Постанова
від 28.02.2013 по справі 803/166/13-а
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 лютого 2013 року Справа № 803/166/13-a

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Сороки Ю.Ю.,

при секретарі судового засідання Шепталовій А.П.,

за участю представника позивача Лелікова Д.А.,

представника відповідача Шестерніна В.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Луцьку Волинської області до Відкритого акціонерного товариства "Луцький завод комунального машинобудування "Луцьккомунмаш" про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій,

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України в місті Луцьку Волинської області (далі - УПФ України в м. Луцьку) звернулося в суд з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства "Луцький завод комунального машинобудування "Луцьккомунмаш" (далі - ВАТ "Луцьккомунмаш") про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пункту "б"- "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" за 2011 рік в сумі 59 457 грн. 60 коп.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до ст.1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" ВАТ "Луцьккомунмаш" є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування і зобов'язано відшкодовувати Пенсійному фонду України до 25 числа кожного місяця фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення". Відповідно до розрахунку фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, проведеного УПФ України в м. Луцьку, заборгованість ВАТ "Луцьккомунмаш" за 2011 рік становить 59 457 грн. 60 коп. На підставі вищевикладеного, УПФ України в м. Луцьку просить стягнути з відповідача заборгованість, яка виникла в результаті недотримання порядку відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за 2011 рік в сумі 59 457 грн. 60 коп.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав вкладених в позовній заяві та просив їх задовольнити.

В судовому засіданні представник відповідача заперечив проти задоволення позовних вимог. В поданих до суду письмових запереченнях акцентує увагу суду на тому, що ВАТ "Луцьккомунмаш" перебуває в стані припинення підприємницької діяльності, про що загальними зборами акціонерів підприємства було прийнято рішення, оформлене протоколом №17 від 29.10.2010 року та відповідно внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про прийняття рішення про припинення підприємницької діяльності ВАТ "Луцьккомунмаш". Вказує, що позивач, як кредитор, не заявляв ліквідаційній комісії ВАТ "Луцьккомунмаш" в установлений законом строк своїх грошових вимог в розмірі 59 457, 60 грн., а тому такі вимоги ліквідаційною комісією не розглядались. Крім того зазначає, що довідкою УПФ України в м. Луцьку від 13.05.2011 року №3212/03-11 підтверджується відсутність заборгованості ВАТ "Луцьккомунмаш" по платежах до Пенсійного фонду України та проведення підприємством остаточних розрахунків перед Пенсійним фондом України. У зв'язку з чим, просить відмовити в задоволені позовних вимог повністю.

Заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши наявні у матеріалах справи докази в їх сукупності, проаналізувавши матеріали справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають до повного задоволення, з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що ВАТ "Луцьккомунмаш" є юридичною особою, яка зареєстрована в УПФ України в м. Луцьку як платник збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, а відтак зобов'язане сплачувати пенсійні страхові внески в порядку та розмірах, визначених законодавством України.

Як встановлено судом, на ВАТ "Луцьккомунмаш" працювали працівники (пенсіонери) ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, яким УПФ України в м. Луцьку призначена і проводиться виплата пенсії відповідно до пункту "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", а також ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, яким УПФУ в Луцькому районі Волинської області призначена і проводиться виплата пенсії відповідно до пункту "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Відповідно до пункту "б"-"з" частини 1 статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці, - за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених постановою Кабінету міністрів України, і за результатами атестації робочих місць, за якими підтверджується право працівника на пільги та компенсації, пов'язані із зайнятістю в несприятливих умовах праці для чоловіків - після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах.

Отже, стаття 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" визначає категорії працівників, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах.

Згідно з частиною 2 розділу XV Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.

До внесення змін в Закон України "Про пенсійне забезпечення" згідно із Законом України "Про внесення змін до деяких законів України" від 17.02.2000 року статтею 13 регулювався порядок внесення підприємствами та організаціями плати до Пенсійного фонду, що покривала витрати на виплату і доставку пенсій, призначений відповідно до пунктів "б"- "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", однак згаданим Законом від 17.02.2000 року дану норму було виключено та врегульовано порядок покриття витрат на виплату та доставку пільгових пенсій шляхом введення окремого виду збору на обов'язкове державне пенсійне страхування у Законі України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування". Так, статтею 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" встановлено, що платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Відповідно до абзацу 4 пункту 1 статті 2 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" об'єктом оподаткування є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"- "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення". Зокрема, суб'єкти підприємницької діяльності, незалежно від форми власності, повинні сплачувати збір на обов'язкове державне пенсійне страхування у 100% розмірі від об'єкта оподаткування, яким є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"- "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

У частині 2 розділу XV Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" також передбачено, що пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди зазначеним особам пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення".

Судом встановлено, що громадянам ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 УПФ України в м. Луцьку за 2011 рік проведена виплата пенсій відповідно до пункту "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" на суму 47 540 грн. 17 коп., а також громадянам ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10 УПФ України в Луцькому районі проведена виплата пенсій відповідно до пункту "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" на суму 32 751 грн. 10 коп., а всього за період з січня по грудень 2011 року виплачено пільгову пенсію в розмірі 80 291 грн. 27 коп.

Крім того, суми виплачених пенсій також підтверджуються розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пункту "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", проведеними УПФ України в м. Луцьку та УПФ України в Луцькому районі Волинської області та довідкою-розрахунком заборгованості по фактичних виплат на виплату і доставку пільгової пенсії, долучених до матеріалів справи.(а.с.10, 12-13)

З наявного в матеріалах справи, платіжного доручення №59 від 11.05.2011 року та листа ВАТ "Луцьккомунмаш" від 13.05.2011 року вбачається, що відповідачем в травні 2011 року було частково погашено заборгованість по фактичних витратах на виплату і доставку пільгової пенсії, шляхом перерахування коштів в розмірі 20 833 грн. 67 коп. (а.с.66-67)

Отже, станом на 25.01.2013 року заборгованість відповідача по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за 2011 рік становить 59 457 грн. 60 коп.

Відповідно до статті 3 Закону України "Про збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" збір на обов'язкове державне пенсійне страхування платники збору сплачують до Пенсійного фонду у порядку, визначеному законодавством України.

Згідно із пунктом 6.4 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного Фонду України, прийнятою постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року №21-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 за №64/8663 (далі - Інструкція), розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

У підпункті 6.8 пункту 6 вищезгаданої Інструкції передбачено, що підприємства щомісяця до 25 числа вносять до Пенсійного Фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Таким чином, на відповідача - ВАТ "Луцьккомунмаш" покладено обов'язок на перерахування фактичних витрат на виплату і доставку пільгової пенсії щодо вищезгаданих пенсіонерів, яким пенсія призначена і виплачується відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

З наявного в матеріалах справи витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АА №769098 від 21.11.2012 року вбачається, що ВАТ "Луцьккомунмаш" перебуває в стані припинення підприємницької діяльності, в графі місцезнаходження юридичної особи вказано Волинська область, місто Луцьк, вулиця Дубнівська, 22А.

Як встановлено судом, Управлінням Пенсійного фонду України в м. Луцьку Волинської області направлялись на адресу ВАТ "Луцьккомунмаш" розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за 2011 рік, проте останні повернулись на адресу позивача з відміткою "за зазначеною адресою не значиться".

Відповідно до п.8.3 Інструкції якщо страхувальник на день надсилання йому органом Пенсійного фонду вимоги не повідомив в установленому порядку про зміну місцезнаходження (місця проживання), вимога вважається належним чином врученою навіть у разі її повернення як такої, що не знайшла адресата. У разі коли неможливо вручити страхувальнику вимогу поштою у зв'язку з його відсутністю за місцезнаходженням (відсутністю службових осіб страхувальника за його місцезнаходженням), відмовою службових осіб страхувальника прийняти вимогу, вимога вважається врученою страхувальнику у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Тому, розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за 2011 рік, що надсилались відповідачу вважаються належним чином врученими. При цьому, в судовому порядку розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій не оскаржувались.

За таких підстав, а також враховуючи те, що діяльність відповідача згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АА №769098 від 21.11.2012 року не припинена, суд вважає, що ВАТ "Луцьккомунмаш" зобов'язане сплачувати пенсійні страхові внески в порядку та розмірах, визначених законодавством України, а позивач, відповідно, має право на звернення до суду з вимогою про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків у разі їх виникнення.

Крім того, суд зазначає, що довідка УПФУ в м. Луцьку від 13.05.2011 року №3212/03-11 видана ВАТ "Луцьккомунмаш" з терміном дії тридцять календарних днів, свідчить лише про відсутність заборгованості у відповідача по платежам перед ПФУ станом на день видачі даної довідки, в той час, як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, що є предметом розгляду даної адміністративної справи, виникла у ВАТ "Луцьккомунмаш" з 25.05.2011 року та на кінець 2011 року становить 59 457 грн. 60 коп. (а.с.57)

З огляду на викладені норми законодавчих актів, відповідач зобов'язаний сплатити Пенсійному фонду збір у 100-відсотковому розмірі сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій працівникам, тобто у повному розмірі відшкодувати Пенсійному фонду фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій.

На день розгляду справи - 28.02.2013 року відповідач доказів погашення заборгованості суду не надав. Отже, сума витрат на виплату і доставку пенсії, призначених на пільгових умовах за 2011 рік, яка відповідачем не погашена становить 59 457 грн. 60 коп.

Частиною 3 статті 159 КАС України встановлено, що обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що позовні вимоги УПФ України в м. Луцьку про стягнення з ВАТ "Луцьккомунмаш" заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій в сумі 59 457 грн. 60 коп. підтверджуються належними та допустимими доказами, які досліджені судом, а відтак, підлягають до повного задоволення.

Керуючись частиною 3 статті 160, статтями 162, 163 КАС України, на підставі Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування», суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Луцький завод комунального машинобудування "Луцьккомунмаш" (код ЄДРПОУ 03327807) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Луцьку Волинської області заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за 2011 рік в розмірі 59 457 гривень 60 копійок.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, повний текст якої буде виготовлено 05 березня 2013 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Ю.Ю. Сорока

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2013
Оприлюднено07.03.2013
Номер документу29774198
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/166/13-а

Ухвала від 30.01.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Сорока Юрій Юрійович

Постанова від 28.02.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Сорока Юрій Юрійович

Ухвала від 30.01.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Сорока Юрій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні