Постанова
від 25.09.2012 по справі 2а-5947/12/0170/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 вересня 2012 р. Справа №2а-5947/12/0170/17

Суддя Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим Папуша О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції (Білогірське відділення) АР Крим Державної податкової служби

до Приватного акціонерного товариства "Білогірський завод будівельних матеріалів"

про стягнення ,

ВСТАНОВИВ:

05.06.12р. до суду надійшов названий адміністративний позов, яким позивач просить суд стягнути з рахунків відповідача, у банках його обслуговуючих, заборгованість з орендної плати за землю юридичних осіб сумою 135 058,63 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач має несплачену заборгованість зі сплати до бюджету податкових зобов'язань, розмір яких узгоджено з податковим органом. Заходи примусового характеру, передбачені Податковим кодексом України, не призвели до погашення відповідачем податкового боргу. За вказаних обставин, позивач просить суд ухвалити постанову, якою стягнути з платника податків податковий борг в розмірі заборгованості по платежам до бюджету в зазначеній сумі.

За поданим позовом, ухвалою суду від 06.06.12, відкрито провадження в адміністративній справі, проведено підготовче провадження, за результатами закінчення якого справу призначено до розгляду в судовому засіданні, сторін повідомлено про місце, день і час судового розгляду.

Сторони, повідомлені належним чином про місце, дату і час судового розгляду справи, явку повноважних представників у судове засідання не забезпечили, про поважність причин неявки представників суд не повідомили, заяви про можливість розгляду справи за відсутності повноважних представників суду не надали.

Беручи до уваги положення статей 33, 35 КАС України, зважаючи на неявку представників сторін у судові засідання, судом вжито усіх можливих заходів щодо сповіщення сторін про розгляд адміністративної справи, вжито достатніх заходів для повідомлення відповідача про строк подання заперечень проти позову, порядок їх подання, а також наслідки неподання такого заперечення, з огляду на що суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження, без участі повноважних представників сторін відповідно до приписів частини шостої статті 128 КАС України за наявними в ній матеріалами.

Оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши матеріали справи, аналізуючи обставини, якими обґрунтовувались вимоги та докази, якими вони підтверджуються, враховуючи правові норми, які належить застосовувати до цих спірних правовідносин, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню за наступних підстав.

Позивач є суб'єктом владних повноважень, територіальним органом системи органів Державної податкової служби України, що є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію єдиної державної податкової політики, а також державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, здійснює міжгалузеву координацію у цій сфері. У своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністра фінансів України, іншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України та Міністра фінансів України, у тому числі наказами, а також розпорядженнями органів державної податкової служби вищого рівня.

Відповідач є суб'єктом господарювання, ідентифікаційний код юридичної особи 00290819, що здійснює свою діяльність на підставі нової редакції Статуту (а.с.14-15), узятий на облік в органах державної податкової служби з 27.06.1996 (а.с.16), перебуває на обліку у Сімферопольській МДПІ (Білогірське відділення) АР Крим ДПС, як платник податків, на вимогу положень статті 16 Податкового кодексу України, кореспондованих зі статті 67 Конституції України, зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Встановлені судом з матеріалів справи фактичні обставини свідчать про те, що податковою звітністю поданою платником податків до податкового органу за місцем знаходження на податковому обліку, податковим розрахунком з плати за користування надрами для видобування корисних копалин узгоджено податкові зобов'язання за 4 квартал 2011 року сумою 50 988,31 грн. з яких за строком сплати 19.02.2011 за відповідачем рахується заборгованість сумою 12 000,00 грн., на яку нарахована пеня розміром 640,15 грн. (а.с.26-28).

Податковою декларацією орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності на 2012 рік від 27.01.2012 № 45 узгоджено податкові зобов'язання, що підлягають сплаті до бюджету, загальною сумою 38 140,65 грн., з яких по строку сплати 01.03.2012 - 12 710,09 грн., по строку сплати 30.03.2012 - 12 715,28 грн., по строку сплати 30.04.2012 - 12 715,28 грн., а також нарахована за несвоєчасність погашення узгоджених податкових зобов'язань пеня розміром 143,47 грн. Загальний розмір борг по за названим податком (код платежу 13050272) складає 38 284,12 грн. (а.с.29-31).

Окрім цього, податковою декларацією орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності на 2012 рік № 46 поданою до податкового органу 27.01.2012 узгоджено податкові зобов'язання за січень-березень 2012 року на суму 5 483,52 грн., з яких по строку сплати 01.02.2012 - 1 827,84 грн., по строку сплати 30.03.2012 - 1 827,84 грн., по строку сплати 30.04.2012 (а.с.34-36).

Відповідно до податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності на 2011 рік від 29.01.2011 № 649 по строку сплати 30.01.2012 заборгованість з орендної плати складає 1 008,74 грн. (а.с.32-33)

Також, поданою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) на 2012 рік № 47 поданою 27.01.2012 до податкового органу платником податків узгоджено зобов'язання з плати за землю за січень - березень 2012 року на суму 58 579,50 грн., з яких по строку сплати до 01.03.2012, по строку сплати до 30.03.2012, по строку сплати до 30.04.2012 по 19 526,50 грн. (а.с.39-42). Розмір нарахованої податковим органом за несвоєчасність погашення узгоджених податкових зобов'язань пені складає 66,07 грн.

Згідно до податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності на 2011 рік № 648, поданої податковому органу 29.01.2011 за платником податків по узгодженим податковим зобов'язанням по строку сплати 30.01.2012 рахується заборгованість сумою 7 073,28 грн. (а.с.37-38).

Проведеною податковим органом 27.04.2011 камеральною перевіркою податкової звітності з податку на додану вартість, про що свідчить акт № 92/15-02/00290819, встановлено порушення платником податків строків сплати самостійно визначених грошових зобов'язань з податку на додану вартість за грудень 2011 року та січень 2012 року, протягом строків визначених п. 203.2 ст. 203 Податкового кодексу України, внаслідок чого ДПІ у Білогірському районі, правонаступником якого є Сімферопольська МДПІ в АР Крим ДПС, визначено ПрАТ "Білогірський ЗБМ" фінансові санкції, зокрема:

- податковим повідомлення-рішенням від 27.04.2012 № 0000161502 штраф у сумі 1 853,90 грн., що складає 10 % від простроченої на 30 днів суми визначених до сплати платником податків грошових зобов'язань розміром 18 539,00 грн. (а.с.44);

- податковим повідомленням-рішенням від 27.04.2012 № 0000171502 штраф у сумі 10 324,17 грн., що складає 20 % від простроченої на 81 день суми визначених до сплати платником податків грошових зобов'язань розміром 51 620,83 грн. (а.с.45).

Загальна сума заборгованості, щодо розміру якої позивачем заявлено вимогу про стягнення, розмір якої підтверджується висновком з перевірки фінансового стану ПрАТ "Білогірський ЗБМ" станом на 16.05.2012, обліковими картками платника по податкам станом на 16.05.2012 (а.с.6-7,17-24), складає 135 058,63 грн.

З наданих суду позивачем доказів на підтвердження заявлених вимог, встановлено, що податковим органом вжито заходи примусового стягнення податкового боргу, шляхом повідомлення платника податків про розмір податкового боргу, що рахується за ним за узгодженими грошовими зобов'язаннями, виставлено податкові вимоги:

- від 06 лютого 2012 року № 8 на загальну суму 49 358,25 грн., яка отримана повноважною особою платника податків 07.02.2012 (а.с.25);

- від 16 травня 2012 року № 9/1 на загальну суму 135 058,63 грн., яка отримана того ж дня повноважною особою платника податків (а.с.25).

Проте, як убачається з матеріалів справи, визначені самостійно платником податків грошові зобов'язання, а також визначені податковим органом фінансові санкції (застосовані штрафи, нарахована пеня) за порушення платником податків податкової дисципліни, після отримання вказаних податкових вимог, якими визначено розмір податкового боргу, відповідачем не погашено, розмір заборгованості платника податків лише збільшився.

Доказів того, що платником податків погашено у повному обсязі податковий борг за податковою вимогою від 16 травня 2012 року № 9/1 або її оскаржено в судовому порядку суду не надано.

Зі змісту пункту 46.1 статті 46 Податкового кодексу України вбачається, що податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Відповідно до приписів статті 57 ПК України, положеннями якої визначено строки сплати податкового зобов'язання, зокрема пункту 57.1, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

За змістом статті 31 ПК України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов'язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою.

Строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для кожного податку окремо. Зміна платником податку, податковим агентом або представником платника податку чи контролюючим органом встановленого строку сплати податку та збору забороняється, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

На вимогу норм пунктів 36.1, 36.2, 36.3 статті 36 ПК України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Отже, виконанням податкового обов'язку, за правилами пункту 38.1 статті 38 ПК України, визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 ПК України передбачено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Як убачається із змісту пунктів 109.1 та 109.2 статті 109 Податкового кодексу України, податковим правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

У відповідності до пункту 116.1 статті 116 ПК України встановлено, що у разі застосування контролюючими органами до платника податків штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, такому платнику податків надсилаються (вручаються) податкові повідомлення - рішення.

За змістом статетцй 111, 113, 129 Податкового кодексу України, штрафні (фінансові) санкції та/або пеня є мірою фінансової відповідальності за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Отже, пеня, штраф, інші фінансові санкції є публічно-правовими санкціями, які застосовуються до платника податків за порушення податкового законодавства.

Суд зазначає, що сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання, відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України, є податковим боргом.

Заходи впливу контролюючого органу на платника податків, що не виконує приписи податкового законодавства, кореспондовані з положень статті 67 Конституції України, визначено положеннями пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України, відповідно до яких, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Відповідно до підпункту 14.1.153 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковою вимогою є письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

З положень пункту 59.5. статті 59 Податкового кодексу України, у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Згідно ппунктів 95.1, 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Проаналізувавши зібрані у справі докази у їх сукупності, приймаючи до уваги, що розмір суми податкового боргу відповідачем відповідно до статті 71 КАС України не спростовуються, доказів, на підтвердження погашення зобов'язань зі сплати податкового боргу відповідач не надав, суд приходить до висновку, що заявлена вимога про стягнення коштів у сумі податкового боргу, розмір якої підтверджено належним чином, ґрунтується на положеннях Податкового кодексу України, а тому суд знаходить підстави для її задоволення.

За правилами до частини четвертої статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 94, 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Задовольнити адміністративний позов повністю.

Стягнути з рахунків Приватного акціонерного товариства "Білогірський завод будівельних матеріалів", ідентифікаційний код юридичної особи 00290819, у банках його обслуговуючих, в дохід Державного бюджету Білогірського району АР Крим податковий борг сумою 11 923 (одинадцять тисяч дев'ятсот двадцять три) гривень 25 копійок, що підлягає зарахуванню на р/р 31115029700067, відкритий в ГУ ДКСУ в АР Крим, МФО 824026, код в ЄДРПОУ 34740761, код платежу 14010100.

Стягнути з рахунків Приватного акціонерного товариства "Білогірський завод будівельних матеріалів", ідентифікаційний код юридичної особи 00290819, у банках його обслуговуючих, в дохід місцевого бюджету Білогірського району АР Крим податковий борг сумою 123 135 (сто двадцять три тисячі сто тридцять п'ять) гривень 38 копійок, з яких:

- 12 640 (дванадцять тисяч шістсот сорок) гривень 15 копійок підлягає зарахуванню на р/р 31415507700074, відкритий в ГУ ДКСУ в АР Крим, МФО 824026, код в ЄДРПОУ 34740761, код платежу 13030274;

- 38 284 (тридцять вісім тисяч двісті вісімдесят чотири) гривні 12 копійок підлягає зарахуванню на р/р 33218812700072, відкритий в ГУ ДКСУ в АР Крим, МФО 824026, код в ЄДРПОУ 34740761, код платежу 13050272;

- 6 492 (шість тисяч чотириста дев'яносто дві) гривні 26 копійок підлягає зарахуванню на р/р 3321081270008, відкритий в ГУ ДКСУ в АР Крим, МФО 824026, код в ЄДРПОУ 34740761, код платежу 13050281;

- 65 718 (шістдесят п'ять тисяч сімсот вісімнадцять) гривень 85 копійок зарахуванню на р/р 3321881270008, відкритий в ГУ ДКСУ в АР Крим, МФО 824026, код в ЄДРПОУ 34740761, код платежу 13050283.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня отримання постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб'єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду.

Суддя підпис О.В. Папуша

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення25.09.2012
Оприлюднено07.03.2013
Номер документу29777893
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5947/12/0170/17

Постанова від 25.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Папуша О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні