cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"05" березня 2013 р.Справа № 912/297/13-г Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Глушкова М.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи
до відповідача: Управління соціального захисту населення Петрівської районної державної адміністрації, Кіровоградська область, смт. Петрове
про стягнення 61491,95 грн.
Представники сторін:
від позивача - Назарова В.А., довіреність №11516/07 від 26.12.2012 року;
від відповідача - участі не брав.
Публічним акціонерним товариством "Кіровоградобленерго" в особі Петрівського району електричних мереж ПАТ "Кіровоградобленерго" подано позовну заяву до господарського суду Кіровоградської області про стягнення з Управління соціального захисту населення Петрівської районної державної адміністрації заборгованості по відшкодуванню пільг з оплати за спожиту по пільговим категоріям споживачів електричну енергію в січні - грудні 2011, січні - грудні 2012 року та січні 2013 року в сумі 61491,95 грн., з покладенням на відповідача витрат по сплаті судового збору.
Ухвалою господарського суду від 18.02.2013 року порушено провадження у справі, справу призначено до розгляду та від сторін витребувано необхідні для вирішення спору документи.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі.
Відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду даної справи, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення від 19.02.2013 року №0027041 2 (а.с.59), однак, відзив на позов не подав, позовні вимоги не заперечив, правом на змагальність, передбачене ст. 4-3 Господарського процесуального кодексу України, не скористався з власної ініціативи.
Станом на час проведення судового засідання заяви та клопотання від Управління соціального захисту населення Петрівської районної державної адміністрації до господарського суду не надходили.
Згідно з ст. 75 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд розглядає справу за наявними в ній матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до статті 19 Закону України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії" від 05.10.2000 року № 2017-III державні соціальні гарантії є обов'язковими для всіх державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності.
Рішенням Конституційного Суду України від 19.06.2001 року № 9-рп/2001 визначено, що Україна є правовою державою (стаття 1 Конституції України), а в правовій державі існує сувора ієрархія нормативних актів, відповідно до якої постанови та інші рішення органів виконавчої влади мають підзаконний характер і не повинні викривляти сутність та зміст законів. Пунктами 1 і 6 частини першої статті 92 Конституції України встановлено, що виключно законами України визначаються права і свободи людини і громадянина, гарантії цих прав і свобод, основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення, засади регулювання праці тощо.
У Рішенні Конституційного Суду України від 25.01.2012 року № 3-рп/2012 визначено, що суди під час вирішення справ про соціальний захист громадян керуються, зокрема, принципом законності. Цей принцип передбачає застосування судами законів України, а також нормативно-правових актів відповідних органів державної влади, виданих на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, в тому числі нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, виданих у межах його компетенції, на основі і на виконання Бюджетного кодексу України, закону про Державний бюджет України на відповідний рік та інших законів України.
Згідно Закону України "Про електроенергетику", Правил користування електричною енергією для населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.99р. № 1357, у відповідності до укладених договорів про користування електричною енергією, в період з січня 2011 по січень 2013 року включно позивач постачав споживачам електричну енергію, з урахуванням пільг визначених відповідними законами України.
Частинами 4 та 7 ст. 22 Закону України "Про міліцію" встановлено, що працівникам міліції та членам їх сімей надається 50% знижка по оплаті жилої площі, комунальних послуг, а також палива. За працівниками міліції, звільненими зі служби за віком, хворобою або вислугою років, зберігається право на пільги за цим Законом.
Відповідно до ч.ч. 6, 7 ст. 22 Закону України "Про пожежну безпеку" встановлено, що особовому складу державної пожежної охорони та членам їх сімей надається 50-відсоткова знижка плати за жилу площу, комунальні послуги, а також паливо. За особами рядового та начальницького складу державної пожежної охорони, звільненими зі служби за віком, через хворобу або за вислугою років, зберігається право на пільги відповідно до цього Закону.
Відповідно до ст. 24 Закону України "Про міліцію" та ст. 24 Закону України "Про пожежну безпеку" фінансування витрат пов'язаних з реалізацією вказаних положень здійснюються за рахунок коштів Державного і місцевих бюджетів. Видатки місцевих бюджетів фінансуються за рахунок субвенцій з Державного бюджету України. При цьому, обсяг спожитої електричної енергії, на який за вказаними Законами надається 50% знижка в оплаті, не обмежується нормами, тобто знижка надається на весь обсяг спожитої електричної енергії.
Підпунктом "ї" ч. 1 ст. 77 "Основ законодавств України про охорону здоров'я" встановлено, що медичні і фармацевтичні працівники, які проживають і працюють у сільській місцевості і селищах міського типу, а також пенсіонери. які раніше працювали медичними та фармацевтичними працівниками і проживають у цих населених пунктах, мають право на безплатне користування житлом з освітленням і опаленням.
Згідно ч. 4 ст. 57 Закону України "Про освіту" педагогічним працівникам, які працюють у сільській місцевості і селищах міського типу, а також пенсіонерам, які раніше працювали педагогічними працівниками в цих населених пунктах і проживають у них, держава відповідно до чинного законодавства забезпечує безплатне користування житлом з опаленням і освітленням у межах встановлених норм.
Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 20 та ст. 63 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" особам, віднесеним до l-ї та 2-ї категорій надаються такі гарантовані державою компенсації та пільги: 50-процентна знижка плати за користування житлом (квартирної плати, плати за утримання будинків), комунальними послугами (газ, електрична і теплова енергія, водопостачання, водовідведення та інші послуги) у межах середніх норм споживання, передбачених законом; фінансування витрат, пов'язаних з реалізацією цього Закону, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, коштів, які враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, та інших джерел, не заборонених законодавством.
У відповідності до ч. 3 ст. 13 Закону України "Про охорону дитинства" багатодітним сім'ям надається 50-відсоткова знижка плати за користування комунальними послугами (газопостачання, електропостачання та інші послуги) та вартості скрапленого балонного газу для побутових потреб у межах норм, визначених законодавством.
Згідно ст. 5, 7 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" дітям війни надається право на 25-відсоткову знижку при платі за користування комунальними послугами (газом, електроенергією тощо) у межах середніх норм споживання; фінансове забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених цим Законом, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.
Положеннями ст.ст. 12-15 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" передбачено, що учасникам бойових дій надається 75-процентна знижка плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) та скрапленим балонним газом для побутових потреб в межах середніх норм споживання; інвалідам війни та прирівняним до них особам надається 100% знижка плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) та скрапленим балонним газом для побутових потреб в межах середніх норм споживання; учасникам війни надається 50-процентна знижка плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) та скрапленим балонним газом для побутових потреб в межах середніх норм споживання; особам, на яких поширюється чинність цього Закону, надається 50-процентна знижка плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) та скрапленим балонним газом для побутових потреб в межах середніх норм споживання.
Відповідно до ст. 9 Закону України "Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні" особам, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, надається, зокрема, така пільга: звільнення передбачених цією статтею осіб і членів їх сімей, що спільно проживають з ними, від оплати комунальних послуг, в т.ч. електроенергії. Зазначена пільга зберігаються за одним із подружжя, що пережило, і батьками Героїв Соціалістичної Праці, Героїв України, повних кавалерів ордена Трудової Слави.
Згідно ст. 6 Закону України "Про реабілітацію жертв політичних репресій в Україні" якщо реабілітована особа стала інвалідом внаслідок репресій або є пенсіонером, їй надається також право на зниження оплати жилої площі та комунальних послуг на 50 процентів в межах норм, передбачених чинним законодавством.
За умовами ст. 102 Бюджетного кодексу України видатки місцевих бюджетів, передбачені у підпункті "б" пункту 4 частини першої статті 89 цього Кодексу (звільненим зі служби за віком, хворобою або вислугою років працівникам міліції, особам начальницького складу податкової міліції, державної пожежної охорони) проводяться за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення державних програм соціального захисту у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України № 256 від 04.03.2002 року затверджено "Порядок фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету" (зі змінами та доповненнями).
Згідно пункту 3 Порядку головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення є керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належить питання праці та соціального захисту населення.
Відповідно до пунктів 10,11 "Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 року № 117 (зі змінами та доповненнями), підприємства та організації, що надають послуги, щомісяця до 25 числа подають уповноваженому органу на паперових та електронних носіях розрахунки щодо вартості послуг, наданих пільговикам у минулому місяці, згідно з формою "2-пільга".
Уповноважений орган щомісяця: 1) звіряє інформацію, що міститься в Реєстрі, з інформацією, яка надходить від підприємств та організацій, що надають послуги, і у разі виявлення розбіжностей щодо загальної кількості пільговиків або розміру пільг, що надаються конкретному пільговику, не провадить розрахунків, що стосується виявлених розбіжностей, до уточнення цієї інформації; 2) після проведення розрахунків з підприємствами та організаціями, що надають послуги, складає: реєстр погашення заборгованості перед підприємствами та організаціями, що надають послуги, згідно з формою "5-пільга" та реєстр розрахунків згідно з формою "7-пільга"; акти звіряння розрахунків за надані пільговикам послуги згідно з формою "3-пільги".
Позивач дотримався правил вищевказаного порядку і подавав до уповноваженого органу розрахунки витрат по наданим пільгам, що підтверджується матеріалами справи (а.с.19- 43), однак відшкодування проводилось відповідачем не в повному обсязі.
В період з січня 2011 року по січень 2013 року включно заборгованість відповідача перед позивачем по відшкодуванню пільг з оплати за спожиту електроенергію по пільговими категоріями громадян склала 61491,95 грн., що підтверджується відповідними актами звірки взаєморозрахунків між сторонами від 21.02.2013 року, підписаними повноважними представниками сторін та скріплених печатками (а.с.60-64).
Оригінали вказаних документів оглянуті господарським судом в судовому засіданні.
Враховуючи викладене, господарський суд прийшов до висновку, що позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до положень ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, витрати по сплаті судового збору в сумі 1720,50 грн. покладаються на відповідача.
В судовому засіданні 05.03.3013 року господарським судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Керуючись ст. ст. 32, 33, 43, 44, 49, 64, 75, 82, 84, 85, 87, 116 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Управління соціального захисту населення Петрівської районної державної адміністрації (28300, Кіровоградська область, Петровський район, смт. Петрове, вул. Ілліча, 32; ідентифікаційний код: 03197836) на користь публічного акціонерного товариства "Кіровоградобленерго" в особі Петрівського району електричних мереж (28300, Кіровоградська область, смт. Петрове, вул. Жовтнева, 57; ідентифікаційний код 23226362) на р/р із спеціальним режимом використання №260353191425 у філії - Кіровоградське облуправління ВАТ "Державний ощадний банк України", МФО 323475, код 23226362 - 61491,95 грн. заборгованості по відшкодуванню пільг з оплати за спожиту пільговими категоріями споживачів в січні 2011 - січні 2013 року електричну енергію; на поточний рахунок №26007011000865 у ПАТ "Перший Інвестиційний Банк" у м. Києві, МФО 300506, код 23226362 - 1720,50 грн. сплаченого судового збору.
Наказ видати позивачу після набрання рішенням законної сили..
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи Дніпропетровським апеляційним господарським судом.
Апеляційна скарга на рішення подається через місцевий господарський суд, який розглянув справу, протягом десяти днів з дня підписання рішення, оформленого відповідно до ст. 84 Господарського процесуального кодексу України.
Засвідчений належним чином примірник рішення направити відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою: 28300, Кіровоградська область, Петровський район, смт. Петрове, вул. Ілліча, 32.
Повне рішення складено 07.03.2013 року.
Суддя М.С. Глушков
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2013 |
Оприлюднено | 11.03.2013 |
Номер документу | 29799973 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Кіровоградської області
Глушков М.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні