Ухвала
від 05.03.2013 по справі 2а/2608/2938/12
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а/2608/2938/12(2а-2608/3991/12)(в 2-х томах) Головуючий у 1-й інстанції: Чала А.П. Суддя-доповідач: Троян Н.М.

У Х В А Л А

Іменем України

05 березня 2013 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Троян Н.М.,

суддів - Твердохліб В.А., Костюк Л.О.

при секретарі - Синициній К.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Святошинського районного суду м.Києва від 12 січня 2012 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання видати державний акт на право приватної власності на землю,-

ВСТАНОВИЛА:

ОСОБА_2 звернулось до Святошинського районного суду м.Києва з адміністративним позовом до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання видати державний акт на право приватної власності на землю.

Постановою Святошинського районного суду м.Києва від 12 січня 2012 року в задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Святошинського районного суду м.Києва від 12 січня 2012 року та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступних обставин справи.

Судом першої інстанції встановлено, що на підставі договору купівлі-продажу частини домоволодіння від 29.12.2006р. (а.с. 29-30 том №1 - копія договору) і рішення Шевченківського районного суду м,Києва від 27.09.2005р. (а.с, 43-44 том №1 - копія рішення суду) ОСОБА_2 - є власником 1/2 частини домоволодіння по АДРЕСА_1, а на підставі Державного акту на право приватної власності на земельну ділянку від 12.05.2005 року, він є власником 1/2 частини земельної ділянки по АДРЕСА_1 (а.с. 6 т. №1).

ОСОБА_4 був власником іншої 1/2 частини цієї земельної ділянки,яку згідно договору купівлі-продажу частини земельної ділянки від 29.12.2006р. продав позивачу з кадастровим номером 8000000000:88:009:0013 (а.с. 27-28 т. №1 ).

У зв»язку з наведеним, позивач став власником цілої земельної ділянки по АДРЕСА_1 площею 1 000 кв.м. з кадастровим номером 8000000000:88:009:0013, що також підтверджується довідкою Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (а.с. 13 т. №1).

У жовтні 2006р. позивач звернувся до Київської міської державної адміністрації із заявою та пакетом документів про набуття у власність земельної ділянки площею 0.0556 га за кадастровим номером в Державному земельному кадастрі 8000000000:009:039, що розташована по АДРЕСА_1, яка необхідна йому для обслуговування житлового будинку і господарських будівель (а.с. 4а том №1 копія заяви).

Судом першої інстанції встановлено, що Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) надало відповідь ОСОБА_2 від 19.06.2006р., в якій позивачу було повідомлено, та зазначено що земельна ділянка, яку він бажає отримати у власність: віднесена до зеленої зони м.Києва, у зв'язку з чим для вирішення даного питання необхідно внести зміни до рішення Київської міської ради від 19.07.2005р. №806/3381 «Про затвердження Програми розвитку зеленої зони м.Києва до 2010 року та концепції формування зелених насаджень в центральній частині міста» (а.с. 5 т.№1)

Таким чином,встановлено,що на час звернення до суду з позовом , позивач з заявою до Київської міської ради про надання йому у власність безкоштовно спірної земельної ділянки по АДРЕСА_1 з кадастровим номером 8000000000:009:039. - не звертався, а звернувся, лише в жовтні 2011 року,на яку отримав відповідь 18.11.2011р. (протягом місячного терміну), в якій зазначено, що земельна ділянка, яку позивач бажає отримати у власність, віднесена до західної частини парку «Нивки».

Встановлено,що рішення Київською міською радою про відведення позивачу додаткової земельної ділянки по АДРЕСА_1 для обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд з кадастровим номером 8000000000:009:039, не приймалось.

Земельним Кодексом України встановлено ,що земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

За правилами частини 2 ст. 140 Конституції України, особливості здійснення місцевого самоврядування в містах Києві та Севастополі визначаються окремими законами України,

Відповідно до ст.6 Закону України «Про столицю України місто-герой Київ»(в редакції на час спірних правовідносин), місцеве самоврядування у м.Києві здійснюється територіальною громадою міста як безпосередньо, так і через Київську міську раду, районні в м.Кисві ради та їх виконавчі органи. Місцеві державні адміністрації підзвітні і підконтрольні відповідним радам у частині повноважень, делегованих їм відповідними радами.

В пункті 34 частини 1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», вирішення відповідно до Закону питань земельних відносин є виключною компетенцією пленарних засідань сільських, селишних, міських рад.

Статтею 9 ЗК України передбачено, шо розпорядження землями територіальної громади міста, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок відноситься до повноважень Київської міської ради, а відповідно до пункту 12 Перехідних положень ЗК України, до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні ради.

Процесуальний порядок і механізм оформлення прав на землю фізичними особами визначено статтями 82, 92, 116, 118, 123,124 Земельного кодексу України.

Відповідно до частини 1 ст.116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішеннями органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або результатами аукціону.

Правилами ст.118 Земельного кодексу України, передбачено порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами.

Статтею 3 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» визначено класифікацію територій та об»єктів природно - заповідного фонду України.

За змістом статті 53 названого Закону -рішення про організацію чи оголошення територій та об»єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та встановлення охоронних зон територій та об»єктів природно -заповідного фонду приймається Верховною Радою Автономної Республіки Крим , обласними, Київською та Севастопольською міськими радами.

Рішенням Київської міської ради від 19.07.2005р. №806/3381 «Про затвердження Програми розвитку зеленої зони м.Києва до 2010 року та концепції формування зелених насаджень в центральній частині міста», територія спірної земельної ділянки віднесена до зеленої зони міста Києва (а.с.5 т.1).

Законом України «Про мораторій на зміну цільовою призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах» від 17.03.2011р., введено мораторій на п'ять років на зміну цільового призначення земельних ділянок рекреаційного призначення.

За змістом статті 123 ЗК України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Судом першої інстанції встановлено,що надання державного акту на право приватної власності на землю не віднесено до компетенції Київської міської ради. На час звернення до суду з вищезазначеним позов, позивач не звертався до Київради з відповідною заявою, тобто відповідачем не було порушено право позивача.На заяву позивача поданою останнім в жовтні 2011 року. позивач отримав мотивовану відповідь від 18.11.2011 р., тобто, в межах місячного строку, відповідне рішення Київрадою про розгляд заяви позивача і її задоволення або відмову у задоволенні, не приймалось, оскільки відповідно до Закону України «Про мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах» від 17.03.2011 р., Київрада на час дії даного Закону не вправі приймати рішення по суті щодо земельних ділянок, на які розповсюджується дія даного мораторію.

У зв»язку з наведеним,суд першої інстанції дійшов правильного висновку про відсутність протиправної бездіяльності Київської міської ради, а тому позовні вимоги в цій частині не були задоволені,з чим також погоджується і колегія суддів.

Крім цього ,суд першої інстанції прийшов до правильного висновку,що вимога позивача про зобов'язання Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) видати позивачу державний акт на право приватної власності на земельну ділянку площею 0,0556 га за кадастровим номером в Державному земельному кадастрі 8000000000:009:039, що розташована по АДРЕСА_1 для обслуговування житлового будинку і господарських будівель не підлягає задоволенню, оскільки: рішення відповідачем - Київською міською радою, щодо надання позивачу у власність безкоштовно земельної ділянки площею 0,0556 га за кадастровим номером в Державному земельному кадастрі 8000000000:009:039, що розташована по АДРЕСА_1 не приймалось, а тому правові підстави для видачі Державного акту про право власноті відсутні.

Таким чином правовою підставою для видачі правовстановлюючого документу на земельну ділянку - Державного акту про право власності на землю - є рішення відповідача - Київради, яка в свою чергу є колегіальним органом і прийняттю такого рішення передує процедура зібрання відповідних документів, погоджень, розробка технічної документації та у разі необхідності, вирішення питання щодо зміни цільового призначення землі.

Приймаючи до уваги викладене, колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що для зобов'язання Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) видати позивачу державний акт на право приватної власності на спірну земельну ділянку по АДРЕСА_1 з кадастровим номером 8000000000:009:039 відсутні правові підстави, оскільки у разі задоволення адміністративного позову в цій частині, будуть порушені норми діючого законодавства, щодо процедури отримання у власність громадинами України земельних ділянок та заборона, накладена мораторієм.

За правилами статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про відмову в задоволенні позовних вимог, тому підстави для скасування рішення відсутні.

Доводи викладені позивачем в апеляційній скарзі висновків суду першої інстанції не спростовують.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів,-

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 залишити без задоволення, а постанову Святошинського районного суду м.Києва від 12 січня 2012 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки, передбачені ст. 212 КАС України.

Головуючий суддя: Троян Н.М.

Судді: Твердохліб В.А.

Костюк Л.О.

Головуючий суддя Троян Н.М.

Судді: Твердохліб В.А.

Костюк Л.О.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2013
Оприлюднено11.03.2013
Номер документу29807273
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2608/2938/12

Ухвала від 05.03.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Троян Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні