ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 817/812/13-а
06 березня 2013 року 16год. 05хв. м. Рівне
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Щербакова В. В. за участю секретаря судового засідання Таргоній А.В. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:
заявника: представник Байтала І.В.
відповідача: представник Фурманчук В.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за поданням
Здолбунівська об'єднана державна податкова інспекція Рівненської області Державної податкової служби до ПАТ "Здолбунівський завод пластмасових виробів "Іскра" про підтвердження обгрунтованості адміністративного арешту майна платника податків, -
ВСТАНОВИВ :
Здолбунівська об'єднана державна податкова інспекція Рівненської області Державної податкової служби (далі - Здолбунівська ОДПІ) звернулася до суду з поданням до ПрАТ «Здолбунівський завод пластмасових виробів «Іскра» про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.
Подання обґрунтоване тим, що відповідно до наказу Здолбунівської ОДПІ від 12.02.2013 року №67 та направлень №42 та №43 від 12.02.2013 року ГДПРІ відділу податкового контролю Сиротюком В.С. та ГДПРІ відділу оподаткування фізичних осіб Остапчук Л.В. проводилась документальна позапланова виїзна перевірка ПрАТ «Здолбунівський завод пластмасових виробів «Іскра» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2011 по 31.12.2012 року.
Відповідно до листів ДПС у Рівненській області №1101/22-504 та №1110/22-504 від26.02.2013 року Здолбунівською ОДПІ видано наказ від 26.02.2013 року №89 про продовження проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПрАТ «Здолбунівський завод пластмасових виробів «Іскра» терміном на 5 днів. 27.02.2013 року, згідно даного наказу та направлень №58, №59, №60 від 26.02.2013 року та №42 від 12.02.2013 року, було здійснено вихід за юридичною адресою ПрАТ «Здолбунівський завод пластмасових виробів «Іскра» по вул. С.Наливайка,1 з метою вручення наказу про продовження проведення перевірки та направлення на її проведення.
Директор ПрАТ «Здолбунівський завод пластмасових виробів «Іскра» Фурманчук В.І. ознайомившись з наказом Здолбунівської ОДПІ №89 від 26.02.2013 року «Про продовження документальної позапланової виїзної перевірки ПрАТ «Здолбунівський завод пластмасових виробів «Іскра» відмовився від отримання даного наказу та допуску посадових осіб ДПС у Рівненській області до проведення перевірки, про що складений акт за №09/22 від 27.02.2013 року. 28.02.2013 року від начальника відділу податкового контролю Здолбунівської ОДПІ надійшло звернення про застосування повного адміністративного арешту майна платника податків у зв'язку з відмовою директора Фурманчука В.І. від допуску посадових осіб ДПС в Рівненській області до проведення перевірки. Представник податкового органу зазначає, що виконуючим обов'язки начальника Здолбунівської ОДПІ Штейбартом В.Г. прийнято рішення від 28.02.2013 року про застосування адміністративного арешту майна платника податків. В судовому засіданні просить підтвердити обґрунтованість адміністративного арешту майна ПрАТ «Здолбунівський завод пластмасових виробів «Іскра».
Представник відповідача заперечив проти адміністративного арешту майна. Пояснив, що недопускав перевіряючих до документальної позапланової виїзної перевірки, так як вважає, що продовження строків проведення перевірки є необґрунтованим. Також зазначив, що ПрАТ «Здолбунівський завод пластмасових виробів «Іскра» є добросовісним платником податків. В доповнення вказує, що листом від 05.03.2013 року за №25 повідомив Здолбунівську ОДПІ, що надає дозвіл на продовження позапланової перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства з 05.03.2013 року. З цих підстав, просить відмовити у задоволенні подання.
Заслухавши пояснення представників сторін, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що арешт на майно ПрАТ «Здолбунівський завод пластмасових виробів «Іскра», застосований рішенням виконуючим обов'язки начальника Здолбунівської ОДПІ Штейбартом В.Г. від 28.02.2013 року №5, є обґрунтованим з огляду на наступне.
Судом встановлено, що ПрАТ «Здолбунівський завод пластмасових виробів «Іскра» взяте на облік, як платник податків в органах державної податкової служби з 03.04.2006 р. за №584, відповідно до довідки про взяття на облік №234/19-12 від 03.04.2006 року.
Як вбачається з матеріалів справи, Здолбунівською ОДПІ 12.02.2013 року прийнято наказ №67 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПрАТ «Здолбунівський завод пластмасових виробів «Іскра» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2011 по 31.12.2012 року.
Відповідно до листів ДПС в Рівненській області №1101/22-504 та №1110/22-504 від 26.02.2013 року, Здолбунівською ОДПІ 26.02.2013 року видано наказ №89 про продовження проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПрАТ «Здолбунівський завод пластмасових виробів «Іскра» терміном на 5 днів.
27.02.2013 року працівники податкового органу прибули за юридичною адресою ПрАТ «Здолбунівський завод пластмасових виробів «Іскра»: Рівненська область, м.Здолбунів, вул.Наливайка, 1, для продовження проведення документальної позапланової виїзної перевірки, проте директор відповідача відмовився від отримання наказу та допуску посадових осіб ДПС у Рівненській області до проведення перевірки.
Даний факт було зафіксовано відповідним актом: "Акт про недопуск посадових осіб ДПС у Рівненській області до проведення позапланової документальної перевірки ПрАТ «Здолбунівський завод пластмасових виробів «Іскра» №09/22 від 27.02.2013 року.
На підставі звернення до першого заступника начальника Здолбунівської ОДПІ від 28.02.2013 року податковим органом було прийнято рішення від 28.02.2013 року про застосування повного адміністративного арешту майна платника податків.
Відповідно до пп.16.1.9 п.16.9 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний, зокрема, не перешкоджати законній діяльності посадової особи контролюючого органу під час виконання нею службових обов'язків та виконувати законні вимоги такої посадової особи.
В силу п.п.81.1 ст. 81ПК України посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення документальної виїзної перевірки, за наявності підстав для її проведення та за умови пред'явлення направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування органу державної податкової служби, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється), мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку.
У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб органу державної податкової служби до проведення перевірки складається акт, який засвідчує факт відмови.
Відповідно до п.п. 94.1 ст. 94 ПК України адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом. Арешт майна може бути застосовано, якщо з'ясовується одна з таких обставин: платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення (п.п.94.2.3 п.94.2 ст.94 ПК України).
Згідно з п.94.6 ст.94 ПК України керівник органу державної податкової служби (його заступник) за наявності однієї з обставин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків.
Відповідно до 94.5 ПК України арешт майна може бути повним або умовним. Повним арештом майна визнається заборона платнику податків на реалізацію прав розпорядження або користування його майном. У цьому випадку ризик, пов'язаний із втратою функціональних чи споживчих якостей такого майна, покладається на орган, який прийняв рішення про таку заборону.
При цьому, пунктом 4 Порядку застосування адміністративного арешту майна платника податків №1398 визначено, що обумовлене рішення керівник органу державної податкової служби (його заступник) приймає на підставі звернення відповідного підрозділу, який у межах своїх повноважень встановлює такі обставини.
Відповідно до п.94.10 ст.94 ПК України арешт на майно може бути накладено рішенням керівника органу державної податкової служби (його заступника), обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом. Строк, визначений цим пунктом, не включає добові години, що припадають на вихідні та святкові дні.
Зазначена норма Податкового кодексу України кореспондує з п.2 ч.1 ст.183-3 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якого провадження у справах за зверненням органів державної податкової служби при здійсненні ними передбачених законом повноважень здійснюється на підставі подання таких органів щодо підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.
З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку, що Здолбунівською ОДПІ обґрунтовано, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством, застосовано повний адміністративний арешт майна платника податків, а відтак подання підлягає до задоволення.
Відповідно до ч.8 ст.183-3 КАС України прийнята судом постанова по суті заявлених вимог підлягає негайному виконанню.
Підстави для застосування судом ст.94 КАС України відсутні.
Керуючись статтями 183-3, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Подання задовольнити.
Підтвердити обгрунтованість повного адміністративного арешту майна платника податків ПрАТ «Здолбунівський завод пластмасових виробів «Іскра»: (35705, Рівненська область, м.Здолбунів, вул.Наливайка, 1, код ЄДРПОУ 02971570), застосованого рішенням виконуючим обов'язки начальника Здолбунівської ОДПІ Штейбартом В.Г. від 28.02.2013 року.
Відповідно до ч.8 ст. 183-3 КАС України постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Щербаков В. В.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2013 |
Оприлюднено | 14.03.2013 |
Номер документу | 29889865 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Щербаков В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні