cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
,
08 листопада 2012 р. Справа №2а-9835/12/0170/17
Суддя Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим Папуша О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у м. Керчі АР Крим Державної податкової служби
до Автокооперативу "Железнодорожний"
про стягнення,
ВСТАНОВИВ:
05.09.2012 до суду надійшов названий адміністративний позов, яким позивач просить суд стягнути з відповідача заборгованість зі сплати орендної плати з юридичних осіб, розміром 3 735,76 грн., застосованих штрафних санкцій - 1 556,32 грн., нарахованої пені - 498,65 грн., всього заборгованість загальною сумою 5 790,73 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач має податковий борг за узгодженим грошовими зобов'язаннями по сплаті орендної плати з юридичних осіб, застосованих штрафних санкцій і нарахованої пені, розмір яких не сплачено у визначені законодавством граничні строки та не оскаржено платником податків. Заходи примусового характеру, передбачені Податковим кодексом України та застосовані податковим органом, не призвели до погашення платником податків податкового боргу. За вказаних обставин, позивач просить суд ухвалити постанову, якою стягнути з платника податків податковий борг в розмірі заборгованості по платежам до бюджету в зазначеній сумі.
За поданим позовом, ухвалою суду від 06.09.12, відкрито провадження в адміністративній справі, проведено підготовче провадження, за результатами закінчення якого справу призначено до розгляду в судовому засіданні, сторін повідомлено про місце, день і час судового розгляду.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, до канцелярії суду подав клопотання про розгляд справи за відсутності повноважного представника, зазначаючи, що розмір заборгованості заявленої до стягнення, самостійно задекларований платником податків, є узгодженим, відповідачем не оспорюється, просить позов задовольнити у повному обсязі. (а.с.63).
Відповідач, повідомлений належним чином про місце, день і час судового розгляду, явку повноважного представника у судове засідання не забезпечив, пославшись на скрутність фінансового становища. Визнаючи суму боргу, відповідач просить суд пробачити суму боргу та закрити справу, оскільки відповідач не має достатніх коштів для погашення наявного розміру заборгованості (а.с.66-69,92,99).
Розглянувши матеріали справи, клопотання представників сторін, зважаючи на приписи статті 122 КАС України, суд не знаходить перешкод для розгляду справи та вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження, без участі повноважних представників сторін відповідно до приписів частини шостої статті 128 КАС України за наявними в ній матеріалами.
Позивач є суб'єктом владних повноважень, територіальним органом у системі органів Державної податкової служби України, що є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію єдиної державної податкової політики, а також державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, здійснює міжгалузеву координацію у цій сфері. У своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністра фінансів України, іншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України та Міністра фінансів України, у тому числі наказами, а також розпорядженнями органів державної податкової служби вищого рівня.
З положень пункту 41.5 статті 45 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
Приписами підпункту 20.1.28 пункту 20.1 статті 20 ПК України органам податкової служби надано право стягнення до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу, для чого можуть звертатися до суду.
На вимогу положень статті 16 Податкового кодексу України, кореспондованих зі статті 67 Конституції України, платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Автокооператив "Железнодорожний", ідентифікаційний код юридичної особи 26441836, суб'єкт господарювання, зареєстрований Виконавчим комітетом Керченської міської ради з 31.10.2000, перебуває на податковому обліку у ДПІ у м. Керчі АР Крим ДПС, узятий на облік з 20.12.2005 (а.с.5-11), поданою 01.02.10 до територіального органу податкової служби за місцем обліку податковою декларацією № 3211 з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності на 2010 рік та поданою 22.02.11 декларацією № 3535 з плати за землю за земельні ділянки державної і комунальної власності узгодив на 2011 рік узгоджено з податковим органом грошові зобов'язання по орендній платі (а.с.12-15).
Внаслідок неповноти сплати грошових зобов'язань по орендній платі за земельну ділянку комунальної власності, недодержання граничних строків сплати узгоджених податкових зобов'язань, у платника податків перед бюджетом утворилась заборгованість загальною сумою 5 790,73 грн.
Як зазначено вище, за поданою 01.02.10 декларацією № 3211 з плати за землю за земельні ділянки державної і комунальної власності узгодив на 2011 рік, узгодженими з податковими органом грошовими зобов'язаннями по граничних строках сплати 30.12.2010 та 02.03.2011 року за відповідачем рахується заборгованість загальною сумою 3 735,76 грн. (а.с.12, 39-46).
Зокрема, за порушення платником податків положень пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України, щодо дотримання визначених законодавством граничних термінів сплати орендної плати по декларації на 2011 рік, до платника податків відповідно до пункту 7 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, ДПІ у м. Керчі АР Крим ДПС податковим повідомленням-рішенням застосовано штрафні санкції сумою 1,00 грн. (а.с.16).
За результатами камеральної перевірки податкової звітності, про що свідчить акт від 11.11.2011 № 1230/15-3/26441836 (а.с.24-25), порушено термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання, у зв'язку із чим податковим органом прийнято податкові повідомлення-рішення від 21.11.2011 року № 0003061503, яким визначено до сплати до бюджету 496,74 грн. (а.с.20,21), податкове-повідомлення рішення від 21.11.2011 №0003051503, яким визначено до сплати до бюджету 852,66 грн. (а.с.18,19).
Також, податковим повідомленням-рішенням від 10 січня 2012 року № 0000021503, на підставі акта перевірки від 22.12.2011 № 1493/15-3/26441836, яким встановлено факт порушення граничних термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з орендної плати (а.с.30-31), застосовано до платника податків штраф у сумі 124,00 грн. (а.с.27).
Окрім цього, податковим повідомленням-рішенням від 21 травня 2012 року № 0001481501, на підставі акта перевірки від 10.05.2012 № 275/15-3/26441836, яким встановлено факт порушення граничних термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з орендної плати (а.с.36-38), застосовано до платника податків штраф у сумі 81,92 грн. (а.с.34).
Вказані матеріали перевірок та рішення, застосовані податковим органом, направлено на адресу відповідача, які ним отримано, про що свідчать копії повідомлень про вручення поштового відправлення, наявні в матеріалах справи. З огляду на вказане, суд приходить до висновку, що відповідач був усвідомлений про наявність заборгованості, її розмір та строки її виникнення.
З досліджених судом матеріалів справи судом встановлено, що податковим органом вжито заходи примусового стягнення податкового боргу, шляхом повідомлення платника податків про розмір податкового боргу, що рахується за ним за узгодженими грошовими зобов'язаннями, виставлено вимогу про сплату податків від 16.08.2012 № 11784/10/19-00, відповідно до якої у зв'язку із непогашенням податкових зобов'язань, утворення податкового боргу перед бюджетом, платника податків повідомлено про загальний розмір податкового боргу, розмір якого складає 5 790,73 грн. (а.с.54,55).
Проте, як убачається з матеріалів справи, визначені самостійно платником податків грошові зобов'язання, після отримання податкових вимог, вимоги про сплату податків, якими визначено загальну суму податкового боргу, відповідачем не погашено, розмір заборгованості платника податків лише збільшився (а.с.39-46, 105-106).
Доказів того, що платником податків погашено перед бюджетом у повному обсязі податковий борг за податковими вимогами від 03.04.2009 № 1/122, від 06.05.2009 № 2/154 (а.с.47), вимогою про сплату податків від 16.08.2012 № 11784/10/19-00 (а.с.54,55), суду не надано, як і не надано доказів того, що ним оскаржено в судовому порядку розмір податкового боргу. При цьому, суд приймає до уваги факт визнання відповідачем податкового боргу розміром 5 790,73 грн., про що ним зазначено у поданих ним запереченнях на адміністративний позов та поясненнях (а.с.66-68,92,99-104).
Зі змісту пункту 46.1 статті 46 Податкового кодексу України вбачається, що податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Відповідно до приписів статті 57 ПК України, положеннями якої визначено строки сплати податкового зобов'язання, зокрема пункту 57.1, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
За змістом статті 31 ПК України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов'язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою.
Строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для кожного податку окремо. Зміна платником податку, податковим агентом або представником платника податку чи контролюючим органом встановленого строку сплати податку та збору забороняється, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
На вимогу норм пунктів 36.1, 36.2, 36.3 статті 36 ПК України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Отже, виконанням податкового обов'язку, за правилами пункту 38.1 статті 38 ПК України, визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до дефініції, наданої у підпункті 14.1.265 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, під штрафними санкціями (фінансовими санкціями, штрафами) слід розуміти плату у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Як убачається із змісту пунктів 109.1 та 109.2 статті 109 Податкового кодексу України, податковим правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Положеннями пункту 116.1 статті 116 ПК України встановлено, що у разі застосування контролюючими органами до платника податків штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, такому платнику податків надсилаються (вручаються) податкові повідомлення - рішення.
За змістом статей 111, 113, 129 Податкового кодексу України, штрафні (фінансові) санкції та/або пеня є мірою фінансової відповідальності за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Отже, пеня, штраф, інші фінансові санкції є публічно-правовими санкціями, які застосовуються до платника податків за порушення податкового законодавства.
Суд зазначає, що сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання, відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України, є податковим боргом.
Заходи впливу контролюючого органу на платника податків, що не виконує приписи податкового законодавства, кореспондовані з положень статті 67 Конституції України, визначено положеннями пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України, відповідно до яких, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
Відповідно до підпункту 14.1.153 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковою вимогою є письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
З положень пункту 59.5. статті 59 Податкового кодексу України, у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Згідно пунктів 95.1, 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до частини першої статті 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідач правом участі в судовому засіданні не скористався, відповідно до поданих письмових заперечень та пояснень визнає факт наявності податкового боргу та його розмір не спростовує.
Дослідивши повідомлені позивачем обставини, перевіривши матеріали справи, що надійшли до суду, оцінивши наявні у матеріалах справи докази у їх сукупності, суд приходить до висновку про достатність підстав для прийняття законного та обґрунтованого судового рішення.
Проаналізувавши зібрані у справі докази у їх сукупності, приймаючи до уваги, що розмір суми податкового боргу відповідачем відповідно до статті 71 КАС України не спростовуються, доказів, на підтвердження погашення зобов'язань зі сплати податкового боргу відповідач не надав, суд приходить до висновку, що заявлена вимога про стягнення коштів у сумі податкового боргу, розмір якої підтверджено належним чином, ґрунтується на положеннях Податкового кодексу України, а тому суд знаходить підстави для її задоволення.
За правилами до частини четвертої статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 94, 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Задовольнити адміністративний позов повністю.
Стягнути з рахунків Автокооперативу "Железнодорожний", ідентифікаційний код юридичної особи 26441836, у банках його обслуговуючих в дохід місцевого бюджету м. Керчі, заборгованість з орендної плати та застосованих штрафних санкцій, код платежу 13050200, сумою 5 790,73 грн., що підлягає зарахуванню на р/р 33215812700019, відкритий в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, код в ЄДРПОУ 34740946.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня отримання постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб'єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду.
Суддя підпис О.В. Папуша
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2012 |
Оприлюднено | 11.03.2013 |
Номер документу | 29792557 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дудін С.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Папуша О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні