ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 лютого 2013 р. Справа №2а-15908/10/3/0170
(16:53) м. Сімферополь
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрморекосервіс"
до Сакської об'єднаної державної податкової інспекції АРК ДПС
про визнання нечинними та скасування податкових повідомлень-рішень
за участю представників сторін:
від позивача - Шевчук М.М., дов.,
від відповідача - не з'явився.
Суть справи:
До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим 08.12.2010 р. надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрморекосервіс" Сакської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим про визнання нечинним та скасування податкових повідомлень-рішень від 24.11.09 р. № 0002421502/0 та від 25.12.09 р. № 0002651502/0.
Ухвалою суду від 07.04.11 р. провадження у справі зупинено до набрання законної сили судовим рішенням Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 10.03.11р. у справі № 2а-9228/10/17/0170 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрморекосервіс" до Сакської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим про визнання нечинним та скасування податкового повідомлення-рішення.
Ухвалою суду від 25.01.13 р. справу прийнято до провадження суддею Окружного адміністративного суду АР Крим Шкляр Т.О.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на протиправність оскаржуваних повідомлень-рішень, вказуючи на порядок визначення та нарахування податкового кредиту відповідно до положень п.п. 7.4.1, 7.5.1 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість".
Відповідачем надані письмові заперечення проти позову за підстав не відображення позивачем зменшення значення негативного залишку в податкових деклараціях з ПДВ за вересень та жовтень 2009 року, що призвело до завищення суми бюджетного відшкодування.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.
З урахуванням вищевикладеного, положень ст.128 КАС України, заслухавши представника позивача, вивчивши матеріали справи, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
ТОВ "Укрморекосервіс" є юридичною особою, ЄДРПОУ 33187955, зареєстровано Виконавчим комітетом Сакської міської ради АР Крим за адресою місцезнаходження: 96500, АР Крим, м. Саки, вул. Полтавська, буд. 5Б, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію серії А00 № 623260, свідчить довідка статистики.
16.11.2009 р. Сакською ОДПІ в АР Крим проведено невиїзну документальну (камеральну) перевірку податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2009 р. ТОВ "Укрморекосервіс", про що складено акт № 1787/15-02.
Згідно з висновками вказаного акту перевірки № 1787/15-02 від 16.11.2009 р. на підставі п.п. 7.7.5 та 7.7.7 п. 7.7. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" та Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами": зменшується сума, що підлягала зарахуванню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду, 77400 грн.; збільшується сума, що за результатами звітного періоду підлягає сплаті платником податку до бюджету, 8883 грн.
Зокрема, згідно з описовою частиною вказаного акту перевірки № 1787/1502 від 16.11.2009 р. у податковій декларації з ПДВ за вересень 2009 р. (реєстр.вх.№28683 від 16.09.2009 р.) у р. 23.4 не відображено зменшення залишку від'ємного значення за результатами невиїзної документальної (камеральної) перевірки податкової декларації з ПДВ за серпень 2009 р. згідно з актом № 1620/1502 від 12.10.09 р. у сумі 86283 грн., внаслідок чого завищено значення р. 23 на 86283, що призвело до завищення значення р.р.24, 26 на 77400 грн., а фактично р.р. 24, 26 повинен дорівнювати 0, та занижено р. 27 на 8883 грн.
24.11.2009 р. Сакською ОДПІ в АР Крим на підставі акту перевірки № 1787/1502 від 16.11.2009 р. визначено ТОВ "Укрморекосервіс" суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 8883 грн. за основним платежем та 444,15 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями, про що винесено податкове повідомлення-рішення № 0002421502/0.
18.12.2009 р. Сакською ОДПІ в АР Крим проведено невиїзну документальну (камеральну) перевірку податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень 2009 року ТОВ "Укрморекосервіс", про що складено акт № 1975/15-02.
Згідно з висновками вказаного акту перевірки № 1975/15-02 від 18.12.2009 р. на підставі п.п. 7.7.5 та 7.7.7 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" та Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами": зменшується сума, що підлягала зарахуванню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду, 61956 грн.; збільшується сума, що за результатами звітного періоду підлягає сплаті платником податку до бюджету, 15444 грн.
Зокрема, в описовій частині вказаного акту перевірки зазначено, що в податковій декларації з ПДВ за жовтень 2009 року (реєстр.вх.№ 33707 від 19.11.2009 р.) у р. 23.4 не відображено зменшення залишку від'ємного значення за результатами невиїзної документальної (камеральної) перевірки податкової декларації з ПДВ за вересень 2009 р. згідно з актом № 1787/1502 від 16.11.09 р. у сумі 77400 грн., внаслідок чого завищено значення р. 23 на 77400 грн., що призвело до завищення значення р.р. 24, 26 на 61956 грн., а фактично р.р. 24, 26 повинен дорівнювати 0, та занижено р. 27 на 15444 грн.
25.12.2009 р. Сакською ОДПІ в АР Крим на підставі акту перевірки № 1975/1502 від 18.12.2009 р., згідно з п.п. 7.2.8 п. 7.2 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", п.п. 17.1.4 Закону України "про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визначено ТОВ "Укрморекосервіс" суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 15444 грн. за основним платежем та 772,2 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями, про що винесено податкове повідомлення-рішення № 0002651502/0.
Відповідно до п. 1.6 ст. 1 Закону України "Про податок на додану вартість" № 168 від 03.04.1997 р. в редакції на час виникнення спірних правовідносин податкове зобов'язання - загальна сума податку, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді, що визначена згідно з цим Законом.
Відповідно до п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України № 168 сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п. 1.7 ст. 1 Закону України "Про податок на додану вартість" податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.
Відповідно до п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.
При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі, розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.
Відповідно до п.п. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону України № 168 якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то:
а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг);
б) залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.
Відповідно до п. 1.8 ст. 1 Закону України "Про податок на додану вартість" бюджетне відшкодування - сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом.
Відповідно до п.п. 7.7.5 п. 7.7 ст. 7 Закону України № 168 протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування.
Відповідно до п.п.7.7.7 п. 7.7 ст. 7 Закону України № 168 якщо за наслідками документальної невиїзної (камеральної) або позапланової виїзної перевірки (документальної) податковий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий податковий орган:
а) у разі заниження заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування щодо суми, визначеної податковим органом унаслідок таких перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого заниження та підстави для її вирахування. У цьому випадку вважається, що платник податку добровільно відмовляється від отримання такої суми заниження як бюджетного відшкодування та враховує її згідно з підпунктом 7.7.3 цього пункту у зменшення податкових зобов'язань з цього податку наступних податкових періодів;
б) у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною податковим органом внаслідок проведення таких перевірок, податковий орган надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування;
в) у разі з'ясування внаслідок проведення таких перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови у наданні бюджетного відшкодування.
Позивачем оскаржуються податкові повідомлення-рішення № 0002421502/0 від 24.11.2009 р., № 0002651502/0 від 25.12.2009 р., якими збільшено суму податкового зобов'язання з ПДВ та застосовано до позивача штрафні санкції за порушення порядку відображення залишків від'ємного значення з ПДВ у вересні та жовтні 2009 року.
З податкових декларацій позивача за вересень-жовтень 2009 року, зокрема, додатків 2 "довідки щодо залишку суми від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді та підлягає включення до складу податкового кредиту наступного податкового періоду" до вказаних податкових декларацій, вбачається, що при декларуванні суми у р. 26 вказаних декларацій ТОВ "Укрморекосервіс" використовувався залишок від'ємного значення ПДВ, сформованого з урахуванням залишків від'ємного значення попередніх податкових періодів, а саме: серпня-листопада 2005 року, червня та серпня 2006 року.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 05.02.2010 р. у справі № 2а-5775/09/6/0170, яка залишена без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 26.10.2010 р., встановлено, що ТОВ "Укрморекосервіс" при формуванні від'ємного значення у вересні 2008 року позивачем було використано залишки від'ємного значення за період з червня 2005 р. по серпень 2008 р. в загальному розмірі 482678,00 грн., яке позивач має право відображати у зменшення податкових зобов'язань по ПДВ у наступних податкових періодах.
Тобто позивачем правомірно використовувались залишки від'ємного значення з ПДВ за періоди серпень -листопад 2005 р., червень та серпень 2006 р. при сформуванні залишку від'ємного значення попередніх податкових періодів у податкових деклараціях за вересень та жовтень 2009 р.
З матеріалів справи вбачається, що відповідач вказує на завищення позивачем значення р. 23 "залишку від'ємного значення попереднього податкового періоду, що включається до складу поточного податкового періоду" податкової декларації за жовтень 2009 р. на 77400 грн., про що вказано в акті перевірки № 1975/15-02 від 18.12.2009 р.
Висновки вказаного акту перевірки зроблені відповідачем у зв'язку з не відображенням позивачем зменшення залишку від'ємного значення за результатами перевірки податкової декларації з ПДВ за вересень 2009 р., про що складено акт № 1787/1502 від 16.11.09 р.
Зокрема, згідно з описовою частиною акту № 1787/1502 від 16.11.09 р. позивачем завищено значення р. 23 податкової декларації з ПДВ за вересень 2009 р. на 86283 грн. у зв'язку з не відображенням у р. 23.4 зменшення залишку від'ємного значення за результатами перевірки податкової декларації за серпень 2009 року в сумі 86283 грн., внаслідок чого завищено значення р. 23 на 86283, що призвело до завищення значення р.р.24, 26 на 77400 грн., про що було складено акт № 1620/1502.
Так, як свідчать матеріали справи, 12.10.2009 р. відповідачем було проведено невиїзну документальну (камеральну) перевірку податкової декларації ТОВ "Укрморекосервіс" з ПДВ за серпень 2009 року, про що було складено акт № 1620/1502, та у якому вказано, що на підставі п.п. 7.7.5 п.п. 7.7.7 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" позивачу зменшена сума, що підлягала зарахуванню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду, на 86283 грн., збільшена сума, що за результатами звітного періоду підлягала сплаті до бюджету на 21466 грн., у зв'язку з чим позивачу було нараховано податкове зобов'язання за основним платежем у розмірі 21466 грн. та застосовані штрафні санкції в розмірі 1073,3 грн., про що було винесено податкове повідомлення-рішення № 0002171502/0.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 21.04.2011 р. у справі № 2а-3115/10/2/0170 за позовом ТОВ "Укрморекосервіс" до Сакської ОДПІ про визнання нечинними та скасування податкових повідомлень-рішень встановлено, що суми податкового кредиту, відображені в податковій звітності з ПДВ за період часу з квітня по серпень 2009 р. сформовані позивачем з дотриманням відповідних положень Закону України "Про податок на додану вартість", внаслідок чого висновки про збільшення сум ПДВ за відповідні періоди часу зроблені при неповному вивченні дійсних обставин справи, з урахуванням чого було визнано протиправним та скасовано в тому числі податкове повідомлення-рішення № 0002171502/0, яке було прийнято відповідачем на підставі акту перевірки 1620/1502 від 12.10.2009 р., за результатами якого, в свою чергу, відповідачем було зроблено висновки про завищення позивачем суми бюджетного відшкодування у вересні 2009 року та жовтні 2009 р.
Вказана постанова ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 19.09.11 р. у справі № 2а-3115/10/2/0170 залишена без змін.
Відповідно до ч. 5 ст. 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.
Відповідно до ч. 2 ст. 14 КАС України постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.
Відповідно до ч. 1 ст. 255 КАС України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.
Отже після набрання судовим рішенням законної сили сторони та треті особи не можуть оспорювати в іншій судовій справі встановлені судом обставини.
Тобто судове рішення за своєю сутністю є тим юридичним фактом, який вирішує спірні правовідносини як за матеріальною, так і за процесуальною ознакою.
Отже обов'язковість судового рішення, що набрало законної сили, має ознаку преюдиційності та підлягає врахуванню в інших судових справах.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, матеріалів справи вбачається, що оскаржуване позивачем податкове повідомлення-рішення від 25.12.2009 р. № 0002651502/0 винесено відповідачем у зв'язку з не відображенням у р. 23.4 податкової декларації з ПДВ за жовтень 2009 року зменшення залишку від'ємного значення за результатами невиїзної документальної (камеральної) перевірки податкової декларації з ПДВ за вересень 2009 р. згідно з актом перевірки № 1787/1502 від 15.11.09 р., на підставі якого винесено інше оскаржуване позивачем податкове повідомлення-рішення № 0002421501/0 від 24.11.2009 р.
У вказаному акті перевірки № 1787/1502 від 15.11.09 р. вказано про не відображення зменшення залишку від'ємного значення за результатами невиїзної документальної перевірки податкової декларації з ПДВ позивача за серпень 2009 р. згідно з актом перевірки № 1620/1502 від 12.10.09 р. про завищення значення р.р. 24, 26 податкової декларації на 86283 грн.
На підставі акту перевірки № 1620/1502 від 12.10.09 р. на адресу позивача відповідачем було винесено податкове повідомлення-рішення про збільшення суми основного зобов'язання та застосування штрафних санкцій № 0002171502/0, яке було визнано протиправним та скасовано рішенням Окружного адміністративного суду АР Крим від 21.04.2011 р. у справі № 2а-3115/10/2/0170, що залишено в силі ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 19.09.2011 р.
Отже рішенням Окружного адміністративного суду АР Крим від 21.04.2011 р. у справі № 2а-3115/10/2/0170, яке набрало законної сили 19.09.2011 р., встановлено: неправомірне збільшення позивачу сум ПДВ в тому числі за серпень 2009 року; дотримання позивачем положень Закону України "Про податок на додану вартість" у вказаний період.
З урахуванням викладеного позивач у податковій декларації з ПДВ за вересень 2009 р. не повинен відображувати зменшення залишку від'ємного значення ПДВ згідно з актом перевірки № 1620/1502 від 12.10.09 р. в сумі 86283 грн., з урахуванням чого обов'язок відображення зменшення залишку від'ємного значення ПДВ у податковій декларації з ПДВ у жовтні 2009 року згідно з актом № 1787/1502 від 16.11.09 р. у позивача також відсутній.
Тобто встановлені відповідачем порушення ТОВ "Укрморекосервіс" п.п.7.7.5 та 7.7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", зокрема не відображення у р.р. 23.4 податкових декларацій з ПДВ за вересень та жовтень 2009 р. залишків від'ємного значення ПДВ з урахуванням результатів попередніх перевірок, про що складено акти № 1787/1502 від 16.11.2009 р. та № 1975/1502 від 18.12.2009 р., - спростовуються матеріалами справи.
Таким чином, правові підстави для збільшення позивачу суми основного зобов'язання з ПДВ та застосування штрафних санкцій, про що винесено оскаржувані податкові повідомлення-рішення, - відсутні.
Позовні вимоги підлягають задоволенню.
З урахуванням вищевикладеного для повного захисту порушених прав та законних інтересів позивача та їх відновлення суд на підставі ч. 2 ст. 11 КАС України вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та визнати протиправними та скасувати оскаржувані податкові повідомлення-рішення.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
В судовому засіданні 25.02.13 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. В повному обсязі постанову виготовлено 01.03.13 р.
Керуючись ст.ст. 11, 160-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Визнати протиправними та скасувати:
- податкове повідомлення-рішення Сакської об'єднаної державної податкової інспекції від 24.11.2009 р. № 0002421502/0;
- податкове повідомлення-рішення Сакської об'єднаної державної податкової інспекції від 25.12.2009 р. № 0002651502/0.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрморекосервіс" (ЄДРПОУ 33187955) 3,40 грн. судових витрат.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Шкляр Т.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2013 |
Оприлюднено | 07.03.2013 |
Номер документу | 29779856 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Мунтян Ольга Іванівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Мунтян Ольга Іванівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні