9.4.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 березня 2013 року Справа № 812/1702/13-а
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Островська О.П., розглянувши у м.Луганську в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Трест «Стахановшахтобуд» про стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 17000,00 грн. згідно постанови №328-ДО-1-Е від 09.08.2012 року,-
ВСТАНОВИВ:
13 лютого 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі-позивач) до Відкритого акціонерного товариства «Трест «Стахановшахтобуд» (надалі-відповідач) про стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 17000,00 грн. згідно постанови №328-ДО-1-Е від 09.08.2012 року.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що Відкрите акціонерне товариство «Трест «Стахановшахтобуд» у порушення вимог п.5 розділу XVII Закону України «Про акціонерні товариства», відповідно до якого відповідач повинен був привести статут та внутрішні положення товариства у відповідність із нормами зазначеного Закону, окрім того згідно свідоцтва про реєстрацію випуску акцій №233/12/1/99 від 16.12.1999 акції ВАТ «Трест «Стахановшахтобуд» існують в документарній формі, що є порушенням вимог ч.2 ст. Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та ч.2 ст.20 Закону України «Про акціонерні товариства». У зв'язку із цим у відношенні відповідача уповноваженою особою Комісії було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №41-ЛУ від 05.01.2012, згідно з яким, останній у термін до 07.05.2012 повинний був усунути порушення чинного законодавства про цінні папери, а саме, привести статут і внутрішні положення товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства» та здійснити переведення випуску акцій з документарної форми існування у без документарну відповідно до вимог чинного законодавства України, а також, подати до територіального управління Комісії пакети документів згідно з вимогами законодавства про цінні папери та у термін до 07.05.2012 проінформувати уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження. Доказі, що підтверджують виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №41-ЛУ від 05.01.2012 ВАТ «Трест «Стахановшахтобуд» не надано, що є порушенням вимог п.10 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні». Такі дії відповідача підпадають під ознаки правопорушення, відповідальність за яке передбачена п.8 ч.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» - невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів. У зв'язку з цим, на підставі ст.ст.9,11,12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні 09.08.2012 уповноваженою особою Донбаського територіального управління НКЦПФР у відношенні ВАТ «Трест «Стахановшахтобуд» винесено постанову №328-ДО-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17000,00 грн. Зазначену суму необхідно було перерахувати в дохід Державного бюджету України на розрахунковий рахунок Управління Державної казначейської служби у Донецькій області протягом 15-ти днів з дня отримання постанови, а копії платіжних документів направити до Донбаського територіального управління НКЦПФР. Постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у встановленому законодавством порядку не оскаржувалася, копій платіжних документів на підтвердження виконання постанови до Донбаського територіального управління НКЦПФР не надходило, що свідчить про несплату суми штрафу в Держбюджет. На підставі викладеного, позивач просив суд стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Трест «Стахановшахтобуд» суму штрафних санкцій у розмірі 17000,00 грн. в дохід Державного бюджету України.
Ухвалою від 14 лютого 2013 року справу призначено до розгляду в порядку скороченого провадження.
Відповідач повідомлений належним чином про відкриття провадження у скороченому провадженні (а.с.19,20). У встановлений судом строк відповідачем не подано ані заперечень проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог. Так, 01.03.2013 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду повернулось поштове відправлення з ухвалою про відкриття провадження у справі в скороченому провадженні, направлене на адресу відповідача. Згідно довідки поштового відділення ф.20 причиною повернення зазначено «за закінченням терміну зберігання». Відповідно до ч.11 ст.35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
З огляду на вищезазначене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів. Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.
Ст.19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України основним завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Судом встановлені такі факти і відповідні їм правовідносини.
Правові засади регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" № 448/96-ВР від 30.10.1996.
Контроль за випуском та обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, за винятком приватизаційних, здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку і її територіальні відділення на місцях.
Відповідно до ст.6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до ст.7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" однією з основних завдань Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування. З цією метою Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань встановлює вимоги щодо випуску (емісії) і обігу цінних паперів та їх похідних, інформації про випуск та розміщення цінних паперів, в тому числі іноземних емітентів (з урахуванням вимог валютного законодавства України), які здійснюють випуск і розміщення цінних паперів на території України, а також встановлює порядок реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, встановлює стандарти випуску (емісії) цінних паперів, інформації про випуск цінних паперів, що пропонуються для відкритого продажу, в тому числі іноземних емітентів, які здійснюють випуск цінних паперів на території України, та порядок реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, а також здійснює інші функції відповідно до вимог чинного законодавства.
Статтею 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, зокрема, надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства (п.10).
Згідно п.3.1 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій (затверджені рішенням ДКЦПФР від 11.12.2007 за № 2272, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 12.02.2008 за №120/14811), у випадку наявності ознак правопорушення порушується справа про правопорушення на ринку цінних паперів, про що виноситься постанова про порушення справи, що передбачено п.4.1 цих Правил.
Пунктом 14 ст.8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб.
Відповідно до ст.11 цього Закону, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку накладає на юридичних осіб штрафи за: ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення порушень щодо цінних паперів - у розмірі до 500 неоподаткованих мінімумів доходів громадян. Рішення про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. Штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються в судовому порядку.
Згідно абз.5 ст.12 "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", рішення про накладання штрафу оформлюється постановою, яка направляється юридичній особі, щодо якої застосовано штраф.
З матеріалів справи вбачається, що Відкрите акціонерне товариство «Трест «Стахановшахтобуд» повинно було привести статут та внутрішні положення товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства», окрім того згідно свідоцтва про реєстрацію випуску акцій № 80/12/1/99 від 22.04.1999 акції ВАТ «Трест «Стахановшахтобуд» існують в документарній формі, що є порушенням вимог ч.2 ст.6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та ч.2 ст.20 Закону України «Про акціонерні товариства». Вказані вимоги відповідачем не виконано.
Зазначене стало підставою для винесення уповноваженою особою Луганського територіального управління ДКЦПФР 05.01.2012 розпорядження №41-ЛУ про усунення порушень законодавства про цінні папери, яким запропоновано відповідачу у термін до 07.05.2012 усунути порушення чинного законодавства про цінні папери, шляхом приведення статуту та внутрішнього положення товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства», а також подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (територіального управління) пакету документів згідно з вимогами чинного законодавства України а також здійснити переведення випуску акцій товариства документарної форми існування у бездокументарну, відповідно до вимог чинного законодавства України та подати до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (територіального управління) пакет документів відповідно до вимог чинного законодавства України (а.с.6-7).
У зв'язку з невиконанням зазначеного розпорядження 13 липня 2012 року уповноваженою особою Донбаського територіального управління НКЦПФР винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою запропоновано керівнику або повноважному представнику Відкритого акціонерного товариства «Трест «Стахановшахтобуд» з'явитись до ДТУ НКЦПФР 27.07.2012 для надання пояснень та підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.8-9,10).
09.08.2012 уповноваженою особою Донбаського територіального управління НКЦПФР, на підставі матеріалів про правопорушення на ринку цінних паперів щодо Відкритого акціонерного товариства «Трест «Стахановшахтобуд», винесено постанову №328-ДО-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, згідно з яких на відповідача накладено штраф у розмірі 17000,00 грн. Вищезазначена постанова направлена на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням, про що свідчить копія фіскального чека (а.с.11-12,13).
Згідно з п.19.1 зазначених вище Правил, штраф має бути сплачений правопорушником не пізніше як через 15 днів з дня отримання ним постанови.
Частиною 5 розділу розділу XVII Закону України «Про акціонерні товариства», передбачено, що статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.
Відповідач суму штрафу в добровільному порядку не сплатив, постанову від 09.08.2012 №328-ДО-1-Е в судовому порядку не оскаржив.
Відповідно до п.19.4 Правил, зазначених вище, у випадку несплати штрафу правопорушником у визначені строки (п.19.1 цієї Постанови) штраф стягується у судовому порядку.
Згідно п.2 ч.3 ст.6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» акції існують виключно в бездокументарній формі.
З приписів ч.2 ст.20 Закону України «Про акціонерні товариства» вбачається, що усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі.
Згідно з п.п.6 п.5 Положення про Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України від 14.02.1997 №142/97, комісія, у т.ч. і її територіальні управління, мають право звертатись до суду та господарського суду з позовами у зв'язку з порушенням законодавства України про цінні папери.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що заявлені Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку вимоги про стягнення з Відкритого акціонерного товариства «Трест «Стахановшахтобуд» штрафних санкцій у сумі 17000,00 грн. за порушення вимог законодавства про цінні папери є обґрунтованими, заснованими на законі, підтвердженими наданими до справи доказами та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що ухвалою суду від 14 лютого 2013 року про відкриття провадження у справі Донбаському територіальному управлінню Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області відстрочено сплату судового збору до винесення судового рішення по справі, стосовно питання по судових витратах, суд зазначає, що оскільки судове рішення по справі ухвалене на користь позивача - суб'єкта владних повноважень, судові витрати не підлягають стягненню з позивача.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 128, 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Трест «Стахановшахтобуд» про стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 17000,00 грн. згідно постанови №328-ДО-1-Е від 09.08.2012 року, задовольнити повністю.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Трест «Стахановшахтобуд» (код ЄДРПОУ 00181639, місцезнаходження: 93000, Луганська область, м.Стаханов, вул.395-ї Шахтарської дивізії,5) в дохід Державного бюджету України на розрахунковий рахунок №31110106700004 в УДКС у м.Донецьку, код 38033949, МФО 834016 код платежу 21081100, суму штрафних санкцій у розмірі 17000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень 00 копійок).
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя О.П. Островська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2013 |
Оприлюднено | 13.03.2013 |
Номер документу | 29853753 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.П. Островська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні