ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 березня 2013 року № 813/1335/13-а
м.Львів
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Сасевича О.М.
за участю секретаря судового засідання Чижук М.М.,
за участю сторін:
представника позивача Цицик О.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Залізничному районі м.Львова Львівської області Державної податкової служби до Львівського комунального підприємства «РАС» Залізничного району про стягнення податкового боргу з банківських рахунків, -
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспекція у Залізничному районі м.Львова Львівської області Державної податкової служби (надалі-ДПІ у Залізничному районі м.Львова Львівської області ДПС) звернулась до суду з адміністративним позовом до Львівського комунального підприємства «РАС» Залізничного району (надалі- ЛКП «РАС» Залізничного району), в якому просить стягнути з рахунків відповідача у банках, обслуговуючих такого платника податків в рахунок погашення його податкового боргу на користь державного бюджету кошти у сумі 42 793,53 грн.
В обгрунтування позовних вимог, посилається на те, що відповідач має податкову заборгованість у сумі 42 793,53 грн., яка виникла внаслідок несплати податкового зобов'язання з податку на додану вартість. Оскільки вжиті ДПІ у Залізничному районі м.Львова Львівської області ДПС заходи не призвели до погашення відповідачем податкового боргу, тому ДПІ звернулася із вказаним вище позовом до суду.
Згідно ухвали судді від 20.02.2013 року, провадження у даній адміністративній справі відкрито.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала з підстав, зазначених у позовній заяві, просила позов задовольнити у повному обсязі.
Відповідач явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, причини неявки суду не повідомив, однак своєчасно і належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, що підтверджується наявним у матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення. Заяв про відкладення розгляду справи чи проведення розгляду справи у відсутності представника на адресу суду від відповідача не надходило. Суд, взявши до уваги думку представника позивача щодо можливості розпочати судовий розгляд за даною явкою, а також зваживши на дозволені законом строки розгляду спору, ухвалив на підставі ст.ст.71, 128 КАС України розглянути справу на підставі наявних у ній доказів без участі представника відповідача.
Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши і дослідивши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що адміністративний позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.
Статтею 67 Конституції України регламентовано, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених законом.
Згідно п.п.14.1.156 п.14.1 ст.14 ПК України, податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до підпункту 14.1.137 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, орган стягнення - це державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно із п.41.5 ст.41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
Підпунктом 20.1.28 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України визначено права органів державної податкової служби, до яких, зокрема, належить застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
В силу п.15.1 ст.15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 цього ж Кодексу, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Судом встановлено, що згідно копії Свідоцтва про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності-юридичної особи, ЛКП «РАС» Залізничного району зареєстроване 10.05.2000 року у встановленому законом порядку як юридична особа.
Відповідача також взято на облік платника податку в ДПІ у Залізничному районі м.Львова Львівської області ДПС 27.05.2000 року за №13802215, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податку №882/10/18-2017 від 16.01.2013 року (Форма №4-ОПП).
Відповідно до довідки ДПІ у Залізничному районі м.Львова Львівської області ДПС №722/10/20-30 від 16.01.2013 року, по Підприємству станом на 15.01.2013 року, обліковується заборгованість до бюджету внаслідок несплати податкових зобов'язань по податку на додану вартість у сумі 42 635,41 грн. та пені за несвоєчасну сплату - 158,12 грн.
Окрім цього, позивачем надано суду довідку №882/18-2009 від 16.01.2013 року про наявні у Львівського комунального підприємства «РАС» Залізничного району відкриті рахунки в установах банків, а саме: №26004020000112 в АТ «Родовід Банк» (МФО 321712), №26003000001542, №26046010017884, №26057000002821 у ПАТ «Укрсоцбанк» (МФО 300023), №26005060302942, №26050060271642 у Західному ГРУ ПАТ КБ «Приватбанк» м.Львова (МФО 325321), №26009130456 у ПАТ «Мегабанк» м.Харкова (МФО 351629).
Згідно з пунктом 54.1 статті 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до пункту 56.11 статті 56 ПК України, не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Заборгованість ЛКП «РАС» Залізничного району по податку на додану вартість виникла на підставі поданих ним податкових декларацій з податку на додану вартість:
-за вересень 2012 року №9063409912 від 16.10.2012 року, у відповідності до якої сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду становить 23 030,00 грн.;
-за жовтень 2012 року №9072776460 від 19.11.2012 року, у відповідності до якої сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду становить 13 592,00 грн.;
-за листопад 2012 року №9080040613 від 19.12.2012 року, у відповідності до якої сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду становить 17 774,00 грн.
Пунктом 31.1 статті 31 ПК України визначено, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
У п.57.1 ст.57 ПК України зазначено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
У відповідності до п.100.1 ст.100 Податкового кодексу України, розстроченням, відстроченням грошових зобов'язань або податкового боргу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов'язань або податкового боргу під проценти, розмір яких дорівнює розміру пені, визначеному п.129.4 статті 129 цього Кодексу.
Згідно із п.100.2 ст.100 Податкового кодексу України, платник податків має право звернутися до контролюючого органу із заявою про розстрочення та відстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу. Платник податків, який звертається до контролюючого органу із заявою про розстрочення, відстрочення грошових зобов'язань, вважається таким, що узгодив суму такого грошового зобов'язання.
Пунктом 100.6 ст.100 Податкового кодексу України встановлено, що розстрочені суми грошових зобов'язань або податкового боргу (в тому числі окремо - суми штрафних (фінансових) санкцій) погашаються рівними частками, починаючи з місяця, що настає за тим місяцем, у якому прийнято рішення про надання такого розстрочення.
Згідно п.100.8 ст.100 Податкового кодексу України, рішення про розстрочення та відстрочення грошових зобов'язань чи податкового боргу у межах одного бюджетного року приймається стосовно загальнодержавних податків та зборів керівником контролюючого органу (його заступником).
Пунктом 100.11 статті 100 ПК України передбачено, що розстрочення або відстрочення надаються окремо за кожним податком та збором. Строки сплати розстрочених (відстрочених) сум або їх частки можуть бути перенесені шляхом прийняття окремого рішення та внесення відповідних змін до договорів розстрочення (відстрочення).
Із матеріалів справи вбачається, що 30.06.2012 року між ДПІ у Залізничному районі м.Львова Львівської області ДПС та ЛКП «РАС» Залізничного району у відповідності до рішення заступника начальника ДПІ у Залізничному районі м.Львова Львівської області ДПС №9966/10/19-0011 від 27.06.2012 року про розстрочення грошових зобов'язань, було укладено договір про розстрочення грошових зобов'язань №29/24-011.
З огляду на зміст договору №29/24-011 від 30.06.2012 року, податковим органом розстрочено ЛКП «РАС» Залізничного району сплату податкового боргу з податку на додану вартість на загальну суму 26 691,39 грн. з 30.06.2012 року до 10.12.2012 року, із сплатою щомісячно у період з 10.07.2012 року до 12.11.2012 року з податку на додану вартість у розмірі 4 448,57 грн., 10.12.2012 року в сумі 4 448,54 грн.
Судом встановлено, що відповідачем не сплачено розстрочену суму податкового боргу, що підлягала сплаті з податку на додану вартість за визначений у договорі період та самостійно задекларованих сум у податкових деклараціях з податку на додану вартість.
Як вбачається із пояснень представника позивача, наданих у судовому засіданні, що на суму податкового боргу була нарахована пеня в загальному розмірі 158,12 грн.
Таким чином, загальна сума податкового боргу складає з податку на додану вартість в розмірі 42 793,53 грн., що підтверджується, зокрема, обліковою карткою платника податку.
З метою виявлення майна боржника, ДПІ у Залізничному районі м.Львова Львівської області ДПС було скеровано запити у Львівське ВРЕР УДАІ при ГУМВСУ у Львівській області, ОКП ЛОР «БТІ та ЕО», Головне управління Держкомзему у Львівській області.
Згідно отриманих відповідей із Львівського ВРЕР УДАІ при ГУМВСУ у Львівській області №8656зп від 20.10.2012 року, ОКП ЛОР «БТІ та ЕО» №9798 від 18.10.2012 року, Головного управління Держкомзему у Львівській області №01-16/3-181 від 23.10.2012 року вбачається, що за ЛКП «РАС» Залізничного району не зареєстровано транспортних засобів, відсутнє будь-яке нерухоме майно та на праві власності чи у користуванні у нього не має зареєстрованих земельних ділянок.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що у відповідача відсутня наявність будь-якого майна, яке може бути джерелом погашення податкового боргу боржника і як наслідок цього орган ДПІ звернувся із вказаним адміністративним позовом до суду.
Згідно п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п.59.4 ст.59 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Із матеріалів справи вбачається, що ДПІ у Залізничному районі м.Львова Львівської області ДПС сформовано та направлено на адресу відповідача податкову вимогу форми «Ю» №659 від 31.10.2012 року на загальну суму податкового боргу платника податків за узгодженими податковими зобов'язаннями - 18 872,30 грн., яка отримана уповноваженою особою ЛКП «РАС» Залізничного району.
Сторонами доказів щодо оскарження та скасування вказаної податкової вимоги до суду не надано і податковий борг відповідачем не сплачено.
Відповідно до п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з моменту надіслання такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95 Податкового кодексу України).
Пунктами 95.3, 95.4 статті 95 Податкового кодексу України визначено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.87.1 ст.87 ПК України, джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Частиною 1 статті 71 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ДПІ у Залізничному районі м.Львова Львівської області ДПС є обґрунтованими, документально підтвердженим, а відтак, підлягають до задоволення.
Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати з відповідача не належить стягувати.
Керуючись ст.ст.7-14, 18, 19, 69-72, 86, 94, 128, 143, 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов - задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків Львівського комунального підприємства «РАС» Залізничного району (місцезнаходження: м.Львів, вул.Стороженка, 11, код ЄДРПОУ - 13802215) у банках, обслуговуючих такого платника податків в рахунок погашення його податкового боргу на користь державного бюджету кошти у сумі 42 793 (сорок дві тисячі сімсот дев'яносто три) грн. 53 коп.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі у відповідності до ч.3 ст.160 цього Кодексу, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Сасевич О.М.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 13 березня 2013 року.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2013 |
Оприлюднено | 14.03.2013 |
Номер документу | 29893819 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сасевич Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сасевич Олександр Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні