6/368-06-9540А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"20" листопада 2006 р. Справа № 6/368-06-9540А
10 год.45хв. м. Одеса
За позовом : Підприємства з іноземними інвестиціями «ЛУКОЙЛ-Україна»
До відповідача: Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради
Про зобов`язання видати дозвіл на розміщення об`єкту торгівлі на необмежений термін без стягнення плати
Господарський суд Одеської області у складі
Суддя Демешин О.А.
Секретар судового засідання Полякова Н.В.
За участю представників сторін:
Від позивача: Трясун О.С. - довіреність
Від відповідача: Коновець К.Н. - довіреність
Суть спору: Підприємством з іноземними інвестиціями «ЛУКОЙЛ-Україна»(далі-позивач) надано позов до Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради ( далі - відповідач) про дозвіл на розміщення об`єкту торгівлі на АЗС № 16-42, що розташована за адресою:м.Одеса. вул..Середньофонтанська, 23 на необмежений термін без стягнення плати.
Відповідач проти позову заперечує, з мотивів викладених запереченнях та доповненнях до заперечень на позов.
Розглянувши матеріали справи суд встановив:
10.07.2006р. підприємство з іноземними інвестиціями «ЛУКОЙЛ-Україна»звернулось Управління до розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради за отриманням дозволів на розміщення об`єктів торгівлі на 15 АЗС позивача, розташованих у м.Одесі.
За видачу дозволів на всі 15 АЗС позивачем було сплачено відповідний збір за розміщення об`єктів торгівлі.
Однак, відповідач видав дозвіл на 14 АЗС, а на одну АЗС (№16-42), розташовану по вул.Середньофонтанській, 23 –такого дозволу не видав.
Позивач вважає, що відмова у видачі дозволу на вказану АЗС є необґрунтованою, оскільки чинним законодавством не передбачено, викладених у листі відповідача №575 від 21,07.2006р., підстав для відмови у видачі дозволу.
Крім того, з посиланням на вимоги частини 5 статті 17 Декрету КМ України «Про місцеві податки і збори»позивач вважає, що відповідач зобов`язаний видати дозвіл на розміщення стаціонарного об`єкту торгівлі без оплати та на необмежений термін.
Відповідач, заперечуючи проти позову, посилається на те, що збір за розміщення об`єкту торгівлі відноситься до місцевих податків і зборів, передбачених Законом України «Про систему оподаткування»механізм і порядок стягнення яких встановлюється органами місцевого самоврядування.
Також, відповідач зазначає, що позивачем не було надано всіх необхідних документів для надання дозволу на розміщення стаціонарного об`єкту торгівлі –АЗС № 16-42, розташованого по вул.Середньофонтанській, 23 м.Одеси, а саме –висновку органу Державного санітарного нагляду про відповідність приміщення АЗС санітарно-технічним, санітарно-гігієнічним та технологічним нормам.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи та додатково надані документи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, виходячи з наступного:
Як вбачається з листа Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів № 2\1767 від 21.07.2006р., відповідач повідомив підприємство з іноземними інвестиціями «ЛУКОЙЛ-Україна»про те, що питання видачі дозволу на розміщення АЗС
№ 16-42 по вул.Середньфонтанській, 23 буде розглянуто після прийняття господарським судом Одеської області рішення по справі за позовом ТОВ «Завод залізобетонних виробів-3»до ПІІ «ЛУКОЙЛ-Україна»про знесення будівлі, розташованої за вказаною адресою.
Статтею 7 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»встановлено порядок видачі місцевими дозвільними органами документів дозвільного характеру, у тому числі перелік документів, які мають надаватись до заяви про видачу відповідного дозволу, а саме: копія свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта
господарювання; документи, які підтверджують внесення плати за видачу
документа дозвільного характеру, якщо вона передбачена законом; документи, необхідні для видачі документа дозвільного характеру, передбачені законодавством, яким регулюються відносини, пов'язані з його одержанням.
Крім того, розпорядженням Одеського міського голови від 29.04.1999р. було затверджено порядок надання заяв, оформлення документів та видачі дозволів на розміщення об`єктів торгівлі, яким також встановлено перелік необхідних документів для надання дозволу.
З матеріалів справи вбачається, що всі необхідні документи на одержання дозволів на 15 АЗС позивачем були надані, у т.ч. висновок Державної санітарно-епідеміологічної служби Одеської області від 25.10.2005р. № 3-1\4160 про відповідність вимогам санітарних норм АЗС позивача №№ 16-01 - 6-31, 16-40 - 16-48, 16-50. Тобто, на АЗС № 16-42, також був наданий висновок СЕС.
Посилання відповідача на те, що такого висновку позивачем не надавалось –не відповідає дійсності.
Пунктом 4 вищевказаної статті 7 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» заборонено вимагати від заявника для одержання
документа дозвільного характеру документи, не передбачені законодавством.
Таким чином, суд вважає, що необгрунтованою є підстава для відмови в наданні дозволу на розміщення стаціонарного об`єкту торгівлі (АЗС № 16-42), зазначена в листі відповідача № 2\1767 від 21.07.2006р., оскільки чинним законодавством не передбачено необхідності одержання будь-яких судових рішень для одержання дозволу на розміщення об`єкту торгівлі.
АЗС № 16-42 по вул.Середньофонтанській, 23 підприємства з іноземними інвестиціями «ЛУКОЙЛ-Україна»є стаціонарним об`єктом, що підтверджується свідоцтвом про право власності на вказану АЗС від 01.03.2004р., виданому виконавчим комітетом Одеської міської ради.
Виходячи з викладеного, суд вважає, що у відповідача не було встановлених чинним законодавством, підстав для відмови у видачі дозволу і тому, позов в частині вимог про зобов`язання відповідача видати підприємству з іноземними інвестиціями «ЛУКОЙЛ-Україна» дозвіл на розміщення об`єкту торгівлі на АЗС № 16-42 підлягає задоволенню.
Що стосується вимог в частині видачі такого дозволу на необмежений термін без стягнення плати, то у задоволенні цих вимог слід відмовити, приймаючи до уваги наступне:
Пунктом 3 статті 11 Закону України 6 вересня 2005 року N 2806-IV «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» статтю 17 Декрету Кабінету Міністрів України від 20 травня 1993 року N 56-93 "Про місцеві податки і збори" доповнено частиною
п'ятою такого змісту: "Для суб'єктів, що постійно здійснюють торгівлю у спеціально
відведених для цього місцях (стаціонарних об'єктах), збір за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі стягується одноразово".
Позивач, посилаючись на вказану норму закону і на те, що оплата збору за розміщення об`єкту торгівлі на АЗС № 16-42 ним вже здійснювалась раніше, а саме - при одержанні Дозволу № 0353316 на розміщення об`єкту торгівлі, який був дійсним з 18.07.2005р. по 18.07.2006р., вважає, що оформлення нового дозволу не потребує зазначення в ньому строку дії та дозвіл має бути надано безоплатно.
Суд не погоджується з таким висновком позивача з огляду на наступне:
Підпунктом 13 частини другої статті 15 Закону України «Про систему оподаткування» встановлено, що збір за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг належить до місцевих податків і зборів (обов'язкові платежі).
Частиною третьої вказаної статті передбачено, що місцеві податки і збори (обов'язкові платежі), механізм справляння та порядок їх сплати встановлюються сільськими, селищними, міськими радами відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, установлених законами України. При цьому податки і збори (обов'язкові платежі), зазначені у пункті 2 частини першої і пунктах 2-4, 13 та 14 частини другої цієї статті, є обов'язковими для встановлення сільськими, селищними та міськими радами за наявності об'єктів оподаткування або умов, з якими пов'язане запровадження цих податків і зборів.
Виходячи з вказаних повноважень, рішенням Одеської міської ради №2172-XXIII було затверджено нову редакцію Положення «Про збір за видачу дозволу на розміщення об`єктів торгівлі та сфери послуг», яким встановлювались розміри та порядок сплати зазначеного збору.
Рішенням Одеської міської ради №5252-IV від 09.01.2006р. «Про бюджет міста Одеси на 2006рік»пункт 4.1 вказаного Положення було доповнено реченням такого змісту: «Дозвіл на розміщення об`єктів торгівлі та сфери послуг видається на рік, на підставі пред`явленого документу про оплату збору, незалежно від результату фінансово-господарської діяльності та сезонності роботи».
Таким чином, органом місцевого самоврядування - Одеською міською радою, відповідно до наданих повноважень, було визначено розміри та періодичність сплати вказаного місцевого збору. Зазначені рішення Одеської міської ради є чинними і встановлені в них вимоги щодо сплати збору діють на час вирішення спору.
Крім того, що стосується термінів дії дозволів, то частиною п`ятою статті 17 ДКМ України «Про місцеві податки і збори», на яку посилається позивач, не встановлено, що термін дії дозволу не може бути обмежений певним строком.
Як вбачається з наданої позивачем копії Дозволу № 0353316 на розміщення об`єкту торгівлі (АЗС № 16-42 по вул.Середньофонтанській), який надавався підприємству з іноземними інвестиціями «ЛУКОЙЛ-Україна», - термін дії цього дозволу було встановлено з 18.07.2005р. по 18.07.2006р.
Таким чином, у будь-якому випадку, при вирішенні спору не може бути прийнято до уваги оплату, здійснену позивачем при одержанні в 2005році зазначеного Дозволу, оскільки 18.07.2006р. закінчився термін його дії.
Для видачі нового дозволу, згідно вищевказаних положень, позивач мав здійснити одноразову оплату місцевого збору, що ним і було виконано при подачі документів для одержання дозволів на 15 АЗС, розташованих у м.Одесі у т.ч. - на АЗС № 16-42, розташовану по вул.Середньофонтанській, 23 міста Одеси.
Виходячи з викладеного, суд вважає, що у задоволенні позову в частині що стосується безоплатної видачі дозволу на розміщення об`єкту торгівлі на необмежений термін без стягнення плати, слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
1. Позов задовольнити частково.
2. Зобов`язати Управління споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради (65045, м.Одеса. вул..Преображенська, 60) видати підприємству з іноземними інвестиціями «ЛУКОЙЛ-Україна»(01032, м.Київ, вул..Комінтерну, 14 літ.А, код 30603572) дозвіл на розміщення об`єкту торгівлі на АЗС № 16-42, що розташована за адресою:м.Одеса. вул..Середньофонтанська, 23.
3. В решті позовних вимог відмовити.
Постанова може бути оскаржена в порядку і строки передбачені статтею 186 КАС України
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня її виготовлення у повному обсязі, якщо таку заяву не було подано, або після закінчення 20-ти денного строку подання апеляційної скарги з дата подання заяви про апеляційне оскарження постанови.
Постанову у повному обсязі виготовлено 27.11.2006р.
Суддя Демешин О.А.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 298872 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Демешин О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні