Постанова
від 21.02.2013 по справі 801/1402/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

21 лютого 2013 р. Справа №801/1402/13-а

(15:34) м. Сімферополь

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби

до Сільського комунального підприємства "Вікторія"

про стягнення.

за участю представників сторін:

від позивача - Казанцева З.Т., дов.,

від відповідача - не з'явився.

Суть справи:

Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція в АР Крим Державної податкової служби звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Сільського комунального підприємства "Вікторія" про стягнення заборгованості у сумі 26931,59 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем вимог податкового законодавства, наявність податкового боргу з: податку на прибуток підприємств, податку за користування надрами для видобування корисних копалин, збору за геологорозвідувальні роботи.

Відповідачем письмових заперечень проти позову не надано.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала, просила позов задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.

З урахуванням вищевикладеного, положень ст.ст. 122, 128 КАС України, вивчивши матеріали справи, заслухавши представника позивача, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Сільське комунальне підприємство "Вікторія" є юридичною особою, ЄДРПОУ 31116500, зареєстровано Джанкойською райдержадміністрацією АР Крим за адресою місцезнаходження: 96140, АР Крим, Джанкойський р-н, с. Луганське, провул.Центральний, буд. 7, про що в матеріалах справи наявна копія довідки з ЄДР.

15.02.2002 р. Джанкойською ОДПІ на адресу СКП "Вікторія" направлено податкову вимогу № 1/73 про сплату суми боргу в розмірі 1271 грн.

02.04.2002 р. Джанкойською ОДПІ на адресу СКП "Вікторія" направлено другу податкову вимогу № 2/168 про сплату суми боргу в розмірі 156,56 грн., отримана відповідачем 20.04.2002 р.

16.08.2010 р. Джанкойською ОДПІ в АР Крим проведено невиїзну документальну перевірку СКП "Вікторія" з питання несвоєчасної сплати збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок Державного бюджету по терміну сплати: 14.09.06 р., 20.11.06 р., 19.02.07 р., 21.05.07 р., 20.08.07 р., 19.11.07 р., 19.02.08 р., 20.05.2008 р., 20.06.08 р., 19.08.08 р., 19.11.08 р., 19.02.19 р., 20.05.09 р., 19.08.09 р., 19.11.09 р., 19.02.2010 р., 20.05.2010 р., за результатами якої виявлено порушення п. 13 Порядка встановлення нормативів збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету та його справляння, затвердженого ПКМУ від 29.01.99 р. № 115, п. 6.5 Інструкції Про порядок справляння збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету від 23.06.99 р. № 105/309, п.п. 5.3.1 п 5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" від 21.12.200 р. № 2181, а саме несвоєчасна плата вказаного вище податкового зобов'язання за перевіряємий період, - про що складено акт перевірки № 2919/15-3.

02.09.2010 р. Джанкойською ОДПІ відповідно до акту перевірки № 2919/1503 від 16.08.2010 р. за порушення граничного строку сплати узгодженого податкового зобов'язання зі збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету, за затримку на:

- 1279 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання в розмірі 8009,78 грн. застосовано до СКП "Вікторія" штрафні санкції в розмірі 50% в сумі 4004,95 грн., про що винесено податкове повідомлення-рішення № 0032731503/0;

- на 71 календарний день граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання в розмірі 430,56 грн. застосовано до СКП "Вікторія" штрафні санкції в розмірі 20% у сумі 86,11 грн., про що винесено податкове повідомлення-рішення № 0032741503/0.

14.11.2011 р. Джанкойською ОДПІ АРК відповідно до акту перевірки № 5040/1503 від 31.10.2011 р. за порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення, визначеного п. 263.12 ст. 263 Податкового кодексу України та на підставі ст. 126 Податкового кодексу України за затримку на 25 календарних днів сплати суми грошового зобов'язання в розмірі 3,99 грн., застосовано до СКП "Вікторія" штрафні санкції в розмірі 10 % в сумі 0,40 грн., про що винесено податкове повідомлення-рішення № 0040001503.

Сільським комунальним підприємством "Вікторія" до Джанкойської ОДПІ АР Крим ДПС подані податкові декларації з податку на прибуток підприємств, зокрема:

- від 03.11.2011 р. № 31959 за ІІ-ІІІ квартали 2011 року, з самостійно задекларованим податковим зобов'язанням в сумі 3754,00 грн., з яким відповідачем самостійно сплачено суму в розмірі 909,12 грн.;

- від 08.02.2012 р. № 39539 за ІІ-ІV квартали 2011 року, з самостійно задекларованим податковим зобов'язанням в сумі 1264 грн.;

- від 26.04.2012 р. № 4085 за 1 квартал 2012 року, з самостійно задекларованим податковим зобов'язанням в сумі 2203,00 грн.;

- від 06.08.2012 р. № 9217 за півріччя 2012 року, з самостійно задекларованим податковим зобов'язанням в сумі 2298,00 грн.;

- від 08.11.2012 р. № 13927 за три квартали 2012 року, з самостійно визначеним податковим зобов'язанням в сумі 2904,00 грн., -

що в загальному розмірі дорівнює 11513,88 грн.

17.02.2011 р. Джанкойською ОДПІ на адресу СКП "Вікторія" направлено податкову вимогу № 53 про сплату суми боргу в розмірі 4116,85 грн., отримана відповідачем 04.03.2011 р., про що свідчить копія поштового повідомлення про вручення відправлення, наявна в матеріалах справи.

Відповідачем також до Джанкойської ОДПІ АР Крим ДПС подані податкові розрахунки з плати за користування надрами для видобування корисних копалин, зокрема:

- від 03.11.2011 р. № 31952 за 3 квартал 2011 року, сума зобов'язання визначена в розмірі 8675,16 грн., з яких відповідачем самостійно сплачено суму в розмірі 7349,99 грн.;

- від 08.02.2012 р. №39664 за 4 квартал 2012 року, сума зобов'язання визначена в розмірі 1640,16 грн.;

- від 25.04.2012 р. № 3914 за 1 квартал 2012 року, сума зобов'язання визначена в розмірі 1422,75 грн.;

- від 27.07.2012 р. № 8455 за 2 квартал 2012 року, сума зобов'язання визначена в розмірі 3642,65 грн.;

- від 19.10.2012 р. № 12248 за 3 квартал 2012 року, сума зобов'язання визначена в розмірі 2335,95 грн., -

що в загальному розмірі склало 10366,68 грн.

24.02.2012 р. Джанкойською ОДПІ на підставі акту перевірки № 578/1503 від 15.02.2012 р. за порушення граничного строку сплати грошового зобов'язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення, визначеного п. 57.3 ст. 57 та на підставі ст. 126 Податкового кодексу України за затримку на 19 календарних днів сплати суми грошового зобов'язання в розмірі 500 грн. застосовано до відповідача штрафні санкції в розмірі 10% у сумі 50,00 грн., про що винесено податкове повідомлення-рішення № 0006821503.

16.04.2012 р. Джанкойською ОДПІ АРК ДПС проведено камеральну перевірку СКП "Вікторія" з питань несвоєчасності сплати за користування надрами для видобування корисних копалин по терміну сплати 19.11.2011 р., за результатами якої встановлено несвоєчасну сплату податкового зобов'язання по податковому розрахунку № 31952 від 03.11.2011 р., зокрема, при терміні сплати 19.11.2011 р. фактично сплату здійснено 20.02.2012 р., про що складено акт перевірки № 760/1503/31116500.

20.04.2012 р. Джанкойською ОДПІ відповідно до акту перевірки № 760/1503 від 16.04.2012 р. за порушення граничного строку сплати грошового зобов'язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення, визначеного п. 57.1 ст. 57 та на підставі ст. 126 Податкового кодексу України за затримку на 93 календарні дні сплати суми грошового зобов'язання в розмірі 1000 грн. застосовано до відповідача штраф в розмірі 20% в сумі 200,00 грн., про що винесено податкове повідомлення-рішення № 0008671503.

13.08.2012 р. Джанкойською ОДПІ АР Крим ДПС проведено камеральну перевірку СКП "Вікторія" з питання несвоєчасної сплати за користування надрами для видобування корисних копалин, за результатами якої виявлено фактичну сплату зобов'язання 01.08.2012 р. при граничному терміні сплати 19.11.2011 р., про що складено акт № 2168/1503.

15.08.2012 р. Джанкойською ОДПІ АР Крим ДПС відповідно до акту перевірки № 2168/1503 від 13.08.2012 р. за порушення граничного строку сплати грошового зобов'язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення, визначеного п. 263.12ст. 263 та на підставі ст. 126 Податкового кодексу України за затримку на 256 календарних днів сплати суми грошового зобов'язання в розмірі 3550 грн. застосовано штрафні санкції в розмірі 20% в сумі 710,00 грн., про що винесено податкове повідомлення-рішення № 0018811503.

СКП "Вікторія" подано до Джанкойської ОДПІ АР Крим розрахунки збору за геологорозвідувальні роботи, зокрема:

- від 02.11.2010 р. № 20221 за 3 квартал 2010 року з самостійно визначеним грошовим зобов'язанням в сумі 1632,57 грн.;

- від 04.02.2011 р. № 26405 за 4 квартал 2010 року з самостійно визначеним грошовим зобов'язанням в розмірі 518,68 грн.

Таким чином, з урахуванням викладеного податковий борг відповідача складається з:

1) податку на прибуток підприємств в сумі 11513,88 грн. (за податковими деклараціями за:

3 кв. 2011 р. в сумі 2844,88 грн.,

4 кв. 2011 року в сумі 1264,00 грн.,

1 кв. 2012 року в сумі 2203,00 грн.,

2 кв. 2012 року в сумі 2298,00 грн.,

3 квартали 2012 року в сумі 2904,00 грн.;

2) плати за користування надрами для видобування корисних копалин в сумі 11327,08 грн., зокрема:

- за податковими розрахунками:

за 3 кв. 2011 р. в сумі 1325,17 грн.,

за 4 кв. 2011 р. в сумі 1640,16 грн.,

за 1 кв. 2012 р. в сумі 1422,75 грн.,

за 2 кв. 2012 р. в сумі 3642,65 грн.,

за 3 кв. 2012 р. в сумі 2335,95 грн.;

- за податковими повідомленнями-рішеннями:

№ 0040001503 від 14.11.11 р. в сумі 0,40 грн.,

№ 0006821503 від 24.02.2012 р. в сумі 50,00 грн.,

№ 0008671503 від 20.04.2012 р. в сумі 200,00 грн.,

№ 0018811503 від 15.08.2012 р. в сумі 710,00 грн.;

3) збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету в сумі 4090,63 грн., зокрема:

- за податковими розрахунками:

за 3 кв. 2010 р. в сумі 1632,57 грн.,

за 4 кв. 2010 р. в сумі 518,68 грн.;

- за податковими повідомленнями-рішеннями:

№ 0032731503 від 02.09.2010 р. в сумі 1853,27 грн.,

№ 0032741503 від 02.09.2010 р. в сумі 86,11 грн., -

що в загальному розмірі дорівнює 26931,59 грн.

Згідно ч. 1 ст. 2, ч. 3 ст. 6, п. 7 ч. 1 ст. 3, п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, відповідно до яких визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.

Згідно п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з п. 46.1 Податкового кодексу України податкова декларація - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Згідно п.49.1 ст. 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, за кожний звітний період щодо кожного окремого податку, незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49).

Підпунктом 49.18.2 ст. 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Відповідно до п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до п. 57.1 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 133.1.1 п. 133.1 ст. 133 Податкового кодексу України платниками податку на прибуток з числа резидентів є суб'єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами.

Відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135 - 137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138 - 143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.

Відповідно до п. 152.1 ст. 152 Податкового кодексу України податок на прибуток нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною пунктом 151.1 статті 151 цього Кодексу, від податкової бази, визначеної згідно зі статтею 149 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 262 Податкового кодексу України плата за користування надрами - загальнодержавний платіж, який справляється у вигляді:

плати за користування надрами для видобування корисних копалин;

плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин.

Відповідно до п.п. 263.1.1, 263.1.3 п. 263.1 ст. 263 Податкового кодексу України платниками плати за користування надрами для видобування корисних копалин є суб'єкти господарювання, у тому числі громадяни України, іноземці та особи без громадянства, зареєстровані відповідно до закону як підприємці, які набули права користування об'єктом (ділянкою) надр на підставі отриманих спеціальних дозволів на користування надрами (далі - спеціальний дозвіл) в межах конкретних ділянок надр з метою провадження господарської діяльності з видобування корисних копалин, у тому числі під час геологічного вивчення (або геологічного вивчення з подальшою дослідно-промисловою розробкою) в межах зазначених у таких спеціальних дозволах об'єктах (ділянках) надр.

Для цілей оподаткування платники плати за користування надрами для видобування корисних копалин здійснюють окремий (від інших видів операційної діяльності) бухгалтерський та податковий облік витрат та доходів за кожним видом мінеральної сировини за кожним об'єктом надр, на який надано спеціальний дозвіл.

Відповідно до п.п. 263.2.1 п. 263.2, п.п. 263.5.1 п. 263.5 ст. 263 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування плати за користування надрами для видобування корисних копалин по кожній наданій в користування ділянці надр, що визначена у відповідному спеціальному дозволі, є обсяг видобутої у податковому (звітному) періоді корисної копалини (мінеральної сировини) або обсяг погашених у податковому (звітному) періоді запасів корисних копалин.

Базою оподаткування є вартість обсягів видобутих у податковому (звітному) періоді корисних копалин (мінеральної сировини), яка окремо обчислюється для кожного виду корисної копалини (мінеральної сировини) для кожної ділянки надр на базових умовах поставки (склад готової продукції гірничодобувного підприємства).

Відповідно до п.п. 263.11.3 п. 263.11 ст. 263 Податкового кодексу України податкові розрахунки з плати за користування надрами для видобування корисних копалин подаються платником, починаючи з календарного кварталу, а при видобуванні вуглеводневої сировини з календарного місяця, що настає за кварталом/місяцем, у якому такий платник отримав спеціальний дозвіл.

Відповідно до 263.12.1 п. 263.12 ст. 263 Податкового кодексу України платник плати за користування надрами для видобування корисних копалин та уповноважена особа, визначена відповідно до підпункту 263.1.4 пункту 263.1 статті 263 цього Кодексу, протягом десяти календарних днів після закінчення граничного строку подання податкового розрахунку за податковий (звітний) період сплачують податкові зобов'язання у сумі, визначеній в розрахунку з плати, поданому ними органу державної податкової служби:

за місцезнаходженням ділянки надр, з якої видобуті корисні копалини, у разі розміщення такої ділянки надр у межах території України;

за місцем обліку платника у разі розміщення ділянки надр, з якої видобуто корисні копалини, в межах континентального шельфу та/або виключної (морської) економічної зони України.

Відповідно до п.п. 263.13.1 п. 263.13 ст. 263 Податкового кодексу України платник несе відповідальність за правильність обчислення суми плати за користування надрами для видобування корисних копалин, повноту і своєчасність її внесення до бюджету, а також за своєчасність подання органам державної податкової служби відповідних розрахунків згідно з нормами цього Кодексу та інших законів України.

Контроль за правильністю обчислення, своєчасністю і повнотою справляння плати за користування надрами для видобування корисних копалин до бюджету здійснюють органи державної податкової служби.

Відповідно до ст. 126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Відповідно до п.п. 1, 2, 3 Порядку встановлення нормативів збору за геологорозвідувальні роботи та його справляння, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.199 р. № 115, яким були встановлені єдині правила обчислення і справляння збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету, в редакції на час виникнення спірних правовідносин, збір за виконані геологорозвідувальні роботи справляється з надрокористувачів незалежно від форми власності, включаючи підприємства з іноземними інвестиціями, які видобувають корисні копалини на раніше розвіданих родовищах, а також на розташованих у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони родовищах з попередньо оціненими запасами, які за згодою заінтересованих надрокористувачів передані їм для промислового освоєння.

Збір за виконані геологорозвідувальні роботи в повному обсязі зараховується до державного бюджету і спрямовується на розвиток мінерально-сировинної бази.

Нормативи збору за виконані геологорозвідувальні роботи встановлюються окремо для кожного виду корисних копалин чи групи близьких за призначенням корисних копалин у гривнях до одиниці видобутку чи погашення у надрах запасів корисних копалин згідно з додатком.

Відповідно до п. 13 Постанови КМУ № 115 від 29.01.1999 р. збір за виконані геологорозвідувальні роботи обчислюється надрокористувачами самостійно відповідно до вимог Інструкції про порядок справляння зборів за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету.

Видобувне підприємство, що сплачує зазначений збір за включені до його складу гірничовидобувні цехи (шахти, рудники, кар'єри тощо), обчислює збір за виконані геологорозвідувальні роботи в розрізі цих підрозділів.

У разі розробки більше ніж одного виду корисних копалин збір обчислюється за кожен вид корисних копалин окремо.

Відповідно до п.п. 2.1, 3.1, 4.1 Інструкції про порядок справляння збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету, затвердженої наказом Комітету України з питань геології та використання надр і Державної податкової адміністрації України від 23 червня 1999 р. N 105/309, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 липня 1999 р. за N 474/3767, платниками збору за геологорозвідувальні роботи є всі надрокористувачі, незалежно від форми власності, включаючи підприємства з іноземними інвестиціями, які видобувають корисні копалини на розташованих у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони родовищах:

раніше розвіданих та переданих в установленому порядку для промислового освоєння;

з попередньо оціненими запасами, що за згодою заінтересованих надрокористувачів передані їм для дослідно-промислової розробки та промислового освоєння.

Об'єктом обчислення збору за геологорозвідувальні роботи є обсяг видобутих корисних копалин - для нафти, конденсату, газу природного, у тому числі і метану вугільних родовищ, торфу, сапропелю, сировини для виготовлення оптичної та п'єзооптичної продукції, сировини ювелірної і ювелірно-виробної, підземних вод (прісних, мінеральних, термальних, промислових), ропи, мінеральних грязей і мулу та обсяг погашених у надрах запасів корисних копалин - для інших корисних копалин.

Нормативи збору за геологорозвідувальні роботи встановлені окремо для кожного виду корисних копалин чи групи близьких за призначенням корисних копалин у гривнях до одиниці видобутку чи погашення у надрах запасів корисних копалин і наведені у додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 29 січня 1999 року N 115 "Про затвердження Порядку встановлення нормативів збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету, та його справляння".

Відповідно до п. 5.1, 6.1, 6.2, 6.5 Інструкції № 105/309 надрокористувачі самостійно обчислюють збір за кожний звітний квартал виходячи з обсягів видобутих (погашених запасів) корисних копалин, нормативів збору з урахуванням індексу інфляції та коефіцієнтів.

Платники складають розрахунок збору за геологорозвідувальні роботи щоквартально за формою, що наведена у додатку 2 до Інструкції.

Базовий податковий (звітний) період для збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету, дорівнює календарному кварталу.

Розрахунки збору подаються надрокористувачами протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, органам державної податкової служби за місцезнаходженням родовища корисних копалин.

Надрокористувачі сплачують авансові квартальні внески збору до 20 числа третього місяця звітного кварталу і до 20-го числа місяця, наступного за звітним кварталом, у розмірі однієї третини суми збору, визначеної у попередньому розрахунку.

Згідно п. 5.3.1. Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181 від 21.12.2000р., що діяв на час проведення перевірки, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації, яка подається за базовий податковий (звітний) період.

Податковою декларацією визнається документ, що подається платником податків до контролюючого органу, у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу) (п.1.11. ст. 1 Закону України № 2181).

З урахуванням того, що податкове зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені Законом № 2181 або іншими законами України (п.1.2. ст. 1), то його несвоєчасна сплата визнається як податковий борг (п.1.3. ст.1).

Згідно Закону № 2181 п.п.17.1.7. п.17.1 ст.17 у разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Приймаючи до уваги набрання чинності Податковим кодексом України № 2755 від 02.12.2010 р. на момент розгляду справи, наявність порушень відповідачем податкового законодавства в частині порядка сплати збору за геологорозвідувальні роботи до набрання чинності Податковим кодексом України, суд, з урахуванням положень розділу 20, підрозділу 10 п. 10 ПК України, Закону України від 02.12.2010 року № 2756 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Податкового Кодексу України" в частині визначення права податкового органу звертатися до суду з вимогою про стягнення податкового боргу, встановив, що органи державної податкової служби є контролюючими органами (п.п.41.1.1 п. 41.1 ст. 41) та мають право стягувати з платників податків податковий борг; застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції (п.п.20.1.18 п. 20.1 ст. 20).

Зокрема, відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право в тому числі стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Відповідно до п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.

Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Податкова вимога надсилається платнику податків органом державної податкової служби в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, що встановлено ч. 1 п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, тобто з урахуванням змісту поняття "податковий борг", встановленому п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається органом державної податкової служби платнику податків на суму податкового боргу.

Податкові вимоги № 2/168 від 02.04.2002 р., № 53 від 17.02.2011 р. направлялись на адресу відповідача, отримані відповідачем 20.04.2002 р. та 04.03.2011 р. відповідно, 60 календарних днів з дня надіслання відповідачу відповідних податкових вимог пройшли.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Податкові повідомлення-рішення: № 0040001503 від 14.11.11 р., № 0006821503 від 24.02.2012 р., № 0008671503 від 20.04.2012 р., № 0018811503 від 15.08.2012 р., № 0032731503 від 02.09.2010 р. в сумі 1853,27 грн., № 0032741503 від 02.09.2010 р., - відповідачем в порядку ст. 56 Податкового кодексу України не оскаржені; не визнані протиправними, не скасовані.

Матеріалами справи, зокрема, картками особового рахунку відповідача, підтверджується наявність податкового боргу відповідача у загальній сумі 26931,59 грн., зокрема, в сумі:

- 11513,88 грн. з податку на прибуток підприємств за період з 20.11.2011 р. по 20.11.2012 р.;

- 11327,08 грн. з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за період з 20.11.2011 р. по 26.08.2012 р.;

- 4090,63 грн. збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок держави, за період з 13.09.2010 р. по 20.02.2011 р., -

який з момента утворення та після направлення податкової вимоги № 53 від 17.02.2011 р. не погашався відповідачем у повному обсязі.

Позивачем дотримані вимоги чинного податкового законодавства щодо стягнення податкового боргу у загальному розмірі 26931,59 грн.

Таким чином, має місце податковий борг та право податкового органу на його стягнення.

Мають місце правові підстави для стягнення податкового боргу у сумі 26931,59 грн. в розумінні положень ст.ст.95, 59 Податкового кодексу України.

Відповідачем доказів погашення податкового боргу у сумі 26931,59 грн. на дату розгляду справи не надано.

Позовні вимоги підлягають задоволенню.

В судовому засіданні 21.02.2013 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Постанову у повному обсязі складено 25.02.13 р.

Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Стягнути з рахунків Сільськогосподарського комунального підприємства "Вікторія" (ЄДРПОУ 31116500) у банках, обслуговуючих відповідача, 26931,59 грн. податкового боргу, в тому числі:

- податку на прибуток підприємств в сумі 11513,88 грн. в дохід місцевого бюджету Луганської селищної ради Джанкойського району за період з 20.11.2011 р. по 20.11.2012 р.;

- плати на користування надрами для видобування корисних копалин у сумі 11327,08 грн. в дохід місцевого бюджету Луганської селищної ради Джанкойського району за період з 20.11.2011 р. по 26.08.2012 р.;

- збору за геологорозвідувальні роботи у сумі 4090,63 грн. в дохід місцевого бюджету Луганської селищної ради Джанкойського району за період з 13.09.2010 р. по 20.02.2011 р.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Шкляр Т.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення21.02.2013
Оприлюднено07.03.2013
Номер документу29779858
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/1402/13-а

Постанова від 21.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Ухвала від 06.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні