Постанова
від 20.11.2006 по справі 6/368-06-9540а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

6/368-06-9540А

             

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"20" листопада 2006 р. Справа  № 6/368-06-9540А

     10 год.45хв.                                                                                                                                    м. Одеса

За позовом :       Підприємства з іноземними інвестиціями «ЛУКОЙЛ-Україна»

До відповідача: Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради

Про зобов`язання видати дозвіл на розміщення об`єкту торгівлі на необмежений термін без стягнення плати

Господарський суд Одеської області у складі

Суддя                                            Демешин О.А.         

Секретар судового засідання      Полякова Н.В.

        

За участю представників сторін:

Від позивача:  Трясун О.С. - довіреність

Від відповідача:  Коновець  К.Н. - довіреність

Суть спору: Підприємством з іноземними інвестиціями «ЛУКОЙЛ-Україна»(далі-позивач) надано позов до Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради ( далі - відповідач) про дозвіл на розміщення об`єкту торгівлі на АЗС № 16-42, що розташована за адресою:м.Одеса. вул..Середньофонтанська, 23 на необмежений термін без стягнення плати.

      Відповідач проти позову заперечує, з мотивів викладених запереченнях  та доповненнях до заперечень на позов.

      

Розглянувши матеріали справи суд встановив:

              

      10.07.2006р. підприємство з іноземними інвестиціями «ЛУКОЙЛ-Україна»звернулось Управління  до розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради за отриманням дозволів на розміщення об`єктів торгівлі на 15 АЗС позивача, розташованих у м.Одесі.

       За видачу дозволів на всі 15 АЗС позивачем було сплачено відповідний збір за розміщення об`єктів торгівлі.

       Однак, відповідач видав дозвіл на 14 АЗС, а на одну АЗС (№16-42), розташовану по вул.Середньофонтанській, 23 –такого дозволу не видав.

        Позивач вважає, що відмова у видачі дозволу на вказану АЗС є необґрунтованою, оскільки чинним законодавством не передбачено, викладених у листі відповідача №575 від 21,07.2006р., підстав для відмови у видачі дозволу.

         Крім того, з посиланням на вимоги частини 5 статті 17 Декрету КМ України «Про місцеві податки і збори»позивач вважає, що відповідач зобов`язаний видати дозвіл на розміщення  стаціонарного об`єкту торгівлі без оплати та на необмежений термін.

         Відповідач, заперечуючи проти позову, посилається на те, що збір за розміщення об`єкту торгівлі відноситься до місцевих податків і зборів, передбачених Законом України «Про систему оподаткування»механізм і порядок стягнення яких встановлюється органами місцевого самоврядування.

        Також, відповідач зазначає, що позивачем не було надано всіх необхідних документів для надання дозволу на розміщення стаціонарного об`єкту торгівлі –АЗС № 16-42, розташованого по вул.Середньофонтанській, 23 м.Одеси, а саме –висновку органу Державного санітарного нагляду про відповідність приміщення АЗС санітарно-технічним, санітарно-гігієнічним та технологічним нормам.

           

          Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи та додатково надані документи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, виходячи з наступного:

           Як вбачається з листа Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів № 2\1767 від 21.07.2006р., відповідач повідомив підприємство з іноземними інвестиціями «ЛУКОЙЛ-Україна»про те, що питання видачі дозволу на розміщення АЗС

№ 16-42 по вул.Середньфонтанській, 23  буде розглянуто після прийняття господарським судом Одеської області рішення по справі за позовом ТОВ «Завод залізобетонних виробів-3»до ПІІ «ЛУКОЙЛ-Україна»про знесення будівлі, розташованої за вказаною адресою.

            Статтею 7 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»встановлено порядок видачі місцевими дозвільними органами документів дозвільного характеру, у тому числі перелік документів, які мають надаватись до заяви про видачу відповідного дозволу, а саме:    копія свідоцтва     про    державну    реєстрацію    суб'єкта

господарювання;    документи, які  підтверджують  внесення   плати   за   видачу

документа дозвільного характеру, якщо вона передбачена законом;   документи, необхідні   для   видачі   документа   дозвільного характеру, передбачені законодавством, яким регулюються відносини, пов'язані з його одержанням.

            Крім того, розпорядженням Одеського міського голови від 29.04.1999р. було затверджено порядок надання заяв, оформлення документів та видачі дозволів на розміщення об`єктів торгівлі, яким також встановлено перелік необхідних документів для надання дозволу.

            З матеріалів справи вбачається, що всі необхідні документи на одержання дозволів на 15 АЗС  позивачем були надані, у т.ч. висновок Державної санітарно-епідеміологічної служби Одеської області від 25.10.2005р. № 3-1\4160 про відповідність вимогам санітарних норм АЗС позивача №№ 16-01 -  6-31, 16-40  -  16-48, 16-50. Тобто, на АЗС № 16-42, також був наданий висновок СЕС.

            Посилання відповідача на те, що такого висновку позивачем не надавалось –не відповідає дійсності.

            Пунктом 4 вищевказаної статті 7   Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» заборонено  вимагати   від   заявника   для   одержання

документа   дозвільного   характеру   документи,   не  передбачені законодавством.

            Таким чином, суд вважає, що необгрунтованою є підстава для відмови в наданні дозволу на розміщення стаціонарного об`єкту торгівлі (АЗС № 16-42), зазначена в листі відповідача № 2\1767 від 21.07.2006р., оскільки чинним законодавством не передбачено необхідності одержання будь-яких судових рішень для одержання дозволу на розміщення об`єкту торгівлі.

             АЗС № 16-42 по вул.Середньофонтанській, 23 підприємства з іноземними інвестиціями «ЛУКОЙЛ-Україна»є стаціонарним об`єктом, що підтверджується свідоцтвом про право власності на вказану АЗС від 01.03.2004р., виданому виконавчим комітетом Одеської міської ради.

             Виходячи з викладеного, суд вважає, що у відповідача не було встановлених чинним законодавством, підстав для відмови у видачі дозволу і тому, позов в частині  вимог про зобов`язання відповідача видати підприємству з іноземними інвестиціями «ЛУКОЙЛ-Україна» дозвіл на розміщення об`єкту торгівлі на АЗС № 16-42 підлягає задоволенню.

 

              Що стосується вимог в частині видачі такого дозволу на необмежений термін без стягнення плати, то у задоволенні цих вимог слід відмовити, приймаючи до уваги наступне:

              Пунктом  3 статті 11 Закону України 6 вересня 2005 року  N 2806-IV «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»  статтю 17 Декрету Кабінету Міністрів України від 20 травня 1993  року  N  56-93   "Про  місцеві  податки і збори"  доповнено частиною

п'ятою такого змісту:   "Для суб'єктів,  що постійно здійснюють торгівлю у спеціально

відведених  для  цього  місцях  (стаціонарних  об'єктах),  збір за видачу  дозволу  на  розміщення   об'єктів   торгівлі   стягується одноразово".

               Позивач, посилаючись на вказану норму закону і на те, що оплата збору за розміщення об`єкту торгівлі на АЗС № 16-42 ним вже здійснювалась раніше, а саме - при одержанні Дозволу № 0353316 на розміщення об`єкту торгівлі, який був дійсним з 18.07.2005р. по 18.07.2006р.,  вважає, що оформлення нового дозволу не потребує зазначення в ньому строку дії та дозвіл має бути надано безоплатно.

               Суд не погоджується з таким висновком позивача з огляду на наступне:

                

           Підпунктом 13 частини другої статті 15 Закону України «Про систему оподаткування» встановлено, що збір за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг належить до місцевих податків і зборів (обов'язкові платежі).

           Частиною третьої вказаної статті передбачено, що місцеві податки і збори  (обов'язкові  платежі),  механізм справляння   та   порядок  їх  сплати  встановлюються  сільськими, селищними,  міськими радами  відповідно  до  переліку  і  в  межах граничних  розмірів  ставок,  установлених  законами  України. При цьому  податки і збори (обов'язкові платежі), зазначені у пункті 2 частини першої і пунктах 2-4, 13 та 14 частини другої цієї статті, є обов'язковими для встановлення сільськими, селищними та міськими радами  за  наявності  об'єктів  оподаткування  або  умов, з якими пов'язане  запровадження  цих  податків  і зборів.

             Виходячи з вказаних повноважень, рішенням Одеської міської ради №2172-XXIII було затверджено нову редакцію Положення «Про збір за видачу дозволу на розміщення об`єктів торгівлі та сфери послуг», яким встановлювались розміри та порядок сплати зазначеного збору.

              Рішенням Одеської міської ради №5252-IV від 09.01.2006р. «Про бюджет міста Одеси на 2006рік»пункт 4.1 вказаного Положення було доповнено  реченням такого змісту: «Дозвіл на розміщення об`єктів торгівлі та сфери послуг видається на рік, на підставі пред`явленого документу про оплату збору, незалежно від результату фінансово-господарської діяльності та сезонності роботи».

              Таким чином, органом місцевого самоврядування - Одеською міською радою, відповідно до наданих повноважень, було визначено розміри та періодичність сплати вказаного місцевого збору. Зазначені рішення Одеської міської ради є чинними і встановлені в них вимоги щодо сплати збору діють на час вирішення спору.

             Крім того, що стосується термінів дії дозволів, то частиною п`ятою статті 17 ДКМ України «Про місцеві податки і збори», на яку посилається позивач, не встановлено, що термін дії дозволу не може бути обмежений певним строком.

             Як вбачається з наданої позивачем копії  Дозволу № 0353316 на розміщення об`єкту торгівлі (АЗС № 16-42 по вул.Середньофонтанській), який надавався підприємству з іноземними інвестиціями  «ЛУКОЙЛ-Україна», - термін дії цього дозволу було встановлено з 18.07.2005р. по 18.07.2006р.                  

             Таким чином, у будь-якому випадку, при вирішенні спору не може бути прийнято до уваги оплату, здійснену позивачем при одержанні в 2005році  зазначеного Дозволу,  оскільки 18.07.2006р. закінчився термін його дії.

             Для видачі нового дозволу, згідно вищевказаних положень, позивач мав здійснити одноразову оплату місцевого збору, що ним і було виконано при подачі  документів для одержання дозволів на 15 АЗС, розташованих у м.Одесі  у т.ч. - на АЗС № 16-42, розташовану по вул.Середньофонтанській, 23 міста Одеси.     

             Виходячи з викладеного, суд вважає, що у задоволенні позову в частині що стосується безоплатної видачі дозволу на розміщення об`єкту торгівлі на необмежений термін без стягнення плати, слід відмовити.   

Керуючись   ст.ст. 94, 158-163, 167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

1.          Позов задовольнити частково.

          2.  Зобов`язати Управління споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради (65045, м.Одеса. вул..Преображенська, 60) видати підприємству з іноземними інвестиціями «ЛУКОЙЛ-Україна»(01032, м.Київ, вул..Комінтерну, 14 літ.А, код 30603572)   дозвіл на розміщення об`єкту торгівлі на АЗС № 16-42, що розташована за адресою:м.Одеса. вул..Середньофонтанська, 23.

           3. В решті позовних вимог відмовити.

Постанова може бути оскаржена в порядку і строки передбачені статтею 186 КАС України

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня її виготовлення у повному обсязі, якщо таку заяву не було подано, або після закінчення 20-ти денного строку подання апеляційної скарги з дата подання заяви про апеляційне оскарження постанови.

Постанову у повному обсязі  виготовлено 27.11.2006р.

Суддя                                                                                 Демешин О.А.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення20.11.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу298872
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6/368-06-9540а

Постанова від 27.02.2007

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Мацюра П.Ф.

Постанова від 27.02.2007

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Мацюра П.Ф.

Постанова від 20.11.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Демешин О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні