Ухвала
від 26.02.2013 по справі 2107/3782/12
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 лютого 2013 р.Справа № 2107/3782/12

Категорія: 6.2.1 Головуючий в 1 інстанції: Постол В.С.

Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Вербицької Н.В.,

суддів - Кравченка К.В.,

Лук’янчук О.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Генічеської міської ради на постанову Генічеського районного суду Херсонської області від 12 грудня 2012р. в справі за позовом Закритого акціонерного товариства «Салют» до Генічеської міської ради Херсонської області про визнання нечинним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И Л А :

26.09.2012р. Закрите акціонерне товариство «Салют» (далі - ЗАТ «Салют») звернулось до Генічеського районного суду Херсонської області з позовом про визнання нечинним та скасування п.2 рішення Генічеської міської ради Херсонської області від 30.08.2012р. № 498 «Про вилучення земельних ділянок та надання дозволів на розробку проектів відведення». Згідно зазначено пункту рішення Генічеська міська рада Херсонської області скасувала п.4 свого рішення від 09.12.2005р. № 737 «Про надання дозволу на розробку проектів землеустрою». Позивач вважає, що законодавством не передбачено право міських рад скасовувати власні рішення, а тому відповідач, приймаючи спірне рішення, діяв з перевищенням повноважень.

Відповідач заперечував проти задоволення позову, вважаючи, що місцеві ради можуть за власною ініціативою скасовувати власні рішення.

Постановою Генічеського районного суду Херсонської області від 12 грудня 2012р. позовні вимоги задоволені в повному обсязі.

В апеляційній скарзі відповідач, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить зазначену постанову скасувати та прийняту нову постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог.

У зв'язку із відсутністю клопотань від усіх осіб, які беруть участь у справі, про розгляд справи за їх участю, справа розглядається в порядку письмового провадження на підставі п. 1 ч. 1 ст. 197 КАС України.

Заслухавши доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлені та з матеріалів справи вбачаються наступні обставини справи.

09.12.2005р. Генічеська міська рада прийняла рішення № 737 «Про надання дозволу на розробку проектів землеустрою», відповідно до п. 4 якого затверджено проект землеустрою земельної ділянки площею 225 кв.м. за адресою: вул. Свердлова, 40 ЗАТ «Салют» (код 30768448) з земель запасу міської ради для розміщення кафе, а також передано вищевказану земельну ділянку в оренду на 10 років з орендною платою 3 050,55 грн. за один рік. (а.с.29)

На підставі прийнятого рішення 02.04.2006р. між Генічеською міською радою та ЗАТ «Салют» укладений договір оренди вищезазначеної земельної ділянки (а.с.5-9). Земельна ділянка передана згідно акту прийму та передачі (а.с.10).

Вибір зазначеної ділянки був погоджений висновком Головного державного санітарного лікаря в Генічеському районі № 02-3/4 від 25.01.2001р. (а.с.31), висновком Державного управління екології та природних ресурсів в Херсонській області № 05-14/9-718 від 28.02.2005р., висновком Генічеського районного відділу земельних ресурсів від 05.08.2005р. (а.с.30).

Проте, прокурором Генічеського району Херсонської області протягом 2009-2010 років було внесено протести на вищезазначені висновки з вимогою про їх скасування (а.с.32,33,34), оскільки висновки видані на підставі документів, що містять неправдиві дані та з порушенням вимоги ст.ст. 88,90 Водного кодексу України.

Згідно листів відділу Держкомзему у Генічеському районі Херсонської області від 05.03.2010р.(а.с.35), Генічеської районної санітарно-епідеміологічної станції від 05.03.2010р.(а.с.36), Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Херсонській області від 22.12.2009р.(а.с.37) на виконання протестів прокурора вищезазначені висновки скасовані.

Рішенням Господарського суду Херсонської області від 26.08.2011р. вимоги прокурора Генічеського району Херсонської області про визнання договору оренди землі від 02.04.2006р. недійсним залишені без задоволення. (а.с.26-28).

30.08.2012р. Генічеська міська рада Херсонської області на XXVI сесії VI скликання прийняла рішення № 498 «Про вилучення земельних ділянок та надання дозволів на розробку проектів відведення». Згідно п. 2 зазначеного рішення було скасовано п. 4 рішення Генічеської міської ради від 09.12.2005р. за № 737 «Про затвердження проекту відведення земельної ділянки в оренду» ЗАТ «Салют» на земельну ділянку площею 225 кв.м. за адресою: вул. Свердлова, 40 м. Генічеськ, як таке, що не відповідає вимогам чинного законодавства.

Суд першої інстанції вважав зазначений пункт нечинним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки при прийнятті рішення Генічеська міська рада перевищила свої повноваження, так як законодавством не передбачено скасування міською радою власних рішень за власною ініціативою.

Судова колегія погоджується із висновком суду першої інстанції, враховуючи наступне.

При прийнятті спірного рішення відповідач керувався, зокрема, ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування», якою передбачений перелік виключної компетенції сільських, селищних, міських рад.

Аналізуючи зазначену норму судова колегія приходить до висновку, що повноваження щодо скасування своїх рішень міськими радами цією нормою не передбачено.

Крім того, відповідно до ч. 10 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Згідно ч. 4 п. 5 Рішення Конституційного суду України від 16.04.2009р. № 7-рп/2009 щодо офіційного тлумачення деяких положень законодавства, в тому числі ч. 10 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», зі змісту частини другої статті 144 Конституції України та частини десятої статті 59 Закону вбачається, що рішення органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб з мотивів невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними з ініціативи заінтересованих осіб судом загальної юрисдикції, тобто в судовому порядку. Однак, як вважає Конституційний Суд України, це не позбавляє орган місцевого самоврядування права за власною ініціативою або ініціативою інших заінтересованих осіб змінити чи скасувати прийнятий ним правовий акт (у тому числі і з мотивів невідповідності Конституції чи законам України).

Але, згідно ч.5 п.5 цього ж рішення Конституційний Суд України зазначає, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону). Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є «гарантією стабільності суспільних відносин» між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення.

Отже, при затвердженні п.4 рішення № 737 від 09.12.2005р. між Генічеською міською радою та ЗАТ «Салют» виникли певні правовідносини, які пов'язані з реалізацією сторонами своїх суб'єктивних прав. Вищезазначений пункт або рішення в цілому не оскаржувались, незаконними не визнавались. Відтак, судова колегія вважає, що наявність інформації про скасування висновків дозвільних органів враховуючи які Генічеська міська рада згідно п.4 рішення № 737 від 09.12.2005р. затвердила проект землеустрою, не є підставою для прийняття Генічеською міською радою рішення про скасування зазначеного пункту, у зв'язку із його невідповідністю чинному законодавству.

Оскільки п.2 рішення Генічеської міської ради Херсонської області № 498 від 30.08.2012 року прийнятий в порушення вимог закону, він не може залишатися чинним та підлягає скасуванню.

Аналізуючи викладені обставини в їх сукупності, судова колегія приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно та у достатньому обсязі встановив обставини справи, і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Підстав для скасування чи зміни постанови суду 1-ї інстанції колегія суддів не вбачає, а доводи апеляційної скарги вважає такими, що висновків суду не спростовують.

Керуючись ст.ст. 195, 196; п.1 ч.1 ст. 198; ст. 200; п.1 ч.1 ст. 205; ст. 206; ч.5 ст. 254 КАС України, колегія суддів -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Генічеської міської ради - залишити без задоволення.

Постанову Генічеського районного суду Херсонської області від 12 грудня 2012р. в справі за позовом Закритого акціонерного товариства «Салют» до Генічеської міської ради Херсонської області про визнання нечинним та скасування рішення - залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної через п'ять днів з моменту направлення її копії сторонам, однак може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням апеляційної інстанції.

Головуючий: Н.В.Вербицька

Суддя: К.В.Кравченко

Суддя: О.В.Лук'янчук

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.02.2013
Оприлюднено12.03.2013
Номер документу29834571
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2107/3782/12

Ухвала від 26.02.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 14.01.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 11.01.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні