Постанова
від 04.03.2013 по справі 826/2477/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус А П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

04 березня 2013 року № 826/2477/13-а

11 год. 56 хв.

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді - Добрівської Н.А.,

за участю секретаря судового засідання - Шаповалової К.В.,

та представників заявника - Артеняна А.А., Шмігеля Т.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за поданням Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби доПублічного акціонерного товариства «Генеральне агентство по туризму «Інтурс-Київ» прозупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, -

В С Т А Н О В И В:

27 лютого 2013 року о 15 год. 05 хв. до Окружного адміністративного суду м. Києва надійшло подання ДПІ у Печерському районі м. Києва ДПС (отримано суддею 27 лютого 2013 року о 15 год. 55 хв.) про зупинення видаткових операцій на розрахункових рахунках платника податків - ПАТ «Генеральне агентство по туризму «Інтурс-Київ» (код ЄДРПОУ 02573527, адреса: 01001, м. Київ, вул. Госпітальна, 12).

В обґрунтування подання податкова інспекція зазначила про перешкоджання платником податків у виконанні податковим керуючим своїх повноважень.

В судовому засіданні 04 березня 2013 року представники заявника підтримали викладенні у поданні вимоги та просили їх задовольнити.

Ухвала суду та судова повістка були направлені за адресою відповідача, наявною в матеріалах справи. При цьому, повідомити відповідача про розгляд справи за допомогою засобів зв'язку за номером, визначеним платником у податковій декларації в порядку, визначеному статтею 38 Кодексу адміністративного судочинства України не виявилось можливим про що було складено відповідну довідку.

Згідно частини 8 статті 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України неявка сторін у судове засідання не перешкоджає розгляду подання.

Заслухавши пояснення представників заявника, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, суд встановив наступне.

Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ПАТ «Генеральне агентство по туризму «Інтурс-Київ» (код ЄДРПОУ 02573527) 23.02.1995 року зареєстровано Печерською районною державною адміністрацією у місті Києві та 23.02.1995 року взято на облік в ДПІ у Печерському районі м. Києва.

Відповідачем, згідно даних інформаційної довідки, відкрито наступні розрахункові рахунки:

- №260380428688/840 в АТ «Укрексімбанк», МФО 322313;

- №260020128688/978 в АТ «Укрексімбанк», МФО 322313;

- №2600250128688/978 в АТ «Укрексімбанк», МФО 322313;

- №260058828688/980 в АТ «Укрексімбанк», МФО 322313;

- №260077728688/980 в АТ «Укрексімбанк», МФО 322313;

- №260440928688/980 в АТ «Укрексімбанк», МФО 322313;

- №260480140688/980 в філії АТ «Укрексімбанк», м. Київ МФО 322313;

- №26004270708501/840 в ПАТ «КБ Надра», МФО 380764;

- №26009270708001/840 в ПАТ «КБ Надра», МФО 380764;

- №26106270708001/840 в ПАТ «КБ Надра», МФО 380764;

- №26155270708502/840 в ПАТ «КБ Надра», МФО 380764;

- №26156270708501/840 в ПАТ «КБ Надра», МФО 380764;

- №26008270708002/980 в ПАТ «КБ Надра», МФО 380764;

- №26009270708001/980 в ПАТ «КБ Надра», МФО 380764.

Станом на 26 лютого 2013 року ПАТ «Генеральне агентство по туризму «Інтурс-Київ» має податковий борг перед Державним бюджетом на загальну суму 1 038 656,34 грн., в т.ч. зі слати земельного податку в сумі 981 525,38 грн., з податку на прибуток - 156,73 грн., штрафні санкції за порушення законодавства про норми обігу готівки - 0,20 грн., та з податку на додану вартість - 56 974,03 грн.

У зв'язку із зростанням податкового боргу ДПІ у Печерському районі м. Києва зверталась до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовною заявою про стягнення податкового боргу з розрахункових рахунків відповідача в банківських установах. Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.01.2012 року в адміністративній справі №2а-11057/11/2670 позов задоволено повністю. До банківських установ направлялись платіжні вимоги про стягнення податкового боргу з розрахункових рахунків, які були повернуті без виконання, в зв'язку з відсутністю коштів на рахунку та з інших причин.

Крім того, постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.10.2011р. у справі №2а-14391/11/2670 подання ДПІ у Печерському районі м. Києва задоволено, підтверджено обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.

Податковим органом 12.03.2012 року було складено акти опису майна №10/19-125 та №11/19-125 і інформація щодо внесеного у податкову заставу майна була внесена до Державного реєстру обтяжень рухомого майна під №35217600 та №35217661.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.12.2012р. у справі №2а-16018/12/2670 заявнику надано дозвіл на реалізацію майна Відкритого акціонерного товариства «Генеральне агентство по туризму «Інтурс-Київ» (код ЄДРПОУ 02573527), яке перебуває у податковій заставі згідно актів опису майна №10/19-125 та №11/19-125 від 12.03.2012р. на суму податкового боргу у розмірі 968 374,01 грн., а саме:

- автомобіль Mersedes-Benz ДНЗ 1975 КИТ, 1993р. випуску, сірого кольору, № шасі НМВ37338513218169, свідоцтво про державну реєстрацію BЯ428024 від 13.12.1995р.;

- автомобіль Mersedes-Benz ДНЗ 1261 КИЕ, 1993p. випуску, синього кольору, № кузова WDB124120B886030, свідоцтво про державну реєстрацію ВЦ281583 від 13.12.1995р.;

- автомобіль Mersedes-Benz ДНЗ 6598 КИЕ, 1994p. випуску, синього кольору, № кузова WDB1241261J01867, свідоцтво про державну реєстрацію АГА308009 від 13.12.1995р.;

- нежилі приміщення по вул. Госпітальна, 12 (в літері Е) загальною площею 2419,3 кв. м.

Постанова суду у справі №2а-16018/12/2670 була оскаржена платником до суду апеляційної інстанції.

Пунктом 91.3 статті 91 Податкового кодексу України до повноважень податкового керуючого, крім іншого, віднесено здійснення перевірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі; одержання від боржника інформації про операції із заставленим майном, а в разі його відчуження без згоди органу державної податкової служби (за умови, коли наявність такої згоди має бути обов'язковою згідно з вимогами цього Кодексу) вимагати пояснення від платника податків або його службових (посадових) осіб.

До основних функцій та повноважень податкового керуючого щодо податкової застави згідно пунктів 3.9 розділу ІІІ Порядку призначення та звільнення податкового керуючого, а також перелік його функцій та повноважень, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.10.2012р. №1112, затвердженого в Міністерстві юстиції України 30.12.2010р. за №1430/18725, віднесено здійснення перевірки стану збереження майна, що перебуває у податковій заставі і складання акта про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податковим керуючим за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

У відповідності до статті 91 глави 9 розділу II Податкового кодексу України Міністерством фінансів України розроблено Положення про проведення перевірок стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, що було затверджено наказом Міністерства від 07.12.2012 року №1298 і зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 27 грудня 2012 р. за №2202/22514 (далі по тексту - Положення №1298).

Згідно пункту 2.5 Положення №1298 для проведення перевірки стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, оформлюється повідомлення про проведення перевірки стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Підставою для оформлення вказаного повідомлення є погоджене керівником (заступником керівника) за місцем обліку платника податків подання податкового керуючого, в якому зазначається обґрунтування необхідності проведення перевірки стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі (п.2.6 Положення №1298).

Листом від 30 січня 2013 року за №455/10/19.1-10 ДПІ у Печерському районі м. Києва повідомила відповідача про проведення 21.02.2013 року перевірки стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі (отримано уповноваженою особою платника 31.01.2013р.).

Пунктом 2.7 Положення №1298 встановлено, що перевірка стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, може проводитись безпосередньо у платника податків (за його місцезнаходженням, за місцезнаходженням майна, що перебуває у податковій заставі, в інших місцях зберігання такого майна) або у відповідному органі державної податкової служби.

Перевірка стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, може проводитись шляхом візуального контролю наявності у такого платника майна і стану його збереження, а також шляхом документального підтвердження (перевірка відповідних документів бухгалтерського та податкового обліку та іншої інформації) наявності такого майна, його руху та стану збереження на момент проведення перевірки (п.2.8 Положення №1298).

21 лютого 2013 року податковим керуючим здійснено виїзд на юридичну адресу платника. Згідно пояснень голови правління ПАТ «Генеральне агентство по туризму «Інтурс-Київ» від 26 лютого 2013 року призначена на 21 лютого 2013 року перевірка була перенесена на 27 лютого 2013 року у зв'язку з неможливістю надати співробітникам податкового органу документи, які необхідні для проведення перевірки стану збереження майна, внесеного до актів опису активів №10/19-125 та №11/19-125 від 12.03.2012р.

В обґрунтування подання про зупинення видаткових операцій на розрахункових рахунках платника податковий орган посилається на те, що в результаті перевірки податковим керуючим було виявлено порушення відповідачем вимог статті 92 Податкового кодексу України, а саме, відповідно до наданого платником балансу на 31 березня 2012 року та інформації щодо залишкової вартості основних засобів станом на 01.03.2012 року, майно, що перебуває у податковій заставі (втомобіль Mersedes-Benz ДНЗ 1975 КИТ, 1993р. випуску, сірого кольору, № шасі НМВ37338513218169, свідоцтво про державну реєстрацію BЯ428024 від 13.12.1995р.; автомобіль Mersedes-Benz ДНЗ 1261 КИЕ, 1993p. випуску, синього кольору, № кузова WDB124120B886030, свідоцтво про державну реєстрацію ВЦ281583 від 13.12.1995р.; автомобіль Mersedes-Benz ДНЗ 6598 КИЕ, 1994p. випуску, синього кольору, № кузова WDB1241261J01867, свідоцтво про державну реєстрацію АГА308009 від 13.12.1995р.) відсутнє.

Наведені обставини, за твердженням заявника, стали підставою для складення податковим керуючим 27 лютого 2013 року акта за №3/19.1-38 про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податкового керуючого.

Представник заявника Артенян А.А., призначений на підставі наказу заступника начальника ДПІ у Печерському районі м. Києва №310 від 16.10.2012р. податковим керуючим ПАТ «Генеральне агентство по туризму «Інтурс-Київ», в судовому засіданні зазначив про те, що підставою для складення акта №3/19.1-38 стало ненадання всіх документів, а також перешкоджання платником у здійсненні податковим керуючим своїх повноважень. При цьому, представник заявника зазначив, що платником податків на вимогу керуючого було надано документи, зокрема, баланс на 31 березня 2012 року та інформація щодо залишкової вартості основних засобів станом на 01.03.2012 року, однак в наведених документах відсутні дані щодо трьох автомобілів, внесених у податкову заставу.

Відповідно до пункту 91.4 статті 91 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податків, що має податковий борг, перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, такий податковий керуючий складає акт про перешкоджання платником податків виконанню таких повноважень у порядку та за формою, що встановлюються центральним органом державної податкової служби.

Однак, жодних доказів, які б свідчили про наявність перешкод з вини платника податків для виконання податковим керуючим своїх повноважень, визначених у п.91.3 ст.91 Податкового кодексу України щодо здійснення перевірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі або щодо одержання від боржника інформації та пояснень з приводу заставного майна заявником суду не надано. Натомість, представник заявника зазначив про отримання від платника документів, які останній вважав достатніми для проведення перевірки стану збереження активів. Письмові підтвердження витребування податковим керуючим від платника податків інших документів або письмових пояснень в матеріалах справи також відсутні.

З огляду на зазначене суд приходить до висновку про недоведеність податковим органом тих обставин, які стали підставою для складення акта №3/19.1-38 про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податкового керуючого.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Підстави виникнення права податкової застави, порядок її застосування визначаються статтею 89 Податкового кодексу України.

Абзацом 2 пункту 89.4 статті 89 Податкового кодексу України закріплено право органу державної податкової служби звертатися до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов'язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.

При цьому, виникнення у податкового органу права на звернення до суду з наведеними вимогами зумовлено наявністю хоча б однією з наступних обставин: у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису (абз.1 п.89.4 ст.89 ПК України).

Отже, пунктом 89.4 Податкового кодексу України, виходячи з його змісту, зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків визначається як один із адміністративних заходів примусу щодо платника податків, який не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису.

Як було встановлено в судовому засіданні, підставою для звернення до суду із даним поданням є надання платником податків неповної інформації щодо стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі згідно актів опису активів №10/19-125 та №11/19-125 від 12.03.2012р.

Водночас, статтею 94 Податкового кодексу України закріплено такий винятковий спосіб забезпечення виконання платником податків його обов'язків, як адміністративний арешт майна платника податків.

Так, згідно п.п.94.2.6 п.94.2 статті 94 Податкового кодексу України арешт майна може бути застосовано у разі, якщо платник податків відмовляється від проведення перевірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі.

Як вбачається з матеріалів справи такий спосіб дисциплінування платника податків, як накладення адміністративного арешту майна платника податків, обґрунтованість якого була підтверджена в судовому порядку.

Згідно статті 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

При цьому, Конституція України не передбачає право органів виконавчої влади застосовувати аналогію права або закону при вирішенні будь-яких питань, що належать до їх компетенції, а вимагає діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

З огляду на встановлені у справі обставини, які свідчать про недоведеність заявником існування обставин, з якими законодавець пов'язує виникнення у податкового органу права на звернення до суду із поданням про зупинення видаткових операцій на розрахункових рахунках платника податків, суд прийшов до висновку про відсутність законних підстав для задоволення подання ДПІ у Печерському районі м. Києва ДПС про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків - ПАТ «Генеральне агентство по туризму «Інтурс-Київ».

Керуючись ст.ст.2, 9, 69-71, 94, 158-163, 167, 183-3, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволені подання Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків - Публічного акціонерного товариства «Генеральне агентство по туризму «Інтурс-Київ» відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили у порядку, встановленому в ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, визначені ст.ст.185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.А. Добрівська

Дата ухвалення рішення04.03.2013
Оприлюднено11.03.2013
Номер документу29799231
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/2477/13-а

Постанова від 04.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Окрема ухвала від 04.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 27.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні