Постанова
від 04.03.2013 по справі 826/1866/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

04 березня 2013 року 15:36 № 826/1866/13-а

Окружний адміністративний суд м. Києва у складі: головуючого судді Патратій О.В.

за участю секретаря судового засідання Хилі І.В. та представників сторін:

від позивача: Дроздовського Л.П.,

від відповідача: Пономарьової Г.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомАдвокатського об'єднання «Хасін та Дроздовський» до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва Державної податкової служби про зобов'язання вчинити дії, -

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулося Адвокатське об'єднання «Хасін та Дроздовський» (далі - позивач, АО «Хасін та Дроздовський») з позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва (далі - відповідач, ДПІ у Шевченківському районі м. Києва) про зобов'язання включити АО «Хасін та Дроздовський» до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 18 лютого 2013 року було відкрито провадження у даній справі та призначено судове засідання на 04 березня 2013 року.

Враховуючи вибуття первинного відповідача (ДПІ у Шевченківському районі м. Києва) зі спірних правовідносин на підставі постанови Кабінету Міністрів України «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» від 21.09.2011 року № 981 судом відповідно до статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України протокольною ухвалою від 04.03.2013 року здійснено заміну відповідача на його правонаступника - Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що ним відповідно до вимог Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затвердженого Наказом ДПА України від 24.01.2011 № 37, було подано до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва реєстраційну заяву платника податку за формою № 1-РН для включення Адвокатського об'єднання «Хасін та Дроздовський» до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Однак, орган державної податкової служби повідомив позивача про неможливість внесення АО «Хасін та Дроздовський» до Реєстру неприбуткових установ та організацій, у зв'язку з тим, що основна діяльність позивача - надання юридичних послуг, містить ознаки підприємницької.

Позивач переконаний, що висновки органу державної податкової служби є необґрунтованими, оскільки адвокатські об'єднання відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» здійснюють незалежну професійну адвокатську діяльність, яка є некомерційним господарюванням та відповідно до вимог підпункту «г» п. 157.1 ст. 157 Податкового кодексу України може бути віднесена до неприбуткових організацій.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав повністю, просив його задовольнити з підстав, викладених в позовній заяві.

Відповідач проти позову заперечив та по суті зазначив, що 24 січня 2013 року Адвокатському об'єднанню «Хасін та Дроздовський» було відмовлено у включенні до Реєстру неприбуткових установ та організацій з тих підстав, що зазначена організація не підпадає під визначення неприбуткової організації, ознаки якої наведені в підпункті «г» п. 157.1 ст. 157 Податкового кодексу України, оскільки статутні документами позивача передбачають здійснення ним юридичної діяльності, характер якої не відповідає умовам перебування у Реєстрі неприбуткових установ та організацій.

З огляду на викладене, відповідач вважає позовні вимоги необґрунтованими та просить суд відмовити у їх задоволенні в повному обсязі.

На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 04 березня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, що мають значення для вирішення справи, суд

ВСТАНОВИВ:

Адвокатське об'єднання «Хасін та Дроздовський» зареєстроване як юридична особа Шевченківською районною в місті Києві державною адміністрацією 03.05.2012 року, ідентифікаційний код 38202044, що підтверджується копією виписки серії ААВ № 603650 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, та взято на податковий облік у ДПІ у Шевченківському районі м. Києва 07.05.2012 року за № 44248, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією довідки про взяття на облік платника податків за формою № 4-ОПП.

Відповідно до наявної в матеріалах справи копії довідки АА № 636712 від 12.07.2012 року з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) основним видом діяльності за КВЕД-2010 Адвокатського об'єднання «Хасін та Дроздовський» є « 69.10 Діяльність у сфері права» (а.с. 27).

05 вересня 2012 року Адвокатським об'єднанням «Хасін та Дроздовський» було подано до ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС реєстраційну заяву платника податку за формою № 1-РН для включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Листом від 04.10.2012 № 5074/10/15-429У ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС повідомила Адвокатське об'єднання про неможливість його внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій у зв'язку з тим, що відповідно до вимог пункту 157.15 ст. 157 Податкового кодексу України статутні документи неприбуткових організацій повинні містити вичерпний перелік видів їх діяльності, які не передбачають одержання прибутку згідно з нормами чинного законодавства, в той час, як статут Адвокатського об'єднання «Хасін та Дроздовський» не відповідає вказаним нормам.

Не погоджуючись з бездіяльністю відповідача щодо не включення АО «Хасін та Дроздовський» до Реєстру неприбуткових установ та організацій, останнє звернулося до суду з адміністративним позовом про визнання протиправною бездіяльності Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва та зобов'язання включити до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 листопада 2012 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 24 січня 2013 року, у адміністративній справі № 2а-14694/12/2670 позов задоволено частково, визнано протиправною бездіяльність Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва ДПС щодо неприйняття рішення за результатами розгляду реєстраційної заяви Адвокатського об'єднання «Хасін та Дроздовський» від 05.09.2012 року та зобов'язано ДПІ прийняти рішення за результатами розгляду реєстраційної заяви Адвокатського об'єднання «Хасін та Дроздовський» від 05.09.2012.

На виконання наведеного судового рішення, ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС надіслала до Адвокатського об'єднання «Хасін та Дроздовський» лист № 774/10/15.4-66 від 24.01.2013 року, яким повідомила позивача про неможливість його внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

На підставі вищевикладеного, позивач звернувся до суду з даним позовом, в якому просив зобов'язати відповідача включити АО «Хасін та Дроздовський» до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіряючи правомірність дій відповідача в контексті наведених положень Кодексу адміністративного судочинства України суд встановив наступне.

Правові засади організації і діяльності адвокатури та здійснення адвокатської діяльності в Україні визначаються Законом України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» від 05.07.2012 року № 5076-VI.

Частиною 1 статті 2 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» визначено, що адвокатура України - недержавний самоврядний інститут, що забезпечує здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги на професійній основі, а також самостійно вирішує питання організації і діяльності адвокатури.

Відповідно до частини 3 статті 4 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» адвокат може здійснювати адвокатську діяльність індивідуально або в організаційно-правових формах адвокатського бюро чи адвокатського об'єднання (організаційні форми адвокатської діяльності).

Статтею 5 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» встановлено, що адвокатура є незалежною від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб. Держава створює належні умови для діяльності адвокатури та забезпечує дотримання гарантій адвокатської діяльності.

Статтею 15 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» визначено, що адвокатське об'єднання є юридичною особою, створеною шляхом об'єднання двох або більше адвокатів (учасників), і діє на підставі статуту.

Адвокатське об'єднання має самостійний баланс, може відкривати рахунки у банках, мати печатку, штампи і бланки із своїм найменуванням.

Стороною договору про надання правової допомоги є адвокатське об'єднання. Від імені адвокатського об'єднання договір про надання правової допомоги підписується учасником адвокатського об'єднання, уповноваженим на це довіреністю або статутом адвокатського об'єднання.

Адвокатське об'єднання може залучати до виконання укладених об'єднанням договорів про надання правової допомоги інших адвокатів на договірних засадах. Адвокатське об'єднання зобов'язане забезпечити дотримання професійних прав адвокатів та гарантій адвокатської діяльності.

Перелік видів адвокатської діяльності визначений ст. 19 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» до яких віднесено:

1) надання правової інформації, консультацій і роз'яснень з правових питань, правовий супровід діяльності юридичних і фізичних осіб, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, держави;

2) складення заяв, скарг, процесуальних та інших документів правового характеру;

3) захист прав, свобод і законних інтересів підозрюваного, обвинуваченого, підсудного, засудженого, виправданого, особи, стосовно якої передбачається застосування примусових заходів медичного чи виховного характеру або вирішується питання про їх застосування у кримінальному провадженні, особи, стосовно якої розглядається питання про видачу іноземній державі (екстрадицію), а також особи, яка притягається до адміністративної відповідальності під час розгляду справи про адміністративне правопорушення;

4) надання правової допомоги свідку у кримінальному провадженні;

5) представництво інтересів потерпілого під час розгляду справи про адміністративне правопорушення, прав і обов'язків потерпілого, цивільного позивача, цивільного відповідача у кримінальному провадженні;

6) представництво інтересів фізичних і юридичних осіб у судах під час здійснення цивільного, господарського, адміністративного та конституційного судочинства, а також в інших державних органах, перед фізичними та юридичними особами;

7) представництво інтересів фізичних і юридичних осіб, держави, органів державної влади, органів місцевого самоврядування в іноземних, міжнародних судових органах, якщо інше не встановлено законодавством іноземних держав, статутними документами міжнародних судових органів та інших міжнародних організацій або міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України;

8) надання правової допомоги під час виконання та відбування кримінальних покарань.

Адвокат може здійснювати інші види адвокатської діяльності, не заборонені законом.

В статті 1 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» надано визначення понять адвокатська діяльність, захист, інші види правової допомоги, клієнт, представництво.

Адвокатська діяльність - незалежна професійна діяльність адвоката щодо здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту;

захистом є вид адвокатської діяльності, що полягає в забезпеченні захисту прав, свобод і законних інтересів підозрюваного, обвинуваченого, підсудного, засудженого, виправданого, особи, стосовно якої передбачається застосування примусових заходів медичного чи виховного характеру або вирішується питання про їх застосування у кримінальному провадженні, особи, стосовно якої розглядається питання про видачу іноземній державі (екстрадицію), а також особи, яка притягається до адміністративної відповідальності під час розгляду справи про адміністративне правопорушення (п. 5 статті);

інші види правової допомоги - види адвокатської діяльності з надання правової інформації, консультацій і роз'яснень з правових питань, правового супроводу діяльності клієнта, складення заяв, скарг, процесуальних та інших документів правового характеру, спрямованих на забезпечення реалізації прав, свобод і законних інтересів клієнта, недопущення їх порушень, а також на сприяння їх відновленню в разі порушення (п. 6 статті);

клієнт - фізична або юридична особа, держава, орган державної влади, орган місцевого самоврядування, в інтересах яких здійснюється адвокатська діяльність (п. 7 статті);

представництво - вид адвокатської діяльності, що полягає в забезпеченні реалізації прав і обов'язків клієнта в цивільному, господарському, адміністративному та конституційному судочинстві, в інших державних органах, перед фізичними та юридичними особами, прав і обов'язків потерпілого під час розгляду справ про адміністративні правопорушення, а також прав і обов'язків потерпілого, цивільного позивача, цивільного відповідача у кримінальному провадженні (п. 9 статті).

Статтею 30 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» визначено, що гонорар є формою винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту . Порядок обчислення гонорару (фіксований розмір, погодинна оплата), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги. При встановленні розміру гонорару враховуються складність справи, кваліфікація і досвід адвоката, фінансовий стан клієнта та інші істотні обставини. Гонорар має бути розумним та враховувати витрачений адвокатом час.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, що набрав чинності 01.01.2011 року.

Підпунктом 14.1.121 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що неприбуткові підприємства, установи та організації - підприємства, установи та організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством.

Порядок оподаткування неприбуткових установ та організацій визначений ст. 157 Податкового кодексу України.

Згідно пункту 157.12 статті 157 Податкового кодексу України з метою оподаткування центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, веде реєстр всіх неприбуткових організацій та їх відокремлених підрозділів, які звільняються від оподаткування згідно з положеннями цього пункту. Право неприбуткової організації на користування пільгами в оподаткуванні податком на прибуток виникає після внесення такої організації до Реєстру неприбуткових організацій та установ органами державної податкової служби в порядку, встановленому законодавством.

Відповідно до пункту 2 розділу I Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України 24.01.2011 № 37 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.02.2011 за № 161/18899, Реєстр неприбуткових установ та організацій - це автоматизована система збору, накопичення та обробки даних про неприбуткові підприємства, установи та організації та їх відокремлені підрозділи, визначені підпунктом 14.1.121 пункту 14.1 статті 14 розділу I Податкового кодексу України, доходи яких згідно із статтею 157 розділу III Податкового кодексу України звільняються від сплати податку на прибуток.

Згідно з абзацом другим пункту 5 Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій при визначенні структури ознаки неприбуткових установ та організацій необхідно керуватися такими нормативно-правовими актами: Конституцією України, Бюджетним кодексом України, Податковим кодексом України, законами України, що регулюють діяльність відповідної неприбуткової установи та організації, тощо.

Відповідно до абзацу третього пункту 5 Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій присвоєння установам та організаціям ознаки неприбутковості здійснюють державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції відповідно до такої структури ознаки: інші, ніж визначені в підпункті "б" пункту 157.1 статті 157 розділу III Податкового кодексу України, юридичні особи, діяльність яких не передбачає отримання прибутку згідно з нормами відповідних законів (підпункт "г" пункту 157.1 статті 157 розділу III Податкового кодексу України).

Пунктами 2 та 3 розділу II Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій встановлено, що для внесення до Реєстру неприбуткова установа або організація повинна подати до органу державної податкової служби за її місцезнаходженням реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 до цього Положення, а також копії установчих документів. Органи державної податкової служби можуть проводити перевірку відомостей, що містяться в поданих документах.

Згідно з абз. «г» п. 157.1 ст. 157 Податкового кодексу України ця стаття застосовується до неприбуткових установ та організацій, зареєстрованих згідно з вимогами законодавства та внесених органами державної податкової служби в установленому порядку до Реєстру неприбуткових організацій та установ, які є іншими, ніж визначені в підпункті "б" цього пункту, юридичними особами, діяльність яких не передбачає отримання прибутку згідно з нормами відповідних законів .

Відповідно до п. 157.5 ст. 157 Податкового кодексу України від оподаткування звільняються доходи неприбуткових організацій, визначених у підпункті "г" пункту 157.1 цієї статті , отримані у вигляді:

- разових або періодичних внесків, відрахувань засновників і членів;

- коштів або майна, які надходять таким неприбутковим організаціям від провадження їх основної діяльності та у вигляді пасивних доходів;

- дотацій або субсидій, отриманих з державного або місцевих бюджетів, державних цільових фондів або в межах технічної чи благодійної, у тому числі гуманітарної, допомоги, крім дотацій на регулювання цін на платні послуги, які надаються таким неприбутковим організаціям або через них їх одержувачам згідно із законодавством, з метою зниження рівня таких цін.

При цьому, відповідно до підпункту 14.1.268 пункту 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України пасивними доходами є доходи, отримані у вигляді процентів, дивідендів, страхових виплат і відшкодувань, а також роялті.

За змістом п. 157.15 ст. 157 ПК України під терміном "основна діяльність" для цілей цього підпункту слід розуміти діяльність неприбуткових організацій, яка визначена для них як основна законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації , у тому числі з надання реабілітаційних та фізкультурно-спортивних послуг для інвалідів (дітей-інвалідів), благодійної допомоги, просвітніх, культурних, наукових, освітніх, соціальних та інших подібних послуг для суспільного споживання, зі створення систем соціального самозабезпечення громадян (недержавні пенсійні фонди та інші подібні організації).

До основної діяльності також включається продаж неприбутковою організацією товарів, виконання робіт, надання послуг, які пропагують принципи та ідеї, для захисту яких було створено таку неприбуткову організацію, та які є тісно пов'язаними з її основною діяльністю, якщо ціна таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг є нижчою від звичайної або якщо така ціна регулюється державою.

До основної діяльності не включаються операції з надання товарів, виконання робіт, надання послуг неприбутковими організаціями, визначеними в підпунктах "в" - "ґ" пункту 157.1 цієї статті, особам, іншим, ніж засновники (члени, учасники) таких організацій . Статутні документи неприбуткових організацій повинні містити вичерпний перелік видів їх діяльності, які не передбачають одержання прибутку згідно з нормами законів, що регулюють їх діяльність.

З аналізу зазначених норм права вбачається, що неприбутковими організаціями є організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством, та статутні документи такої організації повинні містити вичерпний перелік видів їх діяльності, які не передбачають одержання прибутку.

Таким чином, в статутних документах неприбуткової організації при визначенні мети її створення має бути чітко зазначено про те, що основною метою її діяльності є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності, меценатства та іншої діяльності, передбаченої законодавством.

Як вбачається з матеріалів справи, Адвокатське об'єднання «Хасін та Дроздовський» діє на підставі Статуту, затвердженого рішенням Загальних зборів адвокатів, оформленим протоколом № 1 від 17.01.2012 року.

Пунктом 1.10 Статуту визначено, що Адвокатське об'єднання є неприбутковою організацією.

Розділом 2 «Мета і види діяльності» Статуту Адвокатського об'єднання «Хасін та Дроздовський» визначено, що адвокатське об'єднання створене для сприяння, підтримки, організації та забезпечення адвокатської діяльності членів Адвокатського об'єднання (партнерів), які здійснюють захист прав, свобод та представництво законних інтересів громадян України, іноземних громадян, осіб без громадянства, юридичних осіб та надають їм іншу юридичну допомогу.

Пунктом 2.2 Статуту визначено перелік основних видів діяльності адвокатського об'єднання, до яких, зокрема віднесено такі:

- підпунктом «ґ» - здійснення правового обслуговування установ, підприємств і організацій;

- підпунктом «д» - правове забезпечення підприємницької та зовнішньоекономічної діяльності фізичних та юридичних осіб.

Згідно з підпунктом 5.3 розділу 5 «Майно Адвокатського об'єднання» Статуту Адвокатського об'єднання «Хасін та Дроздовський» джерелом формування майна підприємства є:

- грошові та майнові вклади Партнерів;

- кошти, одержані від надання юридичної допомоги, послуг та іншої статутної діяльності;

- кредити;

- інші джерела, не заборонені законом.

Пунктом 4.6 Статуту визначено, що партнер Адвокатського об'єднання має право брати участь у розподілі гонорарів Адвокатського об'єднання.

Аналізуючи наведені положення Статуту Адвокатського об'єднання «Хасін та Дроздовський», суд приходить до висновку про невідповідність його окремих положень вимогам підпункту «г» пункту 157.1, пункту 157.5, абзацам другому та четвертому пункту 157.15 ст. 157 Податкового кодексу України.

Так, всупереч положенням абзацу четвертого пункту 157.15 ст. 157 Податкового кодексу України основна діяльність Адвокатського об'єднання «Хасін та Дроздовський» спрямована на надання юридичної (правової) допомоги у вигляді послуг третім особам, які не є ні учасниками, ні членами, ні засновниками Адвокатського об'єднання «Хасін та Дроздовський».

Так, зокрема, до переліку видів основної діяльності Адвокатського об'єднання «Хасін та Дроздовський» віднесено здійснення правового обслуговування установ, підприємств і організацій та правове забезпечення підприємницької та зовнішньоекономічної діяльності фізичних та юридичних осіб, що не є рівнозначним наданню соціальних послуг та здійсненню інших видів діяльності неприбуткових організацій у розумінні п. 157.15 ст. 157 ПК України.

Крім того, до джерел формування майна підприємства віднесено кредити та інші джерела, не заборонені законом, які не віднесено до переліку видів доходів неприбуткових організацій, які звільняються від оподаткування, що встановлені п. 157.5 ст. 157 Податкового кодексу України.

Наведені положення Статуту Адвокатського об'єднання «Хасін та Дроздовський», на переконання суду, є несумісними з наведеними в ст. 157 Податкового кодексу України ознаками неприбуткової організації.

Суд не бере до уваги посилання позивача на роз'яснення Вищої кваліфікаційної комісії адвокатури при Кабінеті Міністрів України від 21.03.2008 «Про суміщення адвокатської та підприємницької діяльності», а також на Рекомендації Вищої кваліфікаційної комісії адвокатури щодо оподаткування адвокатських об'єднань та адвокатів як самозайнятих осіб, що здійснюють незалежну професійну діяльність, затверджені Рішенням Вищої кваліфікаційної комісії адвокатури від 18.03.2011 N VI/4-97, оскільки останні не є імперативними нормами та не є обов'язковими, зокрема, для податкового органу при прийнятті відповідного рішення.

Таким чином, дії відповідача щодо відмови у включенні позивача до Реєстру неприбуткових організацій та установ, відповідають повноваженням, наданим чинним законодавством відповідачу, а позовні вимоги щодо включення Адвокатського об'єднання «Хасін та Дроздовський» до Реєстру неприбуткових організацій та установ, не можуть бути задоволені судом.

При вирішенні справи судом береться до уваги правова позиція, викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 19.12.2012 у справі № К-22927/10.

Виходячи з наведеного суд дійшов висновку, що позов про зобов'язання Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва включити Адвокатське об'єднання «Хасін та Дроздовський» до Реєстру неприбуткових установ та організацій є необґрунтованим.

Відповідно до вимог ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Вирішуючи спір по суті, суд приходить до висновку, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень, повністю довів правомірність своїх дій.

Суд вважає, що права позивача не є порушеними та в разі внесення відповідних змін до установчих документів, позивач не обмежений в праві звернутися із заявою про його включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій у порядку, визначеному чинним законодавством.

Беручи до уваги викладене у сукупності, Окружний адміністративний суд міста Києва приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

Керуючись вимогами ст. ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя О.В.Патратій

Повний текст постанови складено та підписано: 11 березня 2013.

Дата ухвалення рішення04.03.2013
Оприлюднено14.03.2013
Номер документу29892564
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1866/13-а

Постанова від 04.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 18.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні