Справа № 815/29/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 березня 2013 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С. при секретарі Павлюк К.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Одеського міського центру зайнятості Одеської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОРИТЕТ-8» про стягнення адміністративно-господарської санкції за порушення законодавства про зайнятість населення в розмірі 22360,00 грн., -
В С Т А Н О В И В:
З позовом до суду звернувся Одеський міський центр зайнятості Одеської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОРИТЕТ-8» про стягнення адміністративно-господарської санкції за порушення законодавства про зайнятість населення в розмірі 22360,00 грн.
В судовому засіданні 05.03.2013 року представником позивача були підтримані позовні вимоги в повному обсязі оскільки відповідач використовував працю на посаді директора підприємства особи громадянина РФ без отримання відповідного дозволу місцевого центру зайнятості населення. Представник відповідача заперечив проти задоволення позовних вимог з огляду на те, що між директором підприємства та його засновником не укладався трудовий договір, а тому порушень законодавства про зайнятість населення не мало місце.
Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача та дослідивши наявні в справі письмові докази суд доходить до висновку про необхідність задоволення позовних вимог з наступних підстав:
Позивач на підставі ст.18 Закону України «Про зайнятість населення», ч.2 ст.12 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» є місцевим підрозділом центрального органу державної виконавчої влади та згідно ст.19 Закону України «Про зайнятість населення» здійснює повноваження щодо стягнення в судовому порядку з підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності, суми прихованих або занижених обов'язкових зборів та недоїмок до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, а тому на підставі положень ч.1 ст.17, п.5 ч.4 ст.50 КАС України може звертатись до суду з приводу здійснення владних повноважень в порядку адміністративного судочинства.
23.11.2012 року в ході перевірки інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Одеського обласного центру зайнятості та згідно складеного акту про порушення законодавства України про зайнятість населення від 23.11.2012 року №12-16/28 (а.с.8-9) було встановлено, що на підставі наказу ТОВ «АВТОРИТЕТ-8» від 29.02.2012 року за №17-к (а.с.18) до виконання обов'язків директора товариства від 29.02.2012 року приступив громадянин Російської Федерації ОСОБА_2 (а.с.13).
Одеським обласним центром зайнятості дозвіл на використання праці іноземного громадянина на посаді директора ТОВ «АВТОРИТЕТ-8» не видавався.
Згідно ст.8 Закону України «Про зайнятість населення», у разі використання праці іноземців або осіб без громадянства без дозволу державної служби зайнятості України з підприємств, установ, організацій, незалежно від форм власності, державна служба зайнятості стягує штраф за кожну таку особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої Законом.
Актом про порушення законодавства України про зайнятість населення від 23.11.2012 року №12-16/28 (а.с.8-9) відповідачу було пропоновано добровільно у місячний строк перерахувати на розрахунковий рахунок Одеського міського центру зайнятості штраф у розмірі 22360,00 грн. Однак, сума штрафу на час розгляду справи судом сплачена не була.
Представник відповідача заперечував проти позовних вимог, посилаючись на те, що при здійсненні перевірки ТОВ «АВТОРИТЕТ-8» спеціалістам інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення був помилково наданий не чинний наказ ТОВ «АВТОРИТЕТ-8» від 29.02.2012 року №17-к «Про прийняття на роботу» (а.с.18), а чинним був на момент перевірки наказ №17-к-1 від 29.02.2012 року «Про прийняття на роботу» (а.с.39), тому в задоволенні позовних вимог позивачу просив відмовити.
Але суд вважає, що вказана правова позиція є помилковою з огляду на те, що адміністративно-господарська санкція, передбачена ст.8 Закону України «Про зайнятість населення» застосовується у разі використання праці іноземців та осіб без громадянства без дозволу державної служби зайнятості України, тобто вона застосовується за використання такої праці без дозволу, при цьому не має правового значення як ця робота виконується за плату або безоплатно. Застосування вказаної адміністративно-господарської санкції спрямована на регулювання ринку праці в України та легального використання праці в України іноземців та осіб без громадянства.
Якщо погодитись з позицією представника відповідача про те, що за такою схемою можливо використовувати в України працю іноземців та осіб без громадянства без дозволу державної служби зайнятості України, то це призведе до безконтрольного використання такої праці з боку держави та порушення гарантій прав іноземців та осіб без громадянства, які гарантує держава Україна «Законом України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», що є неприпустимим.
Таким чином, судом не встановлено підстав для звільнення відповідача від відповідальності та доказів сплати відповідачем суми штрафу, а тому суд на підставі ч.2 ст.162 КАС України повинен винести постанову про задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Судові витрати слід розподілити за правилами ст.94 КАС України.
Керуючись ст.ст.94,158-163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
1.Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Стягнути із Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОРИТЕТ-8» (65091, м.Одеса, вул.Скісна,27/29, Код ЄДРПОУ 36111176) на користь Одеського міського центру зайнятості (65078, м.Одеса, вул.Генерала Петрова,22-В, Код ЄДРПОУ 35358018, одержувач: Одеський міський центр зайнятості, банк отримувача - ГУ ДСКУ в Одеській області, МФО 828011, р/р №37176305900002, код бюджетної класифікації 50040500, символ банку 405) заборгованість по сплаті адміністративно-господарської санкції за порушення законодавства про зайнятість населення в розмірі 22360,00 грн.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня виготовлення та підписання повного тексту постанови.
Повний текст постанови складений та підписаний суддею 11 березня 2013 року.
Суддя Єфіменко К.С.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2013 |
Оприлюднено | 11.03.2013 |
Номер документу | 29821571 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Єфіменко К. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні