Рішення
від 06.03.2013 по справі 2602/4858/12
ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА

справа № 2602/4858/12

провадження № 2/753/1879/13

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"06" березня 2013 р.Дарницький районний суд м. Києва в складі:

головуючої судді Сирбул О.Ф.

при секретарі Семенченко Я.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві цивільну справу за позовом управління праці та соціального захисту населення Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації до ОСОБА_2 про стягнення коштів,

встановив :

У грудні 2012 року позивач управління праці та соціального захисту населення Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації звернувся до суду з позовом до ОСОБА_2 про стягнення коштів.

Свої вимоги обґрунтовував тим, що 24.08.2010 року до Управління праці та соціального захисту населення Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації, звернувся із заявою про призначення житлової субсидії ОСОБА_2. У подальшому, впродовж 2010-2012 років ОСОБА_2 звертався із заявами про призначення субсидій. При цьому останній надавав неповну інформацію про доходи своєї дружини - ОСОБА_3, внаслідок чого заявником не проводилася оплата житлово-комунальних послуг у повному обсязі та в позовних вимогах просив стягнути з відповідача на користь позивача грошові кошти у вигляді житлових субсидій, що складає 2 260,68 грн.

В судовому засіданні представники позивача позов підтримали в повному обсязі та просили його задовольнити.

Відповідач ОСОБА_2 в судовому засіданні проти позову заперечував та просиву у його задоволені відмовити.

Заслухавши пояснення представників позивача, відповідача, дослідивши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

24.08.2010 року до Управління праці та соціального захисту населення Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації, звернувся із заявою про призначення житлової субсидії ОСОБА_2 (а.с. 9).

Відповідно до вимог Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутове палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995року № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.09.1997 року № 1050 із змінами та доповненнями) в подальшому «Положення», вказане громадянину було надано субсидію.

У подальшому, впродовж 2010-2012 років ОСОБА_2 звертався із заявами про призначення субсидій. При цьому останній надавав неповну інформацію про доходи своєї дружини - ОСОБА_3, внаслідок чого заявником не проводилася оплата житлово-комунальних послуг у повному обсязі.

Згідно п. 13 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на, оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового пали затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 року № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.09.1997 року № 1050 із змінами та доповненнями) в подальшому «Положення», передбачено, для призначення субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає до органу праці та соціального захисту населення довідки про доходи кожної особи, зареєстрованої у житловому приміщенні, за формами, затвердженими Мінсоцполітики.

У органі праці та соціального захисту населення громадян заповнює заяву та декларацію про доходи і майновий стан осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні, за формами, затвердженими Мінсоцполітики. Громадянин несе відповідальність за надані відомості про доходи майно, що вплинули або могли вплинути на встановлення права призначення субсидії та на визначення її розміру.

Згідно п. 12 Положення субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на основі середньомісячного (за останні шість місяців або два квартали, що передують місяцю звернення за призначенням субсидії) сукупного доходу осіб. Розрахунок сукупного доходу для призначення субсидії провадиться (згідно Положення) відповідно до Методики обчислення сукупного доходу сім'ї для всіх видів соціальної допомоги, затвердженої спільним наказом Мінпраці, Мінфіну, Мінекономіки, Держкомсім'ямолоді, Держкомстату 15.11.2001 року № 486/202/524/455/3370, надалі «Методики».

Згідно п. 5 (п.п.5.1, 5.3,) Методики передбачено, що до сукупного доходу сімей (одержувачів) входять: 5.1) нарахована заробітна плата, у тому числі за надурочну роботу, роботу в святкові, неробочі і вихідні дні та за роботу за сумісництвом; плата роботу в колективному, сільськогосподарському підприємстві; надбавки і доплати всіх видів; премії, установлені за системами оплати праці підприємстві, в установі, організації, незалежно від періодичності і джерел виплати; відсоткові надбавки і щорічна винагорода з фонду матеріального заохочення за підсумками роботи за рік підприємства, установи чи організації. Премії і щорічні винагороди включаються до сукупного доходу на час нарахування, при цьому за рік ураховується не більше однієї винагороди вислугу років; 5.3) стипендії, пенсії, допомога (крім частини допомоги при народженні дитини, виплата якої здійснюється одноразово, частини допомоги і усиновленні дитини, виплата якої здійснюється одноразово, допомоги поховання, одноразової допомоги, яка надається відповідно до законодавства або за рішеннями органів виконавчої влади та місцевого самоврядування підприємств, організацій незалежно від форм власності), допомога на навчай безпосередньо отримана особою від підприємства, установи чи організації, за винятком коштів, отриманих на умовах позики чи кредитів та щомісячні компенсаційні виплати. При цьому до сукупного доходу не включається відповідна допомога, для призначення якої обчислюється сукупний дохід.

Згідно з п. 9 (п.п.9.1) Методики, загальна сума сукупного доходу одержувачів допомоги включає в себе суми всіх доходів кожної особи, яка враховується при наданні допомоги, визначених на підставі наданих документів про доходи за останні шість календарних місяців або два квартали, що передують місяцю звернення за призначенням соціальної допомоги, якщо інше не передбачене законодавством.

Відповідно до п. 14 Положення, якщо у житловому приміщенні (будинку) зареєстровані і проживають тільки пенсіонери, які не працюють, та інші непрацездатні громадяни, джерелом існування яких є лише доходи: особистого селянського господарства, пенсія та інші соціальні виплати субсидія за бажанням призначається на дванадцять місяців. Про збільшення доходу або зміну у складі зареєстрованих громадяни, яким призначено таку субсидію, обов'язково інформують органи праці та соціального захисту населення.

24.08.2010 року, 06.04.2011 року відповідач ОСОБА_2 звертався до позивача з заявами і призначення субсидій на оплату житлово-комунальних послуг. Разом з ним на житловій площі була зареєстрована дружина - ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, на яку нараховувалась плата за житлово-комунальні послуги.

При цьому відповідачем безпосередньо в своїх заявах при кожному зверненні задекларовані доходи всіх зареєстрованих на даній житловій площі, а саме: доходи від отриманої пенсії відповідача; доходи від отриманої пенсії дружини відповідача - ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1

На підставі поданих заяв від 24.08.2010 року, 06.04.2010 року та повних пакетів документів, необхідних для призначення субсидії, відповідачу, який зареєстрований на житловій площі за адресою: АДРЕСА_1, надана субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг термінами на 6 та на 12 місяців.

Субсидію було призначено: з 08.2010 року по 01.2011 року включно в сумі 50,44 грн. щомісячно; з 02.2011 року по 01.2012 року включно в сумі 221,56 грн. щомісячно;

- після перерахунку з 03.2011 року по 01.2012 року включно - в сумі 229,54 грн. щомісячно,

- після перерахунку з 04.2011 року по 01.2012 року включно - в сумі 232,29 грн. щомісячно,

- після перерахунку з 12.2011 року по 01.2012 року включно - в сумі 190,86 грн. щомісячно.

Всього за цей період відповідачу надано субсидій на суму 2 993,78 грн.

Для підтвердження факту свого не працевлаштування відповідач зверненнях за призначенням субсидії надавав трудову книжку. Крім того, при зверненні в серпні 2010 року в декларації про доходи відповідач власноруч зазначив, що вид його доходу є пенсія у розмірі 756,00 грн., а його дружині - пенсія у розмірі 833,00 грн. У декларації про доходи від 06.04.2011 року ОСОБА_2 також зазначив, що його доходами та дружини є пенсія. Вказані відомості ним викладені у декларації від 13.02.2012 року при зверненні за призначень субсидії. Але до даної декларації відповідач надав довідку про власні доходи від 14.02.2012 року № 25 за червень та липень 2011 року з місця роботи - ДП «Управління баштових кранів» ВАТ «Будмеханізація». Також, відповідач надав довідку від 21.02.2012 року № 277 КП «Школяр» про доходи своєї дружини ОСОБА_3 Згідно даного документу, вказана громадянка отримувала доходи з серпня 2011 року по січень 2012 року.

Управлінням праці та соціального захисту населення з метою подальшої перевірки повноти наданих відомостей ОСОБА_2 було надано запит (вих. 01-11/1465 від 15.03.2012 року) за місцем роботи дружини Відповідача (ТОВ «КП- Школяр») щодо отримання довідок про доходи за весь період роботи даної громадянки з моменту призначення субсидії.

Після отримання на запит управління праці та соціального захисту населення (вих. № 285, 286 від 21.03.2012 року) довідок про доходи ОСОБА_3 виявлено, що при зверненнях за призначенням субсидії 24.08.2010 року 06.04.2011 року, 13.02.2012 року, відповідач надавав неповні дані про доходи своєї дружини. Так, ним не задекларовано додаткові доходи та не надані довідки про доходи з місця її роботи (КП «Школяр» код ЗКПО 31723057).Однак в заявах на отримання житлової субсидії зазначено, що інших доходів, крім задекларованих, власник та особи, зареєстровані на даній житловій площі, не мають. Розпорядженням від 13.03.2012 року було припинено виплату субсидії лютого 2012 року.

Отже, відповідач свідомо надав неповну інформацію про доходи своєї дружини, результатом чого стало завищення розміру призначених субсидій, що призвело до не проведення оплати належної частини житлово-комунальних послуг повному обсязі.

В результаті зазначених обставин позивачем було зроблено перерахунок призначених розмірів субсидій за період з серпня 2010 року по січень 2012 року включно (згідно довідок про доходи ОСОБА_3) та складено Акт № 60 від 26.03.2012 року «Про проведення перевірки правильності та повноти інформації, що надається заявниками для призначення житлових субсидій», яким зазначено, що відповідач у період з серпня 2010 року по січень 2012 року включно отримав завищений розмір субсидії.

Після перерахунку розміри субсидій становили: з 08.2010 року по 01.2011 року включно - субсидію не призначено - вартість послуг у межах норм споживання з урахуванням пільг не перевищує визначеного обов'язкового платежу сум'ї; у лютому 2011 року в сумі 113,70 грн.; у березні 2011 року в сумі 121,68 грн.; з 04.2011 року по 07.2011 року включно - в сумі 124,43 грн. щомісячно. Загальна сума перерахованих розмірів субсидій за весь період складає 733,10 грн. Сума надміру нарахованих субсидій - 2 260,68 грн.

Частиною IV Положення про проведення перевірок цільового використання бюджетних асигнувань, передбачених для надання населенню субсидій, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства фінансів України, Міністерства економіки України, Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України № 38/284/145/65 від 25.12.1997 року, передбачено перевірки достовірності та повноти інформації про доходи, що використовується при призначенні житлових субсидій.

Згідно п. 20 Положення передбачає: сума субсидії, перерахованої (виплаченої) надміру внаслідок свідомого подання громадянином документів з недостовірними відомостями або неповідомлення громадянином про набуття права власності на житло (житлове приміщення) іншою особою, яка не була в ньому зареєстрована, повертається ним за вимогою органу, що призначив субсидію.

Згідно п. 2 ст. 4 Закону України «Про джерела фінансування органів держав влади» передбачено, що грошові стягнення за правопорушення в повному обсязі зараховуються до Державного бюджету України.

26.03.2012 року позивачем було викликано відповідача до управління праці соціального захисту населення та повідомлено про необхідність перерахунку призначених житлових субсидій в зв'язку з наданням неповної інформації і отримані доходи та необхідність повернення переплачених коштів в сумі 2 660,68 грн. на спеціальний розрахунковий рахунок по штрафним санки управління праці та соціального захисту населення. Але на це повідомлення ОСОБА_2 належним чином не відреагував, квитанцію про сплату переплачених коштів не надав. Позивачем було надіслано відповідачу письмове повідомлення (вих. № 01-11/4835 від 07.08.2012 року) на яке він також, не відреагував.

Станом на день подачі позову до суду належна до повернення сума в розмірі 2 260,68 грн. не повернута.

Відповідно до ч. 1 ст. 22 Цивільного кодексу України особі, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування.

Суд з'ясувавши всі обставині справи, вислухавши учасників які приймають участь у справі, дослідивши письмові докази вважає, що ОСОБА_2, не було виконано свого зобов'язання перед управлінням праці та соціального захисту населення Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації стосовно надання повної та вірної інформації про доходи для призначення субсидії та не сплачувалась відповідна частка обов'язкового платежу в повному обсязі, а тому позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч. 2 ст. 88 ЦПК України, якщо обидві сторони звільнені від оплати судових витрат, вони компенсуються за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Керуючись ст.ст. 22, 509, 525, 526 ЦК України, ст.ст. 15, 208, 209, 214, 215 ЦПК України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов управління праці та соціального захисту населення Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації до ОСОБА_2 про стягнення коштів - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_2 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1, 02091, АДРЕСА_1) на користь управління праці та соціального захисту населення Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації (р/р 37116022005453 УДК у м. Києві, МФО 820019) грошові кошти у вигляді житлових субсидій, що складає 2 260,68 (дві тисячі двісті шістдесят) гривень 68 копійок.

Судові витрати віднести за рахунок держави.

Рішення може бути оскаржено до Апеляційного суду м. Києва через Дарницький районний суд м. Києва шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня його проголошення. У разі якщо рішення було проголошено без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії рішення.

Суддя:

Дата ухвалення рішення06.03.2013
Оприлюднено24.12.2015
Номер документу29862929
СудочинствоЦивільне
Сутьстягнення коштів

Судовий реєстр по справі —2602/4858/12

Рішення від 06.03.2013

Цивільне

Дарницький районний суд міста Києва

Сирбул О. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні