8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
14 березня 2013 року Справа № 812/1740/13-а
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Дибова О.А., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Луганськенергобудмонтаж" про стягнення заборгованості з податку на додану вартість у сумі 64272,02 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
14 лютого 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції в Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Луганськенергобудмонтаж" про стягнення заборгованості з податку на додану вартість у сумі 64272,02 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Луганскенергобудмонтаж» зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Луганської міської ради від 02.06.2008 року за №13821200000014974 та зареєстрований як платник податків в державній податковій інспекції в Жовтневому районі м. Луганська з 22.11.1995 року за №02319. Позивач зазначає, що відповідач має податковий борг з податку на додану вартість у сумі 64272,02 грн., а саме:
- за основним платежем у розмірі 46092,28 грн., що виник на підставі прийнятого податковим органом податкового повідомлення-рішення № 0005191610 від 07.09.2012 рок, винесеного на основі акту перевірки №466/160 від 20.04.2012 року;
- за штрафними санкціями у розмірі 18159,71 грн., що виник на підставі прийнятих податковим органом податкових повідомлень-рішень №0005181610 від 07.09.2012 року, № 0005191610 від 07.09.2012 року, винесених на основі акту перевірки №466/160 від 20.04.2012 року та податкового повідомлення-рішення № 0063601610 від 04.09.2012 року, винесеного на підставі акту перевірки № 249/160 від 25.01.2012 року;
-пеня у розмірі 20,03 грн.
Тому позивач просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі та стягнути суму заборгованості у розмірі 64272,02 грн. в судовому порядку.
Ухвалою від 19 лютого 2013 року справу призначено до розгляду у порядку скороченого провадження.
Ухвала про відкриття скороченого провадження направлена відповідачу на адресу: 91054, м. Луганськ, вул. Монтажна, 21 повернулась до суду з відміткою пошти "за закінченням терміну зберігання" (а.с.33).
Відповідач зареєстрований за вищезазначеною адресою та відомості про зміну свого місця знаходження державному реєстратору не надавав.
Відповідно до положень ч. 11 ст.35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
У встановлений судом строк відповідачем не подано ані заперечень проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Луганськенергобудмонтаж» зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Луганської міської ради від 02.06.2008 року №13821200000014974 (а.с.9-10) та зареєстрований як платник податків в державній податковій інспекції в Жовтневому районі м. Луганська Луганської області ДПС з 22.11.1995 року за №02319 (а.с.12).
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Пунктом 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України, визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.
01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства..
Статтею 14 Податкового кодексу України наведено перелік основних понять, які використовуються у Податковому кодексі України, зокрема:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Статтею 36 Податкового кодексу України передбачено, що податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Розділом V Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та платою податку на додану вартість.
Відповідно до 14.1.178. ст..14 Податкового кодексу України податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу;
Податкове зобов'язання для цілей розділу V цього Кодексу - загальна сума податку на додану вартість, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді (п.14.1.179 ст.14 Податкового кодексу України)
Відповідно до пункту 126.1. статті 126 Податкового кодексу України (в редакції яка діяла на час виникнення правовідносин) у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Як вбачається з матеріалів справи, Державною податковою інспекцією в Жовтневому районі м. Луганська Луганської області ДПС було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість відповідача, результати якої оформлено актом від 25 січня 2012 року за №249/160 (а.с.15).
Перевіркою встановлено порушення платником податку ТОВ «Луганськенергобудмонтаж» пп.126.1 ст.126 Податкового кодексу України, а саме порушення правил сплати (перерахування) податку на додану вартість. Перевіркою встановлено заниження суми податкових зобов'язань.
На підставі зазначеного акту перевірки від 25 січня 2012 року за №249/160 ДПІ в Жовтневому районі м. Луганська Луганської області ДПС було прийнято податкове повідомлення - рішення №0063601610 від 04 вересня 2012 року, на відповідача як платника податку на додану вартість накладено штраф у розмірі 2711,31 грн.
Зазначене податкове повідомлення - рішення було надіслано відповідачу рекомендованим листом з повідомленням, проте конверт повернувся з відміткою пошти: «за закінченням терміну зберігання» (а.с.17).
Державною податковою інспекцією в Жовтневому районі м. Луганська Луганської області ДПС було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість відповідача, результати якої оформлено актом від 20 квітня 2012 року за №466/160 (а.с. 19)
Перевіркою встановлено порушення платником податку ТОВ «Луганськенергобудмонтаж» пп. 49.18.1 п.49.18 ст. 49 розділу ІІІ, п. 203.1 ст.203 розділу V Податкового кодексу України, а саме неподання податкової звітності з податку на додану вартість та п.184.7 ст. 184 розділу 5 Податкового кодексу України, а саме арифметичну (методологічну) помилку (порушення), що вплинуло на розрахунки з бюджетом.
На підставі зазначеного акту перевірки від 20 квітня 2012 року за №466/160 ДПІ в Жовтневому районі м. Луганська було прийнято податкове повідомлення - рішення №0005181610 від 07 вересня 2012 року, на відповідача як платника податку на додану вартість накладено штраф у розмірі 3060,00 грн. (а.с. 20) та прийнято податкове повідомлення - рішення №0005191610 від 07 вересня 2012 року, накладено штраф у розмірі 61942,00 грн. (а.с. 21).
Зазначені податкові повідомлення - рішення були надіслані відповідачу рекомендованим листом з повідомленням, проте конверт повернувся з відміткою пошти: «за закінченням терміну зберігання» (а.с. 20, 21).
Пунктом 58.1 статті 58 Податкового кодексу передбачено, що у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Даних про оскарження відповідачем податкових повідомлень-рішень на час розгляду справи судом не встановлено, а тому вони вважається узгодженим та чинним на час розгляду справи.
Підпунктом 129.1.1. пункту 129.1. статті 129 Податкового кодексу України передбачено, що пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом.
Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті. (пункт 129.4 статті 129 Податкового кодексу України)
Відповідно до пункту 131.1. статті 131 Податкового кодексу України нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податків.
Судом встановлено, що в зв'язку з несвоєчасною сплатою відповідачем як платником податків податкових зобов'язань зі сплати податку на додану вартість, податковою інспекцією було нараховано пеню в розмірі 20,09 грн., наявність якої підтверджується розрахунком суми нарахованої пені (а.с.36), розрахунком суми боргу (а.с. 14), довідкою про податкову заборгованість (а.с. 26), зворотнім боком облікової картки (а.с. 29).
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
На виконання зазначеної норми Податкового кодексу України ДПІ в Жовтневому районі в м. Луганська Державної податкової служби 29 жовтня 2012 року було виставлено відповідачу як платнику податків податкову вимогу №629 на загальну суму 65367,99 грн. (а.с.25). Зазначену податкову вимогу було надіслано відповідачу рекомендованим листом з повідомленням, проте конверт повернувся з відміткою пошти: «за закінченням терміну зберігання» (а.с.25).
Сума заборгованості також підтверджується довідкою про суми податкового боргу (а.с.26) та зворотнім боком облікової картки платника (а.с.27-29).
30 жовтня 2012 року податковим органом було прийнято рішення №213 про опис майна у податкову заставу (а.с.24).
Оскільки податкова вимога від 29 жовтня 2012 року №629, є чинною (доказів про відкликання податкової вимоги суду не надано), суд прийшов до висновку, що органом державної податкової служби при зверненні до адміністративного суду з позовом про стягнення податкового боргу дотримані вимоги норм податкового законодавства.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Пунктом 95.1.статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. (пункт 95.3 статті 95 Податкового кодексу України)
Враховуючи вищевикладене, судом встановлено, що позовні вимоги Державної податкової інспекції в Жовтневому районі м. Луганська Луганської області ДПС про стягнення податку на додану вартість в розмірі 64272,02 грн., є обґрунтованими, а адміністративний позов таким, що підлягає задоволенню повністю.
Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції в Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Луганськенергобудмонтаж" про стягнення заборгованості з податку на додану вартість у сумі 64272,02 грн. задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Луганськенергобудмонтаж» (ідентифікаційний код 23486212, адреса: 91054, м. Луганськ, вул. Монтажна, 21) податковий борг з податку на додану вартість в сумі 64272,02 грн. (шістдесят чотири тисячі двісті сімдесят дві гривні 02 коп.) на користь Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби (91057, м. Луганськ, кв. Волкова, 14-а) на р/р 31119029700004 банк ГУ ДКСУ у Луганській області, одержувач: Управління Державної Казначейської Служби України у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області, код 37991477, МФО 804013, код платежу 14010100.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя О.А. Дибова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2013 |
Оприлюднено | 15.03.2013 |
Номер документу | 29904143 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.А. Дибова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні