28/369-06-9076А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
11:40 год м.Одеса
"13" листопада 2006 р. Справа № 28/369-06-9076А
За позовом Прокурор Одеської області;
в особі, якою є Одеське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
до відповідача Відкрите акціонерне товариство "Великомихайлівське ремонтно-транспортне підприємство (РТП)"
про стягнення 5100грн.
Суддя Гуляк Г.І.
Представники:
Від позивача: Радянський О.Ю. пред.прокуратури, Жумбей Л.М. - за дорученням;
Від відповідача: не з'явився;
СУТЬ СПОРУ: заступник прокурора Одеської області в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до суду з позовною заявою про стягнення з відкритого акціонерного товариства “Великомихайлівське ремонтно –транспортне підприємство” штрафної санкції в сумі 5 100 гривень.
Представники позивача в судовому засіданні позов підтримують та просять суд стягнути з відповідача штрафну санкцію у розмірі 5 100 гривень.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, тому справа розглядається у порядку п. 6 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, на основі наявних доказів.
Матеріалами справи встановлено:
Відповідно до ст. 1 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” від 30.10.1996 р. № 448/96 –ВР, державне регулювання ринку цінних паперів –здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно п. 1 Положення про Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України за № 861/2002 від 25.09.2002 р., Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, підпорядкованим Президентові України і підзвітним Верховній Раді України.
Таким чином, органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у даних спірних відносинах є Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, в особі Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до вимог статті 7 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань:
- встановлює порядок складання адміністративних даних учасників ринку цінних паперів відповідно до чинного законодавства України;
- встановлює вимоги та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства
- розробляє і організовує виконання заходів, спрямованих на запобігання порушенням законодавства України про цінні папери.
Відповідно до статті 24 Закону України “Про цінні папери і фондову біржу” емітент зобов'язаний не менше одного разу на рік інформувати громадськість про своє господарсько-фінансове становище і результати діяльності (надалі –річний звіт).
Річний звіт публікується не пізніше дев'яти місяців року, наступного за звітним, і надсилається держателям іменних акцій та реєструвальному органу.
У річному звіті повинні міститись такі дані про емітента:
а) інформація про результати господарювання за попередній рік;
б) підтверджені аудитором (аудиторською фірмою) річний баланс та довідка про фінансовий стан;
в) основні відомості про додатково випущені цінні папери;
г) обгрунтування змін у персональному складі службових осіб.
За ненадання, несвоєчасне надання або надання свідомо недостовірної інформації емітент несе відповідальність відповідно до Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”.
З метою вдосконалення порядку надання регулярної та особливої інформації відкритими акціонерними товариствами та підприємствами-емітентами облігацій Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку затвердила Положення про надання регулярної інформації відкритими акціонерними товариствами та підприємствами-емітентами облігацій.
Положення розроблено відповідно до Законів України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”, “Про цінні папери і фондову біржу”, “Про господарські товариства”, “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”.
Це Положення визначає порядок складання регулярної інформації (далі –звіт) відкритими акціонерними товариствами та підприємствами –емітентами облігацій (далі –емітенти).
Річний звіт –це документ, який характеризує господарсько-фінансове становище і результати діяльності емітентів з метою інформування громадськості.
Емітенти –професійні учасники ринку цінних паперів (юридичні особи, які здійснюють професійну діяльність з торгівлі цінними паперами, депозитарну діяльність, розрахунково-клірингову діяльність, діяльність з управління цінними паперами, діяльність з ведення реєстру власників іменних цінних паперів, діяльність з організації торгівлі на ринку цінних паперів), комерційні банки, страхові компанії, інститути спільного інвестування (корпоративні інвестиційні фонди або пайові інвестиційні фонди) та підприємства - емітенти облігацій подають звіти до центрального апарату Комісії.
Емітенти подають звіти до територіального управління Комісії згідно з їх місцезнаходженням.
Звітним періодом для складання звіту є календарний рік. Перший звітний рік новоствореного емітента може бути меншим за 12 місяців, він ураховується з дати державної реєстрації емітента до 31 грудня звітного року включно. Емітент подає звіт до 30 квітня року, наступного за звітним.
Звіт подається в електронній та паперовій формах. Звіт у паперовій формі формується як друкована копія електронного звіту, який зшивається, засвідчується підписом керівника емітента і скріплюється печаткою емітента.
Відповідність інформації в паперовій та електронній формах підтверджується супровідним листом, що підписаний керівником емітента і завірений печаткою емітента.
Звіт вважається прийнятим, якщо він поданий у електронній та паперовій формах, відповідає вимогам цього Положення, друкована копія звіту за складом інформації відповідає електронній формі звіту, звіт зареєстрований у електронному журналі прийнятих звітів і про це зроблено відмітку на титульному аркуші звіту емітента.
Звіт вважається поданим своєчасно, якщо він прийнятий Комісією в термін до 30 квітня включно.
Звіт, який не прийнято до 30 квітня включно, вважається поданим несвоєчасно.
За ненадання, несвоєчасне надання або надання завідомо недостовірної інформації емітент несе відповідальність відповідно до Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”.
Відповідно до вимог статті 8 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право:
- у разі порушення законодавства про цінні папери, нормативних актів Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку виносити попередження, зупиняти на термін до одного року розміщення (продаж) та обіг цінних паперів того чи іншого емітента, дію спеціальних дозволів (ліцензій), виданих Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, анулювати дію таких дозволів (ліцензій);
- здійснювати контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, та її відповідністю встановленим стандартам;
- накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання дозволів на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Статтею 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” та п. 18.3 “Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій”, затверджених Наказом ДКЦПФР № 2 від 09.01.1997 р. (у редакції Рішення ДКЦПФР № 27 від 13.02.2001 р.), передбачено накладення на юридичних осіб штрафу за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації у розмірі до 1 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відкритим акціонерним товариством “Великомихайлівське РТП” до Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку не була надана регулярна інформація у формі річного звіту про фінансово –господарську діяльність товариства за 2004 рік, що є порушенням вимог статті 24 Закону України “Про цінні папери і фондову біржу” та Положення “Про надання регулярної інформації відкритими акціонерними товариствами та підприємствами –емітентами облігацій”, затвердженого у новій редакції Рішенням ДКЦПФР № 3 від 17.01.2000 р. (зі змінами та доповненнями).
На підставі викритого правопорушення у відношенні ВАТ “Великомихайлівське РТП” був складений акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 22 –ОД від 13.02.2006 р., відповідно до якого винесена постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 35 –ОД від 23.02.2006 р. Цією постановою відповідач підлягає фінансової санкції у вигляді накладення штрафу у розмірі 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5 100 (п'ять тисяч сто) гривень.
Статтею 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” та п. 18.3 “Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій”, затверджених Наказом ДКЦПФР № 2 від 09.01.1997 р. (у редакції Рішення ДКЦПФР № 27 від 13.02.2001 р.), передбачено накладення на юридичних осіб штрафу за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації у розмірі до 1 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Обставини, що обтяжують відповідальність:
1) правопорушення істотно впливає на існуючий порядок державного регулювання ринку цінних паперів;
2) не усвідомлення факту правопорушення;
3) невизнання вини за вчинене правопорушення;
4) правопорушення не усунено на момент розгляду справи;
5) ухилення від виконання вимог чинного законодавства на ринку цінних паперів.
Обставини, що пом'якшують відповідальність: не викрито.
Обставини, що пом'якшують відповідальність: не викрито.
Застосована Одеським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку штрафна санкція нарахована згідно ст. 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” з урахуванням обтяжуючих обставин, і становить 5 100 грн.
Відкрите акціонерне товариство “Великомихайлівське РТП” штрафну санкцію не сплатило, до теперішнього часу рішення Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку не оскаржило.
Порушення інтересів держави виражається в тому, що недодержання вимог чинного законодавства з цінних паперів та фондового ринку, підривають авторитет та доцільність місцевої виконавчої влади, посягають на дотримання державного порядку в області обігу цінних паперів, послаблюють політику України як правової держави, а також несплата штрафних санкцій тягне за собою неотримання коштів державним бюджетом України.
Грошові кошти, які повинні бути отриманні від сплати штрафної санкції, застосованої до вищевказаного товариства, зараховуються до державного бюджету України. Несвоєчасне отримання державою коштів від сплати штрафної санкції значно впливає на економічний розвиток держави та є підставою для звернення прокуратури Одеської області з позовною заявою до суду.
Відповідно до п. 2 статті 121 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів держави в суді у випадках, визначених законом. Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 60 КАС України прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадянина або держави і може здійснювати представництво на будь-який стадії адміністративного процесу.
Таким органом, відповідно зі ст.ст. 6, 7, 13, 143 Конституції України, може виступати орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надані повноваження органа виконавчої влади. Орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних стосунках, фактично є позивачем у справах, порушених по позовній заяві прокурора.
Пункт 3 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що компетенція адміністративних судів поширюється на спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень, а також спори, які виникають з приводу укладання та виконання адміністративних договорів.
Враховуючи те, що предмет позову за цією справою безпосередньо випливає із владних повноважень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку з приводу реалізації його компетенції у сфері регулювання ринку цінних паперів, відповідно до п. 3 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України, означений спір, із набуттям чинності даного Кодексу, відноситься до компетенції адміністративних судів України.
Згідно з п. 6 та п. 7 Розділу 7 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України –до початку діяльності окружного адміністративного суду адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року вирішуються відповідним господарським судом за правилами Кодексу адміністративного судочинства України. При цьому підсудність таких справ визначається Господарським процесуальним кодексом України.
Оцінюючи вищевикладене у сукупності, суд вважає, що позовні вимоги доведені повністю, тому позов підлягає задоволенню.
Згідно ст. 94 КАС України за рахунок відповідача відшкодовуються судові витрати, складаються з судового збору в сумі 102 гривні.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 87, 94, 158 –163 Кодексу адміністративного судочинства України суд,-
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з відкритого акціонерного товариства “Великомихайлівське ремонтно –транспортне підприємство” (67100, Одеська область, смт. Велика Михайлівка, вул. Леніна, буд. 2, код ЄДРПОУ: 03755006, р/р 26006054475490 в РУ ЗАТ “Приватбанк”, МФВ: 328704) до державного бюджету України штрафну санкцію у розмірі 5 100 (п'ять тисяч сто) гривень на р/р 31114095600175, МФВ: 828011, код ЄДРПОУ: 23214716 в Управлінні Державного Казначейства в Одеській області.
3. Стягнути з відкритого акціонерного товариства “Великомихайлівське ремонтно –транспортне підприємство” (67100, Одеська область, смт. Велика Михайлівка, вул. Леніна, буд. 2, код ЄДРПОУ: 03755006, р/р 26006054475490 в РУ ЗАТ “Приватбанк”, МФВ: 328704) до державного бюджету України через Управлінні Державного Казначейства в Одеській області на р/р 31114095600175, МФВ: 828011, код ЄДРПОУ: 23214716 по коду бюджетної класифікації 23030300, символ звітності банку 106 державне мито в сумі 102 (сто дві) гривні.
Постанова може бути оскаржена в порядку ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили у порядку ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Гуляк Г.І.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 298857 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Гуляк Г.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні