділянок, встановленні сервітуту, суперфіцію, емфітевзису, в тому числі прийнятті державними органами та органами місцевого самоврядування відповідних рішень) діють як органи, через які держава або територіальна громада реалізують повноваження власника земельних ділянок.

Реалізуючи відповідні повноваження, державні органи або органи місцевого самоврядування вступають з юридичними та фізичними особами у цивільні та господарські правовідносини. Отже, у таких відносинах держава або територіальні громади є рівними учасниками земельних відносин з іншими юридичними та фізичними особами, у тому числі з суб'єктами підприємницької діяльності.

Таким чином, справи у спорах за участю державних органів та органів місцевого самоврядування, що виникають з правовідносин, у яких державні органи та органи місцевого самоврядування реалізують повноваження власника землі, а також в інших спорах, які виникають із земельних відносин приватноправового характеру, за відповідності складу сторін спору статті 1 ГПК підвідомчі господарським судам.

1.2.4. За змістом статей 13, 14 Конституції України, статті 11 ЦК України, статей 123, 124, 127, 128 ЗК України рішенням органу місцевого самоврядування або державної адміністрації про надання земельної ділянки господарюючому суб'єкту у власність або в користування здійснюється волевиявлення власника землі і реалізуються відповідні права у цивільних правовідносинах з урахуванням вимог ЗК України, спрямованих на раціональне використання землі як об'єкта нерухомості (власності).

Індивідуальні акти органів держави або місцевого самоврядування, якими реалізовуються волевиявлення держави або територіальної громади як учасника цивільно-правових відносин і з яких виникають, змінюються, припиняються цивільні права і обов'язки, не належать до правових актів управління, а спори щодо їх оскарження мають приватноправовий характер, тобто справи у них підвідомчі господарським судам.

З огляду на викладене, дана справа підвідомча господарському суду. А тому господарський суд продовжує розгляд справи за правилами господарського судочинства.

В подальшому Онуфріївською РДА 13.02.2013р. подано письмове пояснення, відповідно до якого остання просить відмовити в задоволенні позовних вимог, зокрема, з тих підстав, що в період з 15.06.2011р. до 03.03.2012р. підписаний між позивачем та Онуфріївською РДА договір оренди землі від 15.06.2011р. знаходився у позивача, який не вживав ніяких заходів щодо реєстрації даного договору, в зв'язку з чим було прийнято спірне розпорядження.

Відділ Держкомзему у Онуфріївському районі Кіровоградської області, який реорганізовано шляхом приєднання до відділу Держземагенства в Онуфріївському районі Кіровоградської області, у відзиві на позовну заяву не погодився із заявленими вимогами, обґрунтовуючи свою позицію тим, що договір оренди земельної ділянки від 15.06.2011р. на даний час не зареєстровано в зв'язку з прийняттям Онуфріївською районною державною адміністрацією розпорядження №938-р від 12.09.2012р., яким було призупинено процес реєстрації земельної ділянки та договору оренди земельної ділянки.

Розглянувши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення присутніх представників сторін, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

05.05.2011 р. товарною біржею "Кіровоградська товарна біржа" було проведено земельні торги, організатором яких була Онуфріївська районна державна адміністрація.

Об'єктом торгів по лоту №4 визначено: набуття права оренди земельної ділянки, терміном на 5 років, розташованої на території Онуфріївської селищної ради Онуфріївського району Кіровоградської області, загальною площею 18,33 га ріллі, землі для ведення товарного с/г виробництва.

Відповідно до протоколу земельних торгів від 05.05.2011 р. переможцем земельних торгів по лоту №4 визнано фермерське господарство "Пузь Миколи Миколайовича" (т. 1 а. с. 19).

11.05.2011 р. головою Онуфріївської районної державної адміністрації Кіровоградської області було винесено розпорядження №302-р від 11.06.2011 р. "Про надання в оренду земельних ділянок за результатами продажу права оренди на аукціоні" (надалі - розпорядження №302-р від 11.05.2011 р., т.2, а.с.68). Відповідно до пунктів 7, 8 цього розпорядження фермерському господарству Пузь Миколи Миколайовича, як переможцю торгів, надано в короткострокову оренду терміном на 5 років земельну ділянку загальною площею 18,33 га, в тому числі 18,33 га із земель сільськогосподарського призначення державної власності (землі запасу) Онуфріївської селищної ради для ведення товарного сільськогосподарського виробництва; встановлено орендну плату у розмірі 4% від нормативної грошової оцінки землі, що становить 7483 грн., за земельну ділянку в рік. Крім того, в пункті 14 цього розпорядження зазначено, що переможці торгів сплачують орендну плату за землю щомісячно, починаючи з моменту підписання протоколу земельних торгів.

15.06.2011р. між Онуфріївською РДА (надалі - орендодавець) та фермерським господарством Пузь Миколи Миколайовича (надалі - орендар) укладено договір оренди землі (надалі - договір оренди землі від 15.06.2011р.), за умовами якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться в межах селища Онуфріївка Онуфріївського району.

Згідно п. 2 договору оренди землі від 15.06.2011р. в оренду передається земельна ділянка загальною площею 18,3289 га в т.ч. 18,32869 га ріллі із земель сільськогосподарського призначення (запасу) Онуфріївської сільської ради.

Договір укладено на п'ять років, починаючи з дати його державної реєстрації. Після закінчення строку договору орендар має право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово про намір продовжити його дію - п. 8 договору оренди землі від 15.06.2011р.

Умовами договору оренди землі від 15.06.2011р. сторони також погодили розмір орендної плати; умови використання земельної ділянки; умови і строки передачі земельної ділянки в оренду; умови повернення земельної ділянки; обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки; права та обов'язки сторін; ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини; страхування об'єкта оренди; зміна умов договору і припинення його дії; відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання договору.

Договір оренди землі від 15.06.2011р. підписано сторонами та скріплено їх печатками.

Однак, державна реєстрація цього договору проведена не була.

12.09.2012 р. головою Онуфріївської РДА було винесено розпорядження №938-р "Про відміну результату земельного аукціону від 5 травня 2011 року, переможцем якого визнане ФГ "Пузь Микола Миколайович" на території Онуфріївської селищної ради" (надалі - розпорядження №938-р від 12.09.2012 р., т.1 а.с.30). Даним розпорядженням відмінено результати земельного аукціону по продажу права оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення площею 18,33 га, в тому числі рілля 18,33 га на території Онуфріївської селищної ради, проведеного 05 травня 2011 року, переможцем якого визнане ФГ "Пузь Микола Миколайович" та зобов'язано відділ Держкомзему у Онуфріївському районі у строк до 01 жовтня 2012 року підготувати матеріали по вказаній в п. 1 земельній ділянці для повторного продажу права оренди на земельному аукціоні (пункти 1-2). Із змісту цього розпорядження вбачається, що воно прийняте на підставі п. 22 розділу V Тимчасового положення про порядок продажу земельних ділянок та передачі їх в оренду на конкурентних засадах на території Кіровоградської області, затвердженого рішенням Кіровоградської обласної ради від 31 травня 2007 року за №226, пункту 2.10. угоди про умови участі в земельних торгах, яка укладена між ТБ "Кіровоградська аграрна біржа" та переможцем земельних торгів та враховуючи те, що переможець земельних торгів Пузь М.М. фактично приступив до використання земельної ділянки сільськогосподарського призначення площею 18,33 га без правовстановлюючих документів на території Онуфріївської селищної ради, Онуфріївського району Кіровоградської області.

Вирішуючи спір в частині визнання недійсним спірного розпорядження, господарський суд враховує наступне.

Як на підставу для відміни результатів земельного аукціону, Онуфріївська РДА і в спірному розпорядженні і в судовому засіданні посилається на п. 22 розділу V Тимчасового положення про порядок продажу земельних ділянок та передачі їх в оренду на конкурентних засадах на території Кіровоградської області, затвердженого рішенням Кіровоградської обласної ради від 31 травня 2007 року за №226 (надалі - Тимчасове положення).

Пунктом 22 підрозділу 3 розділу V Тимчасового положення визначено, що не пізніше трьох робочих днів після підписання протоколу, продавець і учасник - переможець земельного аукціону укладають договір купівлі-продажу земельної ділянки, який посвідчується нотаріально (т.1, а.с.70).

Договір купівлі-продажу земельної ділянки разом з технічною документацією на відповідну земельну ділянку є підставою для видачі особі-переможцю земельного аукціону державного акта на право власності на таку земельну ділянку, що передбачено п. 2 підрозділу 6 розділу V Тимчасового положення (т.1, а. с. 73).

Але відповідно до протоколу земельних торгів від 05.05.2011 р. фермерське господарство Пузь Миколи Миколайовича визнано переможцем земельних торгів по лоту №4, об'єктом продажу якого було право оренди земельної ділянки, а не право власності на земельну ділянку.

А відповідно до п. 3 підрозділу 6 розділу V Тимчасового положення право оренди землі оформляється договором, який підлягає нотаріальному посвідченню за бажанням сторін та державній реєстрації.

Таким чином, набуття позивачем права оренди земельної ділянки, терміном на 5 років, розташованої на території Онуфріївської селищної ради Онуфріївського району Кіровоградської області, загальною площею 18,33 га ріллі, землі для ведення товарного сільськогосподарського виробництва мало бути оформлено договором оренди земельної ділянки, а не договором купівлі-продажу земельної ділянки.

Викладене узгоджується з положеннями ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України (в редакції, яка діяла на момент проведення земельного аукціону), відповідно до якої передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Отже, недотримання позивачем вимог на п. 22 розділу V Тимчасового положення, щодо укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки, не може бути підставою для відміни результатів земельного аукціону.

Крім того, господарський суд враховує, що 28.04.2011 р. між позивачем та торговою біржею "Кіровоградська аграрна біржа" укладено угоду про умови участі в земельних торгах (т.1, а.с.18). Предметом цієї угоди є умови участі позивача в земельних торгах з продажу 05.05.2011 р. Онуфріївською РДА права оренди земельної ділянки 18,3 га по лоту №4.

Пунктом 2.10. угоди про умови участі в земельних торгах від 28.04.2011 р. сторони угоди визначили, що переможець земельних торгів повинен негайно: підписати протокол земельних торгів; не пізніше 3 робочих днів з дня проведення торгів укласти з продавцем договір купівлі-продажу права оренди земельної ділянки; відшкодувати вартість виготовлення необхідної документації для підготовки земельної ділянки на земельні торги, яка складає 2288,00 грн.; сплатити біржовий збір в розмірі 0,5% від вартості придбаного права оренди земельної ділянки, але не менше суми реєстраційного збору.

Обґрунтовуючи правомірність винесеного розпорядження №938-р від 12.09.2012 р., представник Онуфріївської РДА посилається на те, що позивачем в порушення п. 2.10. угоди про умови участі в земельних торгах від 28.04.2011 р. в строк не пізніше 3 робочих днів з дня проведення торгів не укладено з Онуфріївською РДА договір купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Але ні зазначеною угодою, ні Тимчасовим положенням, ні будь-яким іншим законодавчим актом не передбачено право організатора аукціону, в разі невиконання умов угоди про умови участі в земельних торгах, відмінити результати аукціону.

Господарський суд враховує, що ні угодою про умови участі в земельних торгах від 28.04.2011 р., ні Тимчасовим положенням не передбачено порядку укладення договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки з переможцем торгів; зазначені документи не передбачають і того, що обов'язок по виготовленню проекту такого договору покладається саме на позивача.

Відповідно до ч. 2 ст. 638 Цивільного кодексу України Договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняття пропозиції (акцепту) другою стороною.

В силу вимог ч. 1 ст. 641 цього кодексу пропозицію укласти договір (оферту) може зробити кожна із сторін майбутнього договору.

Доказів того, що Онуфріївська РДА направляла позивачу для підписання договір купівлі-продажу права оренди земельної ділянки господарському суду не надано.

Таким чином, господарський суд прийшов до висновку, що невиконання позивачем п. 2.10. угоди про умови участі в земельних торгах від 28.04.2011 р. в частині не укладення в строк не пізніше 3 робочих днів з дня проведення торгів з Онуфріївською РДА договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки, також не може бути підставою для відміни результатів аукціону.

Не може бути підставою для відміни результатів земельного аукціону і те, що позивач фактично приступив до використання земельної ділянки сільськогосподарського призначення площею 18,33 га без правовстановлюючих документів. Крім того, в листі погодженні проекту спірного розпорядження, підготовленому відділом Держкомзему у Онуфріївському районі 07.09.2012 р. (т.1, а.с.94), зазначено про те, що мотивом, який обґрунтовує необхідність прийняття такого розпорядження є те, що позивач не виготовив та не зареєстрував в установленому порядку договір оренди на придбану за результатами земельних торгів, земельну ділянку.

Проте, зазначаючи в п. 14 розпорядження №302-р від 11.05.2011 р. те, що переможці торгів сплачують орендну плату за землю щомісячно, починаючи з моменту підписання протоколу земельних торгів, Онуфріївська РДА фактично дозволила використання наданих в оренду земельних ділянок до виготовлення правовстановлюючих документів на них.

Господарський суд враховує, що відповідно до ч. 5 ст. 126 Земельного кодексу України (в редакції, яка діяла на момент проведення земельних торгів) право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону.

Але укладенню договору оренди землі передує виготовлення технічної документації.

Із матеріалів справи вбачається, що позивачем після проведених земельних торгів було вжито ряд заходів по виготовленню та оплаті технічної документації з метою укладення договору оренди земельної ділянки площею 18,3289 га та його реєстрації (т.1, а.с.20-29, а.с.114-129).

Відділом Держкомзему у Онуфріївському районі виготовлено проект договору оренди землі, і 15.06.2011р. такий договір було підписано представниками Онуфріївської РДА та фермерського господарства Пузь Миколи Миколайовича та скріплено печатками юридичних осіб.

В п.2 підписаного позивачем та Онуфріївською РДА договору оренди землі від 15.06.2011 р. зазначено об'єкт оренди - земельна ділянка площею 18,3289 га в т.ч. 18,32869 га ріллі із земель сільськогосподарського призначення (запасу) Онуфріївської сільської ради та зазначено кадастровий номер цієї земельної ділянки - 3524655100:02:000:9038.

Із матеріалів технічної документації, яка надана суду відділом Держкомзему у Онуфріївському районі вбачається, що кадастровий номер позивачу визначено 05.08.2011 р. (т.2, а.с.64).

Відповідно до п.16-1 Порядку ведення Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 вересня 2009 р. №1021, в редакції, яка діяла станом на 05.08.2011 р., державна реєстрація державного акта на право власності на земельну ділянку, державного акта на право постійного користування земельною ділянкою, договору оренди земельної ділянки із земель державної та комунальної власності здійснюється одночасно із державною реєстрацією земельної ділянки.

При цьому в силу вимог п. 11 цього Порядку датою державної реєстрації документа, що посвідчує право на земельну ділянку є дата внесення запису до розділу Книги записів.

Однак, господарському суду не надано належних доказів на підтвердження проведення державної реєстрації земельної ділянки та спірного договору оренди землі.

Поряд з цим, господарський суд прийшов до висновку, що позивачем вжито всіх залежних від нього заходів для здійснення державної реєстрації договору оренди землі. А тому відсутні підстави, визначені чинним законодавством для відміни земельного аукціону.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 17 Земельного кодексу України передбачено, що до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить, зокрема, розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом, а також вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

За змістом пункту 2 частини 1 статті 21 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" місцева державна адміністрація розпоряджається землями державної власності відповідно до закону.

Статтею 43 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" встановлено, що акти місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України або інтересам територіальних громад чи окремих громадян, можуть бути оскаржені до органу виконавчої влади вищого рівня або до суду.

Згідно зі статтею 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Господарський суд прийшов до висновку, що розпорядження Онуфріївської РДА від 12.09.2012р. №938-р "Про відміну результату земельного аукціону від 5 травня 2011 року, переможцем якого визнане ФГ "Пузь Микола Миколайович" на території Онуфріївської селищної ради" не ґрунтується на нормах чинного законодавства, а тому підлягає визнанню недійсним. Отже, вимоги позивача в цій частині є обгрунтованими та підлягають задоволенню.

Вирішуючи спір в частині зобов'язання відділу Держкомзему у Онуфріївському районі Кіровоградської області видати позивачу примірник договору оренди землі від 15.06.2011р., укладений між Онуфріївською районною державною адміністрацією Кіровоградської області, як орендодавцем та фермерським господарством Пузь Миколи Миколайовича, як орендарем, з відміткою про його державну реєстрацію, господарський суд враховує, що такий договір не пройшов державну реєстрацію.

Крім того, за змістом статті 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Способи захисту цивільних прав та інтересів судом передбачені у статті 16 Цивільного кодексу України та статті 20 Господарського кодексу України. Крім того, за правилами зазначених статей суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.

Обраний позивачем спосіб захисту порушеного права в частині зобов'язання відділу Держкомзему у Онуфріївському районі Кіровоградської області видати зареєстрований примірних договору оренди землі від 15.06.2011р., не передбачений ні вищезазначеними нормами Цивільного та Господарського кодексів, ні будь-яким законом чи договором.

Господарський суд дійшов висновку, що в частині зобов'язання відділу Держкомзему у Онуфріївському районі Кіровоградської області видати позивачу примірник договору оренди землі від 15.06.2011р., укладений між Онуфріївською районною державною адміністрацією Кіровоградської області, як орендодавцем та фермерським господарством Пузь Миколи Миколайовича, як орендарем, з відміткою про його державну реєстрацію, позивачем невірно обрано спосіб захисту порушеного права, а тому в цій частині в задоволенні позову слід відмовити.

На підставі ч. 2 ст. 49 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору в сумі 1073,00 грн. покладаються на Онуфріївську РДА.

Керуючись ст. 33, 34, 43, 44, 49, 82-85, 116 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Відносно Онуфріївської районної державної адміністрації позов задовольнити повністю.

Визнати недійсним розпорядження голови Онуфріївської районної державної адміністрації від 12.09.2012р. №938-р "Про відміну результату земельного аукціону від 5 травня 2011 року, переможцем якого визнане ФГ "Пузь Микола Миколайович", на території Онуфріївської селищної ради".

Стягнути з Онуфріївської районної державної адміністрації (Кіровоградська область, смт. Онуфріївка, вул. 50 років Жовтня, 11, ідентифікаційний код 04055156) на користь фермерського господарства Пузь Миколи Миколайовича (Кіровоградська область, смт. Онуфріївка, вул. Радгоспна, 47, ідентифікаційний код 23097120) - 1073,00 грн. судового збору.

Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили.

В іншій частині відносно відділу Держземагенства в Онуфріївському районі Кіровоградської області в задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Рішення може бути оскаржене протягом десяти днів з дня його підписання до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Кіровоградської області.

Копію рішення направити відділу Держземагенства в Онуфріївському районі Кіровоградської області за адресою: 28100, Кіровоградська область, смт. Онуфріївка, вул. 50 років Жовтня, 17.

Повне рішення складено 05.03.2013 р.

Суддя О.Б. Шевчук

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення28.02.2013
Оприлюднено06.03.2013
Номер документу29745714
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5013/1705/12

Ухвала від 18.02.2013

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Шевчук О.Б.

Ухвала від 28.02.2013

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Шевчук О.Б.

Ухвала від 17.01.2013

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Шевчук О.Б.

Рішення від 28.02.2013

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Шевчук О.Б.

Ухвала від 18.12.2012

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Шевчук О.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні