Постанова
від 25.02.2013 по справі 2а-1602/10/0170/3
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 лютого 2013 р. Справа №2а-1602/10/0170/3

(16:19) м. Сімферополь

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Прокурора Київського району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримському регіоні"

до Приватного акціонерного товариства "Будинок творчості "Актор"

про стягнення

за участю представників сторін:

від прокуратури - Провотар Ю.О., посвід.,

від позивача - не з'явився,

від відповідача - не з'явився.

Суть справи:

Прокурор Київського району м. Сімферополя АР Крим в інтересах держави в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримському регіоні" звернувся до суду з адміністративним позовом до Закритого акціонерного товариства "Будинок творчості "Актор" про стягнення заборгованості у сумі 5100,00грн.

Ухвалою суду від 15.06.10 року зупинено провадження по справі до набрання законної сили рішенням Окружного адміністративного суду АР Крим по справі №2а-6349/10/14/0170 за позовом Приватного акціонерного товариства "Будинок творчості "Актор" до Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримському регіоні" про визнання протиправними дій, протиправними та скасування припису від 11.02.09 № 04/09-0012 і постанови від 10.08.09 № 192кр.

24.01.11 р. ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим провадження у справі № 2а-1602/10/8/0170 було зупинено до набрання законної сили судовим рішенням по справі № 2а-5184/10/6/0170.

Ухвалою суду від 01.04.11 р. справу прийнято до провадження суддею Окружного адміністративного суду АР Крим Шкляр Т.О.

В обґрунтування позовних вимог прокурор посилається на порушення відповідачем законодавства про електроенергетику, у зв'язку з чим до відповідача було застосовано штрафні санкції відповідно до ст.27 Закону України "Про електроенергетику" та Постанови Кабінету Міністрів України № 1312 від 21.06.1999 р. "Про затвердження положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику".

Відповідачем письмових заперечень проти позову не надано.

В судовому засіданні представник прокуратури позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити.

Представники позивача та відповідача в судове засідання не з'явились, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлені належним чином.

З урахуванням вищевикладеного, положень ст. 128 КАС України, заслухавши представника прокуратури, вивчивши матеріали справи, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Особливості галузі електроенергетики носять публічний характер, мають особливості, викликані об'єктивними умовами функціонування галузі, що потребує встановлення виключного порядку здійснення контролю за діяльністю суб'єктів електроенергетики.

Відповідно до ч.ч.1-3 Закону України від 16.10.1997 р. № 575 "Про електроенергетику" Державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду.

Предметом державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, передачею та постачанням енергії, а також з використанням енергії для власних потреб суб'єктами електроенергетики та споживачами енергії в частині технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічної експлуатації енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж.

Способом здійснення державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є проведення центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування щодо енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії у порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Відповідно до п. 1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 р. N 929 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2006 р. N 131), державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).

Відповідно до абз. 15 п. 4 Положення № 929 завданнями та функціями Держенергонагляду є здійснення в межах своєї компетенції нагляду за технічним станом та організацією експлуатації електричних і теплових установок та мереж суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії.

Відповідно до п.п.1), 10), 11) п.11 Положення № 929 Держенергонагляд має право, зокрема, застосовувати до суб'єктів господарювання штрафні санкції у порядку, визначеному законодавством; вимагати від суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії усунення порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії; надавати (надсилати) суб'єктам електроенергетики, суб'єктам відносин у сфері теплопостачання і споживачам електричної енергії обов'язкові для виконання приписи, розпорядження та інші розпорядчі документи щодо усунення порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії.

Відповідно до п.п.1), 10), 11) п. 11 Положення № 929 Держенергонагляд має право, в тому числі: застосовувати до суб'єктів господарювання штрафні санкції у порядку, визначеному законодавством; вимагати від суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії усунення порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії; надавати (надсилати) суб'єктам електроенергетики, суб'єктам відносин у сфері теплопостачання і споживачам електричної енергії обов'язкові для виконання приписи, розпорядження та інші розпорядчі документи щодо усунення порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії.

Відповідно до п. 5 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 р. N 929, Держенергонагляд підпорядковується Мінпаливенерго в частині виконання функцій, покладених на нього цим Положенням.

До складу Держенергонагляду входять такі підрозділи:

головна організація - Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії;

державні інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у регіонах (кількох областях);

державні інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.

Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні створена у відповідності до Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою КМУ від 07.08.1996 р. № 929 та здійснює свою діяльність у складі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії.

Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні входить до структурних підрозділів Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримському регіоні" Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго", про що вказано у п. 1 Додатку 1 до Положення про відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Кримському регіоні" Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго", затвердженого 21.03.2006 р.

Відповідно до п.п. 1.1 Положення про відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Кримському регіоні" Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго", затвердженого 21.03.2006 р., ВП "Держенергонагляд у Кримському регіоні" є відокремленим підрозділом НЕК "Укренерго" і створений відповідно до наказу НЕК "Укренерго" від 20.02.2006 р. № 63 "Про створення відокремлених підрозділів НЕК "Укренерго".

Відповідно до п. 2.1, 2.2 Положення про ВП "Держенергонагляд у Кримському регіоні" метою та завданнями Держенергонагляду у Кримському регіоні є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави.

Завданнями та функціями Держенергонагляду у Кримському регіоні є в тому числі: здійснення допоміжних заходів із забезпечення надійного і сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України відповідно до законодавства, контроль за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії вимог нормативно-правових актів у сфері виробництва, постачання та споживання енергії; здійснення в межах своєї компетенції контролю за усуненням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії виявлених порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії.

Відповідно до п.п. 4.1.11 Держенергонагляд у Кримському регіоні має право звертатись до суду щодо виконання покладених на Держенергонагляд у Кримському регіоні функцій.

Правові засади участі прокурора при представництві інтересів держави з урахуванням положень ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру", ч. 2 ст.60 КАС України засновані на законі.

Таким чином, згідно ч. 1 ст. 2, ч. 3 ст. 6, п. 7 ч. 1 ст. 3, п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, відповідно до яких визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.

Приватне акціонерне товариство "Будинок творчості "Актор" є юридичною особою, ЄДРПОУ 05117416, зареєстрований 23.02.2004 р. Виконавчим комітетом Ялтинської міської ради АР Крим за адресою місцезнаходження: 98600, АР Крим, м. Ялта, вул. Дражинського, буд. 35, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію серії А01 № 663311 та свідчить довідка статистики.

Відповідно до п.п. 1.1. Статуту ПАТ "Будинок творчості "Актор", затвердженого загальними зборами акціонерів ЗАТ ""Будинок творчості "Актор" 07.10.2009 р., змінено найменування Закрите акціонерне товариство "Будинок творчості "Актор" на Приватне акціонерне товариство "Будинок творчості "Актор"

11.02.2009 р. Південним відділенням Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні на підставі ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" за актом позапланової перевірки виконання вимог припису 58/26 від 11.02.2009 р. складений припис № 04/09-0012 про вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень чинного законодавства, зокрема:

1. вимкнути самовільне підключене будівництво корпусу № 4 в м.Ялта від ТП-77, в т.ч. зверх дозволеної потужності;

2. відключити субспоживачів (ТОВ "АЛИМА КМ"), підключених до мереж ЗАТ ДТ "Актор" без укладення договорів, наявність яких передбачено правилами користування електричної енергії (договір про сумісне використання технологічних мереж основного споживача);

3. розробити та затвердити проектну документацію (креслення, пояснювальна записка та т.і.), розроблену на підставі технічних умов;

4. привести у відповідність проектам та вимогам нормативно-технічної документації існуючі схеми електропостачання;

5. розробити та узгодити з ВАТ "Крименерго" положення про взаємовідносини оперативного персоналу споживача з персоналом електропередаваючої організації , що встановлює порядок експлуатації електроустановок, які безпосередньо підключені до мережі електропередаваючої організації;

6. скласти та затвердити загальні схеми електроспоживання по ТП-536,222,77 в цілому та для окремих ділянок, для кожної електроустановки;

7. завести та постійно вести на робочому місці оперативного персоналу наступну документацію:

- перелік робіт, які виконуються в порядку поточної експлуатації,

- перелік інвентарних засобів захисту;

- списки працівників;

8. прокласти кабельні лінії 0,4 кВ у відповідності з ПУЕ: в м.Ялта до "чайного будиночка" та в мережах зовнішнього освітлення (від щита в котельні);

9. захистити та закріпити кабелі на висоті 2 м. від землі (підлоги) у місцях, де можливі їх механічні пошкодження (доступність для сторонніх осіб): на господарській зоні в пральні, в механічних майстернях, на зварювальному посту, в м. Ялта в котельні, у "чайного будиночка", к ВРУ сауни, на пляжі до зовнішнього освітлення, на пищоблоці у Мисхорській філії, на пляжі в приміщенні елінгу та інш.;

10. нанести на всіх РУ диспетчерські найменування, попереджувальні плакати (в т.ч. на господарській зоні), в м. Ялта у зварювального поста;

11. нанести написи біля запобіжників та автоматичних вимикачів, вказуючих номінальні токи плавких вставок запобіжників або допустимі значення уставки току автоматичного розцеплювача (в т.ч. на пищоблоках, у спальних корпусах, в котельні та т.і.);

12. нанести стрілки на електродвигунах та механізмах, які вони приводять у дію, вказуючи напрям обертання їх подвижних частин, а також написи з назвою агрегату, до якого вони належать (столярний цех, вентиляція бару на пляжі м.Ялта та т.і.);

13. завести паспорт на кожний заземлюючий пристрій, який знаходиться в експлуатації, що містить дату введення в експлуатацію, виконавчу схему заземлення, основні технічні характеристики, дані про результати перевірок стану пристрою, відомість оглядів та виявлених дефектів, характер ремонтів та змін, внесених до цього пристрою;

14. занулити в приміщеннях з ознаками підвищеної небезпеки ураження електричним током електророзетки 220В;

15. встановити на групових лініях, що питають штепсельні розетки з номинальною напругою 220В, розміщені у приміщеннях з підвищеною небезпекою;

16. нанести написи на щитах та зборках мережі освітлення, на всіх вимикачах (рубильниках, автоматах) з найменуванням приєднання, а на запобіжниках - з вказанням току плавкої вставки;

17. вивесити на КЛ-0,4 кВ бирки з відповідними означеннями (марка кабелю, напруга, перетин, номер або найменування лінії) во ВРУ спальних корпусів, в РУ господарської зони, в котельні;

18. зробити написи біля кожного лічильника електричної енергії, які вказують на диспетчерське найменування приєднання, по якому здійснюється облік електричної енергії (по корпусам);

19. Скласти та затвердити графік по огляду мережі електричного освітлення, очистці освітлювачів, заміні ламп, перевірки технічного стану освітлювальних установ споживача;

20. завести на робочу місці особи, відповідальної за електрогосподарство, комплект необхідних схем електропостачання;

21. вивесити основні електричні схеми електроустановок на видному місці в приміщеннях кожної електроустановки;

22. З'єднання (відгалуження) проводів (кабелів) виконати у з'єднувальних (відгалужувальних) коробках на господарській зоні до наружного освітлення, у пральні, в м. Ялта, у "чайного будиночка", в боксі № 5 на пляжі, в барі, на пляжі в Мисхорі (в приміщенні елінгу) і т.і.;

23.Провести з'єднання, відгалуження та оконцевання проводів та кабелів за допомогою опресовки, зварки, пайки, зжимів (винтових, болтових);

24. нанести написи на ключах, кнопках та ручках управління в РУ, що вказують на операцію, для якої вони призначені ("увімкнути", "вимкнути");

25. очистисти обладнання всіх РУ від пилу та бруду;

26. провести перевірку наявності та стану ланцюгів між заземлювачем та елементами, які заземлюються, з'єднань природних заземлювачів з заземлюючим пристроєм, після усунення порушень, вказаних в протоколі № 1 зауважень) по Мисхорській філії, пансіонату "Актор" в м. Ялта, господарській зоні смт. Гаспра у кількості 36 шт.

Вказаним приписом зобов'язано відповідача надати план заходів щодо виконання припису до 23.02.2009 р.; про виконання припису в цілому повідомити до 01.04.2009 р.

16.06.2009 р. Південним відділенням Державної інспекції з електричного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні складено протокол № 04/09-0067 при проведення позапланового заходу щодо перевірки виконання вимог припису №04/09-0012 від 11.02.2009 р., за результатами чого встановлено невиконання пунктів останнього в частині п.п. 2-11, 13-24, 26.

10.08.2009 р. Відокремленим підрозділом "Держенергонагляд у Кримському регіоні" за результатами розгляду акту перевірки № 04/09-0067 ЗАТ "Будинок творчості "Актор" від 16.06.2009 р. про правопорушення: ухилення від виконання або несвоєчасне виконання припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії № 04/09-0012 від 11.02.2009 р. , у відповідності до ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" та ст. 31 Закону України "Про теплопостачання" накладено на ЗАТ "Будинок творчості "Актор" штраф в розмірі 5100,00 грн., про що винесено постанову № 192КР.

Відповідно до ч.1, 2 ст. 27 Закону України від 16.10.1997 р. № 575 "Про електроенергетику" правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність.

Правопорушеннями в електроенергетиці є, зокрема, порушення вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання і мереж суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, виготовлення, монтажу, налагодження та випробування енергоустановок і мереж, виконання проектних робіт на енергоустановках і мережах.

Відповідно до ч. 3 ст. 27 Закону України №575 суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ч. 8 ст. 7 Закону України № 877 від 05.04.2007 р. "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" з урахуванням положень Закону України № 575 припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Відповідно до п. 2.2, 5.1, 7.1 Інструкції з організації проведення обстежень електричних, тепловикористовуючих установок, теплових мереж та оформлення їх результатів, затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України від 24 грудня 2004 року N 817, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20 січня 2005 р. за N 71/10351, виконання суб'єктом господарювання вимог приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами здійснення планових заходів, встановлюється шляхом проведення відповідної перевірки, за результатами якої складається відповідний акт, на підставі якого суб'єкту господарювання видається припис про усунення порушень законодавства.

Вимоги припису в розумінні п. 10.5 Інструкції № 817 повинні бути виконані суб'єктом господарювання в повному обсязі після закінчення встановленого терміну виконання.

Відповідно до ч. 4 ст. 27 Закон України № 575 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центральний орган виконавчої влади з державного енергетичного нагляду на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови або розпорядження про накладення штрафів за встановленою формою.

Відповідно до п.п. 10.6.2 Інструкції № 817 у разі невиконання суб'єктом електроенергетики або споживачем електричної енергії у встановлені терміни вимог припису складається відповідний акт, що є підставою згідно з п. 10.7 вказаної Інструкції для прийняття рішення щодо накладення штрафних санкцій в установленому порядку, яке відповідно до п. 10.8 Інструкції № 817 оформляється постановою про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику, форма якої встановлена Положенням про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.99 N 1312, яка виноситься інспекцією Держенергонагляду у регіоні або інспекцією Держенергонагляду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Відповідно до абз. 3 п. 2 Положення №1312 штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладаються на суб'єктів господарювання, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.

Відповідно до п.п.7, 8, 11 Положення № 1312 рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання (додаток 1), складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду (додаток 2).

Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду (додаток 3).

Рішення про накладення на суб'єктів господарювання штрафів може бути оскаржене в установленому законом порядку.

Постанова про накладення штрафу в розмірі 5100,00 грн. на ПАТ "Будинок творчості "Актор" від 10.08.2009 р. № 192кр, на підставі якої позивачем заявлено позовні вимоги про стягнення, була оскаржена відповідачем до Окружного адміністративного суду АР Крим у справі № 2а-5184/10/6/0170 за позовом

Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим у справі ПАТ "Будинок творчості "Актор" до ВП "Держенергонагляд у Кримському регіоні" про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування припису та постанови в задоволенні позовних вимог від 20.09.12 р. відмовлено.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 04.02.13 р. у справі № 2а-5184/10/6/0170 постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 20.09.12 р. по справі № 2а-5184/10/6/0170 залишено без змін.

Відповідно до ч. 5 ст. 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.

Відповідно до ч. 2 ст. 14 КАС України постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.

Відповідно до ч. 1 ст. 255 КАС України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

Отже після набрання судовим рішенням законної сили сторони та треті особи не можуть оспорювати в іншій судовій справі встановлені судом обставини.

Тобто судове рішення за своєю сутністю є тим юридичним фактом, який вирішує спірні правовідносини як за матеріальною, так і за процесуальною ознакою.

Отже обов'язковість судового рішення, що набрало законної сили, має ознаку преюдиційності та підлягає врахуванню в інших судових справах.

Відповідно до ч. 5 ст. 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.

Відповідно до ч. 2 ст. 14 КАС України постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.

Відповідно до ч. 1 ст. 255 КАС України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

Отже після набрання судовим рішенням законної сили сторони та треті особи не можуть оспорювати в іншій судовій справі встановлені судом обставини.

Тобто судове рішення за своєю сутністю є тим юридичним фактом, який вирішує спірні правовідносини як за матеріальною, так і за процесуальною ознакою.

Отже обов'язковість судового рішення, що набрало законної сили, має ознаку преюдиційності та підлягає врахуванню в інших судових справах.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Ухвала Севастопольського апеляційного суду від 04.02.13 р. у справі № 2а-5184/10/6/0170 за позовом ПАТ "Будинок творчості "Актор" до ВП "Держенергонагляд у Кримському регіоні" про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування припису та постанови, якою залишено в силі постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 20.09.12 р. про відмову в задоволенні позовних вимог, набрала законної сили 04.02.13 р.

Позивачем заявлені позовні вимоги про стягнення штрафу з відповідача на підставі постанови № 192 кр від 10.08.2009 р., у визнанні протиправною та скасуванні якої відповідачу було відмовлено вищевказаним рішенням Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 04.02.2013 р. у справі № 2а-5184/10/6/0170.

З урахуванням викладеного позовні вимоги про стягнення з ПАТ "Будинок творчості "Актор" штрафних санкцій на підставі постанови № 192кр від 10.08.2009 р. підлягають задоволенню.

В судовому засіданні 25.02.13 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. В повному обсязі постанову складено 01.03.13 р.

Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Будинок творчості "Актор" (ЄДРПОУ 05117416) в дохід Державного бюджету України 5100 грн. штрафу на підставі постанови № 192кр від 10.08.2009 р.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Шкляр Т.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення25.02.2013
Оприлюднено07.03.2013
Номер документу29779865
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1602/10/0170/3

Постанова від 25.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні